Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:19

Wat betreft het keuren van een paard: er wordt wel standaard bloed getrokken maar dat wordt niet standaard onderzocht. En als het onderzocht wordt, dan moet men wel weten waar men naar zoekt. Een DA trekt bloed, dat wordt eventjes bewaard maar daarna wordt het vernietigd. En als de problemen pas na een tijdje naar voren komen bij een paard en men heeft het vermoeden dat er is gerommeld met inspuitingen, sedaties of weet ik veel wat dan is het al te laat want dan is het bloed dat getrokken is op de keuring allang weg.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:23

maikeltje schreef:
Wat betreft het keuren van een paard: er wordt wel standaard bloed getrokken maar dat wordt niet standaard onderzocht. En als het onderzocht wordt, dan moet men wel weten waar men naar zoekt. Een DA trekt bloed, dat wordt eventjes bewaard maar daarna wordt het vernietigd. En als de problemen pas na een tijdje naar voren komen bij een paard en men heeft het vermoeden dat er is gerommeld met inspuitingen, sedaties of weet ik veel wat dan is het al te laat want dan is het bloed dat getrokken is op de keuring allang weg.

Een kliniek hier in de buurt bewaart het om die reden een half jaar. Lijkt me dat dat bij andere praktijken ook zou moeten kunnen...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:33

Sientje schreef:
maikeltje schreef:

Een kliniek hier in de buurt bewaart het om die reden een half jaar. Lijkt me dat dat bij andere praktijken ook zou moeten kunnen...

Mooier nog zou het zijn om standaard te controleren omdat je als eigenaar niet als eerste denkt dat het daaraan zou kunnen liggen. Eer je die puzzelstukjes in elkaar hebt dan is er vaak al meer dan een half jaar verstreken....

EMHI

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 02:20

Wat klote dat het niet uitgezonden mag worden!
En ik dacht dat het rechtssysteem in Spanje krom was maar daar was al lang en breed er wat aan gedaan. En dat weet ik uit ervaring.
Het rechtsysteem mag hier in Nederland wel eens een beetje aangeschroefd worden.

Deze dieren verdienen beter dan doorverkocht worden onder valse omstandigheden!

Productions

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 07:39

Wat ik hier een beetje raar vind is, dat men allemaal de media gelooft en Alberto, terwijl deze man diverse rechtzaken heeft over het verkeerd produceren van de uitzendingen, kortom deze man manipuleert door knippen en plakken de uitzendingen, ik vindt het dus erg jammer dat jullie de media al geloven over deze paarden handelaar zonder dat er enige bewijsstukken zijn geleverd, dat deze uitzending wordt verboden is niks voor niks, blijkbaar zijn de beelden van onze reporter volgens de rechter niet genoeg bewijs om iemand te beschuldigen voor fout handelen, het doet mij dus ook pijn dat iedereen dit wel vindt, men gelooft blijkbaar de media omdat men denkt dat die geen onzin verkopen, ik denk dat de rechtzaak eerlijk is verlopen en dat beide partijen de bewijzen op tafel hebben gelegt, ik denk alleen dat de reporter met verknipte beelden en niet genoeg bewijslast daarom ook verloren heeft, daarom heeft de rechter ook een uitspraak gedaan, bij wel uitzenden volgt er een boete in totaal van 1.5 miljoen voor SBS, Noordkaap en Stegeman, ik vind dat meneer nu ook de media aan het bewerken is omdat deze blijkbaar slecht tegen zijn verlies kan, ik zeg slechte verliezer en hou eens op met je gelijk te krijgen, je had gewoon met ECHTE bewijzen moeten komen zodat deze mevrouw ook echt schuldig was, blijkbaar vaalde SBS en Stegeman hier dus in, was een kat in het zakje toch? Ik snap dat deze uitzending verboden wordt, is gewoon onterecht om mensen te beschuldigen zonder goed onderbouwt BEWIJS, Cq verknipte beelden verhaal, waar is de echte televisie zonder te geilen op de kijkcijvers, want daar gaat het tegenwoordig om, terwille van onschuldige slachtoffers, trek je oordeel maar!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 07:58

Productions schreef:
Wat ik hier een beetje raar vind is, dat men allemaal de media gelooft en Alberto, terwijl deze man diverse rechtzaken heeft over het verkeerd produceren van de uitzendingen, kortom deze man manipuleert door knippen en plakken de uitzendingen

Hij heeft door Openbaar Ministerie in het verleden juist diverse keren gelijk gekregen in het feit dat hij niet manipuleerde door knippen en plakken of andere foefjes :j

Productions schreef:
Ik zeg slechte verliezer en hou eens op met je gelijk te krijgen, je had gewoon met ECHTE bewijzen moeten komen zodat deze mevrouw ook echt schuldig was.

