Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:31

jij snapt het echt niet he?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:31

easygoing schreef:
Air schreef:
Dit topic is geloof ik ook wel redelijk onderverdeeld hoe de paardenwereld in elkaar zit.
90% rijd liever van voor naar achter dan aan zichzelf te werken en van achter naar voor, correct te rijden :D

Walgelijk eigenlijk.
Dat je dat als houden van kan benoemen.

Paar bladzijdes terug vroeg ik al wat het nou precies inhield en zo. Zoek het eens op een geef daar nou eens antwoord op. Niemand die de klassieke correcte manier hoog heeft staan heeft de moeite willen nemen om daar eens op te antwoorden. Opvallend?

Misschien omdat het al heel simpel is uitgelegd. Biomechanica.
En ik neem toch aan dat de foto's duidelijk genoeg zijn?
Of valt dat opeens onder correctheid omdat het Toot is en Gal er daar op zat?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:33

ja dat is je eigen er makkelijk vanaf brengen. jij bent echt grappig.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:35

easygoing schreef:

Nou vertel mij dan even wat er correct is aan die foto's?
Hoe wil je geen ruggebruik goedpraten?
En nee dan niet bij een beginner op een manegepaard..... in de wereld'top'. :x

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:35

Air schreef:
En waarom is dat offtopic? Omdat het een andere tak van de sport is? Welke tak van paardensport je ook beoefent: it's all the same.
Alsof het in de western wel kloppend is dat een ruiter onrespectvol naar het paard toe is.
Maar het geeft duidelijk weer dat ook een paard wat niet goed behandeld word kan presteren.

En dat de meeste mensen zo'n bord voor hun kop hebben dat ze nieteens willen inzien dat paarden vrijwel ALLES voor ons geven.

Als je je daar zo aan stoort waarom ga je dan niet gewoon hamsters of papegaaien houden, kan je je ook niet meer ergeren, want je zoekt gewoon dingen om je aan te storen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:48

Sinds wanneer is reageren op een quote zoeken naar dingen om je aan te storen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:49

Air schreef:
easygoing schreef:

Nou vertel mij dan even wat er correct is aan die foto's?
Hoe wil je geen ruggebruik goedpraten?
En nee dan niet bij een beginner op een manegepaard..... in de wereld'top'. :x

Neem eerst de moeite maar eens om mijn vragen op een juiste manier te beantwoorden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:02

Sorry, maar wat moet ik onder juist verstaan als je geen ruggebruik juist vindt?

Als je daadwerkelijk geinterreseerd bent in de Klassieke Dressuur kan je je natuurlijk ook gewoon inlezen.
Er lopen een aantal topics, hier wat meer info bij elkaar: [RT-D] Informatie uit eerste topic Klassiek vs. Academisch
Succes ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:14

Air schreef:
Sorry, maar wat moet ik onder juist verstaan als je geen ruggebruik juist vindt?

Als je daadwerkelijk geinterreseerd bent in de Klassieke Dressuur kan je je natuurlijk ook gewoon inlezen.
Er lopen een aantal topics, hier wat meer info bij elkaar: [RT-D] Informatie uit eerste topic Klassiek vs. Academisch
Succes ;)

Dat is wel heel makkelijk weg komen van vragen die je niet kan beantwoorden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:18

Waarom zou ik hem beantwoorden terwijl het offtopic is en veel meer is dan in 1 zin te beschrijven?
Of ben jij een wereldwonder die geboren is met al het talent, nooit les heeft gehad en nooit informatie heeft gekregen?

Je antwoord staat daar, ik ben gekke henkie niet om dat te gaan overtypen terwijl het daar mooi en uitgebreid beschreven staat.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:23

Air schreef:
Waarom zou ik hem beantwoorden terwijl het offtopic is en veel meer is dan in 1 zin te beschrijven?
Of ben jij een wereldwonder die geboren is met al het talent, nooit les heeft gehad en nooit informatie heeft gekregen?

Je antwoord staat daar, ik ben gekke henkie niet om dat te gaan overtypen terwijl het daar mooi en uitgebreid beschreven staat.

Sorry maar voor mij ben je bij deze gigantisch door de mand gevallen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:28

Air schreef:
Je antwoord staat daar, ik ben gekke henkie niet om dat te gaan overtypen terwijl het daar [b]mooi [/b]en uitgebreid beschreven staat.

