Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:JoviBan schreef:@horseyfries:
Ik pleit voor de juiste ligging van de neusriem. De juiste ligging is en blijft mijn uitgangspunt. Als mensen daar lak aan hebben, kan ik daar niets aan doen, hoezeer me dat ook spijt. Wanneer de neusriem op de juiste plek ligt, van fijn materiaal is (breed en zacht) en door fijne ruiterhanden bediend wordt, dan zie ik geen enkel negatief aspect aan bitloos. Daar blijf ik bij.
Verder ga ik op jouw berichten niet meer in. Ik heb mijn portie kennis en inzicht, jij de jouwe blijkbaar, die komen niet overeen. En ik hoef geen gelijk van jou te krijgen want dat boeit me namelijk niet.
Weet je wat, bij de volgende bit vs. bitloos discussie zeggen we dat allemaal gewoon zo. Zodra er een argument komt over de schadelijke werking van het bit, staat daar gewoon de verklaring tegenover dat dat inderdaad zo is, maar louter en alleen bij verkeerd gebruik. Exact hetzelfde kan dus gezegd worden over bitloze optomingen.
piezze schreef:Hier sluit ik me bij aan, niemand heeft trouwens gezegd dat sporen zooooo zielig zijn, alleen dat ze niet aldoor gebruikt moeten worden omdat dat ook nogal zinloos is.
Marjoow schreef:wat heb je liever, een hak of een spoor in je ribben? Denk toch dat een spoor harder aankomt, want ik geloof niet dat je met je hakken je paard kan laten bloeden, of wel soms?
piezze schreef:Het lijkt mij dat je paard het meest gebaat is bij duidelijkheid. Een spoor is diervriendelijker als je hem goed gebruikt. 1 klein prikje of tientalle harde schoppen? Ik weet wat ik zou kiezen hoor