Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:29

annemariev schreef:
He, wat leuk om wat van je te horen! Ik was pas in Ermelo en ik dacht nog aan je. Ik ben erg benieuwd. waar kan ik je 'blog' vinden? Ik ben niet zo goed met computers... Maar wil graag weten hoe het met je paardje gaat!
Dan Wilson is inderdaad helemaal top. Waarom bel je hem niet tijdens Horse Event? Kan je even met hem overleggen, Hij zal dat erg leuk vinden. Bel even met ons kantoor 0181-469045, dan kunnen ze je mijn prive 06 geven om te bellen. Stuur me dan even een sms wanneer je tijd heb en voor het nummer?

Groeten!

Annemarie

Thanks! Will do!
En Ben's Blog vind je hier in m'n onderschrift, gewoon op het oranje 'Ben's Blog' klikken (be warned, 't is veul! :D )

Diane65

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:55

Heldere uitleg Annemarie, ik kan me voorstellen dat het in dit specifieke geval, waarin het paard dominantie op het eigen terrein vertoont, ervoor kiest om het paard juist uit die vertrouwde omgeving te halen en wat 'onzeker' of 'minder zelfbewust' te maken. Ik hoop dat HE het juiste platform is voor Javi om het knopje om te zetten.
Extreme paarden hebben soms extreme oplossingen nodig.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:28

Dank je wel Annemarie! Je hebt het duidelijker beschreven dan ik haha.
Ik hoor wel wanneer jullie haar komen halen.

gr moniek

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:42

Francis schreef:
Anoeska schreef:
Als het echt alleen om Javi te doen was, dan zou Annemarie het paard gewoon thuis verder trainen. Wanneer je dit voor een publiek gaat doen, doe je het ter meerdere glorie van jezelf. Paard wordt er niet beter van, is allemaal in je eigen belang.

Goed, ik ga toch maar even reageren...
Ik ben zelf érg kriebelig als het om namen als Monty Robberts of Pat Parellie en noem nog maar wat van die halfgoden op, gaat. Ik houd helemaal niet van dat op een voetstuk zetten van een trainer en zeker bij dit soort mannen twijfel ik aan hun bedoelingen, ego is tegenwoordig vele malen belangrijker dan trainingsresultaten of welzijn van het paard.
Ik was dan ook ERG sceptisch toen ik vandezomer naar 't trainingsrondje Ermelo ging waar Annemarie haar 'kunsten' zou vertonen. Maar omdat ik momenteel zelf bezig ben een zwaar getraumatiseerd (of ex-getraumatiseerd moet ik eigenlijk zeggen, nu na een jaar zijn we nl. al heel ver) paar te rehabiliteren, was ik toch nieuwsgierig of ik er iets bruikbaars uit kon halen.
Grappig was dat haar eerste paard in de ring een soort mini-me van mijn Merens was, in de vorm van een 'untouched' Fell-merrietje.
Al met al had ik wel wat aan de demo's, maar waar ik vooral erg van onder de indruk was, was ten eerste Dan, waar Annemarie het hier over heeft.... WAT een paardenman, ik was ERNSTIG onder de indruk en zou willen dat hij een keer langs kwam om met mijn Ben te werken (zo jammer dat ik niet langs kan komen, had graag even met Dan gebabbeld!)
Ten tweede was ik erg blij verrast te zien dat Annemarie dus juist NIET haar ego voor liet gaan en percé wilde laten zien wat ze allemaal wel kon. Een van de paardjes moest duidelijk van heel ver komen maar maakte heel veel progressie in de sessie. En daar waar bijv. een Monty Robberts doorgegaan was om te laten zien wat hij in 1 sessie kon bereiken, stopte Annemarie, omdat het al zo veel voor de merrie was geweest dat ze haar verder rust wilde geven. Ze had kunnen pushen en dan was het waarschijnlijk ook goed gegaan maar dat deed ze niet. In overleg met Dan besloten ze te stoppen en de merrie op een later tijdstip thuis te gaan bezoeken om nogmaals met haar te werken.
Verder was Annemarie zo aardig om mijn vragen uitgebreid te beantwoorden en toen het te specifiek voor mijn paard bood ze aan dat ik kon bellen. Dat heb ik idd later gedaan en over de telefoon heeft ze mij, geheel kostenloos, bijna een uur te woord gestaan en van tips voorzien.
Nee... ik had alles behálve het idee dat het Annemarie om haar eigen eer en glorie gaat, ze is - voor zover ik dat kan beoordelen - volledig begaan met het lot van de paarden waarmee ze werkt.

