Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:57

als ze de dader hebben kunnen ze in ieder geval de kosten via hem vergoed krijgen
is weer een zorg minder

de wet zal eerst veranderd moeten worden voordat er fatsoenlijke straffen komen voor zulke idioten

UMayDream

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:01

Indd spatter!

Gelukkig zijn de operaties redelijk goed gegaan, die foto's van de merrie doen je hart echt breken ;( Dat arme hulpeloze paard :(:)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:02

Ik raak niet zo snel onder de indruk van 'gruwelfototo's', ben nl. van mijn werk uit wel heel veel gewend, maar dit slaat werkelijk alles....
Wat heeft de persoon die dit heeft gedaan, bezield?
Mijn medeleven gaat uit naar de paarden en hun eigenaren. Hopelijk is de pijn van de paarden goed onder controle te houden met pijnstillers en hebben ze de juiste man te pakken.
Dat deze maar een flinke straf mag krijgen.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:04

Dit is echt te vreselijk voor woorden. Wat een zieke geest heeft die persoon gehad, die dit op zijn geweten heeft. Arme paarden. Ik hoop dat ze er door heen zullen komen en dat de dader nu eens gestraft gaat worden. Veel sterkte voor de eigenaar.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:10

Ik kan helaas de foto's niet bekijken, maar wel fijn dat ze de nacht aardig doorgekomen zijn. Geen nieuws is 'goed' nieuws immers. Nu duimen dat het zo blijft gaan. :)

*Edit, foto gezien... Ben er stil van. :\

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:20

Kopie van het AVforum:

La clinique vient d'appeler : LES CHEVAUX VONT BIEN !!!!!! LES SUITES DES OPERATIONS SONT BONNES POUR L'INSTANT !!!! YOUPIEEEEEEEEEE !
The clinic just calls me : THE HORSES GO WELL !! THE RESULTS OF THE OPERATIONS ARE GOOD FOR THIS MOMENT !!

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:26

Gelukkig wat goed nieuws, nu maar hopen dat er zich verder geen al te erge complicaties voordoen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:35

Dat is voor nu heel goed nieuws om te horen! Hopelijk hebben die arme paarden niet teveel pijn!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:37

Heb juist op Facebook gelezen dat de paarden het goed doen momementeel.

Ik vraag me af wat er in godsnaam door je kop gaat als je die dieren zo toetakelt...wat drijft een mens om zoiets te doen?
Hopelijk hebben ze de juiste man te pakken en krijgt hij een straf die zwaar genoeg is om andere gekken van gedachte te doen veranderen!
Ik stel voor om hen anders te bewerken op dezelfde manier als hij de paarden bewerkt heeft?? }:)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:39

giotto schreef:

Ik vraag me af wat er in godsnaam door je kop gaat als je die dieren zo toetakelt...wat drijft een mens om zoiets te doen?
Hopelijk hebben ze de juiste man te pakken en krijgt hij een straf die zwaar genoeg is om andere gekken van gedachte te doen veranderen!
Ik stel voor om hen anders te bewerken op dezelfde manier als hij de paarden bewerkt heeft?? }:)

Goed plan, maar daarna volgen geen operaties! -:(-

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:45

Wat fijn dat de operaties geslaagd zijn, hopelijk gaat het herstel voorspoedig.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:50

giotto schreef:

Had ik ook al voorgesteld!

Als de vereiniging al burgelijke partij heeft gesteld dan vermoed ik dat de dader wel een 'burgelijke partij' ooit ergens zal tegenkomen!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:52

Afschuwelijk, echt afschuwelijk.. Onbegrijpelijk dat iemand zoiets kan doen, bij een onschuldig en weerloos dier. Om te huilen, echt onbegrijpelijk..

Ik duim heel hard mee dat de dieren lichamelijk én geestelijk hier bovenop kunnen komen, en dat de dader een goede straf krijgt. Al zal geen enkele straf zwaar genoeg zijn om dit goed te kunnen maken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:57

Wie kan mij vertellen wat deze vereniging is en wat ze bedoelen met burgerlijke partij?

Citaat:
De vereniging met 30 millioen vrienden heeft zich burgerlijke partij gesteld en is in beroep gegaan.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:00

AV stamboek misschien?

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:10

Rinske schreef:
Ik moet hier echt bij huilen. Wat een vreselijke foto's, echt NIET geschikt voor mensen die niet tegen bloed kunnen. WALGELIJK werkelijk, ik hoop dat de daders gepakt worden en een passende straf krijgen. Dit is echt verschrikkelijk. Wat moeten die paarden pijn hebben!

