Lies_Beuker schreef:(Wilde???) Dieren hebben ruimte nodig, geen ruimte? Wees dan humaan voor ze. Kom op laten wij ons niets door een aantal wetenschappers op de mouw spelden.
In DE natuur staan geen hekken, hier wel.
Deze winter gaan op de Oostvaardersplassen minstens 1200 dieren dood, VERHONGEREN DUS.
Nog iets: dit moet een boer eens proberen of iemand die hobbydieren heeft. Dan krijg je de Dierenbescherming op je dak, nee de overheid mag alles. En die super grote chique Natuurbeschermers mogen ook alles. En dit alles wordt in hun prachtige kantoorpanden beslist. Ik zou zeggen geef in het vervolg je lidmaatschapgeld maar aan de FPG!
En ik hoop dat die mensen, die dit idiote begrazingsplan hebben bedacht heel slecht slapen!
Begrazing waarom? Dit allemaal omdat deze grazers het gras kortmoeten houden voor de trekvogels, SBB koop gewoon een paar trekkers met ciclomaaiers, dan kunnen jullie stoppen met deze mishandelingen.
1200 dieren gaan dood; zijn daarin ook alle invertebraten, spinnen, vogels etc etc opgenomen? Ik bedoel: wat is de relevantie? Dat ligt helemaal aan je insteek; kijk je naar de dieren die het dichtst 'bij de mens' staan en daarom de mens het meeste aanspreken of kijk je naar de ecosystemen in het geheel? Hiertussen zitten zeer grote verschillen namelijk. Want zonder die 'enge' kruipertjes aan invertebraten en spinnen WAS er helemaal geen ecosysteem...
Veel van de trekvogels ZIJN grazers,... denk aan de ganzen. Het maaien met tractors is toch wel even iets heeel anders dan het begrazen van een gebied! Wat dacht je aan de bemesting van de grazers? De beschadiging van de vegetatie?
Sorry ik vind je opmerking nogal ondoordacht eerlijk gezegt