Annemarie, bedankt voor de tips, 't heeft me zeker verder geholpen en inzichten gegeven. Check Ben's blog morgen of van't weekend maar, dan heb ik waarschijnlijk 'groot nieuws' ;)

Ik heb Annemarie nooit aan het werk gezien, maar volgens de verhalen is ze een zeer kundig paardenvrouw en daar geloof ik ook meteen in. Ik vind het ook geweldig dat zij met haar kennis aan Javi's training wil gaan werken. Top! Wat ik niet geloof is dat je het voor het paard doet, als je voor een enorm publiek je kunsten gaat vertonen. Dat doe je voor jezelf. Als je het voor het paard deed, dan deed je het gewoon in de achtertuin.

Je gaat toch ook niet zeggen dat Anky speciaal voor het verbeteren van Salinero naar Las Vegas, Athene, Sydney vliegt om daar wedstrijden te rijden. Dat doet Anky ook omdat zij dat leuk vindt. En daar is niet zoveel mis mee, zolang het paard er niet onder lijdt. Maar dan moeten we wel gewoon eerlijk zijn. Deze vertoning draait niet om het verbeteren van het paard, dat kan net zo goed (of zelfs beter) thuis, in een vertrouwde omgeving. Zo'n voorstelling is er voor Annemarie om te laten zien wat ze allemaal kan, aandacht en commerciaal belang.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:45

Ik blijf dit even volgen, ben heel erg benieuwd hoe dit allemaal verloopt :j

Duidelijke uitleg ook van Annemarie :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:48

Wát een aannames Annoeska. Jammer dat je gewoon aangeeft dat het gewoon zo is. Het is niet zo: het is jouw mening die gebaseerd is op een idee-fixe. Je kent Annemarie niet, je ken Javi niet maar gaat er wel over oordelen.

Best wel kortzichtig imo. Er wordt keer op keer uitgelegd door mensen hoe Annemarie in elkaar zit. Door zo'n oordeel te vellen zonder dat je haar kent vind ik gewoon beschamend.

Beetje respect zou je sieren ipv steeds je ongefundeerde mening geven. Annemarie heeft duidelijk aangegeven waarom ze het doet. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:53

Leg me dan in 1 zin uit waarom het voor het paard beter is om voor een enorm publiek in training te zijn, dan gewoon thuis.

Ik twijfel geen moment aan de kennis en vaardigheden van Annemarie. Ik heb haar nooit gezien, maar ze is vast heel goed. En vast ook heel kundig. En uit alles wat ze schrijft ben ik het eens dat het goed is dat ze met dit paard aan de slag gaat. Petje af dat ze het wil proberen, want het zal niet makkelijk zijn.

Ik zie er alleen geen voordeel voor het paard in om dit op een groot evenement te doen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:13

okay, leg me dan eens uit wat al die andere paarden daar doen.
Wordt er nu langzamerhand een beetje gallisch van van al die aannames over een paard die jullie niet kennen. Daarnaast is het nog altijd MIJN paard, en als ik denk dat het paard er beter van word is dat mijn keuze. Val dan nu met z'n allen MIJ maar aan ipv annemarie.
Het is uiteindelijk MIJN beslissing geweest om Javi daarheen te sturen daar IK het niet meer verder kon.
Dan ben ik maar een dierenbeul, een weet ik veel wat omdat ik Javi daarheen stuur, en deze kans aangrijp. het was de keuze, slachthuis of naar annemarie.

Kom maar op, maar laat Annemarie nu met rust.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:18

Pvd en Slim........ dat zijn paarden met een andere achtergrond dan deze.

Jullie weten hoe ik erover denk, en ik ga dat niet nog een keer tot uit den treure verdedigen.

Ik ken zowel annemarie als Pvd als zeer deskundige paardenmensen....... daarom zeg ik ook "deze niet!" als Pvd het zo al niet voor elkaar krijgt, dan is het ding ver heen....... heel ver heen....... veel meer dan gemiddeld heen.....

natuurlijk komt het met hulp van Annemarie helemaal goed, geloof ik zomaar want annemarie is ontzettend kundig. En ik vind het meer dan gaaf dat er twee mensen zich toespitsen om dit paard weer een gelukkig paard te laten worden, bewonderenswaardig de opoffering die deze twee mensen maken voor een doodsimpel dier :) Petje meer dan af........

alleen ben ik van mening dat dit paard niet op Horseevent thuishoort :) en dat zal ik ook blijven vinden.