Precies mijn woorden. Kreeg een brok in mijn keel, wat moeten die paarden ontzettend veel geleden hebben en ontzettend veel pijn hebben! :(:) Ik heb me tranen weg moeten halen, zo verschrikkelijk. De personen die dat deze dieren hebben aangedaan mogen zelf flink onder handen worden genomen en niet worden geholpen. Hopelijk komen de paarden er goed boven op! Wat vreselijk..

damian23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:18

Ongelovelijk. Wat heeft dit mens bezield?
Ze mogen van mij de straf van dierenmishandeling echt opschroeven. Dieren kunnen zich niet weren tegen mensen.

Ik hoop dat het met de paarden allemaal goed komt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:20

Ik ben wel heel benieuwd nu ze hem hebben, wat zijn redenen hiervoor zijn geweest. Dat die gek moet zijn is een ding wat zeker is, maar waarom takelt hij in godsnaam die paarden zo toe? Daar kan je toch geen redenen voor bedenken?? Ben heel benieuwd wat ie te vertellen heeft!!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:21

Zunzuncito schreef:
Ik kan niet anders dan denken dat daar een paar mensen heel heel heel erg jaloers zijn geweest.

Ja, dat dacht ik ook al, vast niet zomaar een gestoorde gek die toevallig deze (dure) paarden uitzocht. Ik heb eens een man uit Belgie gesproken die een goede Arabische dekhengst had, had hem voor de hobby, maar bleek dus goede punten te krijgen op de shows, meer dan die van bekende fokkers. Nou ja, hij heeft dat paard maar laten castreren en niet meer op shows uitgebracht, want meerdere malen is geprobeerd om dit paard opzettelijk te verwonden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:25

Het is idd niet eens de schade die hij nu aan zijn paarden heeft, maar ook voor de toekomst.. Mensen kijken toch hoe die eruit ziet, en nog maar afwachtend hoe het allemaal heelt natuurlijk, maar met een lelijke wond op zijn hoofd ziet het er natuurlijk allemaal wat minder mooi uit. Daar komt waarschijnlijk ook nog de mentale schade bij. Als de hengst wantrouwend is geworden, wordt ie daar misschien ook wel op afgerekend, terwijl dat natuurlijk allemaal komt door die gestoorde kerel. Denk dat in de toekomst dus ook veel schade zal worden geleden door de eigenaar..

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:28

Ran schreef:
Zunzuncito schreef:
Ik kan niet anders dan denken dat daar een paar mensen heel heel heel erg jaloers zijn geweest.

Ja, dat dacht ik ook al, vast niet zomaar een gestoorde gek die toevallig deze (dure) paarden uitzocht. Ik heb eens een man uit Belgie gesproken die een goede Arabische dekhengst had, had hem voor de hobby, maar bleek dus goede punten te krijgen op de shows, meer dan die van bekende fokkers. Nou ja, hij heeft dat paard maar laten castreren en niet meer op shows uitgebracht, want meerdere malen is geprobeerd om dit paard opzettelijk te verwonden.

Hoe ziekelijk kan je dan zijn !!!!!!!
Laatst bijgewerkt door arabianwoman op 04-05-11 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:28

Naath86 schreef:
Het is idd niet eens de schade die hij nu aan zijn paarden heeft, maar ook voor de toekomst.. Mensen kijken toch hoe die eruit ziet, en nog maar afwachtend hoe het allemaal heelt natuurlijk, maar met een lelijke wond op zijn hoofd ziet het er natuurlijk allemaal wat minder mooi uit. Daar komt waarschijnlijk ook nog de mentale schade bij. Als de hengst wantrouwend is geworden, wordt ie daar misschien ook wel op afgerekend, terwijl dat natuurlijk allemaal komt door die gestoorde kerel. Denk dat in de toekomst dus ook veel schade zal worden geleden door de eigenaar..

Dat zou kunnen maar de kans dat ze juist veel meer door de vingers zien van Tibet is ook heel flink aanwezig.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:30

Oké Easygoing, zou ook kunnen. Ken de hengst verder ook niet hoor. Maar veel gaan natuurlijk op het totaalplaatje af. Hoop wel heel erg dat de schade voor paarden gewoon heel erg meevalt!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:36

Arme merrie, het is niet niks hoe ze erbij staat.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:54

gellukig dat de operaties goed gelukt zijn!
hopelijk is de man de dader en sluiten ze hem voor de rest van zijn leven op...