“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:22

bigone schreef:
God, wat zijn we weer sportief bezig Anous_Bjorn, net alsof de hele concurrentie blij was toen Adelinde uitgeschakeld werd, je gunt geen enkel paard een blessure of het nu Totilas onder een duitser of het shettie van de buren is, ik dacht dat Bokt paardvriendelijk was.

Adelinde is juist een goed voorbeeld in dit geval. Zij was ook 'zeker' van een medaille. Maar zo zie je maar weer hoe plotseling dat kan veranderen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:45

De beste uitdaging voor nederland: winnen van een duitsland die Totilas in het team heeft!
Adelinde kan van Totilas winnen (ook als hij werd bereden door Edward) en Edward is in opmars met een nieuw goed paard!
En vlak onze andere toppers ook niet uit HansPeter en Imke... en misschien is Salinero ook wel weer van de partij.
Het zou denk ik een superspannende wedstrijd worden!....en als nederland dan goud wint...dan gaan we met zijn allen uit ONZE BOL!! *\o/*

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:27

mylittlejoy schreef:
Tja, dat krijg je in zo'n donkere Duitse box he? :+

Maar even zonder gekheid, ik heb liever dat Toot meeloopt met een Duitser en eruit gereden wordt door een Nederlander. Moge de beste winnen.

Citaat:
Daarbij is het ook niet zo dat de beste ruiters Nederlands zijn, waardoor wij de laatste tijd vaak genoegen moeten nemen met de tweede plaats. Het was een kwestie van de beste paarden in mijn ogen.

Jammer dat de beste man hiermee afbreuk doet aan onze ruiters. Natuurlijk heeft een once-in-a-lifetime-paard als Totilas bijgedragen aan dit succes, maar om nu ons complete team maar uit te vlakken omdat we Toot kwijt zijn....nee. Nederland heeft het gewoon goed aangepakt de afgelopen jaren met talentenplannen etc., waardoor we een gezonde nieuwe aanwas hebben van talenten, zowel qua paarden als mensen. De verkoop van Toot is een grote tegenslag en ik vind het eeuwig zonde dat we Edward niet meer op Toot zullen zien, maar om daarmee maar te concluderen dat Duitsland dus goud gaat winnen is te makkelijk gedacht.

Zeker, wat een bla bla van die bondscoach.. Je zou toch denken dan een groot land als Duitsland ook goede paarden heeft.. of hebben de Nederlandse ruiters gewoon een betere neus voor talentvolle en mooie paarden :D
En daarbij.. Totilas is door Edward opgeleid.. en ook al kan Toot super bewegen, een paard zo opleiden lijkt me dus (in dit geval) wel een groot pluspunt voor de Nederlandse ruiters..
En of je daar nou zo gelukkig mee zou zijn; een evt. gouden teammedaille winnen op een paard dat in een ander land en door een andere ruiter is opgeleid. Daarom ook goed om te lezen dat al enkele Duitse amazones hebben bedankt voor de eer om Toot te mogen rijden; die leiden liever zelf een paard op. Denk ook dat je dan meer eer hebt van je werk als je dan een madaille wint..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:29

mylittlejoy schreef:
Tja, dat krijg je in zo'n donkere Duitse box he? :+

Maar even zonder gekheid, ik heb liever dat Toot meeloopt met een Duitser en eruit gereden wordt door een Nederlander. Moge de beste winnen.

Citaat:
Daarbij is het ook niet zo dat de beste ruiters Nederlands zijn, waardoor wij de laatste tijd vaak genoegen moeten nemen met de tweede plaats. Het was een kwestie van de beste paarden in mijn ogen.

Jammer dat de beste man hiermee afbreuk doet aan onze ruiters. Natuurlijk heeft een once-in-a-lifetime-paard als Totilas bijgedragen aan dit succes, maar om nu ons complete team maar uit te vlakken omdat we Toot kwijt zijn....nee. Nederland heeft het gewoon goed aangepakt de afgelopen jaren met talentenplannen etc., waardoor we een gezonde nieuwe aanwas hebben van talenten, zowel qua paarden als mensen. De verkoop van Toot is een grote tegenslag en ik vind het eeuwig zonde dat we Edward niet meer op Toot zullen zien, maar om daarmee maar te concluderen dat Duitsland dus goud gaat winnen is te makkelijk gedacht.

