Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:58

Niemand verplicht haar om haar brood te verdienen met op een bedenkelijke wijze aan paardensport te doen, dat ze op het randje gaat lopen van wat de publieke opinie en de rest van de paardenwereld vindt heeft ze aan zichzelf te danken. Ze moet dan ook niet komen klagen als mensen daar een probleem mee hebben en dat uiten, onder gelijk welke vorm. Lijkt me absoluut tijdverlies, en nog meer imagoschade om die ene journaliste om die ene foto te willen aanpakken. 't is water naar de zee dragen.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:10

En zo gaat dit steeds verder, een voor en een tegen persoon. ;(
Mensen zoals Anky en Sjeff die weten heus wel wat ze doen!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:44

Mensen intimideren en rechtzaken aangaan is in mijn ogen niet slim voor het imago van Anky. Het onrecht wordt daarbij wellicht in hun ogen recht getrokken, maar wat blijft hangen is dat er weer eens een rel is geweest. Ik weet niet wat erger is voor het imago, de originele klacht of de rel die het gaf.
Ik denk dat als Sjef wat vaker zijn schouders op zou halen ipv meteen een rechtszaak aan te gaan, hij meer bereikt voor het imago van Anky.

horseyfries

Re: Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:17

Wat worden hier weer een persoonlijke meningen neergezet alsof het feiten zouden zijn..... Dat iemand VIND dat ze op een bedenkelijke wijze aan paardensport doen wil ABSOLUUT NIET zeggen dat dat ook zo is. Je hebt nu éénmaal mensen die een bepaald geloof aanhangen (de zgn. extremisten) en dan geen enkel ander geloof meer dulden. Dat vind ik persoonlijk een stuk enger dan een topsporter die alleen maar voor haar eigen rechten en die van haar paarden opkomt, en waarvan haar oude wedstrijdpaarden allemaal kerngezond bij haar in de wei lopen.

Lusitana, misschien blijft er bij jou alleen maar hangen dat er weer eens een rel geweest is, wat bij mij en waarschijnlijk ook nog wel bij andere mensen blijft hangen is dat Anky een rechtzaak aanspant en dan meestal door de rechter in haar gelijk wordt gesteld. DAT zegt volgens mij heel wat! Ze spant blijkbaar alleen zaken aan als het écht te bont gemaakt wordt en krijgt dan ook gewoon gelijk!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:34

Of ze nu gelijk krijgt is aan de rechter, dus die laatste zin is iets te stellig.

JennJanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:51

GOOOOOOOOO ANKY !!! +:)+ _/-\o_ +:)+

Wat een ophef allemaal, en dat om de manier van rijden van iemand die zó lang in het vak zit, er heus wel verstand van heeft -anders niet aan de wereldtop zou staan-... En dan gaan een stel mensen (( die er waarschijnlijk een probleem mee hebben niet zó in de schijnwerpers te staan -en dat op zo'n manier toch proberen- :roll: )) proberen om Anky in een slecht daglicht te zetten..

Kijk eens verder dan je neus lang is.
Er zijn springpaarden die met alle middelen ertoe worden bewogen om hoger te springen. Op een concours wordt dat heus niet gedaan terwijl de toeschouwers kunnen kijken op het inrijterrein, logisch, maar 'thuis' worden zulke praktijken genoeg uitgevoerd.
Mensen die als een bezetene slaan op het paard als het niet doet wat de ruiter ervan verwacht.
Hoeveel mensen rijden er met een slofteugel en gebruiken die ook niet altijd goed, dat je ziet dat de paarden met de neus op hun borst worden gereden.
Kijk eens wat een hoop ijzerwaar je in de ruitersportzaak kunt kopen, alle mogelijke bitten, die ook niet altijd even 'zacht' in de paardenmond zijn, en zéker niet als je ziet hoe sommige mensen eraan trekken en sleuren.

Dit zijn dingen enkele van de vele dingen die allemaal in je naaste omgeving (kunnen) gebeuren, die je misschien zelf al hebt toegepast.

