Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:11

En ja hoor.. weer weet PS nieuws te brengen wat geen nieuws is..

Er is een nieuwe ruiter voor Totilas maar hij wil nog niet zeggen wie het is.
Zeg dan niets of geef ook gelijk de naam. Wat een gedoe zeg :+

Edit: ik hoop wel dat Toot's nieuwe ruiter een dikke huid heeft.. die zal de komende tijd ook flink in de media komen én helemaal worden doorgelicht denk ik :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:19

Tafje schreef:
En ja hoor.. weer weet PS nieuws te brengen wat geen nieuws is..

Er is een nieuwe ruiter voor Totilas maar hij wil nog niet zeggen wie het is.
Zeg dan niets of geef ook gelijk de naam. Wat een gedoe zeg :+

Edit: ik hoop wel dat Toot's nieuwe ruiter een dikke huid heeft.. die zal de komende tijd ook flink in de media komen én helemaal worden doorgelicht denk ik :D

Nou sorry, maar na het interview dat gisteren de lucht in is geblazen, vind ik het niet meer dan logisch dat PS er een reactie op heeft. Voordat Nederland en Duitsland (en de paardenwereld) helemaal op hun kop gaan staan.
Edward Gal heeft hierover zijn zegje al gedaan, en zo doet ook PS dat even... Waarschijnlijk moeten er nog contracten opgesteld, dan wel getekend worden... Dan is het toch logisch dat hij er nog niet mee naar buiten wil treden???

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:30

Janine1990 schreef:
Nou sorry, maar na het interview dat gisteren de lucht in is geblazen, vind ik het niet meer dan logisch dat PS er een reactie op heeft. Voordat Nederland en Duitsland (en de paardenwereld) helemaal op hun kop gaan staan.
Edward Gal heeft hierover zijn zegje al gedaan, en zo doet ook PS dat even... Waarschijnlijk moeten er nog contracten opgesteld, dan wel getekend worden... Dan is het toch logisch dat hij er nog niet mee naar buiten wil treden???

Ik snap niet waarom het logisch is, hij kan ook gewoon zeggen geen commentaar, zou een hoop commentaar op de toekomstige berijder hadden voorkomen zoals b.v. dat deze een laffe hond is, omdat hij als enige meewerkt en de rest tegenwerkt.

Ik ben wel benieuwd wat die huurpijs van toot wel niet is als ulla aangeeft niet genoeg geld te hebben om hem te mogen rijden. Het moet dus zoiezo al iemand zijn die een behoorlijke portomonee heeft. Heeft iemand de quote 10 van de duitse dressuurruiters toevallig in zijn bezit? :D :P Als ik die nu even mag lenen doe ik wel een gokje wie het wordt }>

Ulla Salzgeber op horses.nl schreef:
Ook Salzgeber ziet het niet zitten. "Het is mij niet gevraagd of ik het wel wil. Maar het is voor mij geen alternatief omdat ik te weinig wisselgeld te bieden heb.''
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-11-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re: Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:33

Die toekomstige ruiter komt er wel, of hij nu aangeeft dat hij een nieuwe heeft, of volgende week bevestigd wie het is, dat maakt geen fuk uit voor die nieuwe ruiter. Afgezeken wordt hij/zij sowieso wel... Helaas...
Dus wat je nu zegt is complete onzin...

De roddel over Edward naar Duitsland is wél uit de lucht....

Ohja, en een mogelijk nieuwe toekomstige ruiter wordt ook afgezeken als de berichten van afgelopen maandag en vandaag niet de wereld in waren gekomen, en er nog niets bekend was over die mogelijk nieuwe toekomstige ruiter...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:33

Ziolette schreef:
Ben ook erg nieuwsgierig naar wie de nieuwe ruiter gaat worden :j . Ik wens hem/haar in ieder geval veel geluk, sneu voor Edward dat hij hem niet meer kan rijden, maar hopelijk klikt de nieuwe combinatie goed. Dat lijkt me alleen maar beter voor het welzijn van Totilas :).

Weet niet of het er al stond, maar dan heb ik er overheen gekekeken ;). OA deze Duitse combinaties reden iig GP in Stuttgart afgelopen weekend, dus gokken maar :+.