Ik heb mijn mening omtrent dit paard en dit evenement al honderd keer onderbouwd in dit topic dus ik ga het niet nog een keer doen......

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:21

potverdikkie schreef:
Wordt er nu langzamerhand een beetje gallisch van van al die aannames over een paard die jullie niet kennen. Daarnaast is het nog altijd MIJN paard, en als ik denk dat het paard er beter van word is dat mijn keuze. Val dan nu met z'n allen MIJ maar aan ipv annemarie.
Het is uiteindelijk MIJN beslissing geweest om Javi daarheen te sturen daar IK het niet meer verder kon.
Dan ben ik maar een dierenbeul, een weet ik veel wat omdat ik Javi daarheen stuur, en deze kans aangrijp. het was de keuze, slachthuis of naar annemarie.

Kom maar op, maar laat Annemarie nu met rust.

Volgens mij gaf ik een paar post geleden al aan, dat ik ook niet denk dat Anky het voor haar paard doet, of wie dan ook z'n paard naar zo'n evenement haalt. Als je je paard ergens helemaal heen brengt om te laten zien wat je kan, dan doe je dat voor jezelf. Paard zou net zo lief thuis blijven en gras eten. Grote wedstrijden en evenementen zijn er voor de ruiters. En dat vind ik helemaal niet zo erg, zolang de paarden er niet onder lijden. En ik denk dat een Salinero of een totilas of een of ander springpaard daar niet zo onder lijdt.

Maar voor een paard dat het al niet zo fijn heeft gehad, vind ik het niet nodig. Zeker omdat dezelfde training net zo goed (of beter) in een vertrouwde omgeving gedaan kan worden. En ik vind het dan wel wel heel goed om extra aandacht en training te geven aan een paard wat het zo zwaar heeft gehad. En ook training door annemarie lijkt me een super idee. Volgens de verhalen is zij zeer kundig. Maar het hoeft voor mij niet in een voorstelling.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:29

In een vertrouwde omgeving? Ik woon in Belgie, en annemarie in Nederland.
Dus dan moet ze elke dag maar heen en weer rijden om met Javi aan de gang te gaan?
Dat is natuurllijk niet mogelijk.
Het is OF de slacht OF HE. En misschien kunnen jullie het begrijpen, maar ik ben me het afgelopen jaar behoorlijk gaan hechten aan Javi. Ik KEN Javi, maar ik ben niet kundig genoeg nu om verder te komen.
Annemarie doet dit allemaal kosteloos, ook de training daarna.
Ik wordt er gewoon misselijk van dat er nu maar wordt gezegd dat Javi beter af is bij de slager, en dat we deze kans maar niet aan moeten grijpen.
Ik vraag me af wat jullie hadden gedaan als jullie deze kans hadden gehad.
En dan ook eerlijk!!
Javi heeft het 't afgelopen jaar super gehad, daar is geen discussie over mogelijk. Maar ik wil haar kunnen behandelen! En dat is gewoon onmogelijk.
Ik blijf de hele dagen bij haar, als vertrouwens persoon. En geloof me, ik laat mijn toko hier niet zomaar even 4 dagen in de steek en laat dat aan anderen over, want ik ben niet makkelijk qua verzorging van de paarden.
Daarnaast staan er hier nog een aantla die elke dag medische zorg nodig hebben. Dat wordt uiteraard wel gegeven in de dagen dat ik weg ben. (voor daar weer een discussie uit komt)
Ze is blijkbaar altijd met voorwerpen geslagen, want je mag en kan alles, totdat je aan haar benen komt of met een voorwerp in je hand naar haar toe gaat.
Waarom kunnen jullie nu niet gewoon eens afwachten tot jullie haar gezien hebben, en dan je oordeel geven?
Is dat nu zo verschrikkelijk moeilijk?
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 04-09-09 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:41

ik had Javi ook naar Annemarie gebracht.......... had alleen HE overgeslagen :)

