Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:37

Bewust een paard afstraffen is één ding. Dan geef je een schop maar dan doe je dat met je volle verstand en dan hou je er ook weer mee op.

Maar zoals het er staat klinkt het meer alsof deze vader gewoon totaal zijn zelfbeheersing verloor en agressief doorging en doorging. Dat is pure frustratie en iemand die zichzelf niet onder controle heeft.

Dat is eng, niet normaal en heeft NIETS met het disciplineren van paarden te maken.

geerke

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:00

inderdaad....ik heb ook een keer iemand gezien op een springconcours....het paard weigerde,vervolgens stapte de man af en liep luid vloekend en het paard meppend weg....
voor een leek was dit een goede actie...je moet immers laten zien dat je de baas bent...rotknol!!!!!

Alleen zag je ,als je er wat meer kaas van had gegeten dat dit paard weigerde omdat hij doodgewoon niet uitkwam....en hier in frankrijk springen ze voornamelijk...de paarden dan...de ruiter stuurt en geeft gas....maar afstanden inschatten?
Dat moet het paard zelf maar uitzoeken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:33

ashley jammer dat je je maar zo weinig kan inleven in een situatie. Ik geloof dat er over jou nog nooit geroddeld is etc anders sprak je wel anders. Mensen kunnen wel degelijk een hoop verzinnen. :) Maar als met mij niet te praten valt omdt ik realistisch ben, dan kan je idd maar beter ophouden. Vind het alleen vreemd dat je doet alsof je het zelf gezien hebt terwijl dat niet zo is.

Waves zo lijkt het inderdaad maar nogmaals: zowel pers als mensen die het doorvertellen hebben er een handje van aan om dingen zwaar te overdrijven.

edit: typo :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:36

Jammer genoeg zie ik dit wel vaker :n

Flink aanpakken die man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:10

Als je die man wilt aanpakken ben je net zo erg of nog erger dan de man zelf, beetje hulp of voorlichting hoe je moet handelen in zo'n geval zou nog beter zijn.
Niet dat ik het goedpraat maar het kan ook nog pure onwetendheid zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:14

:oo Wat een eikel zeg! K 'zal hem eens bij z'n harses pakken en 'm verrot schoppen :x

Waves schreef:
Bewust een paard afstraffen is één ding. Dan geef je een schop maar dan doe je dat met je volle verstand en dan hou je er ook weer mee op.

Maar zoals het er staat klinkt het meer alsof deze vader gewoon totaal zijn zelfbeheersing verloor en agressief doorging en doorging. Dat is pure frustratie en iemand die zichzelf niet onder controle heeft.

Dat is eng, niet normaal en heeft NIETS met het disciplineren van paarden te maken.

Mee eens, ik geef mijn paard ook wel eens een corrigerende tik als ze écht vervelend is maar die vent slaat echt door :n

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:18

pharagirlke, ik ben het met je eens dat menig paard op een bepaald moment recht heeft op een flinke tik of in jou geval trap onder de kont. Bij mij is het een keer waarschuwen, tweede keer nadrukelijker en de derde keer ook een tik ( ligt er volledig aan wat hij doet, idd bij bijten of schoppen is een tik direct)

maar ik ben het met Ashley__ eens dat je idd behoorlijk agressief en opgefokt overkomt, dat komt mede door je taal gebruik, enkele voorbeelden:

- ze een knal op hun bek krijgen.
- En met een rotschop bedoel ik de schop die ik vandaag nog onder Explosion zijn harses gaf
- omdat de idioot dacht
- en ik zie dat dat klere beest
- een schop onder zijn kont dat ie de eerste drie dagen niet meer weet welke bil nou het meeste pijn doet....
- maar wel al krengen
- dan zou dat rotbeest een schop onder zijn gat krijgen.
- niet over een idioot die zichzelf overschat
- dan istie nog niet jarig.
- Dan weet ie niet half waar die aan begonnen is
-omdat die rotknol

Dit lijkt me wel genoeg.... Moet zeggen dat als ik je commentaar lees dat ik denk van nou nou zo kan het wel weer hoor, wat wil je hier mee bereiken met al dit taalgebruik.... terwijl ik met andere dingen weer wel met je eens ben, maar gewoon de manier van uiten komt vrij gefrustreerd en agressief over

