Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

easygoing schreef:Air schreef:Dit topic is geloof ik ook wel redelijk onderverdeeld hoe de paardenwereld in elkaar zit.
90% rijd liever van voor naar achter dan aan zichzelf te werken en van achter naar voor, correct te rijden
Walgelijk eigenlijk.
Dat je dat als houden van kan benoemen.
Paar bladzijdes terug vroeg ik al wat het nou precies inhield en zo. Zoek het eens op een geef daar nou eens antwoord op. Niemand die de klassieke correcte manier hoog heeft staan heeft de moeite willen nemen om daar eens op te antwoorden. Opvallend?

Air schreef:En waarom is dat offtopic? Omdat het een andere tak van de sport is? Welke tak van paardensport je ook beoefent: it's all the same.
Alsof het in de western wel kloppend is dat een ruiter onrespectvol naar het paard toe is.
Maar het geeft duidelijk weer dat ook een paard wat niet goed behandeld word kan presteren.
En dat de meeste mensen zo'n bord voor hun kop hebben dat ze nieteens willen inzien dat paarden vrijwel ALLES voor ons geven.

Air schreef:easygoing schreef:ja dat is je eigen er makkelijk vanaf brengen. jij bent echt grappig.
Nou vertel mij dan even wat er correct is aan die foto's?
Hoe wil je geen ruggebruik goedpraten?
En nee dan niet bij een beginner op een manegepaard..... in de wereld'top'.

Air schreef:Sorry, maar wat moet ik onder juist verstaan als je geen ruggebruik juist vindt?
Als je daadwerkelijk geinterreseerd bent in de Klassieke Dressuur kan je je natuurlijk ook gewoon inlezen.
Er lopen een aantal topics, hier wat meer info bij elkaar: [RT-D] Informatie uit eerste topic Klassiek vs. Academisch
Succes

Air schreef:Waarom zou ik hem beantwoorden terwijl het offtopic is en veel meer is dan in 1 zin te beschrijven?
Of ben jij een wereldwonder die geboren is met al het talent, nooit les heeft gehad en nooit informatie heeft gekregen?
Je antwoord staat daar, ik ben gekke henkie niet om dat te gaan overtypen terwijl het daar mooi en uitgebreid beschreven staat.

Karl66 schreef:Ik denk dat niemand met droge ogen kan beweren dat dit een goede proef was of dat deze proef bijna 73% waard was. Er was gewoon veel te veel spanning, miscommunicatie en daardoor fouten. Maar tegelijkertijd zijn ze nog maar zeven maanden een combinatie en heeft Totilas een groot deel van die zeven maanden bij PS op stal gestaan, waardoor MR minder heeft kunnen trainen dan ideaal was. Er valt dus nog steeds heel weinig over te zeggen, behalve dat ze er als combinatie nu nog niet staan. Het kan best zo zijn dat MR volgend jaar het goud meeneemt uit Londen, maar het kan net zo goed gebeuren dat hij thuis naar de wedstrijd mag kijken, omdat hij niet geselecteerd is. Maar ik denk wel dat ze heel snel heel veel moeten verbeteren als combinatie, omdat ze anders niet eens geselecteerd worden voor de EK. En dat was niet alleen hun eerste doelstelling, het is denk ik ook één van de belangrijkste redenen waarom ze niet meer tijd hebben genomen om een combinatie te worden.
In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen. Maar het grote risico van te vroeg starten en persé de EK halen is dat nog een aantal van zulke proeven diezelfde juryleden een negatief beeld van deze combinatie hebben en wordt het alleen maar moeilijker en gaat het veel meer tijd kosten om de juryleden te overtuigen dat ze wel een topcombinatie zijn.
Misschien zie ik het wel te negatief en zitten ze op dit moment op het dieptepunt, dat je bij elk omscholingstraject onvermijdelijk krijgt (maar wat doe je dan op concours?) Maar op dit moment krijg ik persoonlijk het gevoel dat Rath zichzelf, als relatief onervaren GP-ruiter, die nog nooit een zelf opgeleid paar op GP niveau heeft uitgebracht, heeft overschat met het idee dat hij de wereldkampioen wel even om zou scholen naar een veel beter presterend klassiek paard.