Deze rechtszaak ging niet over of deze mevrouw schuldig is of niet, maar of de beelden mochten worden uitgezonden. Daar zit een wezenlijk verschil tussen :)

Ik denk niet dat men uberhaupt de beelden nodig heeft om een oordeel te kunnen vellen. Er zijn zoveel gedupeerden die zich al hebben gemeld. Dat kan geen toeval zijn, toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:01

Productions schreef:
Wat ik hier een beetje raar vind is, dat men allemaal de media gelooft en Alberto, terwijl deze man diverse rechtzaken heeft over het verkeerd produceren van de uitzendingen, kortom deze man manipuleert door knippen en plakken de uitzendingen, ik vindt het dus erg jammer dat jullie de media al geloven over deze paarden handelaar zonder dat er enige bewijsstukken zijn geleverd, dat deze uitzending wordt verboden is niks voor niks, blijkbaar zijn de beelden van onze reporter volgens de rechter niet genoeg bewijs om iemand te beschuldigen voor fout handelen, het doet mij dus ook pijn dat iedereen dit wel vindt, men gelooft blijkbaar de media omdat men denkt dat die geen onzin verkopen, ik denk dat de rechtzaak eerlijk is verlopen en dat beide partijen de bewijzen op tafel hebben gelegt, ik denk alleen dat de reporter met verknipte beelden en niet genoeg bewijslast daarom ook verloren heeft, daarom heeft de rechter ook een uitspraak gedaan, bij wel uitzenden volgt er een boete in totaal van 1.5 miljoen voor SBS, Noordkaap en Stegeman, ik vind dat meneer nu ook de media aan het bewerken is omdat deze blijkbaar slecht tegen zijn verlies kan, ik zeg slechte verliezer en hou eens op met je gelijk te krijgen, je had gewoon met ECHTE bewijzen moeten komen zodat deze mevrouw ook echt schuldig was, blijkbaar vaalde SBS en Stegeman hier dus in, was een kat in het zakje toch? Ik snap dat deze uitzending verboden wordt, is gewoon onterecht om mensen te beschuldigen zonder goed onderbouwt BEWIJS, Cq verknipte beelden verhaal, waar is de echte televisie zonder te geilen op de kijkcijvers, want daar gaat het tegenwoordig om, terwille van onschuldige slachtoffers, trek je oordeel maar!

oe......... hier iemand die baat heeft bij het verbod vrees ik :)

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:05

Productions schreef:

Ik krijg een naar gevoel van binnen! Heb het idee dat onze oplichtster zich zojuist op dit forum heeft gemeld! natuurlijk niet onder haar eigen naam maar zoals gewoonlijk weer met valse gegevens?? Ik weet t niet hoor?

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:06

KiWiKo schreef:
Productions schreef:

oe......... hier iemand die baat heeft bij het verbod vrees ik :)

Of misschien is dit de persoon waar het over gaat }>

Als er zoveel mensen benadeeld zijn door deze persoon zou er dan niet wat van waar zijn 8-)

Production

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:14

Helaas ik kom uit de media wereld en volg stegeman al enige tijd, kan je melden dat deze man al een paar rechtzaken heeft verloren, dus kom nou niet om de hoek dat hij goudeerlijk is, google anders even onder Undercover en KLM en zie dat meneer net de rechtzaak heeft verloren, en dat ie zijn gelijk in hoger beroep wil krijgen, nee heb dus niks met deze zaak te maken, en wil er ook niks mee te maken hebben, geef alleen uitgesproken feiten en laat het hier ook verder bij...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 08:17

Production schreef:
Helaas ik kom uit de media wereld en volg stegeman al enige tijd, kan je melden dat deze man al een paar rechtzaken heeft verloren, dus kom nou niet om de hoek dat hij goudeerlijk is, google anders even onder Undercover en KLM en zie dat meneer net de rechtzaak heeft verloren, en dat ie zijn gelijk in hoger beroep wil krijgen, nee heb dus niks met deze zaak te maken, en wil er ook niks mee te maken hebben, geef alleen uitgesproken feiten en laat het hier ook verder bij...

