Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:28

nou mijn mening doet er niet toe aangezien ik niet op wedstrijden de hele zooi moet beoordelen. Als hij van een professionele jury een tien krijgt wie ben ik dan?
Ik denk persoonlijk dat als je zo op je paard kan zitten dat je 'm totaal niet stoort en het effectief is wat je doet, het mij een worst zal zijn of je een stijve hark bent of met een bochel zit.

Ayasha
Blogger

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:30

Ik vroeg niet of je vond dat je er over mocht oordelen. Ik vroeg of je zijn zit correct vindt. :+

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:33

jij vroeg wat ik er van vond en ik vind dat ik daar geen oordeel over mag hebben.
Als je wilt horen dat het niet de zit is zoals ie in de boekjes staat beschreven, ja dat klopt. Maar ik vind zijn zit effectief en niet storend, dus zou ik zijn zit als correct kunnen bestempelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:37

Ayasha schreef:
Zipje, vind jij dat Edward correct zit?
En het kan me niet schelen welke cijfers ie er voor kreeg.

Ik vroeg niet wat je vond, ik vroeg of je vond dat hij correct zat. :+

Je hoeft geen jury te zijn om te zien of iemand slecht zit of niet. San kan en mag dus rustig zeggen dat Edward zelf niet fantastisch zit (want dat is gewoon zo. Dat zijn hulpen goed door komen wil niets zeggen over of hij goed zit en we weten nog steeds niet, of Totilas niet nóg beter zou presteren onder iemand die wel goed zit. Gezien er niemand is die 100% correct zal zitten). Dus IMO is San haar opmerking wel terecht, dat men valt over Rath zijn houding, terwijl Gal daar nu ook niet bepaalt een ster in is.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:39

Ayasha schreef:
Ayasha schreef:
Zipje, vind jij dat Edward correct zit?
En het kan me niet schelen welke cijfers ie er voor kreeg.

Ik vroeg niet wat je vond, ik vroeg of je vond dat hij correct zat. :+

Je hoeft geen jury te zijn om te zien of iemand slecht zit of niet. San kan en mag dus rustig zeggen dat Edward zelf niet fantastisch zit (want dat is gewoon zo. Dat zijn hulpen goed door komen wil niets zeggen over of hij goed zit en we weten nog steeds niet, of Totilas niet nóg beter zou presteren onder iemand die wel goed zit. Gezien er niemand is die 100% correct zal zitten). Dus IMO is San haar opmerking wel terecht, dat men valt over Rath zijn houding, terwijl Gal daar nu ook niet bepaalt een ster in is.

heb ik ergens gezegd dat san niets mocht zeggen over de houding van Edward? Heb alleen gezegd dat hij wel tienen kreeg op het WK

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:40

En wat veranderd dat aan wat je ziet?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:41

ik heb je net al gezegd wat ik ervan vind, blijf me niet herhalen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:42

En nu vroeg ik dus niet wat je er van vond, nu vroeg ik wat dat veranderd aan wat men ziet. :+
Indien het antwoord "niets" is... Vraag ik me af wat je wilde bereiken met die reactie want we weten allemaal dat Gal 10'en ontvangen heeft er voor. :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:47

Wat is 'goed'?
Ik vind dat 'goed' zitten vooral betekend dat je zo zit dat het paard er zo min mogelijk last van heeft en je dus ook je hulpen zo kunt geven, dat het paard het gevraagde netjes uit kan voeren.
'Netjes' zitten vind ik weer iets anders, en qua 'netjes' zitten vind ik Edward niet altijd super inderdaad, maar ik vind het ook bepaald geen groot drama wat continu in elk Edward of Totilas topic aangehaald moet worden, maar goed; wie ben ik..? :+

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:48

het verandert niets want iedereen heeft zijn eigen mening. Zoals jij de combi Edward/Totilas niets vond en anderen dat wel konden appreciëren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:54

Lante: veel Edward en Totilas topics zullen er niet meer komen vrees ik dus dat probleem is sowieso van de baan. ;) Maar ik snap wel dat als iemand gaat zeuren over de schouders van Rath, dat een ander zegt "Maar goed dat Edward zo perfect zat :+". Niemand zit perfect... :) Als het om kleine dingen gaat zoals Edward met zijn stoelzit, of Rath met zijn "bochel"... Ja joh als die paarden maar lopen toch?

