Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:08

Jammer dat er geen goed te beoordelen filmpjes in de hogere klassen zijn. (kan me ook voorstellen dat degenen die er wat op hebben gezet wel iets beters te doen hadden dan voor de thuisblijvers te filmen..)
Heb gekeken naar het filmpje van Joviban:
Die basis van die met het touwhalster in de M1 zag er wel lekker uit, ben alleen benieuwd naar de oefeningen. Die bonte vond ik niet wat.
fayafemke vond ik een goede proef.

Oja en voor degenen die opmerkingen maken dat sporen zoooo zielig zijn: nee een hak tussen je ribben geschopt is fijn.
Ofwel het heeft niets met sporen an sich te maken, het is de ruiter die het zielig maakt (of niet, bij netjes gebruik)

lovely: amen!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:09

KiWiKo schreef:
nou ik zou heel graag willen dat arabesk mij filmt met die camera........... denk dat ik daar heel, heel veel van leer..............

Pfoeh, ik ook!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:11

Lovely schreef:
JoviBan schreef:
@horseyfries:
Ik pleit voor de juiste ligging van de neusriem. De juiste ligging is en blijft mijn uitgangspunt. Als mensen daar lak aan hebben, kan ik daar niets aan doen, hoezeer me dat ook spijt. Wanneer de neusriem op de juiste plek ligt, van fijn materiaal is (breed en zacht) en door fijne ruiterhanden bediend wordt, dan zie ik geen enkel negatief aspect aan bitloos. Daar blijf ik bij.
Verder ga ik op jouw berichten niet meer in. Ik heb mijn portie kennis en inzicht, jij de jouwe blijkbaar, die komen niet overeen. En ik hoef geen gelijk van jou te krijgen want dat boeit me namelijk niet.

Weet je wat, bij de volgende bit vs. bitloos discussie zeggen we dat allemaal gewoon zo. Zodra er een argument komt over de schadelijke werking van het bit, staat daar gewoon de verklaring tegenover dat dat inderdaad zo is, maar louter en alleen bij verkeerd gebruik. Exact hetzelfde kan dus gezegd worden over bitloze optomingen.

:D Exactly my thoughts!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:12

Sodeletuut schreef:
KiWiKo schreef:
nou ik zou heel graag willen dat arabesk mij filmt met die camera........... denk dat ik daar heel, heel veel van leer..............

Pfoeh, ik ook!

Ik ook (als ik tenminste mét bit mag rijden dan... :+ ).
Kunnen we geen dagje organiseren? Wil ik best voor betalen!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:17

quote Kamsel

Oja en voor degenen die opmerkingen maken dat sporen zoooo zielig zijn: nee een hak tussen je ribben geschopt is fijn.
Ofwel het heeft niets met sporen an sich te maken, het is de ruiter die het zielig maakt (of niet, bij netjes gebruik)

Hier sluit ik me bij aan, niemand heeft trouwens gezegd dat sporen zooooo zielig zijn, alleen dat ze niet aldoor gebruikt moeten worden omdat dat ook nogal zinloos is.
Laatst bijgewerkt door piezze op 12-07-09 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:18

Sporen ook: alleen vervelend bij verkeerd gebruik!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:20

piezze schreef:
Hier sluit ik me bij aan, niemand heeft trouwens gezegd dat sporen zooooo zielig zijn, alleen dat ze niet aldoor gebruikt moeten worden omdat dat ook nogal zinloos is.

Ze werden in betreffende filmpje ook niet aldoor gebruikt, alleen op moment dat paard niet wilde wijken ;)
Alleen net die 10 seconden zijn geplaatst ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:20

wat heb je liever, een hak of een spoor in je ribben? Denk toch dat een spoor harder aankomt, want ik geloof niet dat je met je hakken je paard kan laten bloeden, of wel soms?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:23

Dat is hier toch helemaal niet ter sprake :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:24

dat zegt piezze.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:25

Sorry, lees ik echt anders...

Huertecilla

Evelienepien schreef:
Arabesk: Dank je wel voor het plaatsen vh filmpje :D .
Iedereen heeft op zijn/ haar manier hun best gedaan ;)

+:)+

hc

piezze

Oh maar ik heb niks over dat betreffende filmpje gezegd, Ik vind zowiezo de filmpjes te kort om een goed oordeel te vellen. Zo is het gewoon een momentopname.
Ik zeg juist dat ik niets tegen sporen heb (LEZEN)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:27

Marjoow schreef:
wat heb je liever, een hak of een spoor in je ribben? Denk toch dat een spoor harder aankomt, want ik geloof niet dat je met je hakken je paard kan laten bloeden, of wel soms?

Het lijkt mij dat je paard het meest gebaat is bij duidelijkheid. Een spoor is diervriendelijker als je hem goed gebruikt. 1 klein prikje of tientalle harde schoppen? Ik weet wat ik zou kiezen hoor

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:32

ja daar heb je gelijk in ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:34

ik ben zowizo voor de een keer dan nooit meer......... voor sommige mensen is dat grof........ dat kan

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:38

horseyfries schreef:
Ik ook (als ik tenminste mét bit mag rijden dan... :+ ).
Kunnen we geen dagje organiseren? Wil ik best voor betalen!

Moeten we Arabesk lief aankijken! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:40

piezze schreef:
Het lijkt mij dat je paard het meest gebaat is bij duidelijkheid. Een spoor is diervriendelijker als je hem goed gebruikt. 1 klein prikje of tientalle harde schoppen? Ik weet wat ik zou kiezen hoor

Maaruh, ligt het nou aan mij, want ik denk dat als je een spoor nodig hebt omdat je anders je paard tientallen keren moet schoppen, dat je dan niet eens het recht hebt om sporen te gebruiken.. Als je paard niet reageert op je been moet je dat niet oplossen met een spoor, maar moet je je paard beter aan het been leren zijn..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:42

gaaaaaap, weet je dit is een zinloze discussie. (en geheel off topic) Blijf lekker alles zielig vinden, misschien stoppen met paardensport een optie, kunnen ze ook geen blessures meer oplopen etc etc
Laatst bijgewerkt door piezze op 12-07-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:43

piezze schreef:
gaaaaaap, weet je dit is een zinloze discussie. Blijf lekker alles zielig vinden, misschien stoppen met paardensport een optie?

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:46

waarom word t rijden met sporen vergeleken met met t rijden zonder sporen en dat men dan schopt? Ik rijd zonder sporen dus ik schp gelijk mn paard lens? wat een onzin!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:48

Voor HC:
Bedankt +:)+
ep

Hallooooooo! het gaat hier over de bitloze wedstrijd :o?
en als sporen zo slecht zouden zijn waarom wordt het dan vanaf de M verplicht gesteld en ook tijdens de Klasieke Dressuur gebruikt????
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 12-07-09 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:48

Dat bedoel ik, zinloos haha niemand zegt toch dat jij je paard lens schopt ofwel?
Een spoor doe je om om toch iets duidelijk te maken, misschien doe je deze om omdat je hak niet helemaal doorkomt? Dan heb je de keus of om harder je hak te gebruiken of een spoor te nemen die je zo licht mogelijk gebruikt. Zo duidelijk dan?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:51

OH en de echte dierenvriend stopt met rijden, stapt af en laat het paard lekker in zijn natuurlijke omgeving, das ook een keus. Jij mag kiezen Cinnepin

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:51

correctie: Sporen zijn altijd verplicht, horen bij de uitrusting van de ruiter, alleen tot de M heb je dispentie