Ik vind juist dat de bondscoach gelijk heeft. De Duitse top ruiters/amazones zijn even goed als de Nederlandse, alleen heeft Nederland op het moment gewoon betere paarden en vormen onze ruiters/amazones daar een uitstekend team mee :)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:32

manubres schreef:
De beste uitdaging voor nederland: winnen van een duitsland die Totilas in het team heeft!
Adelinde kan van Totilas winnen (ook als hij werd bereden door Edward) en Edward is in opmars met een nieuw goed paard!
En vlak onze andere toppers ook niet uit HansPeter en Imke... en misschien is Salinero ook wel weer van de partij.
Het zou denk ik een superspannende wedstrijd worden!....en als nederland dan goud wint...dan gaan we met zijn allen uit ONZE BOL!! *\o/*

Wellicht zullen Hans Peter en Imke, gezien de leeftijd van Nadine en Sunrise (en ook Salinero), dan een ander paard te rijden hebben. Nog los van de selectie(wedstrijden).. wie gaat er dan naar de OS en met welke paarden..

Moeni11

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:34

Hans Peter: Tango
Imke: Toots

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:43

En ookal zou Duitsland winnen op de OS, grotendeels dankzij Toot. Zal wel een lekkere nasmaak aan zitten.

Visser is natuurlijk te begrijpen, paar miljoen voor een paard, terwijl ie morgen dood in zijn box kan leven.

Maargoed, IK vind het enorm kinderachtig en lekker makkelijk gedacht, als ze niet meer kunnen winnen, kopen we maar het beste paard weg van de concurrentie. Misschien zouden ze eens naar de gedachte erachter moeten kijken ( talentenplannen etc ), en dan toe gaan passen in hun eigen land.
Eerlijke concurrentie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:44

_San87_ schreef:
Ik vind juist dat de bondscoach gelijk heeft. De Duitse top ruiters/amazones zijn even goed als de Nederlandse, alleen heeft Nederland op het moment gewoon betere paarden en vormen onze ruiters/amazones daar een uitstekend team mee :)

Hoewel ik uit nationalistisch oogpunt natuurlijk vind dat onze ruiters de beste zijn, moet ik ook realistisch zijn en zeggen dat de ruiters uit beide landen elkaar waarschijnlijk niet veel ontlopen. Maar wat de Duitse coach nu suggereert is dat wij alleen maar dankzij onze goede paarden winnen.
Citaat:
Het is niet zo dat de beste ruiters Nederlands zijn

Het komt over alsof Duitsland betere ruiters heeft, maar dat Nederland omdat we toevallig goede paarden hebben winnen en dat we dus door het verlies van Totilas geen schijn van kans meer maken.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:47

mylittlejoy schreef:
_San87_ schreef:

Hoewel ik uit nationalistisch oogpunt natuurlijk vind dat onze ruiters de beste zijn, moet ik ook realistisch zijn en zeggen dat de ruiters uit beide landen elkaar waarschijnlijk niet veel ontlopen. Maar wat de Duitse coach nu suggereert is dat wij alleen maar dankzij onze goede paarden winnen.
Citaat:

Het komt over alsof Duitsland betere ruiters heeft, maar dat Nederland omdat we toevallig goede paarden hebben winnen en dat we dus door het verlies van Totilas geen schijn van kans meer maken.