Citaat:
2. Isabell Werth - El Santo NRW - 74.851 % (Germany)
4. Hubertus Schmidt - Donnelly - 72.298 % (Germany)
7. Nadine Capellmann - Elvis VA - 70.128 % (Germany)
8. Anna Katharina Luttgen - Lamborghini - 68.128 % (Germany)
9. Brigitte Wittig - Biagiotti W - 67.787 % (Germany)
10. Ellen Schulten Baumer - River of Joy - 67.021 % (Germany)
11. Martina Steisslinger - Weneziano - 65.064 % (Germany)
12. Frans Bauer - Wambo - 64.000 % (Germany)
13. Claudia Fassaert - Donnerfee - 63.319 % (Belgium)

Niet veel kerels := , maar goed het is niet gezegd dat de persoon ook daadwerkelijk aan de start kwam de GP en mannelijk is ;).

Nee toch??

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:38

Tja PS maakt hier een fout denk ik zo. De ruiter maakt nog een grotere fout hij kan het namelijk nooit goed doen. wint die is dat de verdienste van Gal en verliest die dan komt het door zijn gebrek aan kwaliteit. Daarbij wordt de mediadruk zo hoog dat presteren echt bemoeilijkt wordt.

Mijn visie is NEVER CHANGE A WINNING TEAM it will bring you loosers.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:43

Senja_x schreef:
Tja PS maakt hier een fout denk ik zo. De ruiter maakt nog een grotere fout hij kan het namelijk nooit goed doen. wint die is dat de verdienste van Gal en verliest die dan komt het door zijn gebrek aan kwaliteit. Daarbij wordt de mediadruk zo hoog dat presteren echt bemoeilijkt wordt.

Bravo! Helemaal mee eens. Ik vind het misschien wel een beetje 'nederlandertje pesten' er mag in geen mogelijkheid een nl op dat dier. Zelfs niet als hij voor duitser ( := ) door het leven wil! En heel stiekem gun ik het die schockemohle nu al helemaal niet. Ohm wat ben ik evil vandaag.. }>

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:44

Ik vind het ook wel goed dat Gal Totilas niet gaat rijden. Ben benieuwd wat de duitse ruiters eruit kunnen halen.
Een paard is zo goed als de ruiter!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:45

Gulpje schreef:
Ziolette schreef:
Ben ook erg nieuwsgierig naar wie de nieuwe ruiter gaat worden :j . Ik wens hem/haar in ieder geval veel geluk, sneu voor Edward dat hij hem niet meer kan rijden, maar hopelijk klikt de nieuwe combinatie goed. Dat lijkt me alleen maar beter voor het welzijn van Totilas :).

Weet niet of het er al stond, maar dan heb ik er overheen gekekeken ;). OA deze Duitse combinaties reden iig GP in Stuttgart afgelopen weekend, dus gokken maar :+.

2. Isabell Werth - El Santo NRW - 74.851 % (Germany)
4. Hubertus Schmidt - Donnelly - 72.298 % (Germany)
7. Nadine Capellmann - Elvis VA - 70.128 % (Germany)
8. Anna Katharina Luttgen - Lamborghini - 68.128 % (Germany)
9. Brigitte Wittig - Biagiotti W - 67.787 % (Germany)
10. Ellen Schulten Baumer - River of Joy - 67.021 % (Germany)
11. Martina Steisslinger - Weneziano - 65.064 % (Germany)
12. Frans Bauer - Mariska - 64.000 % (Germany)
13. Claudia Fassaert - Donnerfee - 63.319 % (Belgium)

Nee toch??

_O-

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:46

Nou ja!!!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:46

Janine1990 schreef:
Die toekomstige ruiter komt er wel, of hij nu aangeeft dat hij een nieuwe heeft, of volgende week bevestigd wie het is, dat maakt geen fuk uit voor die nieuwe ruiter. Afgezeken wordt hij/zij sowieso wel... Helaas...

Ohja, en een mogelijk nieuwe toekomstige ruiter wordt ook afgezeken als de berichten van afgelopen maandag en vandaag niet de wereld in waren gekomen, en er nog niets bekend was over die mogelijk nieuwe toekomstige ruiter...

Gevoellige snaar?

