Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kazary schreef:Mooi gesproken?
Wat heeft een paard er aan dat hij een status van monument krijgt?
Midasje schreef:Ik denk niet dat dat wordt vrijgegeven, dat houden ze echt wel achter de schermen....Het is gewoon een feit dat de media de rensport altijd negatief in beeld brengt....en andere evenementen niet.
En de baan is niet ongelijk hoor..
kazary schreef:Daar langs die varkensboer.
Citaat:Je hoeft ook niet te weten wat een ander heeft gereden, gewoon de toon is dat een ander vast wel knuffelt en niets van crossen of racen weet. En dat is een nare ondertoon.
Citaat:Ja natuurlijk vergelijk je hoogtes met elkaar. Er staan ook geen huppeltjes van 70 cm. Dan waren deze ongelukken er niet.
kazary schreef:Ysselstein, ja dat bedoel ik.
Ik weet het verschil wel tussen een haag en gewone sprong. Maar er wordt hier gedaan dat je bij een haag ongeveer niet meer hoeft te springen en er doorheen loopt, daarom blijf ik er over hameren.
Jammer als je dat niet uit mijn berichten haalt, is ook niet de bedoeling geweest daar perse duidelijk in te zijn. Dat andere dan je niet voor volle gsprekspartner zien is wat mij meer een raar gevoel geeft.
Omdat je andes geen kennis zou hebben.
Owja, in de Z dressuur ook mijn wp's binnen, mag ik nu weer voor vol mee doen???
kazary schreef:Ysselstein, ja dat bedoel ik.
Citaat:Ik weet het verschil wel tussen een haag en gewone sprong. Maar er wordt hier gedaan dat je bij een haag ongeveer niet meer hoeft te springen en er doorheen loopt, daarom blijf ik er over hameren.
Citaat:Jammer als je dat niet uit mijn berichten haalt, is ook niet de bedoeling geweest daar perse duidelijk in te zijn. Dat andere dan je niet voor volle gsprekspartner zien is wat mij meer een raar gevoel geeft.
Omdat je andes geen kennis zou hebben.
Citaat:n de Z dressuur ook mijn wp's binnen, mag ik nu weer voor vol mee doen???
devi786 schreef:@ Jolien: ik ben het helemaal met jou eens.
Ik kan me soms ergeren aan de "knuffelcultuur" die rond paarden onstaat.![]()
Wat niet wegneemt dat de Grand National een risico volle race is >> daar is het nu net de Grand National voor !Alleen de besten komen aan de finish en krijgen gelijk de status van Monument ( Denk aan Red Rum !).
![]()
Nog even opmerken dat het paard op de ( spectaculaire) foto's zelf is opgestaan en het veld heeft verlaten op 4 benen !
Wat velen misschien niet gezien ( willen) hebben is dat er verschillende paarden vrijwillig de race verlaten hebben als hun jockey's voelen dat ze te moe worden en daardoor het risico te groot.![]()
Over de jockey's gesproken : heeft iemand ook gehoord wat voor blessures sommigen van hen al achter de rug hebben ? Dit kwam ook aan bod tijdens de uitzending. De jockey's kiezen er WEL zelf voor.
Niemand zal er voor kiezen zijn paard moedwillig de dood in te jagen er gaan jaren van training aan vooraf.![]()
Het is en blijft topsport.
Dan kunnen we ons ook vragen gaan stellen of een paard er voor kiest om over hindernissen van 1.60 en meer te wippen.![]()
Of dat dressuur nou zo paardvriendelijk is als je kijkt naar het aantal blessures.![]()
En wat te denken van rodeo's ?
Od de eeuwige discussie over eventing ( SGW)
kazary schreef:En toch vind ik het erg jammer dat als iemand ergens een mening over vormt, maar in de berichten niet geheeld duidelijk is wat die persoons zijn achtergrond is, het afgedaan wordt als een manegemeisje en niet als sereieus wordt genomen.
Zelfs al heb je er geen verstand van, dan is het nog niet eens zo gek dat je 5 doden op een 3 daags event te veel vindt. Al heb je gisteren pas voor het eerst opgestapt op een paard.
Als die persoon er nu mee aan kwam hoe er getraind moest worden, dan zou ik het een ander verhaal vinden.
Apple schreef:Comply or Die had waarschijnlijk wel gewonnen als dat paard minder gewicht had hoeven dragen.