Het gaat er niet om dat dit paard naar Annemarie gaat, het gaat erom dat er een showspectacel van gemaakt word op een hippisch evenement :) en dat is het enige waar ik ernstige vraagtekens bij heb :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:43

KiWiKo schreef:

Het gaat er niet om dat dit paard naar Annemarie gaat, het gaat erom dat er een showspectacel van gemaakt word op een hippisch evenement :) en dat is het enige waar ik ernstige vraagtekens bij heb :)

yep...hier ben ik het helemaal mee eens..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:47

KiWiKo schreef:

Bedankt voor het samenvatten van wat ik bedoel!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:48

potverdikkie voor veel mensen van bokt is dat vaak inderdaad heel erg moeilijk... Ik vind dat je een dappere keuze gemaakt hebt door te kiezen voor een oplossing inplaats van dat je haar maar in laat slapen etc. Die keuze heb je altijd nog helemaal aan het eind van de "rit" als al het andere uit is gesloten/geprobeerd...

De keuze om het bij HE te doen maakt imo niks uit! :n
Het is juist toch fijn en goed dat mensen ervan kunnen leren?
Dat ze kunnen zien dat ook hun paarden geholpen kunnen worden?
Ik denk dat het voor Javi geen donder uitmaakt waar het gedaan wordt, een nieuwe plek is een nieuwe plek,
Ook al zou het bij de ene plek wat drukker zijn als bij de andere, het is juist de kunst om zo'n paard te leren zich te concentreren op degene die met hem/haar bezig is...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:51

potverdikkie schreef:

Hoe dom kun je zijn.. laten we dan ten eerste maar vaststellen dat al die andere paarden niet te vergelijken zijn met dit paard. In feite bevestig je met jouw opmerking precies wat degenen die kritiek heben op dit gebeuren: (bijna)iedereen die daar aanwezig is met een clinic, deomstratie, standje is in feite ook bezig voor z'n eigen straatje met het doel zijn of haar methode te verkopen.
Dat is gewoon de bottom line van het geheel.

Annemarie is vast een prima mens met het hart op de juiste plaats. De kritiek gaat ook niet over haar als persoon, wél over haar beslissingen. Ze tracht met een redenatie als 'reversed psychology' haar straatje schoon te vegen maar vergeet daarbij dat op mensengedrag niet zomaar op paarden overgebracht kan worden. "Confronteer het paard maar met extreme situaties, dan zoekt hij vast steun en is hij makkelijker te trainen"... wat een onzin! In mijn ogen is dit een eerste-klas penny-uitspraak. Net alsof je een verkeersschuw paard maar even van zijn angsten kan afhelpen door met het dier midden op de A1 tijdens de spitsuren, te gaan lopen.

De basis van dit spektakel is domweg dat men wil laten zien hoe goed de M.R.-methode wel kan werken. En dat levert een stroom van klantjes op die hun 'probleempaarden' ook willen laten helpen. Het is dus in de basis niks anders van commercieel belang. En moet je daarvoor dan een reeds getraumatiseerd paard gebruiken? Is dat welzijn? Niet in mijn ogen.
Daarbij komt nog 's dat ze het niet eens zelf doet maar die "geweldige" paardenman Dan inschakelt.

Citaat:
Het is of de slacht of HE. En misschien kunnen jullie het begrijpen, maar ik ben me het afgelopen jaar behoorlijk gaan hechten aan Javi. Ik KEN Javi, maar ik ben niet kundig genoeg nu om verder te komen

Dat jij als eigenaar door emotie verbonden bent kan ik me wel voorstellen. Maar waarom zet je het paard dan niet gewoon bij haar neer? Waarom moet jij persé in de buurt zijn? Het gaat toch niet om jouw glorie? Als AvdT zo geweldig is, dan is het paard op haar lokatie beter af en is zij op den duur mogelijk in staat om het dier zo te heropvoeden dat als jij na verloop van tijd erbij komt, het paard geen wantrouwen koestert tegenover jou 'als vreemde' . Bovendien, verwacht je nu werkelijk dat het paard na 2 dagen HE ( met een paar korte demo's) op het goede spoor zit? Zeg je nu dat als HE niet 'werkt' dat het paard toch maar naar de slager gaat? Je schrijft: het is óf de slager, óf HE.
Bizar vind ik dat. Mijn keus zou het niet zijn - als iemand het werkelijk goed met een paard voor heeft, dan laat je 'm in zijn nieuwe, maar wellicht inmiddels iets meer vertrouwde omgeving, en bouwt daar in rust en veiligheid voort aan het herstel van het dier.
Tja, dat levert jammergenoeg wat minder 'oh' en 'ah' op van bewonderende toeschouwers maar dat moet een mens voor lief nemen als je werkelijk goed wil doen. De schijnwerper en publieksvermaak hoort daar wat mij betreft niet bij.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:01