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:26

ik zou mn pa er toch echt niet meer bij willen hebben. ik weet dat je daar als achtjarige niks over te zeggen hebt maar mensen waar gaat dit toch naartoe???
mijn pa heeft weinig geduld en deelt wel is een tikje uit als mn pony een knauw geeft of wat dan ook maar ook dan krijgt hij op zn flikker :Y) omdat ik altijd zeg van met een boze stem weten ze ook al genoeg hooor :+

en dan ook nog is voor al dat publiek
arm paard :(:)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:38

marieminime schreef:
pharagirlke, ik ben het met je eens dat menig paard op een bepaald moment recht heeft op een flinke tik of in jou geval trap onder de kont. Bij mij is het een keer waarschuwen, tweede keer nadrukelijker en de derde keer ook een tik ( ligt er volledig aan wat hij doet, idd bij bijten of schoppen is een tik direct)

maar ik ben het met Ashley__ eens dat je idd behoorlijk agressief en opgefokt overkomt, dat komt mede door je taal gebruik, enkele voorbeelden:

- ze een knal op hun bek krijgen.
- En met een rotschop bedoel ik de schop die ik vandaag nog onder Explosion zijn harses gaf
- omdat de idioot dacht
- en ik zie dat dat klere beest
- een schop onder zijn kont dat ie de eerste drie dagen niet meer weet welke bil nou het meeste pijn doet....
- maar wel al krengen
- dan zou dat rotbeest een schop onder zijn gat krijgen.
- niet over een idioot die zichzelf overschat
- dan istie nog niet jarig.
- Dan weet ie niet half waar die aan begonnen is
-omdat die rotknol

Dit lijkt me wel genoeg.... Moet zeggen dat als ik je commentaar lees dat ik denk van nou nou zo kan het wel weer hoor, wat wil je hier mee bereiken met al dit taalgebruik.... terwijl ik met andere dingen weer wel met je eens ben, maar gewoon de manier van uiten komt vrij gefrustreerd en agressief over

Ja ik dacht ook al wat is er met dat meisje aan de hand?

Even een citaat uit een ander topic van ongeveer een jaar geleden van dezelfde Pharagirlke:
Citaat:
het feit dat jij vind dat discipline bijgebracht word door te straffen zegt al genoeg voor me, voor mij is het bewezen dat belonen bij dieren wanneer ze het wel goed doen 200x beter werkt dan straffen wanneer ze het fout doen. Heb al een paar duivels gehad en met straffen kom je nergens bij ze. Het enige wat je bereikt is dat ze tegen je straf in gaan want zij vinden dat geen slecht gedrag. En ja, als je ze er dan even door heen ramt weten ze wel wat ze in theorie níet mogen, maar nog steeds niet wat ze dan wel mogen he? Dus ze vinden weer wat nieuws uit om te doen. En geloof me, hun lijstje met kuren is langer als jouw lijstje met oplossingen hoor.

Wat is er met je gebeurd pharagirlke?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:40

ach ja....niets is veranderlijker dan een mens ...blijkt wel weer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:16

Goed, speciaal voor de mensen die kennelijk niet zo goed zijn in lezen en zo mogelijk nog minder goed in het interpreteren van berichten:

Ik ben noch gefrustreerd noch agressief :') Ik vind het altijd zo prachtig dat bokkers weten hoe iemand die ze totaal niet kennen met haar dieren omgaat :) Mijn eigen dieren worden constant beloond, neen, enkel straffen vind ik nog steeds geen manier om een paard discipline bij te brengen (beetje sneu ook om mijn berichten te gaan doorlezen overigens :(:) Vond je niets anders?) Maar een goed getimede schop onder zijn kont kan best een keer. Alstie dan twee minuten later maar beloond word alstie het wel goed doet. :) Ik kan heel heel heeeeeel erg boos worden. Maar zo snel als ze weer braaf zijn, kan ik ze ook meteen weer de hemel in prijzen. :) En nee, ik hoef ze heus niet dagelijks een schop of een "tik" (als jullie dat liever horen. Maar het idee blijft hetzelfde) te geven. Dat moet meestal maar een keer, en dan is het goed voor zolang ze hier zijn. Je mag gerust eens komen kijken hoe ik hier kan omgaan met die dingen. :)

Bevalt het jullie meer als ik praat alle: "ik vind dat je dat lievuh paardjuh af en toe wel mag strafuh maar dan moet juh ook wel kunnuh belonuh. Zo nu en dan een aaite op hun neusje bij wijze van straf is gewoon af en toe nodig!"

