Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:40

Nikkielvis, daarom moet je als rijdende moeder goed blijven opletten ;) . En hetzelfde geldt voor het vervoer van dieren. Goed opletten! Desnoods zaken nog tig keer aflopen. In je spiegels blijven kijken. Etc.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:40

Twiggy2008 schreef:
Ik blijf erbij dat dit een combinatie van fouten geweest is, of die auto/trailer combinatie nou anders was dan waar wij hier in NL mee rijden of niet. Want ze zag anders wel na 3 km haar achterdeur los hangen. Die had ze ook eerder kunnen zien, nietwaar? Om maar een voorbeeldje te noemen. Ik ga er verder ook niet vanuit dat ze het met opzet gedaan heeft, tuurlijk niet. Maar soms maak je echt hele domme fouten en daar mag best iets tegenover staan, als dat zulke enorme gevolgen heeft.

Misschien stond het deurtje pas open nadat de vrouw een keer moest remmen? Dit heb ik laatst ook nog meegemaakt toen ik met iemand met merrie en veulen naar de hengst reed. Toen hij remde ging in een keer het deurtje open. Die is de hele tijd open geweest, alleen door de wind van de rit etc. bleef hij "dicht"...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:42

Ik neem aan dat zo'n paard niet direct achter een deur aan staat in zo'n trailer? Ik bedoel, wij hebben bij ons op stal enorme vrachtwagens staan voor de sportpaarden en die paarden staan echt veilig achter schotten en stangen. Ook al zou de achterklep open waaien (lijkt me stug, maar goed, stel dat), dan staan ze nog veilig, hoor. Ze vallen er echt niet zomaar uit.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:44

Ik weet niet of je ooit animal planet hebt gezien? Daar staan ze los achter maar 1 deur als ze in het achterste deel van de trailer staan.
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 16-06-10 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:45

@Twiggy
In Amerika zijn de trailers heel anders dan in Europa.
Daar staan ze dus wel direct achter een deur (ook zijn de combinaties groter en zwaarder dan in Europa).

Twiggy2008

Nou, dan mogen ze in Amerika wel eens wat doen aan de veiligheidseisen van dierenvervoer. Want dat laat blijkbaar te wensen over. Ik kan alleen maar denken aan wat dat arme paard overkomen is. Wat een afschuwelijke dood. Zou het niet op mijn geweten willen hebben........ ;(
Ik zou het mezelf nooit NOOIT vergeven.....

hafjelinger

Pffff.... Wat heftig. Dit is dus precies de reden waarom er nooit, maar dan ook NOOIT één meter met de trailer zonder ketting/stang achter die paarden te rijden....

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:47

Jeetje wat een vreselijk verhaal en zoiets merk je toch!

gadverdamee,

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:48

Ooh bah, dit is echt vreselijk.
Ik moet er niet aan denken. Dat arme paard Y;(

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:50

Jeetje wat een horror verhaal!!
Arm paard..
Hoop dat ie direct buiten bewustzijn was en niet veel gegeleden heeft

Toch wel vreemd hoor..
Als ik met de eigenaar vn me vp en me Vp op trailer ga voel ik de auto al als het paard 2 stappen zet.
En dat is nog maar een pony.. Een paard is zwaarder dus die voel je nog meer..

Tsja ik blijf het een vreemd verhaal vinden

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:52

nikkielvis schreef:
Twiggy2008 schreef:

Daarom zorg ik er ook voor dat mijn kind vast zit, voordat we gaan rijden. ;)
Als mijn kind los zit door mijn schuld en er gebeurt iets, zal ik het mezelf nooit meer vergeven......
Dat ik dan een boete krijg, is wel het minste van mijn problemen op dat moment....eerlijk gezegd......

En hoeveel van die stoute kinderen maken zichzelf los tijdens het rijden.
Blijf erbij ongeluk zit in een klein hoekje helaas...

Ik heb er dus zo 1tje die hem wel eens even afdoet, gelukkig dat mijn andere kind dat dan meldt maarals ik aan het rijden ben zie en hoor ik dat echt niet. Ik ben wel eens een keer goed gaan remmen toen ze zich had losgemaakt :j ik dacht, daar leert ze wel van... Afijn, ze schrok zich wezenloos en vervolgens kreeg ik te horen dat ik niet kon rijden... :? :D
Maargoed, dit zijn allemaal dingen waar je niet altijd zicht op hebt.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:54

nikkielvis schreef:
Twiggy2008 schreef:

En hoeveel van die stoute kinderen maken zichzelf los tijdens het rijden.
Blijf erbij ongeluk zit in een klein hoekje helaas...

