'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:56

Oh! Haha, nu snap ik 'm...het sluit overigens wel aardig aan bij een opmerking die ik ergens in één van de vele Toti-topics gemaakt heb, en waar ik opmerkte dat je wellicht een Formule 1 wagen kunt aanschaffen, maar daarmee nog geen zekerheid hebt dat je de Grand Prix van Monaco gaat winnen.
Ik denk dat we het maar moeten gaan afwachten - de wendingen en uitkomst van het Totilas-sprookje komen vanzelf op ons pad..
ben het volkomen met je eens dat iemand de beste ruiter van de wereld kan zijn, maar dat de klik, het gevoel, het één-zijn uniek is en dat het juist dát is wat een combinatie een gouden randje geeft.
Voor mooie Toti hoop ik dat die ruiter of amazone er komt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:59

Jannepauli schreef:
Oh! Haha, nu snap ik 'm...het sluit overigens wel aardig aan bij een opmerking die ik ergens in één van de vele Toti-topics gemaakt heb, en waar ik opmerkte dat je wellicht een Formule 1 wagen kunt aanschaffen, maar daarmee nog geen zekerheid hebt dat je de Grand Prix van Monaco gaat winnen.
Ik denk dat we het maar moeten gaan afwachten - de wendingen en uitkomst van het Totilas-sprookje komen vanzelf op ons pad..
ben het volkomen met je eens dat iemand de beste ruiter van de wereld kan zijn, maar dat de klik, het gevoel, het één-zijn uniek is en dat het juist dát is wat een combinatie een gouden randje geeft.
Voor mooie Toti hoop ik dat die ruiter of amazone er komt.

Idd zo denk ik er ook over. Hoop ook echt van harte dat Toto nog een geweldige succesvolle toekomst in de sport krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:00

Bloody zei dat een F1 rijder met een ferari even goed kan presteren als met zijn eigen merk. Als je een willekeurige auto bestuurder in die ferari zet gaat het idd grondig mis gaan. Maar IMO kan je mensen als Isabell Werth enz amper een willekeurige autobestuurder in een ferari noemen... Dus je vergelijking gaat gewoon niet op. :+ Maar goed.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:06

Ayasha schreef:
Bloody zei dat een F1 rijder met een ferari even goed kan presteren als met zijn eigen merk. Als je een willekeurige auto bestuurder in die ferari zet gaat het idd grondig mis gaan. Maar IMO kan je mensen als Isabell Werth enz amper een willekeurige autobestuurder in een ferari noemen... Dus je vergelijking gaat gewoon niet op. :+ Maar goed.

nee maar een f1 wagen is wel even wat anders dan welk paard dan ook.
Met een auto hoef je geen bepaaldeklik/chemie te hebben om te presteren en met een paard is dat wel van essentieel belang. Dan kan Isabel nog zo goed rijden maar als de klik er tussen haar en het paard er niet is kan ze net zo goed op de ezel van de buurman gaan zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:07

Nee maar een auto moet je wel aanvoelen. Jij weet net zo goed als ik dat een mazda anders rijd dan een volkswagen. Ook al vallen ze in de zelfde klasse. En ook een auto "zet" zich naar de bestuurder. ;) En ik ben er van overtuigd dat Isabell een paard waar ze geen speciale klik mee heeft ook perfect kan laten lopen. Basisruiters hebben een "klik" nodig omdat hun kunsten te beperkt zijn. Dergelijke ruiters hebben die niet nodig, het is makkelijker als die er is natuurlijk, maar nodig? Neen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:10

Ayasha schreef:
Nee maar een auto moet je wel aanvoelen. Jij weet net zo goed als ik dat een mazda anders rijd dan een volkswagen. Ook al vallen ze in de zelfde klasse ;) En ik ben er van overtuigd dat Isabell een paard waar ze geen speciale klik mee heeft ook perfect kan laten lopen. Basisruiters hebben een "klik" nodig omdat hun kunsten te beperkt zijn. Dergelijke ruiters hebben die niet nodig, het is makkelijker als die er is natuurlijk, maar nodig? Neen.

Precies en de ene rijd vele malen beter in een volkswagen dan in de mazda ook vallen ze in dezelfde klasse en als je dat nou vermenigvuldigd zit je ongeveer op hetzelfde niveau als met ruiter en paard.

Tuurlijk kan ze bijna elk paard laten lopen maar dat wil niet zeggen dat ze elk paard extra speciaal kan laten lopen. Ik ken paarden daar kan je alle topruiters op zetten en dan nog zetten ze geen pas zoals de ruiters dat zouden willen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:44

Ayasha schreef:
Je vergeet een klein detail, het zijn stuk voor stuk topruiters met ervaring... Geen basisruiters die het ooit tot het Z geschopt hebben.