Ga dan nóg wat verder kijken.
Er zijn genoeg paarden in ons landje die ergens zielig op een weitje staan, waar meer modder dan gras is, geen onderdak, geen fris water of voedsel, waar lange tijd geen hoefsmid aan te pas is gekomen, laat staan een ontwormingskuurtje.
Kijk paarden buiten ons land, in 3e wereldlanden bijvoorbeeld, zie je toch vaak genoeg op tv, hoe broodmager, uitgehonderd, in slechte omstandigheden sommige paarden daar leven..

Ga daar toch lekker een filmpje van maken, dan wordt er nog iets nuttigs gedaan!!! +:)+

Groeten, JJ

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:56

En jij hebt je speciaal aangemeld voor dit bericht?

Verder vind ik het zo'n "Hitler deed aan massamoord dus maak je niet druk om Ronald Janssen mens" bericht. Niet dat ik vind dat Anky geen gelijk heeft maar het principe waarop jouw bericht gebaseerd is vind ik twee keer niks.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:59

JennJanssen schreef:
Dit zijn dingen enkele van de vele dingen die allemaal in je naaste omgeving (kunnen) gebeuren, die je misschien zelf al hebt toegepast.

Ja en? Dat praat toch niks goed?
Omdat mijn buurman iedere dag zijn hond slaat is het toch niet minder erg dat ik de mijne aan een wurgketting rondsleep?

JennJanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:16

Ayasha schreef:

Verder vind ik het zo'n "Hitler deed aan massamoord dus maak je niet druk om Ronald Janssen mens" bericht. Niet dat ik vind dat Anky geen gelijk heeft maar het principe waarop jouw bericht gebaseerd is vind ik twee keer niks.

Niet speciaal voor dit bericht, maar wilde wel mijn mening zeggen.
Ik respecteer de jouwe, en die van iedereen.
Mijn bericht is gebaseerd op het principe dat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is, er is genoeg 'paarden'leed in deze wereld die een veel hogere prioriteit hoor te hebben dan het feit dat Anky haar paarden op een bepaalde methode rijd die voor sommigen onjuist is, maar wettelijk niet wordt verboden of strafbaar is.
Ik vind het dan ook belachelijk dat mensen hier een filmpje over gaan maken, en Anky daarmee in een slecht daglicht zetten.
Doe dan iets nuttigs, en help het 'paarden'leed uit de wereld, ga geld inzamelen en richt een clubje op om 'slechte' mensen te pakken, niet een amazone die zovele jaren aan de top meerijd, en voor wie paarden alles is.. ;)

JennJanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:17

Bandida schreef:
JennJanssen schreef:

Ja en? Dat praat toch niks goed?
Omdat mijn buurman iedere dag zijn hond slaat is het toch niet minder erg dat ik de mijne aan een wurgketting rondsleep?

Verbeter de wereld, begin bij jezelf .... zegt men dan zo ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:20

JennJanssen schreef:
Ayasha schreef:

Niet speciaal voor dit bericht, maar wilde wel mijn mening zeggen.
Ik respecteer de jouwe, en die van iedereen.
Mijn bericht is gebaseerd op het principe dat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is, er is genoeg 'paarden'leed in deze wereld die een veel hogere prioriteit hoor te hebben dan het feit dat Anky haar paarden op een bepaalde methode rijd die voor sommigen onjuist is, maar wettelijk niet wordt verboden of strafbaar is.
Ik vind het dan ook belachelijk dat mensen hier een filmpje over gaan maken, en Anky daarmee in een slecht daglicht zetten.
Doe dan iets nuttigs, en help het 'paarden'leed uit de wereld, ga geld inzamelen en richt een clubje op om 'slechte' mensen te pakken, niet een amazone die zovele jaren aan de top meerijd, en voor wie paarden alles is.. ;)

dus toch speciaal voor dit bericht :')

het principe dat er ergere zaken in de wereld zijn dus dat minder erge maar moeten toegestaan worden. Nogmaals, ik ben het met Anky eens, maar daar gaat het mij dus niet om. En zoveel respect heb je nu ook weer niet voor andere hun mening gezien hoe je er over spreekt. Je verlaagt je tot het niveau dat je zelf verfoeit gezien je bericht :(:)

JennJanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:40

Voor de duidelijkheid :
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt,, ik zeg namelijk niet dat minder erge praktijken zomaar moeten worden toegestaan. Natuurlijk niet!
Echter vind ik Anky's praktijken niet 'erg'. En als het zo 'erg' zou zijn als sommige mensen het in het daglicht zetten, dan zou er toch vast iets over in het FEI reglement staan, of zouden er 'controleurs' rondlopen op het parcoursterrein en de mensen die deze methode tijdens het inrijden toepassen erop wijzen, of schorsen of dergelijke... Allemaal niet, toch?!
En dus vind ik, dat als mensen toch zoveel tijd erin willen steken, en zich er zo in willen verdiepen, dat dan beter doen in dingen die de wereld misschien zouden verbeteren.
Want hier iets aan veranderen, dat kan toch niet ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:56

Door te zeggen dat het niet kan, lukt dat inderdaad niet, maar laten we vooral niet vergeten dat er wel meer foute dingen toegestaan worden door hoge meneren. Dus de mensen die hier hun twijfels bij hebben hebben dat recht. Misschien in dit geval niet gegrond. (want zoals ik al zei ben ik niet tegen de methode) maar laten we eerlijk zijn, weet jij het 100% zeker? :) Ikke nie. Net zoals niemand 100% zeker is of het hele rijden al dan niet schadelijk is enz. :) En zolang het niet 100% zeker is, mag er getwijfeld worden. De vraag is hoe ver je door slaat in die twijfel en of je ruimte laat voor mensen die het voordeel van de twijfel geven ipv voor het nadeel te gaan. Maar volgens mij zijn mensen die tegengas geven en twijfelen alleen maar goed. :) Als er veranderingen nodig zijn, zijn dat de mensen die er voor zorgen! :) Het zou alleen fijn zijn als sommige dat op een fatsoenlijkere manier zouden doen dan door gewoon te zeggen dat ze haar paard mishandeld, en breekt enz. :)

JennJanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:14

Ayasha schreef:
Door te zeggen dat het niet kan, lukt dat inderdaad niet, maar laten we vooral niet vergeten dat er wel meer foute dingen toegestaan worden door hoge meneren. Dus de mensen die hier hun twijfels bij hebben hebben dat recht. Misschien in dit geval niet gegrond. (want zoals ik al zei ben ik niet tegen de methode) maar laten we eerlijk zijn, weet jij het 100% zeker? :) Ikke nie. Net zoals niemand 100% zeker is of het hele rijden al dan niet schadelijk is enz. :) En zolang het niet 100% zeker is, mag er getwijfeld worden. De vraag is hoe ver je door slaat in die twijfel en of je ruimte laat voor mensen die het voordeel van de twijfel geven ipv voor het nadeel te gaan. Maar volgens mij zijn mensen die tegengas geven en twijfelen alleen maar goed. :) Als er veranderingen nodig zijn, zijn dat de mensen die er voor zorgen! :) Het zou alleen fijn zijn als sommige dat op een fatsoenlijkere manier zouden doen dan door gewoon te zeggen dat ze haar paard mishandeld, en breekt enz. :)

Klopt, zolang iets niet 100% zeker is mag er getwijfeld worden. Die menign deel ik absoluut met je. Maar ik vind als je twijfelt over iets, je je erin verdiepen moet voordat je gaat speculeren en als je voordat je iets 100% weet dan toch uitspraken of filmpjes openbaard, hierin wel duidelijk vermeld moet zijn dat je twijfelt over het onderwerp, en niet zomaar iemand in een slecht daglicht zet, in Anky's geval.
Zijn we het toch nog eens geworden ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:15

