Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Juangi schreef:Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat er mensen zijn die het filmpje niet willen zien maar toch deze week nog iets van een kroket of frikandel halen en niet willen weten wat er vooraf is gegaan. Dat stuit mij gewoon tegen de borst!
Zelfs ik als vegetarier wil weten waar het vandaan komt en hoe het zo is gekomen. Mensen, we moeten de ogen niet sluiten voor dit soort dingen. Ga dit soort filmpjes kijken en durf dan nog naar een kroket te kijken. En aan die filmpjes te denken.
Ben trots op de mensen die wel de ballen hebben om de filmpjes te kijken!
c'mon dat is iets heel anders, het gaat er niet om WAT er in gaat maar hoe wat er in gaat geslacht wordt! Kom op zeg, over 't algemeen iig, hier in nederland worden dieren netjes geslacht en lijden ze geen pijn. Dus nee,ik zit er niet mee dat ik een frikandel, kroket, biefstuk, rookworst of weet ik veel wat eet!
maar toch wil ik die filmpjes niet kijken, laat me!
Juangi schreef:Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat er mensen zijn die het filmpje niet willen zien maar toch deze week nog iets van een kroket of frikandel halen en niet willen weten wat er vooraf is gegaan. Dat stuit mij gewoon tegen de borst!
Yamcha schreef:@ nemurin: Hoe kan het dan dat kippen in de suup 3 euro kosten?
Dat je varkensvlees kan kopen voor 4 euro per kilo?
Sorry Nemurin, maar dat kan niet als dieren op een goede manier gehouden worden. Heb je gezien hoe kippen geslacht worden? Hoe kuikens in een versnipperaar gegooid worden? Varkens geslacht worden? Is niet leuk, hoor. Bij koeien gebeurt het nog op een redelijke manier, maar hoe vleeskoeien gehouden worden is vaak schandalig.
Nemurin schreef:Juangi: Ik kan me voorstellen dat mensen die filmpjes niet per se willen zien, hoor. Ik heb ze wel bekeken want van mij wordt verwacht dat ik dat soort dingen kan aanzien, en ik durf nog steeds naar een kroket of frikandel te kijken.
Hier in Nederland mag je verwachten dat wat er op je bordje ligt (en kroketten en frikandellen worden zeker niet zoveel buiten Nederland geproduceerd) humaan geslacht is. Dat is overigens waar ze naar aanleiding van deze beelden in Canada ook weer even de nadruk op willen leggen.
Over het algemeen wil de consument namelijk dat hun stukje vlees niet geleden heeft - en als ze dat niet zeker kunnen weten, gaat de consumentenbond dat uitzoeken, komt het in het nieuws, en kopen mensen je vlees niet meer. Mede door dat soort vraag wordt er dus gezorgd voor humaan geslacht voedsel, omdat ze anders hun waren niet meer kunnen verkopen.
Zo werkt dat hier - slacht jij je vlees niet humaan of doe je dat wel, maar weet men dat niet zeker? Dan verkoop je het hier niet, want ze willen het eerst zeker weten voor ze het in de handel doen.
Maartje1990 schreef:ah sorry, ik las wat er vooraf is IN gegaan.
Daarbij, ik weet heel goed hoe het er vooraf aan toegaaten deze filmpjes zijn een voorbeeld van hoe het er NIET aan toe gaat, niet hier tenminste, dus waarom zou ik ze zien? als je 't wilt weten, wij hadden vroeger zelf koeien en ja die koeien moesten ook geslacht worden denk je werkelijk dat ik nog nooit heb gezien hoe dat gaat? inderdaad, dat weet ik heel goed hoe dat WEL gaat
Maar daarvoor hoef ik dus NIET die filmpjes te zien die tonen hoe 't hier niet gaat. En hoe ik m'n vlees niet eet. Wat helpt dat die beestjes daar als ik dat filmpje hier ga zitten kijken en het alleen maar gruwelijk vind? dat ik 't gruwelijk vind dan kan ik je nu alvast te vertellen, hoef ik geen filmpje voor te zien
en als mensen willen weten hoe dat biefstukje op hun bord komt, hoeven ze dat filmpje ook niet te zien, want zo gaat 't niet!
FaberSmid schreef:yarrah schreef:http://www.vleesmagazine.nl/nieuws/paar ... -6277.html
De paarden gaan van amerika naar Canada of Mexico. Hmmm, weet je dit is natuurlijk ook niet goed. Slachthuizen sluiten en vervoeren naar andere landen. Daar moeten jullie het met me eens zijn.
Weet u dat ook in Europa met de dieren gereisd wordt voor subsidie? En omdat die niet geslacht mogen worden in Nederland of meer opbrengen in het buitenland? Zo gaan ook vele paarden naar het buitenland via verzekeringen, zodat die dan meer geld krijgen. En de eigenaar is dan in de waan, dat het paard dezelfde dag nog uit zijn lijden wordt verlost. Niks is minder waar dagen voor het zo ver is, door verzamelen van paarden en de reis en slachten. De dieren die verwond zijn krijgen extra subsidie, hopelijk is dat inmiddels aan banden gelegd maar ik ben bang van niet. Met name s'avonds laat en s'nachts is het kreupelvee onderweg, te veel om alles te controleren.
Yamcha schreef:@ nemurin: Hoe kan het dan dat kippen in de suup 3 euro kosten?
Dat je varkensvlees kan kopen voor 4 euro per kilo?
Sorry Nemurin, maar dat kan niet als dieren op een goede manier gehouden worden. Heb je gezien hoe kippen geslacht worden? Hoe kuikens in een versnipperaar gegooid worden? Varkens geslacht worden? Is niet leuk, hoor. Bij koeien gebeurt het nog op een redelijke manier, maar hoe vleeskoeien gehouden worden is vaak schandalig.
KiWiKo schreef:FaberSmid schreef:[
Maar de prijs is het nog steeds waard. En is de subsidie ook afgeschaft?
yep die is afgeschaft
Let wel iedereen, dat dit soort dingen in Nederland en eigenlijk heel europa niet meer voorkomen...... ONZE paarden worden hieraan niet blootgesteld
yarrah schreef:FaberSmid schreef:Weet u dat ook in Europa met de dieren gereisd wordt voor subsidie? En omdat die niet geslacht mogen worden in Nederland of meer opbrengen in het buitenland? Zo gaan ook vele paarden naar het buitenland via verzekeringen, zodat die dan meer geld krijgen. En de eigenaar is dan in de waan, dat het paard dezelfde dag nog uit zijn lijden wordt verlost. Niks is minder waar dagen voor het zo ver is, door verzamelen van paarden en de reis en slachten. De dieren die verwond zijn krijgen extra subsidie, hopelijk is dat inmiddels aan banden gelegd maar ik ben bang van niet. Met name s'avonds laat en s'nachts is het kreupelvee onderweg, te veel om alles te controleren.
Dit is geen nieuws voor me.
En dat controleren doet ze helemaal niet. Je kunt stempels halen bij wat wegrestaurants die vragen of de dieren eten en drinken hebben gehad. Je zegt ja, dan krijg je een stempel op een formulier en mag verder rijden.