Die rechtszaak ging over een vervalst schipholpasje, iets wat nodig was voor de uitzending om binnen te komen op schiphol en hij tijdens die uitzending ook zelf beschreef. Dit werd gedaan om te laten zien hoe makkelijk het pasje na te maken is en zo op schiphol te kunnen binnen dringen.
De andere boete was voor het zich ongeoorloofd bevinden op verboden terrein. Ook daar ging de uitzending juist over, dus ik kan me best voorstellen dat hij daartegen in hoger beroep gaat ja :+

Overigens snap ik niet wat dit in vredesnaam met deze rechtszaak te maken heeft. De handelaar in kwestie mag zich verantwoorden. Het lijkt me dat het verleden van Stegeman daar niets mee te maken heeft :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:18

Ik was er al bang voor dat dit niet mocht worden uitgezonden..

Waarschijnlijk komt het wel op tv, maar dan kleine stukjes zonder de harde beelden. Waardoor we toch niet echt een goed beeld krijgen.

Heeeel jammer dit.

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:27

Een programma als Undercover kan alleen bestaan als er ook gedupeerde zijn. Die zijn er kennelijk.Eer een programma overgaat tot het maken van ervan zullen de gedupeerde met bewijs moeten komen dat zij daadwerkelijk door de handelaar misleid, opgelicht etc. zijn.SBS 6 zal zich echt wel bewust zijn van het feit dat ze aangeklaagt kunnen worden voor laster en smaad.Ik denk dat het meer te doen is om de wijze waarop hij het wil uitzenden. In de paardenwereld gebeuren veel malafide dingen en die mogen best eens aan het licht gebracht worden. Koper heeft onderzoeksplicht maar daar is niet elke staatsburger van op de hoogte ook al word er verwacht dat we op de hoogte moeten zijn van onze wetboeken.Ben eerlijk..... zelfs rechters moeten de wetboeken erbij halen af en toe omdat ze het niet weten, wat verwacht men dan van de burger die er niet voor gestudeerd heeft? De verkoper (professional) weet ook wat zijn plichten zijn naar de koper toe.Hij mag je niet misleiden en geen informatie achterhouden.Tuurlijk weet een verkoper ook niet altijd de achtergronden van een paardje dat hij koopt of inruilt maar dan vind ik het aan hem om het paard/pony niet eerder in de verkoop te doen voor hij zelf meer informatie heeft.Als de handelaar een paardje koopt of inruilt lijkt me dat hij dan toch ook onderzoeksplicht heeft als nederlands staatsburger of krijgt hij een vrijbriefje omdat hij handelaar is?Ik vind dat ook hij eer hij koopt of inruilt deze plicht heeft.Zo weet hij wat hij koopt of inruilt en kan dan eerlijk zijn tegen zijn kopers.Als de kopers dan alsnog kopen treft de verkoper geen blaam.Als er gebreke zijn hoort een handelaar dit te melden.
Er zijn al eens twee gestolen paarden op een handelstal gevonden.Als de handelaar zijn onderzoeken had gedaan had hij geweten dat deze paarden waren gestolen en had hij zich moeten melden bij de politie dat hij twee gestolen paarden weet te staan.Dan waren beide paarden sneller terug gegaan naar hun rechtmatige eigenaar. Mag een paardenhandelaar wel in goed vertrouwen zijn paarden kopen omdat het anders teveel werk zou zijn eer hij een paard kan kopen maar een koper mag niet uitgaan dat hij de juiste informatie krijgt als hij een paard wil kopen?Vertrouwen is toch iets wat wederzijds moet kunnen!!!! Maar helaas is minder waar..... er bestaan gewoon nog steeds malafide handelaren en daar zijn de correcte handelaren de dupe van zijn.Die worden steeds meer onder druk gezet om een koper te overtuigen dat zij wel correct zijn. Waar gaat het heen in de paardenwereld..... we hebben het niet zomaar over een stuk blik maar over levend waar. Staan de malafide wel eens stil bij het feit dat ze niet alleen de mensen financieel en emotioneel benadelen maar zeker ook de paarden zeer veel leed aan doen?
Ik hoop dat de uitzending toch uitgezonden gaat worden alleen al voor het feit dat de mensen zich er eens bewust van gaan worden wat er zich afspeelt in de paardenwereld.Gelukkig zijn er nog veel correcte handelaren maar die krijgen het alleen maar moeilijker door malafide handelaren! Voor de leken onder de mensen die een paardje willen gaan afschaffen is dit misschien wel een goed leerdoel en zullen hoop ik beter opletten eer ze een paard kopen.Dan kan er voor zowel paard als mens een hoop ellende voorkomen worden.
Dit is mijn mening!