Air schreef:Waarom? Als het daar uitvoerig beschreven staat, waarom zou ik dan het gaan overtypen?
Maar blijkbaar heb jij al je kennis van jezelf.
Oh waarom vraag ik uberhaupt om onderbouwing bij iemand die het hele topic nog niks van onderbouwing heeft laten zien
Karl66 schreef:In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen.
Karl66 schreef:Ik denk dat niemand met droge ogen kan beweren dat dit een goede proef was of dat deze proef bijna 73% waard was. Er was gewoon veel te veel spanning, miscommunicatie en daardoor fouten. Maar tegelijkertijd zijn ze nog maar zeven maanden een combinatie en heeft Totilas een groot deel van die zeven maanden bij PS op stal gestaan, waardoor MR minder heeft kunnen trainen dan ideaal was. Er valt dus nog steeds heel weinig over te zeggen, behalve dat ze er als combinatie nu nog niet staan. Het kan best zo zijn dat MR volgend jaar het goud meeneemt uit Londen, maar het kan net zo goed gebeuren dat hij thuis naar de wedstrijd mag kijken, omdat hij niet geselecteerd is. Maar ik denk wel dat ze heel snel heel veel moeten verbeteren als combinatie, omdat ze anders niet eens geselecteerd worden voor de EK. En dat was niet alleen hun eerste doelstelling, het is denk ik ook één van de belangrijkste redenen waarom ze niet meer tijd hebben genomen om een combinatie te worden.
In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen. Maar het grote risico van te vroeg starten en persé de EK halen is dat nog een aantal van zulke proeven diezelfde juryleden een negatief beeld van deze combinatie hebben en wordt het alleen maar moeilijker en gaat het veel meer tijd kosten om de juryleden te overtuigen dat ze wel een topcombinatie zijn.
Misschien zie ik het wel te negatief en zitten ze op dit moment op het dieptepunt, dat je bij elk omscholingstraject onvermijdelijk krijgt (maar wat doe je dan op concours?) Maar op dit moment krijg ik persoonlijk het gevoel dat Rath zichzelf, als relatief onervaren GP-ruiter, die nog nooit een zelf opgeleid paar op GP niveau heeft uitgebracht, heeft overschat met het idee dat hij de wereldkampioen wel even om zou scholen naar een veel beter presterend klassiek paard.
Jannepauli schreef:Karl66 schreef:In jurysporten speelt altijd het halo effect mee. Juryleden zien niet alleen de proef, maar hebben ook herinneringen aan eerdere proeven en dat beïnvloedt de cijfers die ze geven. Dat werkt nu nog positief, want de juryleden hebben nog Totilas, het beste paard ter wereld in hun geheugen.
Jij verwoordt hier precies wat ik dacht toen ik de hoge score van zijn 'eerste' wedstrijd met Totilas zag.. en ook hier zijn imo de punten te ruim bedeeld.
Ik word er verdrietig van - afgezien van de fouten en foutjes... dit is geen happy combinatie.
denk dat Rath dat minder is .. Karl66 schreef:Ik denk dat niemand met droge ogen kan beweren dat dit een goede proef was of dat deze proef bijna 73% waard was. Er was gewoon veel te veel spanning, miscommunicatie en daardoor fouten. Maar tegelijkertijd zijn ze nog maar zeven maanden een combinatie en heeft Totilas een groot deel van die zeven maanden bij PS op stal gestaan, waardoor MR minder heeft kunnen trainen dan ideaal was. Er valt dus nog steeds heel weinig over te zeggen, behalve dat ze er als combinatie nu nog niet staan. Het kan best zo zijn dat MR volgend jaar het goud meeneemt uit Londen, maar het kan net zo goed gebeuren dat hij thuis naar de wedstrijd mag kijken, omdat hij niet geselecteerd is. Maar ik denk wel dat ze heel snel heel veel moeten verbeteren als combinatie, omdat ze anders niet eens geselecteerd worden voor de EK. En dat was niet alleen hun eerste doelstelling, het is denk ik ook één van de belangrijkste redenen waarom ze niet meer tijd hebben genomen om een combinatie te worden.