Nicolletje schreef:Waar mij deze berichtgeving om gaat, is dat de DB weer helemaal hoog van de toren blaast in de media over zoooooveeeeel paarden die zielig zijn, met als gevolg dat de telefoon straks weer roodgloeiend staat vanwege shetjes in de sneeuw, want mensen lezen niet verder of weten niks over paarden.
'Wij' zien namelijk liever allemaal paarden met dekentjes op in aangeveegde stallen in een box dan vies buiten in rotweer.
Ach hier had ik toevallig vorrige week nog een discussie over met een groenteboer, die bij ons op het vrachtwagen terrein liep (sta naast groente groothandel), die begon van, zet je je paarden gewoon buiten met dit weer. Dus ik van: Ja. Hij, nou dat is toch zielig. dus ik: Uh nee hoor, ze gaan neit dood van een beetje sneeuw. Hij: Ja maar ze krijgen het toch koud en nat. Dus ik: nee hoor, ze hebben een prima vacht. (dacht bij mezelf heb je weer zo'n man met geen verstand van paarden) Begint ie van: Nou die van mij die willen lekker binnen staan hoor met dit weer, die komen echt niet buiten.
Ik had echt zoiets van: nu breekt mijn klomp, deze man heeft paarden? Had spontaan medelijden met die beesten...