Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:49

Moeni11 schreef:
Sonja schreef:
Moeni, je hebt echt niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets van het topic begrepen ben ik bang...
Ik geef het dus ook bij deze op.
:wave:

Jawel, maar je bent het niet met mij eens. Dat is wat anders.

Lees zelf het hele topic eens door en kijk eens hoevaak er excusen worden aangedragen waarom het team niet volledig is, geen geld, geen paard, geen dit, geen dat.

Dan zou ik als ik jullie was blij zijn met een Anky die professioneel is en de boel voor elkaar heeft. En aangezien zij juist heel goed weet hoe je het management rondom een topstal moet runnen, kun je er misschien wat van leren.

Ohja..........tuurlijk, dom van mij, in de westernwereld is dat heul anders............uhum ja hoor!

Nee ondanks deze uitleg blijf ik ook bij Sonja haar mening. Je hebt het niet begrepen en er duidelijk ook geen zicht op. Geeft niet, misschien is het enkel te begrijpen als je daadwerkelijk in het westernwereldje zit en daarom weet waarom deze hele selectie zo wrang smaakt. Misschien is dat het wel. Wellicht hebben wij gewoon een te wrange smaak bij deze hele selectie en aan ons opgedrongen KNHS systeem dat we dit niet meer als iets positiefs kunnen zien.

Wellicht pakt het allemaal fantastisch uit..

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:53

HumbleTalent schreef:
[ Je hebt het niet begrepen en er duidelijk ook geen zicht op. Geeft niet, misschien is het enkel te begrijpen als je daadwerkelijk in het westernwereldje zit en daarom weet waarom deze hele selectie zo wrang smaakt

Ik weet niets van western, dat heb ik al eerder aangegeven. Maar topsport is topsport ;)

.
HumbleTalent schreef:
[ Misschien is dat het wel. Wellicht hebben wij gewoon een te wrange smaak bij deze hele selectie en aan ons opgedrongen KNHS systeem dat we dit niet meer als iets positiefs kunnen zien.

..

Kijk, hier geef je aan waar werkelijk het probleem zit, wat eigenlijk al die pagina's al te lezen is, tussen de regels door dan. En voor niet westernruiters, komt dat dan toch best een beetje vreemd over ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:54

Cer schreef:
Dan zou zij het besluit nemen dat er geen team gaat... en dat is niet aan haar..

Natuurlijk maakt zij dan niet het besluit, wat is dat nou voor rare conclusie?

Cer schreef:
Vorige keer was er ook een ruiter met een 0 score..

En die zullen er dit keer ook zijn. Maar deze opmerking slaat ook al nergens op :D

lovelyd

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:55

30 september???

Ohkey ik zit voor de buis....
kzal hem vast reserveren... :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:55

Adrienne schreef:
De gene hier die denken dat het verschil tussen bv een 4de en een laatste plek bij het wel of niet mee doen van Anky ligt hebben het toch niet helemaal begrepen denk ik zo!
Ik had ook liever gezien dat Jurgen mee had gedaan, maar goed het is niet anders en we moeten het hier mee doen.

Ik weet niet hoe jullie het zouden vinden, maar als ik op dit moment in Anky's laarzen zou staan dan scheet ik zeven kleuren...

Ga er maar aan staan je hebt een naam die iedereen kent in de paardensport. Dat wekt enorm hoge verwachtingen, dat zorgt dat alle toeschouwers op het puntje van hun stoel zitten om eens heel critisch te bekijken hoe je het doet.
Dat terwijl je zelf maar al te goed weet dat je een jaar of 2 training te kort komt om zelfs maar te gaan denken mee te kunnen op dit niveau. Mehn de druk die dat alleen al op je legt, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Super dat ze zich niet terug trekt, super dat ze er voor gaat. Dat is nog eens professionaliteit en doorzettings vermogen. Daar kunnen de gene met de "mijn paard heeft een ochtendhumeur en dat weet de coatch" instelling veel van leren.

Natuurlijk zien wij Reiners liever een team op volle sterkte. Maar liever koekjes worden helaas niet gebakken.

