Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:45

Cayenne schreef:
Embe schreef:
Wat ik mij afvraag: is de blessure zo erg dat hij niet meer kan dekken, of is de blessure door een of andere 'afwijking' dat hij niet meer mag dekken?

Hij kan niet meer dekken (als in op de bok springen). Daar verder over speculeren heeft weinig nut lijkt me.

Maar de speculatie is juist of hij dat al dan niet kan. Dat is immer geen vaststaand feit.
Als hij dat niet meer kan, dan is het wel heel erg met die pony gesteld en verdient hij gewoon de eerlijkste oplossing, want dan maak je mij niet wijs dat hij zelf op een wei kan staan (uit zijn dak gaan zit er dan niet in, wat best moeilijk te controleren valt op een wei en gezien hij hengst is zal hij wellicht ook geen gezelschap krijgen, want ook dat impliceert risico's)
Dus wat blijft dan over een mooie pony, die stuk is en eigenlijk enkel in een glazen kist gehouden kan worden.

marjolein88

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:48

ik vind juist dat hier duidelijkheid in moet komen. Als hij nog kan dekken dan zou hij voor de fokkerij interessant kunnen zijn. Als hij dat niet meer kan, dan vraag ik me af wat zijn lot dan gaat worden...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:57

Ach gut.. Wat een sneu verhaal.

Ik hoop echt van harte dat hij zijn verdiende pensioen krijgt en niet bij iemand terecht komt die zijn dochter er op laat rijden..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:58

PERENBOOMPIE schreef:
Power and Paint is inmiddels 17 jaar.
De openbare verkoop geschiedt bij opbod, incl. BTW, zonder andere opslag en uitsluitend tegen contante betaling volgens de ter plaatse zijn de veilingvoorwaarden. Legitimatie bij deelname aan de veiling is verplicht.

Ik lees in dit bovenstaande stukje,laatste alinea van het artikel dat het om een openbare verkoop gaat,dus hoezo denkt iedereen dat het dan over een executieverkoop gaat en wordt dat in de titel van dit topic geplaatst?

Een openbare verkoop hoeft per definitie geen executieverkoop te zijn!

Alhoewel ik persoonlijk van mening ben dat geen 1 paard of pony verkocht dient te worden met een gebrek of het nu een bekend dier is of niet!
Doet de AID hier dan niks mee vraag ik me af??!!
Of waar is nu dan de partij voor de dieren??!!

Een executieveiling is in de regel gewoon een openbare veiling.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:59

ergens verwacht ik dat fam Fokker daar staat maar dat ze het eerst zover hebben laten komen omdat ze niet de volle mep voor een kreupele pony gaan betalen..anders gaat dochterlief ook niet nog steeds langs en wordt er gebeld hoe het met P&P gaat(dit wordt in topic vermeld)

hoe noemen ze dit, wishful thinking??!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:03

chevax schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
De openbare verkoop geschiedt bij opbod, incl. BTW, zonder andere opslag en uitsluitend tegen contante betaling volgens de ter plaatse zijn de veilingvoorwaarden. Legitimatie bij deelname aan de veiling is verplicht.

Ik lees in dit bovenstaande stukje,laatste alinea van het artikel dat het om een openbare verkoop gaat,dus hoezo denkt iedereen dat het dan over een executieverkoop gaat en wordt dat in de titel van dit topic geplaatst?

Alhoewel ik persoonlijk van mening ben dat geen 1 paard of pony verkocht dient te worden met een gebrek of het nu een bekend dier is of niet!

Volgens mij komt het op hetzelfde neer :Y) Staat gewoon in het beginstukje ;-)
Citaat:
executieverkoop wordt uitgevoerd onder leiding van de gerechtsdeurwaarder Mr. Ramona Batta, die een advertentie plaatste in onder andere "Dagblad de Limburger".

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:10

chevax schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Ja je draait het nu om....mijn vraag was een openbare verkoop hoeft per definitie geen executieverkoop te zijn....dus waar haalt iedereen dat hier vandaan en hoezo staat dat in de titel van dit topic??!!
Als je het artikel goed leest staat er nergens iets over een executieverkoop maar heeft men het over een openbare verkoop.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:17

Executieverkoop:
"Op woensdag 26 mei 2010 te 10.30uur zal ter plaatse van 'Stal Korenbloem' aan de Eindhovense weg 991, te Weert, ten overstaan van mij, gerechtsdeurwaarder, ten laste van: Renate Pasch, in het openbaar worden verkocht: Een pony, hengst, gebrandmerkt en genaamd 'Power and Paint', wildkleurig met zwarte hoeven en een wit voetje rechtsachter, volgens het paardenpaspoort geboren op 1 mei 1993. Tussen 10.00 uur en 10.30 uur is er gelegenheid tot bezichtiging. De verkoop geschiedt bij opbod, incl. BTW, zonder andere opslag en uitsluitend tegen contante betaling, volgens ter plaatse te verkrijgen veilingvoorwaarden. Legitimatie verplicht."

