Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hestejente schreef:Johanna59 schreef:Waarom werden er alleen topmerries door Totilas gedekt??
Een hengst kan bewijzen hoe goed hij is, door juist minder kwalitatief goede merries te dekken.
Nu ligt de kwaliteit van de veulens straks bij de merries. Hier is zooooo goed over nagedacht.
En iedereen is er in gestonken!!!
Daar heb je een degelijk punt. Ik verbaasde me ook al dat er zo veel merries zijn afgewezen.
Vind het jammer voor Edward Gal dat Totilas verkocht is. En stiekum ben ik zo blij dat mijn paardje helemaal van mij is en niemand hem van me kan afpakken
Ayasha schreef:petraaken schreef:Nee, maar ik denk niet dat Toot bij hem de sport in gaat. Sandro Hit is na zijn wereldtitel in Verden ook niet meer in de sport uitgebracht maar enkel voor de dekdienst gebruikt.
Blijft een feit dat Schockemöhle niet de minste is.Als Toot de sport in gaat zal die het goed doen ook denk ik.
Misschien maakt ie er wel een springpaard van. Cees zei toch dat hij even goed springpaard had kunnen zijn.
Bomba: Jep, maar ohwe als je zei dat Cees niet eerlijk was en om de pot draaide....
tafje: wel een kl**tzak met 15 miljoen euro. Hoe gespekt is jouw bankrekening?
Bomba schreef:Ach, het was van het begin af aan al één grote geldkwestie. Paard was heilig verklaard en maakte niet uit of hij fouten maakte of niet, de punten had hij al voor hij de baan binnenkwam. Er bestaan veel betere paarden, maar Totilas had nu eenmaal de stempel God gekregen. Het hele verhaal heeft gemaakt dat het dier in kwestie miljoenen heeft opgebracht, wat ook de bedoeling was van een zakenman als Cees Visser. Illusie kopen is duur..
Daarnaast was ik ook niet gek van de combinatie, dus mocht er nou een andere ruiter/amazone opkomen, misschien komt Totilas dan wel tot zijn recht..
Barmat schreef:bron: http://www.nu.nl
Welke ruiter het paard nu op wedstrijden gaat berijden, is onduidelijk. Dat is aan de nieuwe eigenaar. Mogelijk heeft Schockemöhle het paard vooral gekocht om te zorgen voor nageslacht. Het sperma van de dekhengst is zeer veel geld waard.
er wordt dus niet gezegd dat er een Brit mee gaat rijden... of een Duitser..... zou dus goed kunnen dat hij helemaal niet meer in de sport komt... al lijkt me dat sterk.
Evenals dat er niet 100% uitgesloten wordt of Edward hem blijft rijden of niet.... al denk ik dat die kans min of meer nihil is......
lucifertje schreef:Pfff ik had het wel zien aankomen, maar omdat het nu toch echt gebeurd is, is het toch wel heel zuur!
Een groot verlies voor de NL dressuursport..
Hoeveel leden heeft bokt? Als we allemaal nou eens geld inzamelen en 15.000.001 € bieden.. Mss wilt die hem dan wel terug verkopen![]()
![]()
Hebben we allemaal een stukje van Toot
Sjoert schreef:Niet te geloven dat mensen hier oordelen over de voormalig eigenaren van Totilas.
Aan hen hebben we de mooie momenten die er geweest zijn te danken.
Dat zij hem vervolgens verkopen, is hun keuze. Daar hoeven wij niet al scheldend (!!!!!!) over te oordelen. Iets volwassener graag!