Daar zeg je zoiets. Denk dat ook dat al die topwesternruiters uit amerika en zo haar ook wel in de gaten gaan houden. Maar dan met de mentaliteit van "wat denkt die hier te komen zoeken". Denk toch dat het in België zo zou gaan. :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:58

Romkabouter schreef:
Natuurlijk maakt zij dan niet het besluit, wat is dat nou voor rare conclusie?

Die conclusie trek ik uit de opmerking dat Anky zelf had moeten beslissen dat ze niet zou gaan, ook al was ze gevraagd.. vind ik niet zo raar..

Citaat:
Vorige keer was er ook een ruiter met een 0 score.. En die zullen er dit keer ook zijn. Maar deze opmerking slaat ook al nergens op :D

Nou ja, wel als je ervan uitgaat dat Anky een blamage is.. Ik bedoel hiermee dat iedereen een 0 score kan rijden, of een no-score, of een lage score.. Misschien is met een minder ervaren (?) iemand de kans groter, maar je hebt nooit garanties.. Als zij een gemiddelde kan scoren, dan is het toch niet zo heel slecht?

T is zo negatief en doemdenkerig benaderd allemaal... misschien heeft ze wel mazzel :j Misschien heeft ze dat niet nodig. Misschien heeft een ander wel pech, misschien ook niet.. je weet t niet ..

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:00

Romkabouter schreef:
Adrienne schreef:
Dat terwijl je zelf maar al te goed weet dat je een jaar of 2 training te kort komt om zelfs maar te gaan denken mee te kunnen op dit niveau. Mehn de druk die dat alleen al op je legt, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Die druk kan ze wel mee om gaan natuurlijk. Ze heeft jaren ervaring ermee.
Maar als ze echt professioneel zou zijn, zou ze accepteren dat ze niet goed genoeg was en bedanken voor de eer.

Dit is een hele andere druk dan ze gewend is. Ze is in de dressuur als een vis in het water. Nu is ze als een vis in de modder zeg maar ; ) Dat is toch net even anders : )

Dat station is gepasseerd Rom. Het is juist erg onprofessioneel om nu te gaan roepen dat je er van af ziet.

@Cer: nog 24 nachten ...What the Hell!?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:00

dubbel

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:02

Ik heb hier niet alle reacties gelezen, maar vind het voor Jurgen ( en Tabasco) heel jammer dat ze niet mee kunnen doen aan de WEG. Ik heb ze nog zien starten in Veldhoven en toen zag het er nog prima uit allemaal....

Voor Anky en de rest: heel veel succes toegewenst!!!

Hoelangnog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:02

Fitzroy schreef:
HorseyFries, jij verwoordt heel goed mijn gedachten.
Ik denk dat de westernsport er meer mee gediend is om Anky mee te laten doen dan een of andere onbekende die mogelijk 70 + kan rijden.
Voor sponsors is dat laatste nl. absoluut niet interessant waar een Anky wel de publiciteit brengt waar sponsors op wachten.
Daarom begrijp ik al deze -excusez le mot- zure reacties van de westerngerichte posters niet.
Het komt op mij echt over als jalouzie, terwijl jullie er blij mee zouden moeten zijn.

Je kunt je ook afvragen waarom de basis bij jullie dan zo smal is dat Anky als eerste gegadigde op mag komen draven.
Je maakt mij niet wijs dat niemand geld heeft of onenigheid met de coach. Dus de conclusie dat de basis te smal is lijkt me een gerechtvaardigde.
Hoe krijg je de basis breder? Door een sport groter te maken. Hoe krijg je een sport groter? Door publiciteit!
Uiteindelijk is het inzetten van Anky dus toch een positieve ontwikkeling voor de westernsport.

Zeker voor de organisatie van de WEG in Kentucky is het een "dream that came true".
Naar ik begreep vliegen de kaarten daar nu ook voor het onderdeel reining de deur uit.

Misschien jammer voor de Nederlandse western rijders die zich veel beter voelen dan Anky, maar als Madonna mee zou
doen zou dit de kaartverkoop ook stimuleren, en het gaat in de paardensport nu eenmaal om veel geld.