Mr. Ramona Batta, gerechtsdeurwaarder.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:20

Nee, ik draai het niet om. Ik licht gewoon toe dat je uit het feit dat de veiling openbaar is niet kunt opmaken dat het een vrijwillige veiling is. In het artikel en in de post hierboven wordt toch echt duidelijk verteld dat het een executieveiling betreft. Een vrijwillige verkoop gebeurt ook zonder tussenkkomst van een deurwaarder.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:20

PERENBOOMPIE schreef:

Een executieveiling is in de regel gewoon een openbare veiling.[/quote]
Volgens mij komt het op hetzelfde neer :Y) Staat gewoon in het beginstukje ;-)
Citaat:
executieverkoop wordt uitgevoerd onder leiding van de gerechtsdeurwaarder Mr. Ramona Batta, die een advertentie plaatste in onder andere "Dagblad de Limburger".
[/quote]

Oke overheen gelezen! :+

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:26

Partijen zullen er vast wel zelf mee bezig zijn. En ik vind het ook rot en zielig voor de pony na het topwerk wat hij geleverd heeft maar hij zal vast wel een goed plekje krijgen. Ik ga morgen kijken bij die veiling hoe alles er aan toe gaat.... En wat voor prijs het wordt en eventueel zelf bieden als de prijs niet te hoog is/wordt.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:28

Jasmijn76 schreef:
ergens verwacht ik dat fam Fokker daar staat maar dat ze het eerst zover hebben laten komen omdat ze niet de volle mep voor een kreupele pony gaan betalen..anders gaat dochterlief ook niet nog steeds langs en wordt er gebeld hoe het met P&P gaat(dit wordt in topic vermeld)

Eerlijk gezegd zat ik hier ook aan te denken, waarom de volle mep betalen als je er ook goedkoper vanaf kunt komen.
We zullen allemaal moeten afwachten en hopen dat dit geweldige dier nog iets moois terug krijgt voor al zijn diensten.

Hij mag hier zo komen staan hoor,gezellig met mijn 2 monsters en gepensioneerde artrose pony in de wei, waar er 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten.
Paarden zijn nu eenmaal een dure hobby, evt. medicatie en behandelingen horen hier in mijn ogen ook bij, je neemt een dier voor het leven. Bij mij gaan ze maar op één manier weg (tenzij anders nodig is) en dat is met de (spreekwoordelijke) beentjes in de lucht.

P&P heeft genoeg betekend voor de mens, nu word het tijd dat de mens iets betekend voor afgekeurde Power.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:29

Stal Korenbloem doet wat elke ondernemer doet als hij zijn geld niet krijgt, mevr. Pasch voldoet de rekening van twee jaar stalling en medische zorg niet dus daarom deze aktie.
Echter zou het, ondanks dat ze "alleen" trainer was mevr. van Baalen sieren als ze ook hier probeert een waardige oplossing voor te vinden, getuige haar uitspraken over het laatste EK wat Power liep onder haar supervisie was hij toen al behoorlijk geblesseerd en is hij met kunst en vliegwerk de ring in gestuurd.
Dat noem ik een pony naar de kloten helpen, help hem dan nu ook.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:34

Jasmijn76 schreef:

waar staat dat in dit topic?!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:35

Ik liet m'n vader een foto van Power zien en hij vond het een supermooie pony! *D maar toen ik vertelde dat hij verkocht zou worden middels executieverkoop en dat hij een chronische blessure heeft, toen dacht m'n vader er toch anders over.. er was hoop! hihi
Laatst bijgewerkt door xMarianne op 25-05-10 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:35

Bigone, wat dan was dat was dan. In dat verhaal hebben de Fokkers dan evenzeer een groot aandeel evenals de begeleidende teamcoach van het ponyteam toendertijd.

Nu moet er een eerlijke oplossing komen voor die pony. Hoewel ik wel weinig informatie vind over de pony. Ik bedoel maar ok, een openbare verkoop, maar waar kan je info vinden tot zijn medisch dossier. Het lijkt me toch dat geinteresseerden dit willen inzien en dat daar toch ook veel van zal afhangen over wat die pony nog gaat opbrengen.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:36

wordt er bekend wie Pow gaat kopen als hij is verkocht? of blijft dat geheid/anoniem..
(tenzij het natuurlijk een anonieme koper is)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:36

Stal Korenbloem is hier ook niet het probleem, zij doen inderdaad wat nodig is.