Soms is het gewoon effe beter uitleggen wat je bedoelt en tot de conclusie komen dat je hetzelfde denkt als de ander :') Leuk he, forums? :))

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:41

horseyfries schreef:
Lusitana, misschien blijft er bij jou alleen maar hangen dat er weer eens een rel geweest is, wat bij mij en waarschijnlijk ook nog wel bij andere mensen blijft hangen is dat Anky een rechtzaak aanspant en dan meestal door de rechter in haar gelijk wordt gesteld. DAT zegt volgens mij heel wat! Ze spant blijkbaar alleen zaken aan als het écht te bont gemaakt wordt en krijgt dan ook gewoon gelijk!

Ze weten welke zaken ze kunnen winnen anders beginnen ze er denk ik niet aan, en ze staan heus in hun recht. Ik zeg alleen maar dat het niet altijd even hard nodig was geweest. Dat de ophef vaak de boel veel bekender maakt dan de hele "fout" ooit was.
Ik voel ook altijd een onvoorwaardelijk "fanschap" en dat is heel fijn, maar net zo irritant als mensen die haar alleen zwart willen maken :D Het is wel belangrijk dat we de dingen blijven zien zoals ze zijn en niet alleen altijd in de aanval gaan of in de verdediging schieten tegen of voor haar.
En ik ben niet de enige die haar alleen kent van rellen. Kijk nou eens op elk een willekeurig forum en noem de naam Anky en of Sjef en je krijgt even felle discussies als hier. De tegenstanders zijn er denk ik voornamelijk door steeds wederkerende negatieve nieuwsberichten. Want het is niet zo dat ze nou allemaal naar haar trainingen zijn wezen kijken.
Terwijl andere controversies eigenlijk snel worden vergeten (zoals Schockemöle die niet erg kies was met zijn trainingen), maar
Anky heeft doorlopend felle tegenstand naast een grote fanclub. En ik denk persoonlijk dat als er niet zo vaak over bepaalde zaken gesproken werd omdat het weer eens in het daglicht is gekomen, de negatieve dingen waarschijnlijk vanzelf afzwakken.
Overigens vind ik zelf dat men zich meer zou moeten richten op Sjef dan op Anky, die immers alleen maar uitvoert wat hij van haar wenst.
Ik heb respect voor hem, want hij heeft laat maar meteen zeer grondig leren rijden en zich enorm verdiept, maar zijn manipulerende gedrag en hoe hij steeds stof opwerpt is nou niet echt prettig of gunstig.
Waarschijnlijk is hij minder grommig en doortrapt dan hij overkomt, maar het gaat dus precies over hoe ze overkomen. Ik vind dat zo jammer, ik denk dat het allemaal anders kan.
Maar goed, ik ben ik.
Voor de duidleijkheid, ik ben helemaal neutraal hoor, maar dat heb ik geloof ik al een keer gezegd. En dat is ook een probleem op fora. Ze zien je graag in een pro óf contra hokje. :D Ben je niet pro dan ben je in veel ogen automatisch contra, maar zo werkt het natuurlijk niet. ;)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:15

los van de hele rechtzaak vind ik dat anky een soort voorbeeldfunctie zou moeten zijn..
en wat ik dan niet begrijp, ze gaat die clinic geven om haar geweldige LDR uit te leggen en dan zegt ze in deel 1
''dus als je niet topruiter bent moet je het niet doen, alleen maar als je echt goed kunt rijden, je bent met topsport bezig dan kun je hier naartoe werken''

wat is nou topsport? Z? Grand Prix? De basis is naar mijn idee toch het belangrijkste en als LDR echt zo geweldig goed was voor je paard dan kon je het als ruiter wel eerder toepassen ipv alleen als je topsport beoefend.. die hele clinic valt ermee in het niets, want zeg nou zelf: hoeveel mensen die daar zitten te kijken worden nou topruiter? alleen leuk ter informatie op deze manier..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:35

clarence schreef:
horseyfries schreef:
Nee hoor, want de zaken die ze tot nu toe heeft aangespannen, heeft ze gewonnen ;)

Misschien de zaken van Anky wel, maar van Sjef niet hoor:

http://asci.uvm.edu/equine/law/cases/sales/neal.htm

Wil je aub niet zulke lappen tekst quoten? Ik ga dat echt niet allemaal lezen en ik denk velen met mij, als je er een punt van wilt maken kun je 't beter in 2 regels samenvatten of alleen de belangrijkste alinea quoten.