Ligt het dan aan mij dat ik het de nieuwe ruiter wel gun en vindt dat degene die de duitsers afzeiken niet helemaal goed bij hun hoofd zijn! Het is een paard doe even normaal met zijn allen, ja het is banketstaaf voor edward dat hij er nu niet meer op kan rijden. Maar heeft nederland het alleen recht op goede paarden? Of mogen de eigenaars gewoon niet meer zelf beslissen wat ze met hun paard doen? Als dat niet meer mag vindt ik dat iedereen van wie dat niet mag wel eens een maandelijkse rekening mag betalen van zo'n paard, denk dat je er nog een strik omheen gedaan had en hem zelf erheen gebracht had. De prijzen die hierin omgaan zijn gigantisch, zowel voor de trainingen, startgeld als verkoopprijzen van de paarden. Doodsbedreigingen die bij de verkopende partij binnenkomen, iemand die een actie gaat starten om geld in te zamelen om een paard dat miljoenen moet kosten hier te houden, mensen die vinden dat hun paard verkocht wordt en het recht dus hebben om iedereen maar de grond in te trappen. Er is een fonds in nederland om goede springpaarden op nederlandse bodem te houden, in plaats van dat iedereen die verwijten gaat maken hadden de dressuurliefhebbers ook zo'n fonds op kunnen rechten. Was misschien Edward toot niet kwijtgeraakt en kon anky ook gewoon naar de OS. Als jij hobby hebt waarin je paarden laat trainen en uitbrengen loop je behoorlijk risico en vaak zijn het dus ook zulke verkoopprijzen die ervoor zorgen dat de rest ook in training kan. Ik persoonlijk vind het knap dat de fam. visser na al deze berichten überhaupt nog paarden in training zet en blijft fokken, ik had m'n pet in de wilgen gehangen en ze allemaal verkocht. Dat zou voor edward nog beroerder zijn geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:47

Cyruss_ schreef:
Senja_x schreef:

Bravo! Helemaal mee eens. Ik vind het misschien wel een beetje 'nederlandertje pesten' er mag in geen mogelijkheid een nl op dat dier. Zelfs niet als hij voor duitser ( := ) door het leven wil! En heel stiekem gun ik het die schockemohle nu al helemaal niet. Ohm wat ben ik evil vandaag.. }>

tegen de tijd dat er een ruiter voor Duitsland uit mag komen vanuit Nederland zijn we minstens drie jaar verder en als ie niet wil trouwen minstens 8 jaar. :roll: Nogal wiedes dat ie daar niet voor kiest he?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:50

Nee, realisme ;)
Ik zie niet in wat het nieuws vandaag of volgende week veranderd aan het lot van de toekomstige ruiter... Al vanaf het moment dat bekend was dat Totilas naar PS ging, is de nieuwe ruiter (whoever that may be) afgezeken...

Ik gun PS Totilas, ik gun de nieuwe ruiter de ervaring, hoewel ik niets met Totilas heb.

Snap nu niet waarom je mij op mijn plaats probeert te zetten???

Jij komt met een opmerking die kant noch wal slaat, of je nu pre Edward of anti Edward bent... Feit is dat de nieuwe ruiter gewoon afgezeken zal worden... Of PS nu vandaag een persbericht de lucht in stuurt dat Edward er niet meer op komt, of dat hij dat had verzwegen tot volgende week, waardoor enkel en alleen meer speculatie over Edward terug op Totilas voorbij zal komen....

oakforest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:59

daffie1986 schreef:
Janine1990 schreef:

Gevoellige snaar?

Ligt het dan aan mij dat ik het de nieuwe ruiter wel gun en vindt dat degene die de duitsers afzeiken niet helemaal goed bij hun hoofd zijn! Het is een paard doe even normaal met zijn allen, ja het is banketstaaf voor edward dat hij er nu niet meer op kan rijden. Maar heeft nederland het alleen recht op goede paarden? Of mogen de eigenaars gewoon niet meer zelf beslissen wat ze met hun paard doen? Als dat niet meer mag vindt ik dat iedereen van wie dat niet mag wel eens een maandelijkse rekening mag betalen van zo'n paard, denk dat je er nog een strik omheen gedaan had en hem zelf erheen gebracht had. De prijzen die hierin omgaan zijn gigantisch, zowel voor de trainingen, startgeld als verkoopprijzen van de paarden. Doodsbedreigingen die bij de verkopende partij binnenkomen, iemand die een actie gaat starten om geld in te zamelen om een paard dat miljoenen moet kosten hier te houden, mensen die vinden dat hun paard verkocht wordt en het recht dus hebben om iedereen maar de grond in te trappen. Er is een fonds in nederland om goede springpaarden op nederlandse bodem te houden, in plaats van dat iedereen die verwijten gaat maken hadden de dressuurliefhebbers ook zo'n fonds op kunnen rechten. Was misschien Edward toot niet kwijtgeraakt en kon anky ook gewoon naar de OS. Als jij hobby hebt waarin je paarden laat trainen en uitbrengen loop je behoorlijk risico en vaak zijn het dus ook zulke verkoopprijzen die ervoor zorgen dat de rest ook in training kan. Ik persoonlijk vind het knap dat de fam. visser na al deze berichten überhaupt nog paarden in training zet en blijft fokken, ik had m'n pet in de wilgen gehangen en ze allemaal verkocht. Dat zou voor edward nog beroerder zijn geweest.