Het is goed dat we morgen even afwachten. Dit kan nog wel eens heel anders lopen als gedacht.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 25-05-10 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:37

Alja schreef:
geen goed woord voor over zeg!
hoop dat er een amazone van vroeger op hem gaat bieden.

Was ook mijn gedachte...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:38

xMarianne schreef:
wordt er bekend wie Pow gaat kopen als hij is verkocht? of blijft dat geheid/anoniem..

Tja zowieso is dat in principe een discrete bedoeling e. Stel dat jij of ik hem kopen, dan zullen de aanwezigen dat mss wel zien, maar verder...
Een ander verhaal zal het worden als een stichting hem koopt of idd eerdere ruiters van de ponies

Stel in mijn geval komt ie naar België, en zal hij eens op de wei door niemand herkend worden vrees ik.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:42

xMarianne schreef:
Jasmijn76 schreef:

waar staat dat in dit topic?!

pfff...zoek ergens in het begin!(eerste 7 pagina's??..heb het gisteren gelezen!)..maar het staat er wel ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:44

schimmie schreef:
HET LIGT TOCH ANDERS - POWER STAAT SINDS 2008 IN GERECHTELIJKE BEWARING BIJ STAL KORENBLOEM. FAM. PASCH DIENT HIERVOOR ALLE KOSTEN TE BETALEN. STAL KORENBLOEM HEEFT EEN VERMOGEN BESTEED AAN DIERENARTSKOSTEN EN VERZORGING OM ER VOOR TE ZORGEN DAT POWER PIJNVRIJ EN GELUKKIG IS. FAM. PASCH HEBBEN GEEN ENKEL REKENING VOLDAAN ZELFS NA EEN GERECHTELIKE BEVEL. ZE ZIJN NOOIT NAAR POWER KOMEN KIJKEN EN HEBBEN ZELFS NOOIT GE-INFORMEERD NAAR ZIJN WELZIJN!!! DIT IN TEGENSTELLING TOT FAM. FOKKER WIE REGELMATIG BIJ POWER ZIJN GEWEEST EN VAAK BELLEN OM TE VRAGEN HOE HET MET HEM IS. POWER IS FIT EN BLIJ MAAR ZO ERNSTIG GEBLESSEERD DAT HIJ NOOIT MEER GEREDEN KAN WORDEN. DE VEILING VINDT PLAATS TEN LASTEN VAN FAM.PASCH EN NIET FAM. FOKKER

hier de gevraagde info

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:45

bulck schreef:
xMarianne schreef:

Tja zowieso is dat in principe een discrete bedoeling e. Stel dat jij of ik hem kopen, dan zullen de aanwezigen dat mss wel zien, maar verder...
Een ander verhaal zal het worden als een stichting hem koopt of idd eerdere ruiters van de ponies

Stel in mijn geval komt ie naar België, en zal hij eens op de wei door niemand herkend worden vrees ik.

Ja dat denk ik ook... Dan heb je wss allemaal mensen die steeds bij hem gaan staan enzo...

Ik hoop iig dat hij een goed huis krijgt en niet teveel aandacht van buitenaf (dus niet van veel andere mensen dan z'n eigenaren enzo)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:46

Jasmijn76 schreef:
schimmie schreef:
HET LIGT TOCH ANDERS - POWER STAAT SINDS 2008 IN GERECHTELIJKE BEWARING BIJ STAL KORENBLOEM. FAM. PASCH DIENT HIERVOOR ALLE KOSTEN TE BETALEN. STAL KORENBLOEM HEEFT EEN VERMOGEN BESTEED AAN DIERENARTSKOSTEN EN VERZORGING OM ER VOOR TE ZORGEN DAT POWER PIJNVRIJ EN GELUKKIG IS. FAM. PASCH HEBBEN GEEN ENKEL REKENING VOLDAAN ZELFS NA EEN GERECHTELIKE BEVEL. ZE ZIJN NOOIT NAAR POWER KOMEN KIJKEN EN HEBBEN ZELFS NOOIT GE-INFORMEERD NAAR ZIJN WELZIJN!!! DIT IN TEGENSTELLING TOT FAM. FOKKER WIE REGELMATIG BIJ POWER ZIJN GEWEEST EN VAAK BELLEN OM TE VRAGEN HOE HET MET HEM IS. POWER IS FIT EN BLIJ MAAR ZO ERNSTIG GEBLESSEERD DAT HIJ NOOIT MEER GEREDEN KAN WORDEN. DE VEILING VINDT PLAATS TEN LASTEN VAN FAM.PASCH EN NIET FAM. FOKKER

hier de gevraagde info

Heel erg bedankt!
Tjee dit had ik niet verwacht van de Fam. Pasch!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:47

Is er al nieuws?