Ik heb er dus zo 1tje die hem wel eens even afdoet, gelukkig dat mijn andere kind dat dan meldt maarals ik aan het rijden ben zie en hoor ik dat echt niet. Ik ben wel eens een keer goed gaan remmen toen ze zich had losgemaakt :j ik dacht, daar leert ze wel van... Afijn, ze schrok zich wezenloos en vervolgens kreeg ik te horen dat ik niet kon rijden... :? :D
Maargoed, dit zijn allemaal dingen waar je niet altijd zicht op hebt.

Deed dat geen pijn dan??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:55

Twiggy2008 schreef:
Nikkielvis, daarom moet je als rijdende moeder goed blijven opletten ;) . En hetzelfde geldt voor het vervoer van dieren. Goed opletten! Desnoods zaken nog tig keer aflopen. In je spiegels blijven kijken. Etc.

Goed opletten bedoel je zoals die moeders die aan het rijden zijn en helemaal achterstevoren zitten naar de kinderstoel toe om aan hun kind of baby te zitten frutten? Die dan goed op de weg kunnen letten maarnietheus en waar ik me dus vreselijk aan erger? ;)
Echt, je hebt alles niet in de hand, anders moet je maar niet meer gaan paardrijden, autorijden enz...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:56

Mag ik zeggen dat dit hele topic nergens meer op slaat? :')

Men ziet hier duidelijk geen verschil tussen de zware auto's in NL/europa en de monsters die de Amerikanen hebben..

Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer.. Een landrover in Nederland is een dinkietoy in de VS. En aangezien ik de monsterlijke, giganten van aanhangers/trailers in de VS heb gezien, kan ik het mij voorstellen dat ze het niet gehoord/gezien heeft..

Je moet dit soort combinaties vergelijken met een vrachtwagen met oplegger van 10 tot 12 meter.. Trekken als een malle!!

Ik zag vanmiddag toevallig een busje rijden ( een mercedes vito ) waar een stuk plastic onder hing.. En niet echt een klein stukkie plastic ook!! En de persoon kwam voorbij zonder het in de gaten te hebben!! Ging ook een bocht door zonder iets te horen, terwijl het geluid wat er vanaf kwam toch echt wel duidelijk te horen was buiten..

Wat ik ermee wil zeggen is dat we er geen van allen bij waren en dus ook geen van allen het idee hebben wat er is gebeurd, wat er in mevrouw haar hoofd omging of waarom ze het niet heeft gehoord. Het blijft voor ons bokkertjes koffiedik kijken. Het enige wat ik wel kan zeggen is dat ik het mij voor kan stellen dat ze het niet heeft gemerkt, puur op eigen ervaring. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:57

Maar met hard remmen kan je kind ook juist gewond raken, MB. Dat lijkt mij doodeng, naast het feit dat er iemand achter je kan rijden. ;)

De mijne meldt het nu als ze zich los maakt en als we aan het rijden zijn, zeg ik gewoon dat het niet mag. Luistert ze prima naar, gelukkig. Maar je hebt er draken tussen zitten, dat geloof ik meteen........ Maar als je dat weet moet je dus dubbel zo hard opletten, vind ik dan weer...... ;)

En nee, ik zit nooit omgekeerd, ben daar gek, dan rij ik zo de berm in. Mijn dochter zit rechtsachterin, kan haar prima zien met mijn spiegel (je kunt er een speciaal spiegeltje voor kopen). ;)

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:58

jeetje wat een horror verhaal zeg niet normaal heb er eigenlijk geen woorden voor

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:59

En waarom wordt ervan uit gegaan dat de bewuste mevrouw een gigantisch landrover van 3000pk bestuurde met een monsterlijke aanhanger? Want dit wordt wel als waarheid aangenomen, terwijl dit ook helemaal niet zeker is.

Ik blijf het een raar verhaal vinden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:00

Tallie1979 schreef:
Mag ik zeggen dat dit hele topic nergens meer op slaat? :')

Men ziet hier duidelijk geen verschil tussen de zware auto's in NL/europa en de monsters die de Amerikanen hebben..

Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer.. Een landrover in Nederland is een dinkietoy in de VS. En aangezien ik de monsterlijke, giganten van aanhangers/trailers in de VS heb gezien, kan ik het mij voorstellen dat ze het niet gehoord/gezien heeft..

Je moet dit soort combinaties vergelijken met een vrachtwagen met oplegger van 10 tot 12 meter.. Trekken als een malle!!

Ik zag vanmiddag toevallig een busje rijden ( een mercedes vito ) waar een stuk plastic onder hing.. En niet echt een klein stukkie plastic ook!! En de persoon kwam voorbij zonder het in de gaten te hebben!! Ging ook een bocht door zonder iets te horen, terwijl het geluid wat er vanaf kwam toch echt wel duidelijk te horen was buiten..

Wat ik ermee wil zeggen is dat we er geen van allen bij waren en dus ook geen van allen het idee hebben wat er is gebeurd, wat er in mevrouw haar hoofd omging of waarom ze het niet heeft gehoord. Het blijft voor ons bokkertjes koffiedik kijken. Het enige wat ik wel kan zeggen is dat ik het mij voor kan stellen dat ze het niet heeft gemerkt, puur op eigen ervaring. :)

Omdat jij het ben wel! :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:01

@Smeetjoew
De auto die in het filmpje erbij staat (althans alleen de neus is al beeldvullend) is wel uit op te maken dat het geen kleine polo was..........

Tallie1979

smeetjoew schreef:
En waarom wordt ervan uit gegaan dat de bewuste mevrouw een gigantisch landrover van 3000pk bestuurde met een monsterlijke aanhanger? Want dit wordt wel als waarheid aangenomen, terwijl dit ook helemaal niet zeker is.

Ik blijf het een raar verhaal vinden.

Omdat er eerder in dit topic een plaatje stond van het type trailer wat zij zou hebben gehad.. En dat is er eentje die je met een polootje niet even wegtrekt zeg maar :D

Tallie1979

Brainless schreef:
@Smeetjoew
De auto die in het filmpje erbij staat (althans alleen de neus is al beeldvullend) is wel uit op te maken dat het geen kleine polo was..........

JINX!!! _O-

Enne Mambo, THANX! _O-

smeetjoew

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:04

Goh, zover was ik ook dat ze geen koekblikje bestuurde, maar er bestaat wel degelijk een verschil tussen een zgn. landrover met 3000pk en een gewone landrover.

Uit de berichten lijkt het net alsof men zich inbeeld dat ze in een of andere monstertruck heeft gereden... Zoiets als dit.

Afbeelding

:7

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:06

is dat een truck? lijkt meer op vier wielen met een stukkie blik erop.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:06

Ah, wellicht had ik mij daarin beter uit kunnen drukken, wat voor mij een monster is, is bijvoorbeeld een hummer.. :)

Zo'n gigant die kleine autootjes opvreet zeg maar :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:07

Twiggy2008 schreef:
Maar met hard remmen kan je kind ook juist gewond raken, MB. Dat lijkt mij doodeng, naast het feit dat er iemand achter je kan rijden. ;)

De mijne meldt het nu als ze zich los maakt en als we aan het rijden zijn, zeg ik gewoon dat het niet mag. Luistert ze prima naar, gelukkig. Maar je hebt er draken tussen zitten, dat geloof ik meteen........ Maar als je dat weet moet je dus dubbel zo hard opletten, vind ik dan weer...... ;)

En nee, ik zit nooit omgekeerd, ben daar gek, dan rij ik zo de berm in. Mijn dochter zit rechtsachterin, kan haar prima zien met mijn spiegel (je kunt er een speciaal spiegeltje voor kopen). ;)

Ehh, maar dat remmen deed ik bewust hoor, dus ik zorgde wel dat er niemand voor me en achter me reed en ik reed ook helemaal niet hard maar ik wilde wel even laten voelen wat er kan gebeuren.

Mijn dochter doet het nu ook niet zo heel vaak meer gelukkig, maar ik kan dat niet zien. Ik heb er geen 1 maar 3 op de achterbank zitten. En daarbij, zo´n draak is ze niet, helemaal niet maar ze is en blijft wel een kind en die kunnen net als dieren onberekenbaar zijn en kattenkwaad uithalen. Wat kun je dan nog meer doen tijdens het autorijden, niet veel als je het mij vraagt...