Ja en daarom willen ze waarschijnlijk niet. Het zou mijn eer ook te na zijn om te gaan pronken met iemand anders zijn/haar werk. Dan leid ik ze liever zelf op.

samoth

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:58

F1 is echt niet te besturen door een gemiddelde bestuurder, je moet echt een gevoel hebben om F1 te kunnen besturen en dat is echt net als bij Toti

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:59

Maar ik bedoelde ook geen vergelijking dat als ik in een F1-wagen zou stappen of op Totilas, maar een topcoureur, die nu bijvoorbeeld voor Renault of BMW rijdt, zal echt de kans bij Ferrari te komen niet afslaan uit angst het niet waar te maken, dan ben je geen topcoureur. En hetzelfde vindt ik van een topruiter bij Totilas. Natuurlijk is het maar de vraag of deze uit het paard kan halen wat Edward Gal kan, maar dat is toch juist de uitdaging? En als je die niet aandurft, hoor je wat mij betreft niet op topniveau thuis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:38

Bloodymary schreef:
Maar ik bedoelde ook geen vergelijking dat als ik in een F1-wagen zou stappen of op Totilas, maar een topcoureur, die nu bijvoorbeeld voor Renault of BMW rijdt, zal echt de kans bij Ferrari te komen niet afslaan uit angst het niet waar te maken, dan ben je geen topcoureur. En hetzelfde vindt ik van een topruiter bij Totilas. Natuurlijk is het maar de vraag of deze uit het paard kan halen wat Edward Gal kan, maar dat is toch juist de uitdaging? En als je die niet aandurft, hoor je wat mij betreft niet op topniveau thuis.

_/-\o_ _/-\o_ kon het niet meer met je eens zijn. :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:56

Bloodymary schreef:

Echte topruiters presteren op het allerhoogste niveau met door hun zelf opgeleide paarden, dan kan je pas wat.
En wat betreft de coureurs, bij Ferrari rijden is niet voor elke coureur de ultieme droom hoor.
Als een ander team meer betaald en de coureur zich beter voelt bij het daar gevoerde beleid dan is Ferrari zo uit hun gedachte.Maar een topcoureur gaat echt niet heel veel centjes betalen om bij godsgratie in een Ferrari te mogen rijden hoor.Plus dat het ook niet wil zeggen dat elke topcoureur alles zomaar wint in een Ferrari.

Ik blijf vinden dat je een auto/F1 car niet kan vergelijken met een paard das appels met peren vergelijken.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:18

vroeger ging het paardrijden nog om de paarden, vandaag de dag gaat het om geld.
En totilas? die mag kunstjes vertonen en presteren. Hopelijk komt PS bij zijn verstand en kan Gal het paard gewoon blijven rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:02

Want onder Gal moet ie die kunstjes niet tonen en moet ie nie presteren? :?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:07

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:22

Hij ziet er goed uit maar het is niet de Toot zoals ik hem ken.
Zo heel anders en kan niet mn vinger erop leggen waarom.

Vind de ppl-tjes erom heen ook niet heel relax staan en het lachje is een beetje als een boer met kiespijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:30

Ik vind hem eigenlijk heerlijk veel rust uitstralen :+:

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:35

Ayasha schreef:

Ja dat ook maar ik vond hem op eerdere foto's altijd zo'n ondeugend koppie hebben gewoon een boefje en dat zie ik niet nu maar of het dat echt is weet ik niet hoor zoals ik al zei kan niet echt mn vinger erop leggen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 07:31

Ayasha schreef:

En dat deed ie bij Edward niet?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 07:40

jammer dat hij nu met van die lelijke kleine knotjes door het leven moet :+
maar hij ziet er wel goed uit :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:20

zipje71 schreef:
Ayasha schreef:

En dat deed ie bij Edward niet?

Waar staat dat? :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:29

Het zou toch geweldig zijn, als Totilas nog beter liep met zijn Duitse ruiter als met Edward Gal!! Dat zou namelijk de kwaliteit van Totilas bewijzen. Dat het dus niet van één ruiter afhangt of hij goed presteert. Het paard op zich zou dan het bewijs leveren.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 05:53

Ayasha schreef:
Waar staat dat? :D

Dat staat ook nergens, ik vraag dat

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:10

Als het nergens staat kan je er van uit gaan dat ik dat niet bedoel. :+ Dus dan snap ik je vraag niet.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:34

volgens mij staat vragen vrij en IK vond het klinken alsof je Totilas niet eerder zo had gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:40

Vragen staat vrij, iets niet snappen gelukkig ook. Het staat er niet. Punt uit. :D