Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:29

De aannemer is 22, heeft geen gezin :)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:31

Dat is al in begin van topic gezegd Kampioen. Bijna iedere oudere stal die ik ken heeft asbest verwerkt in zijn schuren/stallen en ook huizen. Dus om dan te zeggen dat die meiden dom zijn om daar te gaan staan ( ik sta daar niet, sterker nog heb momenteel geen eigen paard meer door omstandigheden ). Erg l.ul.lig, meiden zijn al genoeg de dupe, sommige hebben geld niet als je goed leest om hun spullen te laten reinigen, nou daar sta je dan!!

Asbest zit in zoveeloudere schuren/stallen en woningen. Zoals onze vorige woning een flat, die vol asbest zat en gerenoveerd moest worden.
Ik pleit John niet vrij, maar ik val hem ook niet aan, maar ik begrijp de aannemer niet. Als ik die aannemer bij onze flat om zag gaan met de asbest en al die jongens die onder hem werkten, die gingen er vakkundig mee om.....is geen asbest vrij gekomen en de flat is niet ontruimd, dus daarom snap ik het niet van de aannemer, je weet toch aan wat voor klus je begint????

Maar om de pensionklanten aan te vallen en te zeggen dat ze stom zijn om daar te gaan staan, nou ik zou je eigen stal maar eens gaan controleren of het moet een compleet nieuwbouw zijn van 10 jaar oud ofzo.....

Maar goed 1 bericht Kampioen, ws iemand die te schijtig isom onder eigen naam te posten en pseudoniem heeft aangemaakt ;) Je 1e berichten dan gelijk in dit topic, hoe toevallig.....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:34

eens met bovenstaande post. Ik vind wel dat wat er ook te zeggen valt over ecolos, ze heel proffesioneel bezig zijn, en geen enkel risico lopen..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 17:37

@Assiej. ja dat heb ik goed gelezen en volgens viel ik John ook niet aan ;).Ik bedoelde het goed. Wat ik met mijn reactie op hem wilde zeggen is dat dit topic best nog wel van waard kan zijn omdat het merendeel met jullie meedenkt en voelt.Vandaar dat ik vind dat het sluiten van dit topic geen goed idee is.

Enne Kampioen, mocht je nou echt wat nuttigs te melden hebben dan mag je terug komen maar met dit soort domme reacties kunnen we natuurlijk erg weinig.Ik sta daar niet op stal en heb John 1 keer (jaren geleden) eens gesproken. Je kan dus zeggen dat ik behoorlijk neutraal ben in dit verhaal. Als de fout daadwerkelijk bij John ligt zal ik ook de laatste zijn die hem zal verdedigen maar ik ben ook de laatste die hem niet zal verdedigen als de fout niet bij hem ligt. En verwijten naar de huurders dat ze het hadden kunnen weten is natuurlijk bullshit, de aannemer had MOETEN weten hoe de regels zijn omtrent de sloop van asbest en zeker met de afvoer daarvan.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:41

easygoing schreef:
@Assiej. ja dat heb ik goed gelezen en volgens viel ik John ook niet aan ;).Ik bedoelde het goed. Wat ik met mijn reactie op hem wilde zeggen is dat dit topic best nog wel van waard kan zijn omdat het merendeel met jullie meedenkt en voelt.Vandaar dat ik vind dat het sluiten van dit topic geen goed idee is.

Dan heb je ik je vraag om het topic niet te sluiten ws. verkeerd begrepen. Mijn eerste gedachte was dat John juist vroeg om hem níet te sluiten. Dus ik snapte de reactie op het feit hem open te houden niet echt, ik maakte uit John zijn reactie op dat dat zijn bedoeling ook was. volg je me nog?! haha

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 17:44

aerdenhout1 schreef:
easygoing schreef:
John, als ik jou was zou ik niet vragen om dit topic te sluiten.
Er is geen sensatie, wel zijn er mensen die meedenken en bereid zijn om spullen te geven/lenen aan de gedupeerde.
Dat is veel belangrijker dan wat een aannemer hier te vertellen heeft, hij maakt alleen zichzelf belachelijk.

