Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:58

Men_Sven schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak

in dit filmpje zie je ook goed dat toti veel spanning heeft...maar het komt een stuk beheerster over!

Hij geeft Toot de ruimte om zijn spanningen kwijt te raken.. en beloond Tootje als hij het goed doet :)
Tja krijg toch even een kippenvel momentje als ik zoiets zie

_Bitje_

Niet dat ik Ratt op zijn rijkunsten of de duitsers wil afkraken, maar na dit te hebben gezien is het voor mij wel
duidelijk dat het geen gelukkige combinatie is. Ik hoop dat er een wonder gebeurt en toot uiteindelijk weer terug
komt bij Edward, waar hij hoort.

sarabande

doei schreef:
sarabande schreef:
Maar heeft iemand het filmpje van MAR met Bretton Woods in Vechta????

:n Heb jij hem? Ik ben wel benieuwd :j

Nee anders zou ik er niet om vragen

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:59

wake_up schreef:
ik vind het zo jammer dat in dit topic meer dan de helft van de berichten alleen maar bestaat uit 'moddergooien' naar elkaar. volgens een groot deel ligt het aan MAR, de andere geeft edward weer de schuld, of PS.. Maar worden we echt beter van dat afgunstige gedoe? :+ Oke, Totilas loopt niet zoals onder Gal. maar bedenk dat MAR een stuk minder ervaring heeft, onder druk staat en er misschien gewoon geen klik is. En dat heeft er niets mee te maken of hij wel of niet goed kan rijden, want ik denk dat 99,9% van de bokkers hier nooit zo ver zullen komen als hij, alleen maar smakelijk genieten als hij slecht presteert, wat een afgunst..

_/-\o_

Enneh... wanneer zien we Anky eens met Upido? Zij gaf in een persbericht ook toe dat het flink tegenvalt om een doorgereden paard van een ander over te nemen. Voor Matthias zal het niet anders zijn.
Pfff, alsof de gemiddelde bokker ooit meer dan een schouderbinnenwaarts uit z'n fjord/tinker/kwpn'er weet te persen....

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:00

Lovely schreef:
Nog afgezien daarvan weet niemand of het bij Edward Gal wel goed was blijven gaan. Misschien waren daar dezelfde problemen wel boven komen drijven??

Waarom denk je dat?
Ik geloof daar niet zo in, EG heeft al een behoorlijke staat van dienst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:01

Abacab schreef:
Lovely schreef:
Nog afgezien daarvan weet niemand of het bij Edward Gal wel goed was blijven gaan. Misschien waren daar dezelfde problemen wel boven komen drijven??

Waarom denk je dat?
Ik geloof daar niet zo in, EG heeft al een behoorlijke staat van dienst.

Met als toevoeging met lastige tot extreem lastige paarden zoals zijn eerste paard op niveau dat niet voor niets de naam Risky Business droeg

Loody

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:02

kitty_gomez

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 19:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Wilawander

Knavia schreef:
wake_up schreef:
ik vind het zo jammer dat in dit topic meer dan de helft van de berichten alleen maar bestaat uit 'moddergooien' naar elkaar. volgens een groot deel ligt het aan MAR, de andere geeft edward weer de schuld, of PS.. Maar worden we echt beter van dat afgunstige gedoe? :+ Oke, Totilas loopt niet zoals onder Gal. maar bedenk dat MAR een stuk minder ervaring heeft, onder druk staat en er misschien gewoon geen klik is. En dat heeft er niets mee te maken of hij wel of niet goed kan rijden, want ik denk dat 99,9% van de bokkers hier nooit zo ver zullen komen als hij, alleen maar smakelijk genieten als hij slecht presteert, wat een afgunst..

_/-\o_

Enneh... wanneer zien we Anky eens met Upido? Zij gaf in een persbericht ook toe dat het flink tegenvalt om een doorgereden paard van een ander over te nemen. Voor Matthias zal het niet anders zijn.
Pfff, alsof de gemiddelde bokker ooit meer dan een schouderbinnenwaarts uit z'n fjord/tinker/kwpn'er weet te persen....