Ik zie het niet als een showspectacel. Ik denk diegeen die dit wel zo zien zich eens achter de oren moeten krabben.
Ik zie het als een klinic waarvan iedereen heel veel op kan steken, en kan leren.
Het feit dat Javi zover is gekomen zie ik niet als een show. En dat een ieder, dus ook jullie, kunnen meemaken hoe Annemarie dit gaat proberen op te lossen met Dan, is denk ik een heel mooi iets.
Kunnen we met ons allen wat van opsteken.
Ik denk niet dat annemarie 30.000 man verdeeld over 3 dagen bij haar thuis over de vloer wil hebben.

Blijbaar wordt er nog steeds niet begrepen dat Javi na HE nog met Annemarie mee naar huis gaat. Dus nee, ik verwacht niet dat ze het probleem in 3 dagen op kan lossen.

er wordt op HE inderdaad door iedereen een clinic gegeven op zijn/haar gebied.
Dus dan mag annemarie niet haar kunsten betreffende haar gebied tonen? Omdat dit altijd paarden zijn met een verleden? Of te wel, we mogen op HE alleen maar het leuke laten zien van paarden?
Okay..... Dan weten we dat ook.

Edit@ Jannepauli , is toch algemeen bekend dat ik heel dom kan zijn? Zolang ik zelf maar weet wat ik doe toch?
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 04-09-09 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:03

Pvd, als ik jou was zou ik je energie niet gebruiken om je boos te maken over de reacties alhier.
Jij staat achter je besluit en punt.Meningen roepen is zo makkelijk als je er zelf niks mee te maken hebt en daar zijn mensen nou eenmaal heel goed in.
Ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt.
Als er kundige mensen zijn dan zijn het Annemarie en Dan wel!
Het zou een heel lang verhaal worden als ik mijn ervaringen met hen op moest schrijven. Maar een heel positief verhaal over een soortgelijk paard waar niemand iets in zag en de Dierenartsen adviseerde äfschieten".Het is een hele lange weg geweest maar de moeite waard want een liever paard kan je je niet bedenken.
Ik wens je veel succes en het komt echt wel goed.
Ik kom zeker kijken!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:04

Dank je Ozzy!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:06

ik heb heel goed begrepen dat Javi na HE met Annemarie mee gaat.............. des de meer snap ik het HE niet :)

En ik zie het wel als een show.

Op een clinic leer je basisdingen....... hier leert de gemiddelde HE bezoeker niks van...... omdat die simpelweg niet in aanraking komen met zulke paarden :) Dit zijn paarden WAY out of the leaque van de gemiddelde HE bezoeker

Daarnaast de mensen die hier daadwerkelijk wat van zouden leren omdat hun basiskennis al zo uitgebreid is met betrekking tot probleempaarden dat dit voor hun wel weer een stap verder in hun ontwikkeling zou zijn......... komen niet op HE :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:08

ozzy1 schreef:
Pvd, als ik jou was zou ik je energie niet gebruiken om je boos te maken over de reacties alhier.
Jij staat achter je besluit en punt.Meningen roepen is zo makkelijk als je er zelf niks mee te maken hebt en daar zijn mensen nou eenmaal heel goed in.
Ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt.
Als er kundige mensen zijn dan zijn het Annemarie en Dan wel!
Het zou een heel lang verhaal worden als ik mijn ervaringen met hen op moest schrijven. Maar een heel positief verhaal over een soortgelijk paard waar niemand iets in zag en de Dierenartsen adviseerde äfschieten".Het is een hele lange weg geweest maar de moeite waard want een liever paard kan je je niet bedenken.
Ik wens je veel succes en het komt echt wel goed.
Ik kom zeker kijken!

ZUCHT :D :D

niemand hier zegt dat Annemarie niet kundig is :) IK heb nooit gezegd dat het dier dood moet......