zipje: Ach, ik heb nooit iemand aangevallen omdat ze het wel konden appreciëren, omgekeerd echter was dat wel anders...... ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:01

Ayasha schreef:
Lante: veel Edward en Totilas topics zullen er niet meer komen vrees ik dus dat probleem is sowieso van de baan. ;) Maar ik snap wel dat als iemand gaat zeuren over de schouders van Rath, dat een ander zegt "Maar goed dat Edward zo perfect zat :+". Niemand zit perfect... :) Als het om kleine dingen gaat zoals Edward met zijn stoelzit, of Rath met zijn "bochel"... Ja joh als die paarden maar lopen toch?

zipje: Ach, ik heb nooit iemand aangevallen omdat ze het wel konden appreciëren, omgekeerd echter was dat wel anders...... ;)

Grappig dat je het met me eens bent dat niemand perfekt zit. En het feit dat Edward 10'en kreeg zegt dus ook niet dat hij perfekt zat, maar dat de jury het effektief en netjes genoeg vond (zie mijn eerdere posts).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:03

Waarom is dat grappig? :)
10 betekent in principe wel "perfect". Het is immers de maximale score...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:06

Of ze nou kakstoelhouding hebben of bochel, ze krijgen in elk geval wel netjes hun hulpen uiterst subtiel overgebracht op hun paard, en het paard voert de oefeningen netjes uit.

Of een paard nou beter loopt bij de ene of de andere hangt er denk ik ook wel wat van af hoe de ruiter reageert op het geveol dat het paard geeft. Wie weet gaf Toot iets heel subtiels door dat Edward niet voelde, maar dat Rath wel voelt en meepikt in de training, waardoor Toot net toch nog dat tikje meer kan. Kan ook andersom, dat Rath sommige subtiele dingen niet voelt die Edward wel voelde, waardoor hij Toot niet zo ver krijgt. Da's maar te zien hoe subtiel het paard doorgeeft, en tot in welke mate je capabel bent om die dingen te voelen en erop in te spelen.

Heb trouwens daarstraks op horses.nl iets gezien dat ze erover nadenken om Gal in te zetten als Trainer van Toot en Rath, met akkoord van PS dat de kans bestaat dat ze hem daaron zouden gaan benaderen.

Hoe zien jullie dat dan? Gal rijdt voor Nederland, maar gaat misschien wel zijn eigen concurrent trainen. ALS hij het al doet, vind ik het wel bijzonder sportief, da's echt wel zonder wraak je tegenstander het geluk gunnen. Ipv als vijanden tegenover elkaar te gaan staan en elkaar de loef te willen afsteken. Mocht dit ooit gebeuren, dan denk ik niet dat er veel hen dat gaan nadoen. Wie weet wat we dan nog van Rath en Toot te zien gaan krijgen :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:08

nou omdat je er zo over door blijft zagen en dan eigenlijk van mij wilt horen hoe niet correct zijn stoelzit is en uiteindelijk zeg je dat geen één zit perfekt is.
En die tien heeft ie van een jury gekregen, welke in mijn ogen er meer verstand hebben dan de gemiddelde bokker die niet op GP niveau heeft gereden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:09

Ik vroeg je gewoon wat. Jij vindt dingen wel snel gezaag hoor. :+
Ik wil niet van jou horen hoe niet correct zijn stoelzit is, ik wilde van jou horen of je zijn zit correct vond of niet. Waarom draai en keer je mijn woorden zo dat ze je goed uit komen?
Had je dat in de eerste plaats niet gedaan, was de discussie 4 berichten eerder al klaar geweest.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:11

Varekaj schreef:
Of ze nou kakstoelhouding hebben of bochel, ze krijgen in elk geval wel netjes hun hulpen uiterst subtiel overgebracht op hun paard, en het paard voert de oefeningen netjes uit.