Precies ;)

maar daar denkt de gemiddelde Bokker anders over. Die rijden er zo mee weg. Beter als rath het kan........

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:04

zo zie je maar weer de ruiter maakt of breekt het paard
en staken licht in 99 % aan jawel de ruiter

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:07

http://www.youtube.com/watch?v=k-GF2za4eZE&feature=player_embedded

Rath met Bretton Woods.

Het is allemaal gewoon erg treurig, voor alle partijen. Ik denk dat niemand van tevoren gewild had dat het zo zou (af)lopen met Totilas. Je kunt alleen maar hopen dat iemand een oplossing vindt om 'm weer lekker aan het lopen te krijgen en iedereen weer kan genieten van de happy athlete die hij eens was.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:08

vur schreef:
Het had Edward niet misstaan om Totilas en Mar te helpen een combinatie te worden. Hij was het in mijn ogen in ieder geval verplicht aan het paard. Het is nu eenmaal heel lastig voor een anders geschoolde ruiter, een paard te rijden dat LDR is afgericht. Zeker omdat Edward weet hoe sensibel Totilas is, had hij kunnen weten dat het niet zo zonder meer zou klikken tussen een andere ruiter en Totilas. Ik snap niet waarom dat niet is gebeurd. Hier heeft Edward toch ook verdriet van lijkt me zo. Misschien kan dan als nog gebeuren. Mar heeft Edward wel eens uitgenodigd, dus als hij nu eens er naar toe zou gaan en Mar eens zou helpen een tijdje...

misschien ben je even vergeten hoe team MAR en de pers destijd schreven over Edward, dat was alles behalve lovend. Vanaf dag 1 kwamen uit die hoek al persberichten dat het paard eindelijk correct omgeschoold zou gaan worden volgens de Dui-school. Toot zou omgeschoold worden waarbij hij vele malen beter zou gaan presteren dan bij EG want die had het paard geen goed gedaan door hem LDR te rijden. Kamp MAR had geen goed woord over voor de manier van trainen van EG.
Kamp-MAR heeft vanaf het begin behoorlijk met modder gesmeten ri. Gal. Logisch dat Ed zich niet geroepen voelt een helpende hand uit te steken.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:10

Zal vanmiddag het filmpje eens kijken, maar er is áltijd wat met die combinatie!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:12

Een questie van tijd voor hij terug komt, maar of het ooit nog DE Totilas van toen wordt?? Wie zal het zeggen..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:12

vur schreef:
Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als Edward Mar eerst nog een tijdje had begeleid? Het had Edward niet misstaan om Totilas en Mar te helpen een combinatie te worden. Hij was het in mijn ogen in ieder geval verplicht aan het paard. Het is nu eenmaal heel lastig voor een anders geschoolde ruiter, een paard te rijden dat LDR is afgericht. Zeker omdat Edward weet hoe sensibel Totilas is, had hij kunnen weten dat het niet zo zonder meer zou klikken tussen een andere ruiter en Totilas. Ik snap niet waarom dat niet is gebeurd. Hier heeft Edward toch ook verdriet van lijkt me zo. Misschien kan dan als nog gebeuren. Mar heeft Edward wel eens uitgenodigd, dus als hij nu eens er naar toe zou gaan en Mar eens zou helpen een tijdje...

:') Dit is echt een van de meest onzinnige berichten die ik hier gelezen heb. Welcome to the real world. Maar misschien ben je nog heel erg jong, dat kan.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:13

Abacab schreef:
vur schreef:
Het had Edward niet misstaan om Totilas en Mar te helpen een combinatie te worden. Hij was het in mijn ogen in ieder geval verplicht aan het paard. Het is nu eenmaal heel lastig voor een anders geschoolde ruiter, een paard te rijden dat LDR is afgericht. Zeker omdat Edward weet hoe sensibel Totilas is, had hij kunnen weten dat het niet zo zonder meer zou klikken tussen een andere ruiter en Totilas. Ik snap niet waarom dat niet is gebeurd. Hier heeft Edward toch ook verdriet van lijkt me zo. Misschien kan dan als nog gebeuren. Mar heeft Edward wel eens uitgenodigd, dus als hij nu eens er naar toe zou gaan en Mar eens zou helpen een tijdje...