Nog even een reactie op JennJanssen; de werkwijze's die ik bij de 'grote' namen thuis in de bak heb gezien waren dingen die op concoursen ook gewoon werden gedaan, niets stiekems aan dus. En dat geld ook voor die bitten; de lompste en grofste bitten zijn voorbestemd voor de groten, daar durft het gros van de amateus de handen niet aan te branden, bekende ruiters rijden er echter mee rond alsof het niets bijzonders is terwijl er bitten tussen zitten waarvan ik serieus vind dat je je kapot moet schamen als je zoiets erin durft te hangen, om watvoor reden dan ook.

Het punt is dat het algemeen geaccepteerd wordt door iedereen die langs de kant staat te kijken. Er is niemand die eens vraagt waarom die bekende springruiter met 2kg metaal in de paardenmond rondrijd of waarom het paard van die bekende dressuurruiter de staart geen seconde stilhoud vanwege het spoorgebruik. Het zijn de grote namen en het resultaat is er dus wordt de weg erheen ook geaccepteerd.
Zo is het nu ook met Anky; het is Anky, ze heeft bewezen resultaat dus zal het wel goed zijn. Als het een of andere nobody was die nog geen wp bij elkaar kan rijden zou het een heel ander verhaal zijn.

We moeten als omstanders eens leren onze mond open te trekken en niet perse commentaar geven maar wel verduidelijking vragen; laat ze maar onderbouwen waarom ze iets doen of gebruiken en wees niet bang daar vraagtekens bij te zetten. Ze mogen best merken dat het feit dat ze resultaat boeken niet perse betekend dat alles wat ze doen goed gekeurd wordt.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:16

anneliesdj schreef:
Wil je aub niet zulke lappen tekst quoten? Ik ga dat echt niet allemaal lezen en ik denk velen met mij, als je er een punt van wilt maken kun je 't beter in 2 regels samenvatten of alleen de belangrijkste alinea quoten.

Fair enough.
Het belangrijkste staat in bold.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:45

Moderatoropmerking:
Nogmaals: Een discussie voeren over LDR/Hyperflexion kan op een ander gedeelte van Bokt, hier graag on topic blijven.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:49

Wil je dan ook even de uitspraak in een rechtzaak die over Sjefs klandizie gaat weghalen? Want dat lijkt me nog iets minder on-topic.... het gaat over Anky en rollkur dacht ik...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:08

Volgens mij had MisterA een voorziene blik
hij noemde zijn paarden Astrid en Anky.

Wie had dat kunnen denken :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:08

Dat LDR/Hyperflexie af en toe genoemd wordt is geen enkel probleem. Een uitgebreide discussie over de voors- en tegen van LDR/Hyperflexie in dit topic is wel een probleem want dat is off topic.
Hierover kan elders op Bokt een topic worden geopend en daar kan die discussie gehouden worden, eventueel zet je dan even een link in dit topic daar naartoe. ;)

Dit topic gaat over de rechtzaak.

horseyfries schreef:
Wil je dan ook even de uitspraak in een rechtzaak die over Sjefs klandizie gaat weghalen? Want dat lijkt me nog iets minder on-topic.... het gaat over Anky en rollkur dacht ik...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:22

Ulissa schreef:
Volgens mij had MisterA een voorziene blik
hij noemde zijn paarden Astrid en Anky.

Wie had dat kunnen denken :D

Misschien weet hij dan ook de uitslag wel _O-