[HK] Het EK Kletstopic (meer info op bl 1, eerst daar lezen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:45

WinBinChes schreef:
Waarom niet? Het is en blijft mensen werk en dan kan je zulke verschillen verwachten.

Alle juryleden hebben een opleiding gehad, een vrij lange en pittige(gezien er ook O-juryleden tussen zitten) en daar hebben zij geleerd hoe zij een bepaalde oefening moeten beoordelen. Of je het paard nou lelijk vindt, de amazone niet mag, of het land waar zij voor rijden het goud niet gunt, zolang een bepaalde oefening voldoet aan het gevraagde, staat daar een 'standaard' punt voor. En op het moment dat 4 juryleden op 1 lijn zitten, en 1 wijkt 8% (38 punten) af van deze 4, dan is er ergens in zijn 'objectieve blik' iets misgegaan.

Naambordje

Re: Veterinaire keuring Totilas zorgt voor stress bij Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:47

Ja, dat ben ik ook niet met je eens hoor WinBinChes! Op dit niveau? Een beeld kan gewoon niet zo verschillen van de overige jury's. En ik vind het ook niet meer mogen!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:49

Ze noemen net kwart over 1 Engelse tijd als starttijd, dat is dan kwart over 2 hier volgens mij?

Tof dat Imke nu bovenaan staat, maarja, nog genoeg conculega's te gaan!

Jury's wordt altijd over gezeurd, logisch, maar aan de andere kant ook niet, want idd mensenwerk. Daarnaast heeft iedere jury zijn eigen prioriteiten. Bij de een is dat ontspanning, bij de ander het ondertreden en dat geeft denk ik ook wel verschillen.
Ok, het mag niet, maar het gebeurd wel. De verschillen in de basissport zijn ook erg groot en sommige ruiters weten niet eens meer hoe ze hun paard moeten voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:50

Op dit niveau zijn de jury leden niet meer jou gemiddelde jurylid die zondag middag ff gezellig bij de club jureert.
Dit zijn vakmensen, met jaren van ervaring, die duizenden proeven hebben gezien, en behoorlijk lange opleidingen.
Natuurlijk zit er altijd een verschil in, dat is leuk, maar een verschil van 8% kan gewoon niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:50

Adelinde en Anky mogen met die 73% nog wel knap oppassen dat ze niet het streepresultaat gaan worden.........

Wanneer valt trouwens die 4e af?
Al voor de GP, of alleen voor de kur?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:51

horseyfries schreef:
Ik durf bijna te wedden dat het weer die Amerikaanse gaat zijn die dat grote juryverschil heeft. Die is volgens mij anti LDR en pro Duits, was op een vorige wedstrijd ook heel duidelijk te merken.

Als ik het goed begrepen heb was het de vorige wedstrijd MacDonald en deze keer Anne Gribbons, die voor Amerika jureert. Niet dat dit wat uit maakt want Klaus Balkenholl heeft zijn werk in Amerika heel goed gedaan, en zijn indoctrinatie is zelf tot in het gehele Amerikaanse jurycorps doorgedrongen 8-)

Wel vreemd dat de nieuwe bondscoach/chef d'equipe (Ann Gribbons) van Amerika hier mag jureren.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:55

Volgens mij valt na de special de 4de af...
Mag toch aannemen dat Adelinde en Anky boven de 73% gaan rijden... Tenzij Parzival spoken gaat zien natuurlijk...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:56

Laten we dat niet hopen.
Ik ben zo benieuwd hoe zij rijden! :D
Ik vind Adelinde echt heel sympathiek overkomen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:56

Heeft iemand voor mij een link van de streaming? (is er die uberhaupt? )

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:57

Volgens mij was de wedstrijd waar ik in het verleden zag dat een Amerikaanse Imke zwaar benadeelde ook gejureerd door Anne Gribbons hoor Theo. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Balkenhol is idd van grote invloed op die mensen, in dit geval jammer genoeg. Spijtig dat hij zijn kennis niet op een positievere manier gebruikt.

Landenwedstrijd gaat toch alleen over Grand Prix? Daarna is het individueel verder, weet alleen niet of dan de beste zoveel door gaan naar de special of de beste drie ruiters van elk land.

Somebody_

DL_ schreef:

Die is er, maar wel betaald!

horseyfries

DL_ schreef:

Er is geen streaming, alleen betaal TV bij de FEI (met creditcard).

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:58

DL_ schreef:

alleen betaald www.fei.tv

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:58

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:59

Hmm, das nou jammer. Ik heb geen creditcard.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:02

Opgeleid of niet, bij elke belangrijke wedstrijd komt die discussie er weer en zijn er hoge verwschillen. Het kan dus blijkbaar wel. Dat is de sport nu eenmaal en je kan er weinig aan veranderen.

Ik weet wel dat Isabel een paar goede ideeen had om juryleden die altijd hoge verschillen punten een restrictie op te leggen om geen belangrijke wedstrijden te jureren. Zo had ze nog wel een paar, in mijn ogen, goede ideeen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:03

CGJ12 schreef:
Adelinde en Anky mogen met die 73% nog wel knap oppassen dat ze niet het streepresultaat gaan worden.........

Wanneer valt trouwens die 4e af?
Al voor de GP, of alleen voor de kur?

daar heb jij een goeie!...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:04

zou een giller zijn, als anky het afstreepresultaat zou zijn...ik denk dat iedereen dan echt met zijn ogen staat te knipperen...

Anoniem

WinBinChes schreef:
Ik weet wel dat Isabel een paar goede ideeen had om juryleden die altijd hoge verschillen punten een restrictie op te leggen om geen belangrijke wedstrijden te jureren. Zo had ze nog wel een paar, in mijn ogen, goede ideeen.

Helaas is alles wat Isabel nu zegt of heeft onzin...

Liezel1

WinBinChes schreef:
Opgeleid of niet, bij elke belangrijke wedstrijd komt die discussie er weer en zijn er hoge verwschillen. Het kan dus blijkbaar wel. Dat is de sport nu eenmaal en je kan er weinig aan veranderen.

Hoe moeilijk kan het zijn? 5 juryleden, hoogste en laagste eruit en het gemiddelde van de 3 overgebleven...
Als er een grove fout is gemaakt tijdens de proef, mag ik aannemen dat minimaal 2 juryleden dan hebben gezien. Dan vertaald dat zich toch automatisch terug in de jurering.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:08

hehe we gaan eindelijk verder

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:10

Liezel1 schreef:
Hoe moeilijk kan het zijn? 5 juryleden, hoogste en laagste eruit en het gemiddelde van de 3 overgebleven...
Als er een grove fout is gemaakt tijdens de proef, mag ik aannemen dat minimaal 2 juryleden dan hebben gezien. Dan vertaald dat zich toch automatisch terug in de jurering.

Heeft vorig jaar met OS al eens een bokker helemaal uit zitten rekenen en dat maakt dus geen moer uit, echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:10

Imke word geinterviewd ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:11

vertel!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:11

Ja ja, eindelijk, nu Imke aan de praat.
Ze is blij met het resultaat, ze voelde zeker en had het foutje in de galopwisselingen om de pas niet aan voelen komen, omdat ze erg zeker over kwam.

Anky als streepresultaat.... Dat zou wel héél erg apart zijn.