Nee dan rij ik liever voor de lol dan op topniveau!
Overigens in eerste film valt het op de muur afrijden nog mee, de 2 e film ja dat was echt kantje boord. Maar al dat getrek is walgelijk en onnodig, deze paarden op zulk niveau behoren zeer goed op zit en been te luisteren en dat zullen ze vast ook doen. Daarnaast worden ze in een zeer onnatuurlijke Western houding getrokken, echt zonde.
Betreft de spin, paard wordt erin getrokken meerdere keren, daarnaast is het vele ronddraaien dezelfde kant op bijzonder slecht, je zag ook dat dit paard meerdere keren zijn evenwicht terug oest vinden en wijdbeens ging staan! Op wedstrijden in de proef staan ook maar 4 à 5 spins per kant.
Dit alles hoef ik niet te proberen bij m'n AV, als ik maar iets te veel aan het bit zou zitten mag ik al zandhappen, en keihard op de bakrand afvliegen reken maar dat het vervolgens zonder paard gebeurt en ik tegen of in de rand zou belanden. Nee dat soort dingen doe ik niet met gevaar voor eigen leven

Daarnaast wil ik vermelden dat het hier in NL er precies zo aan toegaat zelfs tijdens de proef komt het weleens voor! Heb het NK paar keer gezien maar echtdat is nog onder het niveau amateur, hoe kan men in gódsnaam winst boeken als men stopt en daarbij de mond van het paard wagenwijd opentrekt! om maar een voorbeeld te noemen.
Jammer jammer jammer, de paardensport wordt steeds meer verziekt