:') :') _O- _O- en niet te vergeten vriendelijk :D :D

Lijkt me een mooie afsluiter

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:30

Ik denk dat niemand met droge ogen kan beweren dat dit een goede proef was of dat deze proef bijna 73% waard was. Er was gewoon veel te veel spanning, miscommunicatie en daardoor fouten. Maar tegelijkertijd zijn ze nog maar zeven maanden een combinatie en heeft Totilas een groot deel van die zeven maanden bij PS op stal gestaan, waardoor MR minder heeft kunnen trainen dan ideaal was. Er valt dus nog steeds heel weinig over te zeggen, behalve dat ze er als combinatie nu nog niet staan. Het kan best zo zijn dat MR volgend jaar het goud meeneemt uit Londen, maar het kan net zo goed gebeuren dat hij thuis naar de wedstrijd mag kijken, omdat hij niet geselecteerd is. Maar ik denk wel dat ze heel snel heel veel moeten verbeteren als combinatie, omdat ze anders niet eens geselecteerd worden voor de EK. En dat was niet alleen hun eerste doelstelling, het is denk ik ook één van de belangrijkste redenen waarom ze niet meer tijd hebben genomen om een combinatie te worden.

In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen. Maar het grote risico van te vroeg starten en persé de EK halen is dat nog een aantal van zulke proeven diezelfde juryleden een negatief beeld van deze combinatie hebben en wordt het alleen maar moeilijker en gaat het veel meer tijd kosten om de juryleden te overtuigen dat ze wel een topcombinatie zijn.

Misschien zie ik het wel te negatief en zitten ze op dit moment op het dieptepunt, dat je bij elk omscholingstraject onvermijdelijk krijgt (maar wat doe je dan op concours?) Maar op dit moment krijg ik persoonlijk het gevoel dat Rath zichzelf, als relatief onervaren GP-ruiter, die nog nooit een zelf opgeleid paar op GP niveau heeft uitgebracht, heeft overschat met het idee dat hij de wereldkampioen wel even om zou scholen naar een veel beter presterend klassiek paard.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:35

Karl66 schreef:
Ik denk dat niemand met droge ogen kan beweren dat dit een goede proef was of dat deze proef bijna 73% waard was. Er was gewoon veel te veel spanning, miscommunicatie en daardoor fouten. Maar tegelijkertijd zijn ze nog maar zeven maanden een combinatie en heeft Totilas een groot deel van die zeven maanden bij PS op stal gestaan, waardoor MR minder heeft kunnen trainen dan ideaal was. Er valt dus nog steeds heel weinig over te zeggen, behalve dat ze er als combinatie nu nog niet staan. Het kan best zo zijn dat MR volgend jaar het goud meeneemt uit Londen, maar het kan net zo goed gebeuren dat hij thuis naar de wedstrijd mag kijken, omdat hij niet geselecteerd is. Maar ik denk wel dat ze heel snel heel veel moeten verbeteren als combinatie, omdat ze anders niet eens geselecteerd worden voor de EK. En dat was niet alleen hun eerste doelstelling, het is denk ik ook één van de belangrijkste redenen waarom ze niet meer tijd hebben genomen om een combinatie te worden.

In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen. Maar het grote risico van te vroeg starten en persé de EK halen is dat nog een aantal van zulke proeven diezelfde juryleden een negatief beeld van deze combinatie hebben en wordt het alleen maar moeilijker en gaat het veel meer tijd kosten om de juryleden te overtuigen dat ze wel een topcombinatie zijn.

Misschien zie ik het wel te negatief en zitten ze op dit moment op het dieptepunt, dat je bij elk omscholingstraject onvermijdelijk krijgt (maar wat doe je dan op concours?) Maar op dit moment krijg ik persoonlijk het gevoel dat Rath zichzelf, als relatief onervaren GP-ruiter, die nog nooit een zelf opgeleid paar op GP niveau heeft uitgebracht, heeft overschat met het idee dat hij de wereldkampioen wel even om zou scholen naar een veel beter presterend klassiek paard.

Super geschreven.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:38

Waarom? Als het daar uitvoerig beschreven staat, waarom zou ik dan het gaan overtypen?
Maar blijkbaar heb jij al je kennis van jezelf.

Oh waarom vraag ik uberhaupt om onderbouwing bij iemand die het hele topic nog niks van onderbouwing heeft laten zien :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:41

Air schreef:
Waarom? Als het daar uitvoerig beschreven staat, waarom zou ik dan het gaan overtypen?
Maar blijkbaar heb jij al je kennis van jezelf.

Oh waarom vraag ik uberhaupt om onderbouwing bij iemand die het hele topic nog niks van onderbouwing heeft laten zien :+

Tja is dan inderdaad niet zo slim van je he.

Maar goed nogmaals duidelijk dat je geen antwoorden kan geven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:44

Karl66 schreef:
In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen.

