Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:24

Hmm.. net een interessant bericht gelezen van Arnd Bronkhorst " De tragiek van Totilas" ... Krijg meteen een ander beeld van MAT. Ruzie met z'n vader, niet meer willen starten op zondag, volop trainen op rustdag, huid van Toot kapot geprikt.. Lees en oordeel zelf:

http://www.horses.nl/dressuur/artikelen ... an-totilas

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:28

Tafje schreef:
Hmm.. net een interessant bericht gelezen van Arnd Bronkhorst " De tragiek van Totilas" ... Krijg meteen een ander beeld van MAT. Ruzie met z'n vader, niet meer willen starten op zondag, volop trainen op rustdag, huid van Toot kapot geprikt.. Lees en oordeel zelf:

http://www.horses.nl/dressuur/artikelen ... an-totilas

Pfoeh, dat is niet niks....

Ayasha
Blogger

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:29

Ik krijg meer en meer et idee dat Rath enorm gepushed wordt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:33

Ayasha schreef:
Ik krijg meer en meer et idee dat Rath enorm gepushed wordt.

Dito...

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:35

Ik denk dat iedereen dat gevoel heeft :) maar ik denk ook dat dat zeker te verwachten was

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:41

Kan denk ik ook niet anders als 'ouders' miljoenen op tafel leggen voor sportrechten en hij vervolgens zo iets heeft van 'vandaag even niet'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:51

Tsja de kans zit er in dat zijn ouders dat geld helemaal nooit hadden hoeven neer tellen van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:57

Tjongejonge wat een ontzettend sneu verhaal, vind het steeds triester worden, ook voor MAR zelf. Wat een ongelukkige situatie zit die jongen in. En natuurlijk het paard, want die is de dupe...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:58

Maar ruzie of niet, als je je paard niet helemaal fijn vindt, en je vindt het onverstandig om er op te gaan zitten, kun je dat ook gewoon niet doen. En dan mogen papa en mama van alles vinden, en je desnoods het paard afpakken, maar als jij het niet verantwoord vindt, moet je het imo gewoon ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:00

Abiola schreef:
Maar ruzie of niet, als je je paard niet helemaal fijn vindt, en je vindt het onverstandig om er op te gaan zitten, kun je dat ook gewoon niet doen. En dan mogen papa en mama van alles vinden, en je desnoods het paard afpakken, maar als jij het niet verantwoord vindt, moet je het imo gewoon ook niet doen.

Hoe bedoel je verantwoord? Kun je dat uitleggen? Er staat toch nergens wáárom hij niet wilde rijden 's die zondagmiddag?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:02

Abiola schreef:

Ik denk dat het in deze situatie niet zo makkelijk is. Zeker de massale persaandacht die MAR en Toot hebben gekregen vanuit de hele wereld, en Duitsland. Dat zou mega gezichtsverlies zijn voor MAR, ACL, zijn vader en PS..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:02

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:08

Wuis schreef:
Hoe bedoel je verantwoord? Kun je dat uitleggen? Er staat toch nergens wáárom hij niet wilde rijden 's die zondagmiddag?

Ik basseer me dan op het stuk van Bronkhorst. Als hij hem vindt kreupelen, en er zitten gaten in zijn lijf, dan lijkt het mij ook niet een strak plan om GP te gaan starten. En ik kan me ook niet voorstellen dat hij niet zou willen starten vanwege een kinderachtige reden als niet kunnen winnen, of geen zin.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:53

Abiola schreef:
Wuis schreef:

Ik basseer me dan op het stuk van Bronkhorst. Als hij hem vindt kreupelen, en er zitten gaten in zijn lijf, dan lijkt het mij ook niet een strak plan om GP te gaan starten. En ik kan me ook niet voorstellen dat hij niet zou willen starten vanwege een kinderachtige reden als niet kunnen winnen, of geen zin.

Denk niet dat hij hem te kreupel vond omdat hij hem op de rustdag juist een zware training heeft gegeven. Dat lijkt me dus niet van toepassing.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:54

Ik vind het een vreemde en overdreven column.
Ik zag geen kreupel paard, en als hij dat wel was. Waarom heeft niemand daar dan wat van gezegd of is er geen steward ingeschakeld? Idem voor het bloed aan de flanken. Heel apart. Waar zijn de foto's daarvan? En wat betreft de training: misschien was daar wel een reden voor. Wat voor het ene paard werkt hoeft voor de ander niet te werken. Er waren meerdere ruiters die gewoon op die manier zijn gaan trainen.

Dat Matthias hem niet wil rijden werd afgelopen week al gezegd en vond iedereen het nog zijn eigen schuld :?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:57

Als MAR hem eigenlijk niet wilt rijden (wat ik volkomen begrijp, gezien de druk van zijn achterban en de heisa in de media) dan gaan ze nooit een goede combi vormen en kunnen ze beter wèl een andere ruiter voor hem zoeken. Arme MAR.

Teriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:19

Als hij al heeft gezegd dat hij totilas niet wil rijden, zullen ze toch nooit een combinatie worden?? Een negatieve ruiter is een negatief paard... Als je zelf geen vertrouwen in jezelf en je paard hebt kun je nooit de sterren van de hemel rijden. MAR krijgt dit paard onder z'n kont en hij moet het maar doen ongeacht wattie zelf wil, een onmenselijke prestatie lijkt me. In het begin dacht hij waarschijnlijk dit gaat m helemaal worden, maar naarmate de druk nog meer naar het onmenselijke (
En onDierlijke) stijgt is er geen lol meer aan voor beide, erg sneu.....

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:33

Teriana schreef:
MAR krijgt dit paard onder z'n kont en hij moet het maar doen ongeacht wattie zelf wil, een onmenselijke prestatie lijkt me.

Ik denk dat er wel iets meer overleg en gesprekken met MAR zelf aan vooraf zijn gegaan. Niemand van ons kan met zekerheid zeggen hoe de afspraken tot stand zijn gekomen over het rijden met Toot. Ik ga er van uit dat ze met MAR de voors en tegens vooraf hebben besproken en dat hij ook zijn zegje heeft kunnen doen over of hij het wel wil.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:37

Cayenne schreef:
Ik zag geen kreupel paard, en als hij dat wel was. Waarom heeft niemand daar dan wat van gezegd of is er geen steward ingeschakeld? Idem voor het bloed aan de flanken. Heel apart. Waar zijn de foto's daarvan? En wat betreft de training: misschien was daar wel een reden voor. Wat voor het ene paard werkt hoeft voor de ander niet te werken. Er waren meerdere ruiters die gewoon op die manier zijn gaan trainen.

Dat Matthias hem niet wil rijden werd afgelopen week al gezegd en vond iedereen het nog zijn eigen schuld :?

Niet iedereen. *steekt vingertje op* ikke nie.

Teriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:42

Tafje schreef:
Teriana schreef:
MAR krijgt dit paard onder z'n kont en hij moet het maar doen ongeacht wattie zelf wil, een onmenselijke prestatie lijkt me.

Ik denk dat er wel iets meer overleg en gesprekken met MAR zelf aan vooraf zijn gegaan. Niemand van ons kan met zekerheid zeggen hoe de afspraken tot stand zijn gekomen over het rijden met Toot. Ik ga er van uit dat ze met MAR de voors en tegens vooraf hebben besproken en dat hij ook zijn zegje heeft kunnen doen over of hij het wel wil.

nee, ik was er gelukkig niet bij ;) maar blijft natuurlijk wel dat hij steeds meer gast twijfelen of dit wel zo'n goed idee was... Als het allemaal goed had verlopen had ook niemand tevreden geweest, maar dat is nu eenmaal niet Zoo... Er valt altijd wel wat over te zeggen.. Ik vind het gewoon voor beide sneu dat ze er beide geen plezier meer aan beleven. Paardrijden hoort ongeacht topsport of niet LEUK te zijn. Hoeveel geld er ook in omgaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:43

Ayasha schreef:
Cayenne schreef:

Niet iedereen. *steekt vingertje op* ikke nie.

Iedereen minus Ayasha :D
Er zit ook gewoon een heel team achter. Daar heeft MAR weinig zeggenschap over gehad.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:46

Teriana schreef:
nee, ik was er gelukkig niet bij ;) maar blijft natuurlijk wel dat hij steeds meer gast twijfelen of dit wel zo'n goed idee was... Als het allemaal goed had verlopen had ook niemand tevreden geweest, maar dat is nu eenmaal niet Zoo... Er valt altijd wel wat over te zeggen.. Ik vind het gewoon voor beide sneu dat ze er beide geen plezier meer aan beleven. Paardrijden hoort ongeacht topsport of niet LEUK te zijn. Hoeveel geld er ook in omgaat.

Ook al gaat het nu (nog) niet super; hij zou dat juist als een uitdaging kunnen zien. Niet nu bij de pakken neer gaan zitten en Bretton Woods & Elvis dan maar van stal halen (hoewel dat nog maar moet blijken of dat ook zo is ;-)

Teriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:48

@tafje daar hè je zeker gelijk in al zal dat niet meevallen. Het scheelt inderdaad dat er zat goed spul op stal komt ;) de keuze is reuze haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:04

Ik weet even niet hoe ik het stukje van Arnd op moet vatten... Even laten bezinken en nog een keer lezen straks. :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:11

Cayenne schreef:

Hebben ze het nu over diezelfde vader die hem donderdag na de GP meteen bijstond en frisse moed in sprak? Die familie is wel slimmer om ten overstaan van de hele hippische wereldpers ruzie te gaan maken.

*ik ook niet*