Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iessie schreef:Welshcobfan ik wil me nergens mee bemoeienmaar je kunt er toch ook voor kiezen om een dag in de week (bijvoorbeeld) geen vlees te eten, of vlees te kopen dat in de aanbieding is, of een voordeel verpakking, maar dan wel biologisch? Je hebt als mens niet perse vlees nodig om gezond te blijven.
Welshcobfan schreef:Net als met kleding: ik weet ook wel als ik goedkope kleding koop uit een arm land dat het vast niet een geweldige werkplaats is. Maar ik heb wel kleren nodig en mijn portomonnee is ook niet heel toereikend.
Janine1990 schreef:No way dat mijn paard ooit een spuitje gaat krijgen. Er is zo'n grote dosis nodig om zo'n groot dier dood te krijgen met een spuitje. Paarden verschillen, dus dezelfde dosis heeft niet op elk paard hetzelfde effect.
Welshcobfan schreef:Ik wou dat ik meer vlees kon laten staan, maar met mijn gezondheid is dat niet raadzaamAlles is ook in overleg met de dietiste gegaan.
Als de overheid nu eens meer de biologische dingen gaat steunen, dan kunnen de prijzen ook omlaag.
Moet wel denken aan vroegah toen mijn papa nog klein was: toen was het heel normaal dat je in je achtertuin dieren had voor de consumptie. Dat is pas een mooi idee: beest had een mooi leven (want je at het immers zelf op: wil je wel gezond vlees), snelle dood en als mens wist je precies waar je vlees vandaan kwam! en met 1 varken kon je best lang vooruit!
Paard was wat te groot voor in de tuin, dus het bleef bij varkens en kippenAl slachtte zijn buurman wel de paarden, dus ruilden ze af en toe
Tegenwoordig kijken ze je eerder raar aan als je je eigen dieren slacht een eet, terwijl het op zich wel een mooi idee is
Iessie schreef:Welshcobfan ik wil me nergens mee bemoeienmaar je kunt er toch ook voor kiezen om een dag in de week (bijvoorbeeld) geen vlees te eten, of vlees te kopen dat in de aanbieding is, of een voordeel verpakking, maar dan wel biologisch? Je hebt als mens niet perse vlees nodig om gezond te blijven.
Yeyo schreef:ja hee, die oosterse kip heeft natuurlijk wel een wereldreis gemaakt om hier in de schappen terecht te komen
koop dan voor dezelfde prijs biologische kip en breng het zelf lekker op smaak met een marinade! een fles ketjap, knoflook en sambal zijn dan ook de kosten niet, en je kan er vaker mee doen