Jij verwoordt hier precies wat ik dacht toen ik de hoge score van zijn 'eerste' wedstrijd met Totilas zag.. en ook hier zijn imo de punten te ruim bedeeld.
Ik word er verdrietig van - afgezien van de fouten en foutjes... dit is geen happy combinatie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:46

Karl66 schreef:

Heerlijk suggestief. Leuk stuk geschreven, maak je het af met zo'n zin... :n

Easygoing: Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen, en leg uit waarom het geen antwoord is. Prima als je zelf wel zin hebt om een gehele tekst zelf over te schrijven, ik heb die zin niet en zie het nut er ook niet van in :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:51

ik vind toot aardig spoken heb em nog nooit zo gezien maja er zal ook wel bij de ruiter enorme nerveusiteit zijn geweest wat denk ook wel aardig op toot is overgebracht.

eerlijk gezegd vind ik deze proef geen 3de plek waard

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:51

Ben klaar met je Air. Maakt niet uit wat je verzint en hoe je het in een ander z'n schoenen wil schuiven voor mij is het zo klaar als een klontje. Veel plezier verder he :evaw:

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 01:04

Die hele discussie over klassieke dressuur is hier behoorlijk nutteloos. Op een wedstrijd gaat het er niet om dat een paard in één oefening perfect voorgesteld wordt. Het gaat erom dat een paard over de hele proef van halthouden tot halthouden, inclusief alle oefeningen en overgangen zo optimaal mogelijk voorgesteld wordt. Het is geen kunst (oké voor mij wel) om een perfecte piaffe te laten zien. De kunst als wedtrijdruiter is om de sterke en zwakke punten van je paard zo goed te kennen, dat je de oefeningen in een hoog tempo achter elkaar, met goede overgangen op precies de juiste plek laat zien. En dat is iets o.a. Anky en Edward heel goed in zijn. En dan piafferen ze misschien niet voor een tien, om daarna een overgang voor een drie te rijden. Maar piafferen ze voor een zeven om daarna een overgang voor een acht te rijden. Op die manier scoor je over een hele proef gewoon meer punten. Ik word dus altijd een beetje moe van die plaatjes, waarbij een foto van hun met een foto van Pietje Bel op Black Beaty in een perfecte piaffe vergeleken worden. Bij een wedstrijd gaat het namelijk niet om dat ene moment, maar om de totale proef, waarin je bij elke overgang en oefening zo weinig mogelijk van de maximale tien punten moet laten liggen, maar waar je ook gelijk rekening moet houden met het vervolg om daar niet nog meer punten te laten liggen. Dan moet je ook nog eens rekening houden met de sterkere en zwakkere punten van je paard en het resultaat is dat voor de meeste paarden geldt dat ze in een meer horizontaal evenwicht over de hele proef het beste presteren. Ik vind het daarom ook zo'n onzin om al die juryleden af te branden als nitwits die er niks van snappen en een proef niet kunnen beoordelen.

Als je dat niet wilt, dan moet je een ander soort wedstrijden gaan organiseren, waarbij je zegt welke oefeningen je wilt zien en dat je als ruiter, a lá de spaanse rijschool, alle tijd krijgt om die oefening voor te bereiden voor je hem laat zien. Dan krijg je wedstrijden, waarbij je een aantal maximale prestaties moet laten zien, ipv een optimale prestatie over een hele proef. Maar dat is niet hoe wedstrijddressuur eruit ziet, of hoe wedstrijddressuur zoals wij die kennen er ooit uit heeft gezien.

edit in reactie op air: Vandaar dat ik er ook bijschreef dat het mijn gevoel was en ook nog eens dat ik mij kan vergissen. Maar er is de afgelopen maanden natuurlijk het wel nodige aan foto's en video's naar buiten gekomen en er moet nog heel veel gebeuren, inclusief weer een dekseizoen volgend jaar, voordat hij zich zelfs maar kan kwalificeren voor het duitse olympische team. Ik denk dat ze het EK dit jaar al kunnen vergeten en als ze volgend jaar geen olympisch goud meenemen, dan hebben ze voor de (paarden)wereld gefaald. En dan klinkt het heel leuk dat hij het paard naar een klassiek systeem heeft omgeschoold, maar bij sport gaat het om de prestaties die je daar mee bereikt.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 06:57

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 06:59

kan iemand mij vertellen hoe ik de prijsuitrreiking kan kijken. heb wel de proef gekeken maar kan de prijsuitreiking nergens vinden. :o

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:08

Jannepauli schreef:
Karl66 schreef:
In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen.

Jij verwoordt hier precies wat ik dacht toen ik de hoge score van zijn 'eerste' wedstrijd met Totilas zag.. en ook hier zijn imo de punten te ruim bedeeld.
Ik word er verdrietig van - afgezien van de fouten en foutjes... dit is geen happy combinatie.

Ik denk dat Totilas best happy is hoor ;) denk dat Rath dat minder is ..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:37

Karl66 schreef:

dank u....deel je mening!