Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Ik blijf erbij dat dit een combinatie van fouten geweest is, of die auto/trailer combinatie nou anders was dan waar wij hier in NL mee rijden of niet. Want ze zag anders wel na 3 km haar achterdeur los hangen. Die had ze ook eerder kunnen zien, nietwaar? Om maar een voorbeeldje te noemen. Ik ga er verder ook niet vanuit dat ze het met opzet gedaan heeft, tuurlijk niet. Maar soms maak je echt hele domme fouten en daar mag best iets tegenover staan, als dat zulke enorme gevolgen heeft.
nikkielvis schreef:Twiggy2008 schreef:
Daarom zorg ik er ook voor dat mijn kind vast zit, voordat we gaan rijden.![]()
Als mijn kind los zit door mijn schuld en er gebeurt iets, zal ik het mezelf nooit meer vergeven......
Dat ik dan een boete krijg, is wel het minste van mijn problemen op dat moment....eerlijk gezegd......
En hoeveel van die stoute kinderen maken zichzelf los tijdens het rijden.
Blijf erbij ongeluk zit in een klein hoekje helaas...
nikkielvis schreef:Twiggy2008 schreef:
En hoeveel van die stoute kinderen maken zichzelf los tijdens het rijden.
Blijf erbij ongeluk zit in een klein hoekje helaas...
Ik heb er dus zo 1tje die hem wel eens even afdoet, gelukkig dat mijn andere kind dat dan meldt maarals ik aan het rijden ben zie en hoor ik dat echt niet. Ik ben wel eens een keer goed gaan remmen toen ze zich had losgemaaktik dacht, daar leert ze wel van... Afijn, ze schrok zich wezenloos en vervolgens kreeg ik te horen dat ik niet kon rijden...
![]()
Maargoed, dit zijn allemaal dingen waar je niet altijd zicht op hebt.
Twiggy2008 schreef:Nikkielvis, daarom moet je als rijdende moeder goed blijven opletten. En hetzelfde geldt voor het vervoer van dieren. Goed opletten! Desnoods zaken nog tig keer aflopen. In je spiegels blijven kijken. Etc.
Tallie1979 schreef:Mag ik zeggen dat dit hele topic nergens meer op slaat?![]()
Men ziet hier duidelijk geen verschil tussen de zware auto's in NL/europa en de monsters die de Amerikanen hebben..
Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer.. Een landrover in Nederland is een dinkietoy in de VS. En aangezien ik de monsterlijke, giganten van aanhangers/trailers in de VS heb gezien, kan ik het mij voorstellen dat ze het niet gehoord/gezien heeft..
Je moet dit soort combinaties vergelijken met een vrachtwagen met oplegger van 10 tot 12 meter.. Trekken als een malle!!
Ik zag vanmiddag toevallig een busje rijden ( een mercedes vito ) waar een stuk plastic onder hing.. En niet echt een klein stukkie plastic ook!! En de persoon kwam voorbij zonder het in de gaten te hebben!! Ging ook een bocht door zonder iets te horen, terwijl het geluid wat er vanaf kwam toch echt wel duidelijk te horen was buiten..
Wat ik ermee wil zeggen is dat we er geen van allen bij waren en dus ook geen van allen het idee hebben wat er is gebeurd, wat er in mevrouw haar hoofd omging of waarom ze het niet heeft gehoord. Het blijft voor ons bokkertjes koffiedik kijken. Het enige wat ik wel kan zeggen is dat ik het mij voor kan stellen dat ze het niet heeft gemerkt, puur op eigen ervaring.
smeetjoew schreef:En waarom wordt ervan uit gegaan dat de bewuste mevrouw een gigantisch landrover van 3000pk bestuurde met een monsterlijke aanhanger? Want dit wordt wel als waarheid aangenomen, terwijl dit ook helemaal niet zeker is.
Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Twiggy2008 schreef:Maar met hard remmen kan je kind ook juist gewond raken, MB. Dat lijkt mij doodeng, naast het feit dat er iemand achter je kan rijden.![]()
De mijne meldt het nu als ze zich los maakt en als we aan het rijden zijn, zeg ik gewoon dat het niet mag. Luistert ze prima naar, gelukkig. Maar je hebt er draken tussen zitten, dat geloof ik meteen........ Maar als je dat weet moet je dus dubbel zo hard opletten, vind ik dan weer......
En nee, ik zit nooit omgekeerd, ben daar gek, dan rij ik zo de berm in. Mijn dochter zit rechtsachterin, kan haar prima zien met mijn spiegel (je kunt er een speciaal spiegeltje voor kopen).