Duitsland heeft meer goede ruiters/amazones en paarden dan Nederland. Ik persoonlijk vind het heel erg jammer dat Edward en Totilas uit elkaar zijn gehaald. Met dat paard en natuurlijk de rest van het geweldige dressuurteam hadden wij als klein kikkerlandje een onoverwinnelijk team. Eindelijk!
Nu is de meest stabiele factor weg uit het Nederlandse team en dat zit me toch niet lekker.
Wie Totilas ook gaat rijden... alle credits gaan wat mij betreft naar Gal. Hij heeft dat paard een geweldige opleiding en een nog betere naam gegeven.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:16

Mytens schreef:
TinekeHorses schreef:
Nee, niet Sven of Sanneke. De familie Rothenberger wilt niet dat een van hun op Totilas zou gaan rijden las ik hier; http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/17 ... iet-rijden

Dit bericht is van 30-10 en hij heeft vorige week overéénstemming bereikt. Dus er kan het één en ander veranderd zijn...

Sven rijdt voor Nederland, dus dat lijkt mij geen optie :+

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:19

wie is de nieuwe ruiter???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:22

xJasmijn schreef:
wie is de nieuwe ruiter???

Als je het bericht had gelezen, wist je dat we dat niet eerder dan volgende week zouden horen....

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:40

Als een ruiter van nationaliteit veranderd, dan moet hij minstens 2 volle jaar de nieuwe nationaliteit hebben om deel te kunnen nemen aan een internationale wedstrijd in het lendenwedstrijd (dus in de team)

Aangezien de OS in "teams" wordt gelopen, is deze optie al uitgesloten voor Edward om mee te rijden (wel als individueel, maar dan geld het niet voor de team). Dus, zelfs zou dat legaal mogelijk zijn, kan hij niet in London gaan rijden.

Ik denk nog altijd dat mathias Alexander Rath gaat erop rijden.
Niet vergeten dat de ruiter een mooie aantal € moet neerleggen om Totilas te mogen rijden, veel "rijke" ruiters zijn er eignelijk niet!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:55

Ik zie nu de headlines al "Frans Bauer nieuwe ruiter Totilas"!! _O- _O- _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:57

horseyfries schreef:

Dacht meer aan Heintje :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:57

horseyfries schreef:

_O-

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:06

Ik ben wel gewend geraakt aan het idee dat Totilas niet meer van 'ons' is, ik denk dat we toch nog wel presteren! En ik gun het Edward juist om een nieuwe topper te vinden en daarmee zichzelf te bewijzen! Want voor veel mensen is, gek genoeg, nu alleen nog maar het paard bewezen. Je hoort veel vaker de naam Totilas voorbij komen dan de naam Edward Gal (helemaal in het buitenland) en met een nieuwe topper denk ik dat dat voorbij zal zijn :)
Ik ben dus blij dat nu Shockemöhle Totilas toch heeft, en hij toch voor Duitsland gaat starten, Edward er niet meer op rijdt.

Verder gun ik Totilas natuurlijk enorm aan zijn nieuwe ruiter! Dat is toch geweldig als je die kans krijgt? Dat zouden we denk ik allemaal wel willen!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:10

Goh, ben benieuwd wie het wordt! Zou Hubertus absoluut niet erg vinden! Zowel Edward als Hubertus zijn ,in mijn ogen, allebei klasse apart ruiters.

Eerste topic dat werd geopend, werd mij gevraagd wie ik graag op Toot zou zien, toen noemde ik de naam Hubertus al. Dus ook bij deze, PS zet Hubertus er maar op!

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:19

Die combi was buitengewoon, jammer dat het niet meer is.
Maargoed, het is allemaal wel begrijpelijk.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:44

ik ben benieuwd wie Toots nieuwe ruiter gaat worden :j