Houden jullie er wel rekening mee dat ook deze aannemer waarschijnlijk een gezin heeft?
Laten we nu eens heel eerlijk zijn, ook de eigenaar van de stal moet toch hebben geweten dat er asbest in de stal aanwezig was....of niet soms?
Ik heb ook asbest platen op een stuk van mijn stal liggen en weet ook drommels goed dat, als het ooit moet worden gesloopt, het niet zo maar weg gehaald mag, maar door een erkend bedrijf.
Persoonlijk denk ik dat zowel de eigenaar van de stal en de aannemer veel beter de handen ineen kunnen slaan en naar de gemeente toe moeten stappen!
Hoogst waarschijnlijk kunnen die veel meer ( en veel goedkoper) een oplossing aan bieden!!!!
Beide partijen hebben een eigen bedrijf en geen van 2 zit te wachten op het in de WW belanden!

Ben ik gedeeltelijk met je eens maar als John het uitbesteed heeft aan de aannemer en het allemaal in de offerte is opgenomen dan is hij wel vrijgepleit van enige verantwoording lijkt me.
Bij uitbesteding van dergelijke klussen zou ik er als opdrachtgever vanuit gaan dat de aannemer weet wat hij doet een erkend bedrijf daarvoor inschakelt.

En wat betreft het hebben van een gezin, tja hoe lullig ook maar daar heeft niemand hier iets mee te maken. Zowel john als de overige gedupeerde niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 17:46

Assiej schreef:
easygoing schreef:

Dan heb je ik je vraag om het topic niet te sluiten ws. verkeerd begrepen. Mijn eerste gedachte was dat John juist vroeg om hem níet te sluiten. Dus ik snapte de reactie op het feit hem open te houden niet echt, ik maakte uit John zijn reactie op dat dat zijn bedoeling ook was. volg je me nog?! haha

Hahaha ja ik volg je nog :):) :):) :):) :):) .

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:52

Ach het is gewoon triest voor allen die er mee te maken hebben!

Ook de aannemer al is ie maar 22 en mischien zijn bedrijf naar de klote ziet gaan....evenals John die na jaren van opruimen van het terrein ineeens voor het blok wordt gezet...is dit nog rendabel straks....
En voor de pensiongasten die allen hun vaste stek moeten gaan verlaten na voor de meeste zo vele jaren :o

Graag voor alle partijen een beetje medeleven!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:47

Doppie er was voor alle partijen genoeg medeleven maar sommige roepen zelf bepaalde reacties op door hier dingen te posten die kant nog wal slaan.

vandaalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:50

ach ja we kunnen hier wel ruzie gaan maken maar dat lost het probleem niet op,En eva je loopt achter het is inmiddels 23

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:59

Zo, dit topic heeft een vreemde wending genomen :?
Ik rijd elke dag langs SMD en ik vind het akelig om jullie verhalen te lezen...
Kampioen, Lekkere 1ste Boktpost, vooral zo doorgaan ;(
'Meneer de aannemer', Als ik jou was zou ik mij toch buiten dit topic houden, en anders misschien even de spellingscheck over je posts halen?

Aan de eigenaren en iedereen die zijn paard bij SMD heeft staan: Heel veel sterkte, wijsheid en voorspoed toegewenst! Jullie hebben het i.i.g. verdiend!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:25

Ik heb vandaag wat spullen laten reinigen. Ik moet zeggen, iedereen was erg aardig. Het is gelukt mee te krijgen wat ik het liefste wilde. Voor de rest van de spullen wacht ik af hoe het verder gaat lopen.
Laten we hier a.u.b. netjes tegen elkaar doen. Het is allemaal al erg genoeg. Ook de mensen die schuldig zijn aan deze kleine ramp, hebben dat vast niet met opzet gedaan. Het is gebeurd, het is dom, fout en weet ik het allemaal, maar er moet nu vooruit worden gekeken, niet achterom. Er wordt nu gewerkt aan oplossingen, daar gaat het om, dat deze toestand goed, netjes en volgens de wettelijke regels wordt opgelost.
Ja. Ik ben ook verbaasd, teleurgesteld en boos geweest, pissed zelfs. Maar nu moet het verder, we moeten met elkaar blijven communiceren, er moet gewerkt worden naar een mooie nieuwe toekomst. Op een schoon, asbestvrij, opgeruimd terrein. Met plaats voor paarden en voor mensen die van paarden houden.
Ik wil iedereen die daar op wat voor manier dan ook verantwoordelijk voor is, veel succes wensen. OP naar de TOEKOMST.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:13

