Michael1104 schreef:waarom ziet niemand het verschil tussen rijden thuis of op een wedstrijd...
Men ziet alleen wat in het eigen straatje past
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paddenpad schreef:stoffel schreef:Ik heb hier een poosje terug twee maal de vraag gesteld wat is dressuur, aangezien niemand mij antwoord kan geven, weten jullie dus geen van allen waar je het over hebt, hoe kun je hier dan een goed onderbouwde mening over hebben.
Staat hier niet ter discussie,dus zul je een ander topic moeten openen hierover wil je reactie krijgen!
horseyfries schreef:De KNHS heeft ook heel duidelijke regels wat betreft de cap of het hoedje Liedje89, dus dat is dan bij deze ook weer geregeld, alle discussies kunnen stopgezet worden, de regels zijn duidelijk: een hoedje vanaf de Z!
stoffel schreef:Dit is in mijn ogen een van de domste opmerkingen in deze discussie.
Je zult eerst moeten weten waar we het hier met zijn allen over hebben.
Wanneer je iemand laat uitleggen wat dressuur is zul je vaak woorden horen als schoonheid, gratie, elegant, show, gehoorzaamheid,twee eenheid, vertrouwen, verbetering van het paard, en meer woorden van deze strekking. Als wij daarnaast in acht nemen dat iemand die inmiddels Z of hoger rijdt hier al jaren over heeft gedaan (met het huidige dan wel met het eerste paard), kan men er vanuit gaan dat boven staande woorden al groten deels van toepassing zijn op de combinatie in deze klasse (dan wel dat het verstand/ervaring van de ruiter hier bij aansluit). Hierbij past en staat dus gewoon een hoedje niet alleen als status maar ook omdat het net even iets meer geeft.
Als blijkt dat verstand en kunde van de ruiters in deze klasse niet afdoende is wat moet ik dan met de klasses B, L1, L2, M1 en M2, ergens in deze klasses zit dan het probleem ( of juist te weinig)
Vala schreef:Ik vind het apart dat er bijna niemand reageert op het filmpje van Courtney King.
Lusitana schreef:Medicijnen hebben niks te maken met rijden onder de auspiciën van een bond.
Er is geen eigen keuze in reglementen. Overigens is er nu wel een keus opgenomen in de regelmenten wat de hoed of rijhelm betreft. Maar als ze die weghalen, is daar niks aan te doen, dan kun je kiezen om je aan de regels te houden, of te stoppen met het rijden bij die bond en voor jezelf te gaan rijden, dan kun je namelijk doen waar je zin in hebt.
Waar het om gaat is dit:
Als je officieel aan wedstrijden mee gaat doen, of dat nu paardrijden, schaatsen of turnen is, heb je plichten. Je moet je houden aan de regels. Dat weet je van te voren. Als je niet aan de regels wilt voldoen, moet je niet aan wedstrijden gaan deelnemen die vallen onder de auspiciën van een bond die regels heeft.
Lusitana schreef:Nou, dan maken jullie toch even een regeltje dat de hoed blijft?
Citaat:Het dragen van een dressuurhoedje tijdens een indoor Z-proef veroorzaakt een conflict in ons wedstrijdreglement. In ons reglement is namelijk opgenomen dat sinds 1-1-2008 indoorwedstrijden alleen nog mogen worden gehouden in een accommodatie met een Veiligheidscertificaat. Het Veiligheidscertificaat stelt verplicht dat er altijd met cap gereden wordt (en voeren daarop ook onaangekondigde keuringen uit). In ons reglement staat dat vanaf de klasse Z met dressuurhoed gereden mag worden. In dit geval gaat het Veiligheidscertificaat boven het reglement. Ons reglement zal hierop aangepast worden.
Uitzonderingen voor het Veiligheidscertificaat vormen Evenementenhallen zoals de IJsselhallen, Expo Center, Brabanthallen, enz en alle outdoorwedstrijden. Daar mag dus nog wel met hoedje gereden worden.
Lusitana schreef:@Paddenpoel, ik reageer niet op agressieve posts die alleen maar gaan over "ik doe waar ik zin in heb en wil me niet aan regeltjes houden", maar het is weer een schitterend voorbeeld van exact waar ik het over had.
Lusitana schreef:Nou, dan maken jullie toch even een regeltje dat de hoed blijft?