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:42

De goede handelaren zullen gebaat zijn met de uitzending van deze aflevering.
Hier wordt waarschijnlijk aangetoond wat er allemaal kan gebeuren en welke listen er allemaal gebruikt worden als een handelaar van een paard afwil.

Iedereen leert hieruit, koper, verkoper.
Wel eens goed dat een en ander aan het licht gebracht wordt.
Dat deze handelaar al een groot aantal mensen gedupeerd heeft wijst toch op een aantal zaken.
Zaken die de reportage aan het licht had moeten brengen

Zoals je uit de tekst kunt halen heeft ook de voorzitter van de dierenbescherming de camerabeelden gezien is zegt er danig van geschrokken te zijn. Kan je je voorstellen...

Hoop in de loop van de dag te vernemen wat er nu gaat gebeuren

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:04

KiWiKo schreef:
Gulpje schreef:
Vind het feit dat mensen zelf dom genoeg zijn om in too good to be true paarden te trappen er niets aan afdoen dat de handelaar heel erg fout zit.

de handelaar is fout................ vooropgesteld, die moet het wel weten zegmaar..........

maar komop zeg............. wat wil je kopen voor een appelen een ei dan???

Nouja ik vind dit best harde uitspraken,
ik wou een half jaar geleden een leuk recreatie paard,
gewoon een lekker simpel beestje waar ik alles b mee zou kunnen doen,
ik vond 2250 daar een goed bedrag voor want ja het is recreatie.
Ik ben ook enorm opgelicht en heb het paard af laten maken,
Ik wou hem ook eerst verkopen als recreatiepaard maar na een maand bleek hij het werk
niet meer aan te kunnen.

Mijn punt is , waarom is het zo raar dat iemand een recreatie paard wil
en daar niet een paar duizend neer voor wil leggen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:12

Het is natuurlijk niet raar een recreatie paard te willen en daar geen duizenden euro's voor neer te tellen. Maar er wordt zo veel gewaarschuwd "neem een zelf gekozen da mee die je klinisch laat keuren, laat bloed afnemen, etc...(kost max. 200,- euro)". Voor wie echt wat meer zekerheid wil, laat een volledige keuring doen. Je kan je op allerlei manieren goed laten informeren hierover en daar hoef je niet eens een echte speurneus voor te zijn. Daarnaast worden er wel veel paarden voor dumpprijzen verkocht en als het te goed lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 13-05-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:16

toot schreef:
KiWiKo schreef:
de handelaar is fout................ vooropgesteld, die moet het wel weten zegmaar..........

maar komop zeg............. wat wil je kopen voor een appelen een ei dan???

Nouja ik vind dit best harde uitspraken,
ik wou een half jaar geleden een leuk recreatie paard,
gewoon een lekker simpel beestje waar ik alles b mee zou kunnen doen,
ik vond 2250 daar een goed bedrag voor want ja het is recreatie.
Ik ben ook enorm opgelicht en heb het paard af laten maken,
Ik wou hem ook eerst verkopen als recreatiepaard maar na een maand bleek hij het werk
niet meer aan te kunnen.