Jetta schreef:
Ik heb vandaag wat spullen laten reinigen. Ik moet zeggen, iedereen was erg aardig. Het is gelukt mee te krijgen wat ik het liefste wilde. Voor de rest van de spullen wacht ik af hoe het verder gaat lopen.
Laten we hier a.u.b. netjes tegen elkaar doen. Het is allemaal al erg genoeg. Ook de mensen die schuldig zijn aan deze kleine ramp, hebben dat vast niet met opzet gedaan. Het is gebeurd, het is dom, fout en weet ik het allemaal, maar er moet nu vooruit worden gekeken, niet achterom. Er wordt nu gewerkt aan oplossingen, daar gaat het om, dat deze toestand goed, netjes en volgens de wettelijke regels wordt opgelost.
Ja. Ik ben ook verbaasd, teleurgesteld en boos geweest, pissed zelfs. Maar nu moet het verder, we moeten met elkaar blijven communiceren, er moet gewerkt worden naar een mooie nieuwe toekomst. Op een schoon, asbestvrij, opgeruimd terrein. Met plaats voor paarden en voor mensen die van paarden houden.
Ik wil iedereen die daar op wat voor manier dan ook verantwoordelijk voor is, veel succes wensen. OP naar de TOEKOMST.

Geeft Jetje een hele dikke knuf ........ :(:) en een dikke :*

kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:22

wist je dat als je asbest vindt en die is beschadig je dat moet melden ik bedoel maar dus ja jullie zijn dom ik wou niemand aan vallen maar ik heb wel het idee dat mensen dat op deze forum kunnen tuurlijk het is rot voor alle betrokkenen maar ik kan daar ook niets aan doen ik zag het op HVN maar dat te zijde nog even iets kampioen is mijn paard en staat op stal in het oosten van het land bij een boederij met "nieuwe stallen''
Laatst bijgewerkt door kampioen op 19-07-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:30

Zullen we maar gewoon niet meer op die Kampioen reageren jongens?
Het is de moeite toch niet waard.Lekker links laten liggen dan is de lol er snel vanaf voor hem/ haar.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:36

kampioen, ik widt niet dat jetegenwoordig asbestkenner moet zijn om paarden te mogen houden?
Sorry als ik asbest zie herken ik het niet. Misschien dom , misschien naief dat ik ervan uitga dat dat in schadelijke vorm weinig voorkomt of ik er in ieder geval voor word behoed , misschien gewoon nooit mee in aanraking geweest?
beetje kortzichtig om mensen daarom dom te noemen.
Als je hierom mensen dom noemt zegt meer over jou dan over de paardeneigenaren die hun paarden op smd hebben/hadden staan...

vandaalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:57

ja er schijd zon achter de wolken :)*

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 03:00

easygoing schreef:
Het is de moeite toch niet waard.Lekker links laten liggen dan is de lol er snel vanaf voor hem/ haar.