misschien ben je even vergeten hoe team MAR en de pers destijd schreven over Edward, dat was alles behalve lovend. Vanaf dag 1 kwamen uit die hoek al persberichten dat het paard eindelijk correct omgeschoold zou gaan worden volgens de Dui-school. Toot zou omgeschoold worden waarbij hij vele malen beter zou gaan presteren dan bij EG want die had het paard geen goed gedaan door hem LDR te rijden. Kamp MAR had geen goed woord over voor de manier van trainen van EG.
Kamp-MAR heeft vanaf het begin behoorlijk met modder gesmeten ri. Gal. Logisch dat Ed zich niet geroepen voelt een helpende hand uit te steken.

Mmm had het niet beter kunnen zeggen :-)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:14

bigone schreef:
Ach, daar heeft elk beest, groot of klein, wel eens last van. Ruiters zat die zich wel eens vergissen in de frisheid van hun paard. Jammer voor hun maar om nu meteen weer in het negatieve te gaan.
Misschien past het karakter van het paard idd niet bij deze ruiter, kans zit erin maar hulde dat die jongen het vol blijft houden tot nu toe en waar dit eindigt, we zien het vanzelf wel,klaar.

Helemaal mee eens :j

Izep

Idd arme Totilas maar zeker ook arme Edward. Wat zal er wel niet door hem heen gaan als hij dit ziet. :(:)

Elanor

Wilawander schreef:
Precies ;)
maar daar denkt de gemiddelde Bokker anders over. Die rijden er zo mee weg. Beter als rath het kan........

Deze 'gemiddelde bokker' hoopt dat er eens een nieuwsberichtje komt in de trant van "Mattias Rath heeft het he-le-maal gehad met de dressuursport en heeft besloten zich de komende tijd toe te leggen op het grondwerken. De combinatie laat de Olympische Spelen dan ook schieten en zal eerdaags hun eerste optreden hebben in de bitloze rubriek op Equiday. Totilas geniet ondertussen in zijn dikke wintervacht met zijn kuddegenootjes van zijn nieuwe huisvesting in een paddock paradise." Dat lijkt míj nou eens leuk voor het paard, een beetje kunnen leven onder FAWC-criteria. 8-) 8-)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 07-02-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:15

Bij het filmpje van Bretton Woods pakt Mat wel zijn rust en tijd voor beloning :j
Ik denk echt dat er een te grote druk op de schouders van Mat staat, wat hij doorgeeft aan Toot.
Het is zonde :n

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:18

doei schreef:
Bij het filmpje van Bretton Woods pakt Mat wel zijn rust en tijd voor beloning :j
Ik denk echt dat er een te grote druk op de schouders van Mat staat, wat hij doorgeeft aan Toot.

Vind het er idd niet echt slecht uit zien...

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:19

Ik reageer normaal ook niet op nieuws van Toot maar na het zien van het filmpje.... Ik wordt er echt verdrietig van. En absoluut zal Rath zn stinkende best doen maar als er geen klik is kan hij er ook niet veel aan doen.

Hoe ik het zie: Gal zn hart is gebroken na het 'verlies' van zn "beste" vriend, maar ik geloof heilig dat Toot zn hart ook gebroken is na het 'verlies' van zijn grote vriend--> Edward Gal. iig een combinatie die NOOIT gescheiden had mogen worden!

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:19

Aangezien we geen commentaar op het filmpje van pag. 1 mogen leveren, hou ik me in.
Wel zal ik zeggen dat ik vindt dat Totilas weer terug moet naar Edward! Dat was echt een top combi!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:23

doei schreef:

Dat filmpje is niet van Vechta volgens mij. En pak er eens een filmpje bij van Emmelie met BW. Wereld van verschil..

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=2Y-b1j45 ... ata_player
Laatst bijgewerkt door liefhelietje op 07-02-12 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:23

doei schreef:

Nou dat filmpje met BW is ook geen reclame :o en dan druk ik me nog zacht uit... :r die 2e (gekunstelde) draf, traag achterbeen en een slechte aanleuning!