Ik zet slechts mijn vraagtekens bij HE :)

Ik ben alleen maar een groot voorstander dat Annemarie Javi gaat "behandelen" alleen niet als shownummer op een paardenevenement :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:09

potverdikkie schreef:
Ik zie het niet als een showspectacel. Ik denk diegeen die dit wel zo zien zich eens achter de oren moeten krabben.
Ik zie het als een klinic waarvan iedereen heel veel op kan steken, en kan leren.
Het feit dat Javi zover is gekomen zie ik niet als een show. En dat een ieder, dus ook jullie, kunnen meemaken hoe Annemarie dit gaat proberen op te lossen met Dan, is denk ik een heel mooi iets.
Kunnen we met ons allen wat van opsteken.
Ik denk niet dat annemarie 30.000 man verdeeld over 3 dagen bij haar thuis over de vloer wil hebben.

Blijbaar wordt er nog steeds niet begrepen dat Javi na HE nog met Annemarie mee naar huis gaat. Dus nee, ik verwacht niet dat ze het probleem in 3 dagen op kan lossen.

er wordt op HE inderdaad door iedereen een clinic gegeven op zijn/haar gebied.
Dus dan mag annemarie niet haar kunsten betreffende haar gebied tonen? Omdat dit altijd paarden zijn met een verleden? Of te wel, we mogen op HE alleen maar het leuke laten zien van paarden?
Okay..... Dan weten we dat ook.

Edit@ Jannepauli , is toch algemeen bekend dat ik heel dom kan zijn? Zolang ik zelf maar weet wat ik doe toch?

tja...jij dom....wat een k#t opmerking!
ik zou willen dat iedereen zich maar een tiende pocent inzette van wat jij doet voor mishandelde en verwaarloosde paarden...
Maar wat ik hoop is dat Javi niet gestressed raakt van de vele mensen en de drukte...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:10

Kunsten vertonen? Ja hoor, dat mag. Maar dan liever met een gewoon stabiel paard en niet met een paard dat al zo duidelijk het slachtoffer is geweest van mensenbehandeling.

Ik ben absoluut van mening dat niemand iets kan leren van een kortdurende clinic - je krijgt niet meer dan een indruk van de mogelijkheden. Leer jij paardrijden als je een demo van Anky ziet? Leer jij horsemanship als jij Voest ziet optreden? Nee.. je kunt je hooguit geïnspireerd voelen en denken dat je er meer van wilt weten. Misschien moet JIJ je eens achter de oren krabben en je realiseren dat dit niet kan. En ook mijn (1e) onderschrift 's even bekijken - het belang van het paard hoort voorop te staan. En ik heb grote twijfels of het belang van het paard hier gediend is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:11

Javi, is niet getraumatiseerd meer. Is net als een gewoon ander paard. Is gewoon agressief en daar moet iets aan gedaan worden. Net als een paard dat bang is voor traillerladen....

Publiek erbij, maakt zo'n dier echt niets uit. We hadden Annemarie hier ook in de wei (gratis) en we hadden heel veel mensen uitgenodigd. Het paard (wat ècht een stresskip was) zag niemand.... alleen Annemarie. Raakte absoluut niet in de stress....

Javi gaat het redden. :j

En hierbij laat ik het. :D

Edit: En oh ja, andere moeilijk te laden paarden (op de manege) hebben we met haar methode behandeld en succesvol !! En als er in het publiek ook maar 1 eigenaar hierna besluit om zijn paard niet af te maken maar te laten behandelen dan is dit HE al succesvol imo.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 04-09-09 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:15

slimmerik schreef:
Javi, is niet getraumatiseerd meer. Is net als een gewoon ander paard. Is gewoon agressief en daar moet iets aan gedaan worden. Net als een paard dat bang is voor traillerladen....

Publiek erbij, maakt zo'n dier echt niets uit. We hadden Annemarie hier ook in de wei (gratis) en we hadden heel veel mensen uitgenodigd. Het paard (wat ècht een stresskip was) zag niemand.... alleen Annemarie. Raakte absoluut niet in de stress....

Javi gaat het redden. :j

En hierbij laat ik het. :D

oh...ik dacht dat ze nog getraumatiseert was...nou,dan neem ik aan dat jullie heel goed weten wat jullie doen...jullie kennen immers het paard....beetje moeilijk om van achter een pc het gedrag van dit paard te kunnen beoordelen....