Neen, als je straft, doe het dan ook meteen goed, dat het maar een keer hoeft en geen tien keer na elkaar. Dan scheld ik ze liever tien minuten uit voor alles wat ik maar mijn scheldwoordenboek kan vinden, dan datk drie weken aan een stuk met dat beest bezig ben om hem te leren dat het niet de bedoeling is dat ie boven op me komt liggen.

Enneh, had je nou nog wat verder gelezen behalve uitgerekend dat bericht van een jaar terug te nemen dat je goed uit kwam in dit topic. Dan had je ook gelezen dat ik mijn eigen merrie geregeld liefkozend "trut" of "kreng" of "kleine donder" en dergelijke noem ;) Maar goed, dat pastte niet zeker? :) Een paard dat zo hoor steigert dat ie om klapt vind ik inderdaad een idioot. Een mens dat iemand vermoord/verkacht/in elkaar slaat noem jij toch ook niet "schatje"?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:25

Oeps ik wist niet dat je kwaad werd Pharagirlke.
Heb ik nu een rotschop onder mijn kont, 10 minuten schelden of lekker met de zweep verdiend? ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:28

Lekker voorbeeld geeft zo'n vader dan, het risico van de sport hoor, en het kind had nu eenmaal niks. Belachelijk :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:29

Als je nog altijd niet kan lezen ondanks dat je al lang aan het eerste studiejaar voorbij bent volgens mij zou je dat eigenlijk wel verdienen ja. ;) Ik ben nl absoluut niet boos. Zie ook: " :')" en " :)" en " ;)" Maar goed, je leest wat je wil lezen en hoe je het wil lezen dus ik wens je veel plezier met kinderachtig zijn. :) Mij niet gelaten. Wilde alleen rustig verklaren hoe ik het zag. Maar kennelijk mag dat ook al niet meer :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:43

pharagirlke schreef:
Goed, speciaal voor de mensen die kennelijk niet zo goed zijn in lezen en zo mogelijk nog minder goed in het interpreteren van berichten:

Ik ben noch gefrustreerd noch agressief :') Ik vind het altijd zo prachtig dat bokkers weten hoe iemand die ze totaal niet kennen met haar dieren omgaat :) Mijn eigen dieren worden constant beloond, neen, enkel straffen vind ik nog steeds geen manier om een paard discipline bij te brengen (beetje sneu ook om mijn berichten te gaan doorlezen overigens :(:) Vond je niets anders?) Maar een goed getimede schop onder zijn kont kan best een keer. Alstie dan twee minuten later maar beloond word alstie het wel goed doet. :) Ik kan heel heel heeeeeel erg boos worden. Maar zo snel als ze weer braaf zijn, kan ik ze ook meteen weer de hemel in prijzen. :) En nee, ik hoef ze heus niet dagelijks een schop of een "tik" (als jullie dat liever horen. Maar het idee blijft hetzelfde) te geven. Dat moet meestal maar een keer, en dan is het goed voor zolang ze hier zijn. Je mag gerust eens komen kijken hoe ik hier kan omgaan met die dingen. :)

Bevalt het jullie meer als ik praat alle: "ik vind dat je dat lievuh paardjuh af en toe wel mag strafuh maar dan moet juh ook wel kunnuh belonuh. Zo nu en dan een aaite op hun neusje bij wijze van straf is gewoon af en toe nodig!"

Neen, als je straft, doe het dan ook meteen goed, dat het maar een keer hoeft en geen tien keer na elkaar. Dan scheld ik ze liever tien minuten uit voor alles wat ik maar mijn scheldwoordenboek kan vinden, dan datk drie weken aan een stuk met dat beest bezig ben om hem te leren dat het niet de bedoeling is dat ie boven op me komt liggen.

Enneh, had je nou nog wat verder gelezen behalve uitgerekend dat bericht van een jaar terug te nemen dat je goed uit kwam in dit topic. Dan had je ook gelezen dat ik mijn eigen merrie geregeld liefkozend "trut" of "kreng" of "kleine donder" en dergelijke noem ;) Maar goed, dat pastte niet zeker? :) Een paard dat zo hoor steigert dat ie om klapt vind ik inderdaad een idioot. Een mens dat iemand vermoord/verkacht/in elkaar slaat noem jij toch ook niet "schatje"?

