Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Hmmm, ik ga eerdaags met mijn paard verhuizen naar een voormalig koeienboer en geloof me, die heeft het zo prima voor elkaar met iets van 30 (?) pensionpaarden, hoor.![]()
Het ligt aan de ruimte en de mogelijkheden, denk ik. Hij heeft vele hectares weiland en goede, lichte, ruime stallen (overigens huur ik die daar niet, want mijn paard staat gewoon weer 24/7 buiten op deze plek).
Moeni11 schreef:Twiggy2008 schreef:Hmmm, ik ga eerdaags met mijn paard verhuizen naar een voormalig koeienboer en geloof me, die heeft het zo prima voor elkaar met iets van 30 (?) pensionpaarden, hoor.![]()
Het ligt aan de ruimte en de mogelijkheden, denk ik. Hij heeft vele hectares weiland en goede, lichte, ruime stallen (overigens huur ik die daar niet, want mijn paard staat gewoon weer 24/7 buiten op deze plek).
Zoiets zou ik heel graag willen, maar dat is in deze regio amper vindbaar. Of ik kijk niet goed
Lovely schreef:Twiggy, waar ga je staan?
Moeni11 schreef:Twiggy2008 schreef:Hmmm, ik ga eerdaags met mijn paard verhuizen naar een voormalig koeienboer en geloof me, die heeft het zo prima voor elkaar met iets van 30 (?) pensionpaarden, hoor.![]()
Zoiets zou ik heel graag willen, maar dat is in deze regio amper vindbaar. Of ik kijk niet goed
mbkaatje schreef:Nou, ik zou mijn paard eerlijk gezegd niet zo snel bij iemand neerzetten die weinig ervaring heeft met paarden. Als ik dan hoor over die koeienboeren dien gestopt zijn met koeien en er dan maar paardenstalling van maken, dan hoeft dat voor mij niet, of hij moet al jaren zelf paarden hebben gehad als hobby.
Een paard is wel even wat anders dan een koe.
Twiggy2008 schreef:Wat ik me wel afvraag.... Ik ken dus echt veel mensen met paarden, ik woon in een absolute paardenomgeving. Toch ken ik persoonlijk echt niemand die zijn/haar paard weg doet, vanwege de crisis. Echt niemand!!! Wat voor mensen zijn dat dan, die hun paard weg doen?
Ik heb zelf een pittige persoonlijke crisis achter de rug en heb gevreesd of ik mijn paard wel kon houden. Maar met wat aanpassingen en zuinig aan doen, lukt het heel goed. Nou heb ik op zich ook geen 'duur' paard, hij is kerngezond en makkelijk in onderhoud (sober). Dan maar even niet op vakantie enzo, dat boeit me niet.![]()
Maar ik geloof dat ik uiteindelijk nog liever de auto weg doe, dan mijn paard.
Abeltje77 schreef:Twiggy2008 schreef:Wat ik me wel afvraag.... Ik ken dus echt veel mensen met paarden, ik woon in een absolute paardenomgeving. Toch ken ik persoonlijk echt niemand die zijn/haar paard weg doet, vanwege de crisis. Echt niemand!!! Wat voor mensen zijn dat dan, die hun paard weg doen?
Ik heb zelf een pittige persoonlijke crisis achter de rug en heb gevreesd of ik mijn paard wel kon houden. Maar met wat aanpassingen en zuinig aan doen, lukt het heel goed. Nou heb ik op zich ook geen 'duur' paard, hij is kerngezond en makkelijk in onderhoud (sober). Dan maar even niet op vakantie enzo, dat boeit me niet.![]()
Maar ik geloof dat ik uiteindelijk nog liever de auto weg doe, dan mijn paard.
Mensen zoals ik. Die geen partner hebben om op terug te vallen als het minder gaat, en die minder gaan verdienen en geen zin meer hebben om altijd blut te zijn. Mensen die zich realiseren dat als er iets mis gaat (auto/paard) er geen geld meer is om dat op te vangen.
Hele normale mensen dus.