Mijn punt is , waarom is het zo raar dat iemand een recreatie paard wil
en daar niet een paar duizend neer voor wil leggen?

ligt eraan, als het een x maal x was met een bloedmooi voorkomen dan weet je dat je daar heel goed geld voor neer mag leggen. Is het een uitgekoersde draverruin dan is het zelfs overprijsd voor een gezonde.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:17

super talentje.

maar ben benieuwd of ze in hoger beroep gaan en hoe de uitzendig gaat worden zondag.

als alles nagespeeld wordt hebben ze nog een hoop te doen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:21

KiWiKo schreef:
ligt eraan, als het een x maal x was met een bloedmooi voorkomen dan weet je dat je daar heel goed geld voor neer mag leggen. Is het een uitgekoersde draverruin dan is het zelfs overprijsd voor een gezonde.

En het grootste deel van de paarden ligt daar precies tussenin ;)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:22

ik hoop dat het uitgezonden mag worden het is toch te gek voor woorden dat die handelaar mag doen en laten wat ze wil en dit niet gezien mag worden door de mensen en dan zegt ze ja het paardenwereldje is een klein wereldje dan herkend iedereen mij nou ja zeg daar had eerder over na moeten denken.
Ik zit in ieder geval zondag voor de buis als het uitgezonden wordt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:26

Ik hoop dat het allemaal toch uitgezonden gaat worden.. Juist mensen die niet in de paardenwereld zitten (denk aan ouders die niets met paarden hebben en voor hun dochter van 15 een paardje willen kopen) verwachtten dat ze bij een stal meer garantie hebben dan bij een particulier.

Ik heb dat met auto`s, ik ga maar naar de merkgarage, want die hebben een naam goed te houden denk ik dan maar... En als zo`n handelaar dan heel oprecht en eerlijk overkomt, denk je als ouders alleen maar "fijn, die kan en wil ons goed helpen". Hoe kun je van die mensen nou verwachtten dat ze door het gedrag heen kunnen prikken?

En op zich goed dat er nog zoveel mensen zijn die geloven in hun medemens, zou toch wat zijn als je niemand meer kan vertrouwen? En daarom mag van mij die handelaar dan ook aan de hoogste media-boom gehangen worden.. niks onherkenbaar in beeld.. Als je echt goede beelden hebt die bewijzen hoe ze mensen oplicht, laat maar zien! Schrikt andere oplichters misschien wel wat af..

Weet dat het allemaal niet zo werkt, maar kan er zo boos om worden....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:34

Ik zal voorop stellen dat ikzelf een hekel heb aan verborgen camera beelden tegenwoordig.... Ze worden namelijk veel te vaak ingezet zodat je "lekkere"" emo tv krijgt.

Veel te vaak is dit gebruikt voor verkeerde doeleinden, b.v. nog een item op TV over een mevrouw die persé een bed van 1.40m cadeau wilde van haar zorgverzekering..... 90 cm zou te smal voor haar zijn....... Of als ze weer eens na een klacht een handelaar of aannemer of wat dan ook te kakken willen zetten.

Persoonlijk kijk ik er niet graag naar en voel ik plaatsvervangende schaamte.

Ik neem aan dat het voor velen voor ons zou gelden dat je niet al je gesprekken terug zou willen zien op de landelijke TV 's avonds...... Of op You tube.... ik noem maar wat.

Alleen daarom vind ik persoonlijk dat het helemaal niet erg is dat daar een rem op komt! Maak maar een uitzending zonder spectaculaire??? beelden.
Toon maar aan door goed onderzoek en door middel van hoor en wederhoor wie er fout zit. Kost meer moeite, maar beelden zelf kunnen altijd gemanipuleerd worden.

Ik hoop dat er een goede uitzending volgt, dan maar zonder verborgen beeld, die gewoon de handelswijze van dit mens ontmaskert en helder neer zet. En laat al die sla en schop en scheld TV maar weg.

Neem nu Manou van gisteravond.... geen enkele verborgen camera opname maar ik zat bijna met hem mee te janken!!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:36

Ze denken nog na over een hoger beroep, dus ik neem toch aan dat ze dat willen proberen. Ik zou de kans in ieder geval grijpen als ik hen was. Het programma maakt iedere uitzending gebruik van undercover camera-acties, dus het is voor de toekomst sowieso interessant om te weten wat eruit komt bij een hoger beroep.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:38

Het programma mag van de rechter zondag niet uitgezonden worden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:39

astridelise schreef:
Het programma mag van de rechter zondag niet uitgezonden worden.

Dat was al bekend, maar ze kunnen tegen die uitspraak in hoger beroep :)