Kijk maar naar het Amerikaanse dressurteam waar ineens twee paarden in verschijnen die door mensen met een vette bankrekening
gekocht zijn, en waar rijders op zitten die hier in de Z niet eens mee zouden kunnen.

Money money money, it's a rich man's world.
Laatst bijgewerkt door Hoelangnog op 01-09-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:04

Cer schreef:
Die conclusie trek ik uit de opmerking dat Anky zelf had moeten beslissen dat ze niet zou gaan, ook al was ze gevraagd.. vind ik niet zo raar..

Dan had de bondscoach verder moeten zoeken. Dus het is wel een rare conclusie vind ik.

Cer schreef:
T is zo negatief en doemdenkerig benaderd allemaal... misschien heeft ze wel mazzel :j Misschien heeft ze dat niet nodig. Misschien heeft een ander wel pech, misschien ook niet.. je weet t niet ..

Het is helemaal niet doemdenkerig. Mazzel heb je niet op dat niveau.

Moeten Nederland dan een team sturen met als motto: "ach, wat maakt het uit, misschien hebben we wel geluk en maken ander cruciale fouten" :?

Kom op zeg :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:05

Adrienne schreef:
Dat station is gepasseerd Rom. Het is juist erg onprofessioneel om nu te gaan roepen dat je er van af ziet.

Ik zeg ook niet dat ze het nu nog moet roepen, ik zeg dat ze het had moeten roepen -:)

blokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:05

Wel grappig hoor..
Ik hoorde vorig jaar nog dat een buurvrouw van ons van haar een wedstrijdje had gewonnen. Wel geinig om van een wereldkampioen te winnen..
Ze heeft nu vast weer de beste paarden onder haar kont, dus het zal vast wel goed komen

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:15

Ik ben geen fan van Jurgen dus vind het niet erg dat hij niet meer meedoet.
Voor Tabasco Tari is het nu ook wel genoeg denk ik, hij gaat al heel lang mee en wordt er niet jonger op. Moet je dit nog met hem willen doen denk ik dan. Maar Tabasco heeft daar zelf al antwoord op gegeven. Het is niet anders.

Dat Anky nu opgeroepen wordt....... ze staat reserve natuurlijk. Ze heeft de mentaliteit en het paard. Is ze er klaar voor? Nee, dat denk ik niet. Er zijn best een aantal andere ruiters/ amazones die ik het ook gun zoals bv Michel Santdijk. Een jongen die al jaren bewijst dat hij in de top meekomt. Heeft goede paarden. Anky komt net kijken.
Maar dat is niet de beslissing dus we gaan zien wat Anky zal presteren. 8-)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:33

Ik kan eigenlijk niets breien van de discussie, maar dat is misschien omdat ik absoluut niet thuis ben in de western-sport. Maar als je alles samenvat:
- er is een team geselecteerd en Anky is als reserve aangewezen
- er valt een deelnemer uit; ergo, de reserve moet rijden
- er zijn schijnbaar een boel mensen die stukken beter zijn, maar die geen geld hebben? Dus die zouden sowieso niet aan de start zijn verschenen.
- ze heeft een goed paard.... Zet mij op Salinero en ik rijd waarschijnlijk verlies in B ;-)
Er is ook nog zoiets als talent en doorzettingsvermogen nodig om goed te kunnen rijden. En dat vergeten een boel mensen blijkbaar. Er wordt alleen maar geroepen over mensen die minder geld hebben, vind ik eigenlijk een beetje een akelig excuus: als je hard hebt gewerkt en daardoor veel geld hebt verdiend, word je in Nederland met de nek aangekeken. En natuurlijk zal ze nog veel moeten leren en misschien komt het te vroeg. Maar als ik alles zo lees, is het toch echt niet zo dat Nederland eerst kans had op een eerste plaats en dat dat nu door de reserve verkeken is.
Leuk dat ze meedoet, hopen dat het allemaal goed gaat!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:38

Ik heb het idee dat het niet zozeer de bondscoach zelf is (al ken ik hem totaal niet), maar meer de KNHS die verantwoordelijk is voor dit (wan)beleid. Ze kunnen wel een bondscoach aanstellen, maar als ze die vervolgens geen budget geven om het beste team samen te stellen dan kan hij verder ook niet veel.