Mee eens, deze persoon weet niet eens waar het over gaat.. Waarschijnlijk woont deze persoon in een woning uit de jaren '30 vol met asbest ;) en ik vind het wel knap dat jij kapot asbest ziet.. Aangezien een kapotte asbest vezel de grote heeft van een korrel zand.. :=

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 06:12

Lay schreef:
easygoing schreef:

Mee eens, deze persoon weet niet eens waar het over gaat.. Waarschijnlijk woont deze persoon in een woning uit de jaren '30 vol met asbest ;) en ik vind het wel knap dat jij kapot asbest ziet.. Aangezien een kapotte asbest vezel de grote heeft van een korrel zand.. :=

Misschien dat hij ook de punten ziet in zijn post? :7

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:14

Lieve mensen, natuurlijk vind ik ook iets van iedereen die hier reageert. Zo ook van de aannemer. Van hem vind ik dat hij niet professioneel handelt en heeft gehandeld. Niet iedereen is even slim. Niet iedereen overziet de gevolgen van zijn of haar daden. Niet iedereen heeft door hoe dat oveerkomt op anderen. Misschien heeft de aannemer hulp nodig. Dus bij deze, Marc, mijn advies: Ga doen wat je moet doen. Houd jezelf buiten alle gebabbel van anderen, zoals op dit topic. Reageer niet op amateurs. Als je ergens niet uitkomt, vraag dan hulp aan mensen die je vertrouwt. Laat al je schrijfwerk controleren op fouten, want berichten, ja zelfs je website staan er vol mee. Zorg er ten allen tijden voor, dat je vakkennis op peil is, zorg voor certificering, zorg goed voor je mensen. Pas dan kom je professioneel over. Pas dan ben je professioneel bezig. Ik ga ervan uit dat je dit ter harte neemt en ik je hier niet meer tegenkom. ( Jezelf laten adviseren hoort ook bij professionaliteit) Ik ga ervan uit dat je alle rechthebbenden in deze zaak op een correcte manier informeert, b.v. met een nieuwsbrief per post.
Ik wens je veel succes om tot een goede afronding van deze zaak te komen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:22

Jetta, volledig mee eens! In mijn vorige post heb ik dit ook al (tevergeefs) geopperd!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:27

idd jet helemaal gelijk... :)

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:01

Hahaha hij is ( onder ons allemaal ) de enige echte die verplicht op papier moet weten hoe asbest eruit ziet.
Dat is verplicht als aannemer. Mijn vriend is scheepsbetimmeraar en die moet het zelfs ook weten.
Mensen die werken in de bouw en/of aannemer zijn zijn verplicht het te weten.

Ik heb ook geen flauw idee hoe dat eruit zoals meedere mensen op stal en dat maakt totaal niks uit. :)

Zo dat moest eruit. :)

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:36

ASBEST werd heel veel gebruikt in schuren en huizen.
Na dit geval is een vriend van mij toch ook wel erg geschrokken.
Die had al zoiets, als er hier brand uitbreekt heb ik het zelfde probleem.
Dat zijn ook oude schuren.
Vroeger werd er niets anders gebruikt dan asbest platen.
Alleen wisten we toen nog niet wat voor een gevaar het met zich mee bracht.
Nu word het grondig aangepakt, helaas voor de gedupeerde. :(:)
Soms denk ik, wordt het wel eens zwaar overtrokken.
Daarom is een tegenexpertise wel eens heeeeeeeel belangrijk.
Maar dan door een bedrijf die NIET is aangesteld door de gemeente.
Die zien alleen maar dollar tekentjes over de ruggen van gedupeerden.
Het halve WESTLAND is gebouwd met asbest. ;)

@Jetta geen paardje meer?????
Warenco |(
Sterkte meid, zwaar verlies Y;(

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:45

kampioen schreef:
wist je dat als je asbest vindt en die is beschadig je dat moet melden ik bedoel maar dus ja jullie zijn dom ik wou niemand aan vallen maar ik heb wel het idee dat mensen dat op deze forum kunnen tuurlijk het is rot voor alle betrokkenen maar ik kan daar ook niets aan doen ik zag het op HVN maar dat te zijde nog even iets kampioen is mijn paard en staat op stal in het oosten van het land bij een boederij met "nieuwe stallen''

Wees dan ook eens zo bijdehand om een paar foto's te posten, waaraan je kan zien wat asbest is.
En hoe het er uit ziet, voordat je iedereen maar met DOM bestempeld.
Wees lekker blij met je nieuwe stallen, hier is alles nog lekker gezellig ouderwets.
VERTEL
hoe ziet beschadigd asbest er uit :(