Of een paard nou beter loopt bij de ene of de andere hangt er denk ik ook wel wat van af hoe de ruiter reageert op het geveol dat het paard geeft. Wie weet gaf Toot iets heel subtiels door dat Edward niet voelde, maar dat Rath wel voelt en meepikt in de training, waardoor Toot net toch nog dat tikje meer kan. Kan ook andersom, dat Rath sommige subtiele dingen niet voelt die Edward wel voelde, waardoor hij Toot niet zo ver krijgt. Da's maar te zien hoe subtiel het paard doorgeeft, en tot in welke mate je capabel bent om die dingen te voelen en erop in te spelen.

Heb trouwens daarstraks op horses.nl iets gezien dat ze erover nadenken om Gal in te zetten als Trainer van Toot en Rath, met akkoord van PS dat de kans bestaat dat ze hem daaron zouden gaan benaderen.

Hoe zien jullie dat dan? Gal rijdt voor Nederland, maar gaat misschien wel zijn eigen concurrent trainen. ALS hij het al doet, vind ik het wel bijzonder sportief, da's echt wel zonder wraak je tegenstander het geluk gunnen. Ipv als vijanden tegenover elkaar te gaan staan en elkaar de loef te willen afsteken. Mocht dit ooit gebeuren, dan denk ik niet dat er veel hen dat gaan nadoen. Wie weet wat we dan nog van Rath en Toot te zien gaan krijgen :)

Ik zie het niet gebeuren. Zeker niet met de OS in het zicht. het zou idd erg leuk zijn als het zo zou kunnen werken, maar ik heb er een hard hoofd in. Zie het al voor me dat Edward gestart heeft en dan naar zijn directe competitie gaat om hem te helpen boven zichzelf te eindigen. Denk dat zijn sponsoren, paardeneigenaren en de bondscoach daar niet blij mee zullen zijn. Daarbij komt ook nog dat het me zeer pijnlijk lijkt voor edward
Laatst bijgewerkt door zipje71 op 05-12-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:12

Het zou voor hem natuurlijk wel dé manier zijn om nog wat "in contact te blijven" met Totilas.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:13

Ayasha schreef:
Ik vroeg je gewoon wat. Jij vindt dingen wel snel gezaag hoor. :+
Ik wil niet van jou horen hoe niet correct zijn stoelzit is, ik wilde van jou horen of je zijn zit correct vond of niet. Waarom draai en keer je mijn woorden zo dat ze je goed uit komen?
Had je dat in de eerste plaats niet gedaan, was de discussie 4 berichten eerder al klaar geweest.

De pot verwijt de ketel weer eens :(:)
Ik heb m.i. vrij snel aangegeven wat ik van zijn zit vind. effektief en niet-storend (even teruglezen)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:17

Laat ook maar weer zipje. :+ Ik ken dit spelletje onderhand wel en ben niet meer van plan om met je mee te spelen. :+

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:21

Ayasha schreef:
Laat ook maar weer zipje. :+ Ik ken dit spelletje onderhand wel en ben niet meer van plan om met je mee te spelen. :+

Goh same feelings here. Doe mij en jezelf een lol en reageer niet meer op mij, zijn we daar ook weer van af

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:29

Damn, hebben jullie niks te doen op dit tijdstip ofzo? :7 Ga wat nuttigs doen in plaats van zitten drammen om elkaars mening over de zit van Edward.... Get a life. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:31

Ik heb een fantastisch leven maar bedankt voor je bezorgdheid smeetjoew. :D
Was die persoonlijke aanval op beide je enige bijdrage of kwam der ook nog wat nuttigs?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:31

Nou, het nuttige heb ik al gemeld, maar vind het wel geinig dit topic hier en daar wat bij te lezen, maar ik tref steeds een nutteloze offtopic discussie.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:39

heb al eerder gereageerd,maar heb nu voor de 1e keer het filmpje bekeken,en vind het een mooi beeld hebben, en denk dat een erg mooie combinatie gaat vormen. het plaatje zal nooit helemaal kloppen,omdat je gewent met aan Edward en die gedachten zul je er altijd bij houden,maar het is nu eenmaal zo en het is voor Rath een enorme uitdaging en een hele eer!