Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:48

Navidad schreef:
Embe schreef:
'ik ga properen te starten waar Edward eindigde' is dus geheel niet gelukt. Het was een wedstrijd met een klein deelnemersveld waar niemand zijn eerste paard startte. Ik ben van mening dat als je zulke uitspraken doet je onprofessioneel bezig bent en als je serieus genomen wilt worden op wereldbeker niuveau je echt wel wat meer moet laten zien.

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik mag daarbij hopen dat die nog op dat niveau kan komen.. Ik vind toot eigenlijk best wel achteruit gegaan.. Paard is strak in de bovenlijn en combinatie is te gespannen. Ondanks die camera's. maar vergeet niet mensen, het is geen verplichting geweest om dit paard te rijden, het is een eigen keuze, waar hij heel bewust van was.. Dus nu kunnen de mensen wel zeggen, spanning ivbm camera's media en pers, en zeer veel belangstellenden... wat had die anders moeten verwachten??

Waarom mag die jongen niet nerveus zijn? Is dat een doodzonde of zo? Ook Rath is een mens, geen machine zonder emoties.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:50

Staat het er dan dat die niet nerveus mag zijn?? Dat hoor je mij niet zeggen. Maar volgens mij is het wel ergens te verwachten dat er zoveel aandacht voor is, en ja daar moet je mee om kunnen gaan klaar.

AniqueN

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:51

Ik kan het filmpje jammer genoeg niet zien, iets met auteursrechten ;)
Iemand een andere link?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:52

Op de eerste pagina staat een link naar eurodressage ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:52

Navidad schreef:
Staat het er dan dat die niet nerveus mag zijn?? Dat hoor je mij niet zeggen. Maar volgens mij is het wel ergens te verwachten dat er zoveel aandacht voor is, en ja daar moet je mee om kunnen gaan klaar.

Ja, dat is ook te verwachten en dat weet Rath ook en toch gaat hij daar goed mee om.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:53

Natuurlijk mag hij nerveus zijn, het is alleen zo dat alles wat op hem af komt prima in te calculeren is. Als je alles goed voorelkaar hebt mogen die zenuwen dan niet zo'n verschil meer maken. Dat heeft ook met professionaliteit te maken. Er staat overigens nergens dat de zenuwen hem parten speelde, dat hebben wij er van gemaakt.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:53

Marjoow schreef:
Op de eerste pagina staat een link naar eurodressage ;)

Ahh :+ Thanks!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:54

_San87_ schreef:
Ja, dat is ook te verwachten en dat weet Rath ook en toch gaat hij daar goed mee om.

klopt maar sommige mensen in dit topic niet.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:55

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:55

Embe schreef:
Natuurlijk mag hij nerveus zijn, het is alleen zo dat alles wat op hem af komt prima in te calculeren is. Als je alles goed voorelkaar hebt mogen die zenuwen dan niet zo'n verschil meer maken. Dat heeft ook met professionaliteit te maken. Er staat overigens nergens dat de zenuwen hem parten speelde, dat hebben wij er van gemaakt.

Netjes geformuleerd _/-\o_
Dit is dus ook precies wat ik bedoelde.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:56

Jeetje al 15 pagina's ver :=
Zijn eerste wedstrijd met Toot, en alweer wordt 'ie langs alle kanten afgekraakt :?
76,79 % is toch al heel netjes voor de eerste keer, goed de proef is niet om WAUW tegen te zeggen, maar het was dan ook nog maar zijn eerste keer.

Volgens mij houdt iedereen maar steeds dat plaatje van Edward en Toot in zijn hoofd vast, je moet Rath ook zeker nog niet gaan zitten vergelijken met Edward..
Rath is ook nog jong, Edward heeft toch al wat meer ervaring dan hem.

Accepteer het eens dat Toot nooit meer naar Edward zal terug komen, en probeer deze nieuwe combinatie toch eens een kans te geven.
Volgens mij heeft Rath zo al genoeg druk, arme jongen vind ik, krijgt hij een fantastisch goed paard onder zijn kont geschoven waar hij nog enorm veel mee kan leren, staat hij onder een immense druk en elke keer als hij Toot eens voor de pers of op wedstrijd presenteert, is het ook nooit goed..

Ik vind het jammer, van een eerste keer moet je ook geen geweldige foutloze proef verwachten, kan jij je eerste wedstrijd met een nieuw paard een supernette proef neerzetten ?

Dat is mijn mening natuurlijk, ik gun het Rath echt !
Sowieso zullen er altijd wat werkpuntjes zijn, maar ze hebbe alle tijd van de wereld om hier aan verder te werken en als combinatie te groeien.
Ik ben benieuw hoe het in de loop van de maanden zal vorderen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:57

Embe schreef:

Mag misschien niet, maar wie weet is dat wel gebeurd? Genoeg professionals die enorme last van zenuwen hebben.