De KNHS wil de reining graag onder haar vleugels hebben, maar het mag niks kosten. Het levert namelijk ook niks op, omdat de breedtesport niet bij de KNHS zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:42

Eerst even serieus : HT dank voor de uitleg zo'n pagina of 9 geleden.

En nu cynische modus aan.

- Reining heeft een hele slechte bondscoach
- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden belangrijker vinden
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming lijkt me zo)

en dan is er een middelmatige western ruiter die mag gaan omdat ze als een van de weinige de boel voor elkaar heeft
whahahahahaha

Zo te lezen heeft de westernsport in Nederland nog een lange weg te gaan. Misschien kan de man van de middelmatige amazone nog wat tips geven over hoe je een wereldteam kan maken :D

cynische mode uit

Mijn conclusie is dat dit een non-discussie is. We hebben dus in principe goede ruiters ,maar alles eromheen is zo slecht geregeld dat de boel niet van de grond komt....
eigenlijk meer dan zonde.

edit :typo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:43

Jammer voor Jurgen dat hij niet meekan, dat vind ik nog het belangrijkste nieuws, aangezien hij hier wel naartoe heeft geleefd.. :(:)
We zien wel wat er van Anky terechtkomt..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:09

YouthReiner schreef:
besita schreef:

NOGMAALS : het kost de ruiters niks ( of ja je moet ginder een paar flessen champagne achterover slaan ) om deel te nemen aan zo'n evenementen ..de organistaie neemt een heel deel voor hun rekening ( bvb hotel ruiters - slaapgelegenheid grooms , eten voor uiters en grooms , lift naar en van hotel-naar stallen etc ..) de rest wordt door de nationale federaties betaald ( inschrijving paarden , stalgeld etc )

denk jij dat ja?
dan weet ik niet van wie jij dat hebt gehoord, maar daar is dus helemaal niks van waar in de reining iig.

Idd mee rijden kost niet alleen de ruiter geld maar ook de eigenaar van t paard een aardige duit.

Tevens word hier geroepen dan zet je toch een ander op WW maar dat is eg simpel gezegd.
Niet iedere eigenaar laat elke ruiter toe op zijn paard om maar een zijstraat te noemen.
Of anders gezegd sommige paarden eigenaren willen sommige ruiters niet op hun paard hebben.

YouthReiner schreef:
besita schreef:
Qh voor je zo'n onzin uitkraamt moet je de shedul's van de FEi erop na slaan ..het geld dus voor alle disiplines die meedoen aan de WEG ..worstel je maar eens door de 87 pagina's van de WEG games !!

Vraag het maar aan al die Nederlandse reiningruiters die wel aan de eisen voldeden maar toch niet meegingen.
Ging puur om het geld.

T is nu toch ff jammer dat t me onschoten om welke bedragen t ging...
Destijds hebben we ons er aardig in verdiept ;)

Cer schreef:
YouthReiner schreef:
Vraag het maar aan al die Nederlandse reiningruiters die wel aan de eisen voldeden maar toch niet meegingen.
Ging puur om het geld.

Ik lees hier meerdere malen dat het om de coach ging.. wat is het nou :?

Een combi van beide.

besita schreef:
HumbleTalent schreef:
OA zou alleen het transport van de paarden betaald worden en niet de vlucht van de ruiters. Niet alles zou zonder meer vergoed worden.

je betn topsporter of niet ?
je gaat me niet vertellen dat je van deelname afziet aan een wereldkampioenschap alleen voor het vliegticketje wat je niet kan betalen ..dat lijkt me in de tak paardensport een lachertje

Tuurlijk jij schud t zo ff uit je mouw allemaal :+

Moniek schreef:
antwoord c ,,nu geen team uitzenden en wachten tot volgens jaar met een nieuwe coach betere ruiters en betere paarden..met een heeeeel ander beleid :D

Geen onaardig idee ;)

troi schreef:
*Zit nu onderuitgezakt met een bakje chips zich kostelijk te vermaken*

:+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:09

MariekeB schreef:
Eerst even serieus : HT dank voor de uitleg zo'n pagina of 9 geleden.

