Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JennJanssen schreef:Dit zijn dingen enkele van de vele dingen die allemaal in je naaste omgeving (kunnen) gebeuren, die je misschien zelf al hebt toegepast.
Ayasha schreef:En jij hebt je speciaal aangemeld voor dit bericht?
Verder vind ik het zo'n "Hitler deed aan massamoord dus maak je niet druk om Ronald Janssen mens" bericht. Niet dat ik vind dat Anky geen gelijk heeft maar het principe waarop jouw bericht gebaseerd is vind ik twee keer niks.
Bandida schreef:JennJanssen schreef:Dit zijn dingen enkele van de vele dingen die allemaal in je naaste omgeving (kunnen) gebeuren, die je misschien zelf al hebt toegepast.
Ja en? Dat praat toch niks goed?
Omdat mijn buurman iedere dag zijn hond slaat is het toch niet minder erg dat ik de mijne aan een wurgketting rondsleep?
JennJanssen schreef:Ayasha schreef:En jij hebt je speciaal aangemeld voor dit bericht?
Verder vind ik het zo'n "Hitler deed aan massamoord dus maak je niet druk om Ronald Janssen mens" bericht. Niet dat ik vind dat Anky geen gelijk heeft maar het principe waarop jouw bericht gebaseerd is vind ik twee keer niks.
Niet speciaal voor dit bericht, maar wilde wel mijn mening zeggen.
Ik respecteer de jouwe, en die van iedereen.
Mijn bericht is gebaseerd op het principe dat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is, er is genoeg 'paarden'leed in deze wereld die een veel hogere prioriteit hoor te hebben dan het feit dat Anky haar paarden op een bepaalde methode rijd die voor sommigen onjuist is, maar wettelijk niet wordt verboden of strafbaar is.
Ik vind het dan ook belachelijk dat mensen hier een filmpje over gaan maken, en Anky daarmee in een slecht daglicht zetten.
Doe dan iets nuttigs, en help het 'paarden'leed uit de wereld, ga geld inzamelen en richt een clubje op om 'slechte' mensen te pakken, niet een amazone die zovele jaren aan de top meerijd, en voor wie paarden alles is..
Ayasha schreef:Door te zeggen dat het niet kan, lukt dat inderdaad niet, maar laten we vooral niet vergeten dat er wel meer foute dingen toegestaan worden door hoge meneren. Dus de mensen die hier hun twijfels bij hebben hebben dat recht. Misschien in dit geval niet gegrond. (want zoals ik al zei ben ik niet tegen de methode) maar laten we eerlijk zijn, weet jij het 100% zeker?Ikke nie. Net zoals niemand 100% zeker is of het hele rijden al dan niet schadelijk is enz.
En zolang het niet 100% zeker is, mag er getwijfeld worden. De vraag is hoe ver je door slaat in die twijfel en of je ruimte laat voor mensen die het voordeel van de twijfel geven ipv voor het nadeel te gaan. Maar volgens mij zijn mensen die tegengas geven en twijfelen alleen maar goed.
Als er veranderingen nodig zijn, zijn dat de mensen die er voor zorgen!
Het zou alleen fijn zijn als sommige dat op een fatsoenlijkere manier zouden doen dan door gewoon te zeggen dat ze haar paard mishandeld, en breekt enz.
horseyfries schreef:Lusitana, misschien blijft er bij jou alleen maar hangen dat er weer eens een rel geweest is, wat bij mij en waarschijnlijk ook nog wel bij andere mensen blijft hangen is dat Anky een rechtzaak aanspant en dan meestal door de rechter in haar gelijk wordt gesteld. DAT zegt volgens mij heel wat! Ze spant blijkbaar alleen zaken aan als het écht te bont gemaakt wordt en krijgt dan ook gewoon gelijk!
clarence schreef:horseyfries schreef:Nee hoor, want de zaken die ze tot nu toe heeft aangespannen, heeft ze gewonnen
Misschien de zaken van Anky wel, maar van Sjef niet hoor:
http://asci.uvm.edu/equine/law/cases/sales/neal.htm
horseyfries schreef:Wil je dan ook even de uitspraak in een rechtzaak die over Sjefs klandizie gaat weghalen? Want dat lijkt me nog iets minder on-topic.... het gaat over Anky en rollkur dacht ik...