Ik wil overigens niet zeggen dat dit de reden is waarom hij een aantal fouten had, maar het zou kunnen en het is alleen maar menselijk. :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:59

Kan iemand mij vertellen hoelaat Rath en Toti vandaag de Special rijden? Of heb ik er overheen gelezen :=

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:59

Navidad schreef:
Embe schreef:

Netjes geformuleerd _/-\o_
Dit is dus ook precies wat ik bedoelde.

:o en dan verder redenerende, als het niet aan de zenuwen gelegen heeft, dan is er nog heel veel werk aan de winkel. Dit kan komen doordat de combinatie (nog) niet klopt. M.i. heeft het 'grote geld' hiermee te maken en was het van belang om de combinatie zsm aan het publiek te tonen (dekseizoen). Helaas was dat dus te vroeg. Ik zie het als een inschattingsfout van het management om de combinatie heen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:02

DyonS schreef:
Kan iemand mij vertellen hoelaat Rath en Toti vandaag de Special rijden? Of heb ik er overheen gelezen :=

Over een half uurtje 12:42

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:04

Embe schreef:
:o en dan verder redenerende, als het niet aan de zenuwen gelegen heeft, dan is er nog heel veel werk aan de winkel. Dit kan komen doordat de combinatie (nog) niet klopt. M.i. heeft het 'grote geld' hiermee te maken en was het van belang om de combinatie zsm aan het publiek te tonen (dekseizoen). Helaas was dat dus te vroeg. Ik zie het als een inschattingsfout van het management om de combinatie heen.

Ik denk ook idd dat we het maar zo moeten zien.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:04

maar even buitenom alles vinden jullie de punten terecht voor de proef? ben ik eigelijk wel benieuwt naar, ik vindt ze namelijk aan de hoge kant.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:11

eens u-nnamed als je jan met de pet heet en je paard itilas had je ws veel minder procentjes gescoord ;)
ik vind de score rijkelijk voor deze proef . rath heeft meer tijd nodig om tot een echte combinatie te worden met het paard

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:12

Ikima schreef:
AniqueN schreef:
Ik kan het filmpje jammer genoeg niet zien, iets met auteursrechten ;)
Iemand een andere link?

Deze kan je niet zien?
http://www.youtube.com/v/jmtVoFVKGZc

nee die is afgesloten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:18

Th0mas schreef:
Ik heb een brok in mijn keel tijdens het kijken van die proef, ik mis de combinatie van toen en vooral die speciale chemie...

Rath zit niet mooi op het zadel, zijn knie gaat steeds over het kniewrongen en zijn handen is sommige stukken ook onrustig. Verder ga ik ook mee met horseyfries.

Het proef ging nog slechter dan het GP debuut van edward en toot

Zo zat Gal ook maar die had zijn zadel er op aan laten passen :D (ooit al eens een standaard drssuurzadel gezien met zulke naar voren geplaatste zweetbladen?)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:19

Marjoow schreef:
Dat vind ik raar, want als ik een proef zie van Totilas, zie ik een klassiek dressuurpaard.

En, zo zie je maar wat een topruiter voor een paard kan doen :)

:x

Marjoow schreef:
San: het feit dat hij heeft gewonnen zegt helemaal niets. Kijk even naar de scores van de andere paarden. Hieruit kun je duidelijk concluderen dat de Totilas beter is dan het gemiddelde paard wat daar rondliep. Dan is het niet moeilijk om te winnen ;)

Maar Edward deed dat helemaal alleen en dat lag echt helemaal niet aan Toot :j

Jullie kunnen wel beweren dat jullie objectief kijken, alleen is dat absoluut geen waarheid.

Ik kijk ook niet objectief... maar ik gok zomaar dat ik van deze combinatie wanneer ze een echte combinatie zijn geworden er meer van kan genieten dan van Edward en Toot.
Mits hij het voorbeengezwiep niet belangrijker vind dan takt en correct ruggebruik.
Want daardoor zat er geen harmonie in het geheel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:28

Mindfields schreef:
Th0mas schreef:
Ik heb een brok in mijn keel tijdens het kijken van die proef, ik mis de combinatie van toen en vooral die speciale chemie...

Rath zit niet mooi op het zadel, zijn knie gaat steeds over het kniewrongen en zijn handen is sommige stukken ook onrustig. Verder ga ik ook mee met horseyfries.

Het proef ging nog slechter dan het GP debuut van edward en toot

Zo zat Gal ook maar die had zijn zadel er op aan laten passen :D (ooit al eens een standaard drssuurzadel gezien met zulke naar voren geplaatste zweetbladen?)

_/-\o_

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:44

Wij kunnen zeker niet meekijken?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:45

lucybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:55

Prachtig!!!!!!!