En nu cynische modus aan.

- Reining heeft een hele slechte bondscoach
- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden belangrijker vinden
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming lijkt me zo)

en dan is er een middelmatige western ruiter die mag gaan omdat ze als een van de weinige de boel voor elkaar heeft
whahahahahaha

Zo te lezen heeft de westernsport in Nederland nog een lange weg te gaan. Misschien kan de man van de middelmatige amazone nog wat tips geven over hoe je een wereldteam kan maken :D

cynische mode uit

Mijn conclusie is dat dit een non-discussie is. We hebben dus in principe goede ruiters ,maar alles eromheen is zo slecht geregeld dat de boel niet van de grond komt....
eigenlijk meer dan zonde.

edit :typo's

Blijkbaar is alles wat jij hier als "cynisch" neerzet, eigenlijk gewoon de feiten zoals ze momenteel zijn.
Idd meer dan zonde dat er niet meer van gemaakt wordt, en ik hoop dan ook dat er wel geprofiteerd gaat worden van de extra media
aandacht en er op een PROFESSIONELE manier gebruik van gemaakt wordt en daardoor het zijn vruchten gaat afwerpen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:03

TiaraBungy schreef:
Jammer voor Jurgen dat hij niet meekan, dat vind ik nog het belangrijkste nieuws, aangezien hij hier wel naartoe heeft geleefd.. :(:)
We zien wel wat er van Anky terechtkomt..

dat is triest te noemen,,vooral om dat er geen ander paard beschikbaar is dat is nog triester.
tabsco liet het in veldhoven al afweten met een 71 score..nee tari moet lekker met pensioen :D

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:05

FindingJack schreef:
Ik ben geen fan van Jurgen dus vind het niet erg dat hij niet meer meedoet.
Voor Tabasco Tari is het nu ook wel genoeg denk ik, hij gaat al heel lang mee en wordt er niet jonger op. Moet je dit nog met hem willen doen denk ik dan. Maar Tabasco heeft daar zelf al antwoord op gegeven. Het is niet anders.

Dat Anky nu opgeroepen wordt....... ze staat reserve natuurlijk. Ze heeft de mentaliteit en het paard. Is ze er klaar voor? Nee, dat denk ik niet. Er zijn best een aantal andere ruiters/ amazones die ik het ook gun zoals bv Michel Santdijk. Een jongen die al jaren bewijst dat hij in de top meekomt. Heeft goede paarden. Anky komt net kijken.
Maar dat is niet de beslissing dus we gaan zien wat Anky zal presteren. 8-)

michel was een super kandidaat met een stel hele goede paarden,,maar de jonge moest weer zo nodig zijn waffel opzetten,,hij heeft het allemaal verpest

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:11

ik vind het alleen maar heel erg leuk voor haar, dat ze een kans krijgt om zich nu ook in deze tak van sprot te bewijzen :) Ze zal niet voor niks reserve zijn, dus succes anky!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:14

Michel heeft zelf aangegeven dat hij zich gaat focussen op de Futurity's en Derby's. Daar heeft hij dus zelf voor gekozen, hij heeft het dus niet verpest.. ;)
Hoe bedoel je triest Moniek?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:16

TiaraBungy schreef:
Michel heeft zelf aangegeven dat hij zich gaat focussen op de Futurity's en Derby's. Daar heeft hij dus zelf voor gekozen, hij heeft het dus niet verpest.. ;)
Hoe bedoel je triest Moniek?

zo is het dus niet gegaan..
triest dat jurgen niet kan gaan en geen ander cri paard is waar hij op kon terug vallen
ik bedoel trouwens niet dat michel het heeft verpest voor de duidelijkheid :D