10 minuten schelden op een paard?
heb je ze ooit wel opgevoed dan?en een goede basis gelegt?
Zo ja,dan is een luide AH!!! genoeg om als paard te verstijven en vervolgens niets meer te 'flikken'

Tenminste ....zo werkt dat bij mijn paarden tenminste....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:50

Ja ik wel, helaas degene die voor me kwam niet :') Daarom dus dat ik het moest doen... :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:51

tja...dat kan helaas ook nog...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:52

En als zo'n ding dan al negen jaar haar zinnetje door drijft (en dat ook gewoon mag van de eigenaar)....... Dan heb je dat niet gecorrigeerd met een "foei paardje dat mag niet!"

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:00

pharagirlke schreef:
Als je nog altijd niet kan lezen ondanks dat je al lang aan het eerste studiejaar voorbij bent volgens mij zou je dat eigenlijk wel verdienen ja. ;) Ik ben nl absoluut niet boos. Zie ook: " :')" en " :)" en " ;)" Maar goed, je leest wat je wil lezen en hoe je het wil lezen dus ik wens je veel plezier met kinderachtig zijn. :) Mij niet gelaten. Wilde alleen rustig verklaren hoe ik het zag. Maar kennelijk mag dat ook al niet meer :')

't was maar een grapje zag je de ;)
maar wat zit je eigenlijk echt zo dwars?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:01

Er zit me iets dwars ja :') Maar niets wat met dit topic te maken heeft dus het beïnvloed me ook niet in mijn antwoorden. Ik ben het nog altijd eens met wat ik hier boven geschreven heb ondanks dat ik er onderhand een ontspannen dagje tussen de paarden op heb zitten. (met die prachtige merrie die me altijd weer happy weet te maken :+:)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:20

pharagirlke schreef:
Er zit me iets dwars ja :') Maar niets wat met dit topic te maken heeft dus het beïnvloed me ook niet in mijn antwoorden. Ik ben het nog altijd eens met wat ik hier boven geschreven heb ondanks dat ik er onderhand een ontspannen dagje tussen de paarden op heb zitten. (met die prachtige merrie die me altijd weer happy weet te maken :+:)

Je merrie is inderdaad heel leuk (enne ik had trouwens eerder in je profiel gekeken omdat een medebokker zei dat jij heus wel wist waar je het over had).

Maar om op het topic terug te komen, jij vond het toch eigenlijk ook geen goede actie van die vader in je eerste reactie. Zoiets is echt niet goed te praten en ik hoop dat die vader nog een hoop bijleert als hij met dieren (en kinderen) blijft omgaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:35

Ik probeer het ook niet goed te praten. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat mensen heel goed zijn in overdrijven. :) Dus als je er niet zelf bij bent, kan je onmogelijk weten of het echt zo gegaan is.... Van horen zeggen vind ik altijd "gevaarlijk". Dierenbescherming word ook bijzonder snel gebeld en weet uit eigen ervaring dat die mensen ook niet al te happy zijn als ze voor niets op moeten komen, maar als ze een melding krijgen moeten ze nu eenmaal gaan. Dus wat daaruit komt zal bepalen of het idd zo ernstig is. :) Long story short: ik probeer alleen maar te laten weten dat je het verhaal van twee kanten moet kunnen bekijken om een degelijk oordeel te geven. En dat kan hier niet.

Ipilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:39

Dat is zo erg voor dat paardje!En als dat meisje niks heeft wat is er dan aan de hand ? Die is gek!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:40

pharagirlke schreef:
Ik probeer het ook niet goed te praten. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat mensen heel goed zijn in overdrijven. :) Dus als je er niet zelf bij bent, kan je onmogelijk weten of het echt zo gegaan is.... Van horen zeggen vind ik altijd "gevaarlijk". Dierenbescherming word ook bijzonder snel gebeld en weet uit eigen ervaring dat die mensen ook niet al te happy zijn als ze voor niets op moeten komen, maar als ze een melding krijgen moeten ze nu eenmaal gaan. Dus wat daaruit komt zal bepalen of het idd zo ernstig is. :) Long story short: ik probeer alleen maar te laten weten dat je het verhaal van twee kanten moet kunnen bekijken om een degelijk oordeel te geven. En dat kan hier niet.

Allemaal leuk en aardig, maar dan kun je beter niet meer gaan bokken, want daar hoor je over het algemeen alleen maar verhalen van 1 kant. ;)

(En zoals het hier gesteld is, klinkt die man, die nog een vader is ook, in elk geval niet normaal, wat mij betreft :n ).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 03-04-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:41

En bokkers zijn er altijd als de kippen bij om te veroordelen... IPV eerst de hand eens in eigen boezem te steken ;)