Wellicht zijn ze alweer vergeten (mentaal geblokt) dat Salinero en Bonfire ook al eens roet in het eten hebben gegooid t.a.v. de individuele gouden plakken.. Ze zullen wel in moeten zien dat, nu door de verkoop van Toot, er ergens toch wel weer een nieuw en goed paard door een Nederlander naar de top zal worden gereden..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:47

mylittlejoy schreef:
_San87_ schreef:

Citaat:

Sja, ik lees het denk ik anders :) Ik denk namelijk niet dat hij het negatief bedoelt naar de Nederlanders (dat hoop ik tenminste). En hij heeft gelijk dat de beste ruiters niet perse Nederlands zijn, momenteel zijn onze ruiters/amazones de beste ja en dat is ook deels te danken aan de uitstekende paarden die ze rijden :). Daarom vind ik de paarden wissel in het springen zo leuk, daar komt echt de beste ruiter/amazone naar voren :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:49

zoveel goede paarden zijn er op dit moment niet in NL hoor, rijden kunnen ze allemaal maar het gaat erom welk paard je onder je hebt zitten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:55

Ik zal wel de enige zijn die het een hoop flauwekul vindt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:02

Eigelijk wil ik ook iets op de website van Matthias zetten, maar ik weet niet wat plaatsvervangende schaamte in het duits is.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:04

Ik denk dat het goed is als voorlopig niemand nog iets op de website van Matthias zet, positief of negatief. Ik denk dat hij zijn buik wel even vol heeft van Nederland. Ik snap ook niet dat ze het gastenboek niet eraf hebben gegooid.. of geblokkeerd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:05

Lovely schreef:
Eigelijk wil ik ook iets op de website van Matthias zetten, maar ik weet niet wat plaatsvervangende schaamte in het duits is.

Volgens mij bestaat dat ook niet echt in het Duits? Of je moet het letterlijk vertalen als stellvertretenden Schamgefül of zo :+

Tafje schreef:
Ik denk dat het goed is als voorlopig niemand nog iets op de website van Matthias zet, positief of negatief. Ik denk dat hij zijn buik wel even vol heeft van Nederland. Ik snap ook niet dat ze het gastenboek niet eraf hebben gegooid.. of geblokkeerd

En dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Wat een misdragingen vanuit Nederland, bah.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:37

Nies_ schreef:
Ik zal wel de enige zijn die het een hoop flauwekul vindt. :+

ik kan er goed inkomen
Alle op de OS stel voor: de duitsers zitten met een een dopingsprobleem;
in nederland is er een ziekte uitgebroken waardoor er geen paardetransport mogelijk is (remember enkele jaren geleden)

Mschn kunnen wij belgen met een medaille gaan lopen hihi.

Het is van ALS als en nog eens als. Totilas is verkocht en de volgende grote wedstrijd (het EK) is over een kleine 12 maand, wie kan nu zeggen welke paarden er meedoen; NIEMAND! er kan vanalles gebeuren; Dus voor de OS kan er zeker niks gezegd worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:36

Ja goh. Dan wint Nederland niet, nou wat een probleem zeg, ik word al depressief bij het idee.

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:23

Lovely schreef:
bigone schreef:
God, wat zijn we weer sportief bezig Anous_Bjorn, net alsof de hele concurrentie blij was toen Adelinde uitgeschakeld werd, je gunt geen enkel paard een blessure of het nu Totilas onder een duitser of het shettie van de buren is, ik dacht dat Bokt paardvriendelijk was.

Adelinde is juist een goed voorbeeld in dit geval. Zij was ook 'zeker' van een medaille. Maar zo zie je maar weer hoe plotseling dat kan veranderen.

Precies Lovely, je snapt wat ik bedoel. Een ongeluk zit in een klein hoekje!

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:49

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:53

Wat een flauwe kul zeg..... :roll:

Het paard is verkocht, leer ermee leven.......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:55

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:57

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:57

Er zijn misschien wel mensen die Liesbeth van meeren herkennen, op bokt.be, op ruiterforum.nl, op facebook.... daar werd ze al herkend

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:02

Ooo mijn god, dit is echt heeeel erg!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:04

Jeetje dit is toch te zot voor woorden!
Probeert ze nu op deze manier geld van andere te jatten? Het moet echt niet gekker worden hoor.

Ik zou zeggen, groot artikel op de voorpagina van bokt.nl met een waarschuwing dat mensen niet moeten doneren.

Kan hart in actie niet ingelicht worden dat hun interview eigenlijk reclame was voor een oplichtster?