Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:08

ingeb0rg schreef:
En even voor de TS. mensen houden toch geen rekening met je gevoelens als ik jou was zou ik me alleen maar druk maken en bezig houden met de leuke reacties! Die andere maken toch neit gelukkig en kosten je alleen maar verspilde energie! :) Tegen dat soort mensen kun je toch nooit op!

_/-\o_

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:09

Nee en IK DENK (Lees: ik, persoonlijk, ikzelf, mijn denkvorm) dat de mensen die het zo uit hun mouw schudden het 9 van de 10x niet doen, want die vinden dat zonde!

Je bent een diehard als je dit aandurft, ik heb respect voor je Ambiiee, en zoals ik al zei, moet je haar kwijt.. Ik bied me aan :)

Ambiiee

Re: Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:10

haha! Bedankt.. Over dat geld wat er is gezegd, klopt gewoon niet.... dus ik hoef daargeen gelul over te hebben..

ThePast03

[***] schreef:
Ik vind dat sommige mensen ook gewoon hun mening willen doordrammen.. Je mag best je mening geven, maar dan hoef je er toch niet 100x nog wat over te zeggen??

En mensen mogen wel gerust 100x zeggen dat ze het allemaal zo goed en geweldig vinden?

Heb de uitzending gezien en ben het volledig met Breezy eens.

Eydis

ingeb0rg

PussInBoots schreef:
Maar als je die mening niet mag uitdragen rust ik mn koffer wel.......

Niemand heeft het hier over dat je je mening niet mag uitdragen maar waarom moet het allemaal zo lelijk? Dat vat ik soms even niet hier. En ik gooi niet zomaar iets in een groep maar ik volg nou al vanaf oktober bijna elke dag vele topics en alle meningen worden zo gebracht en waarom? Ik zou het niet weten.

Ik heb ook een flinke mening maar ik weet dit wel op een normale manier te brengen. Dus niet agressief maar assertief :)

darwin

Ik heb ook ooit zo'n veulen gezien met zo'n scheve neus, hij had waarschijnlijk met zijn voorbeen over zijn neus in de baarmoeder gelegen en daardoor was hij kromgegroeid.
Dit veulen hebben ze nog mee naar de keuring genomen om de moeder nog een predikaat te laten behalen en daarna is hij geslacht, wat in mijn ogen ook de beste optie was, wat niet wil zeggen dat de TS dit ook moet doen, alleen vind ik als je zo'n beest koopt, dat je dan ook zelf de conseqenties moet aanvaarden, en niet willen dat andere mensen daar hun geld aan uitgeven.
Je kunt nou eenmaal niet al het leed van de wereld op je schouders nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:11

natural_ schreef:
Ben het niet met Breezy eens, ik denk als je echt een dierenvriend bent en puur met je hart denkt, naief of niet dat laat ik in het midden, tover je het geld wel ergens vandaan!

Ik heb ook een pony en als hij geopereerd moet worden heb ik het geld ook niet, maar dan kijk ik mijn familie lief aan.. Zonder mijn pony zou mijn leven een stuk poedersuiker zijn! Het is mijn alles en daar heb ik ook alles voor over :)

idd het geld tover je wel ergens vandaan, tuurlijk heb ik ook weleens geen geld gehad voor de Da voor de hond maar dan had ik het geld wel binnen week. Em ik weet zeker dat de meeste dierenartsen je een betalingsregeling kunnen geven.

en JIJ kan je familie nog lief aankijken, Ts kan dat blijkbaar niet want ze moet maar hopen op geld van "buitenstaanders" , jij hoeft je blijkbaar geen zorgen te maken of dat je geen geld hebt als je pony ziek wordt want jij hebt je familie maar wat als je die niet hebt? En je bent zelf blut? En je pony krijgt weet ik veel wat? Je DA weigerd een betalingregeling? ( de meesten zullen dat niet weigeren) ga je dan ook naar HvH?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:11

ThePast03 schreef:
En mensen mogen wel gerust 100x zeggen dat ze het allemaal zo goed en geweldig vinden?

Nou dat hoeft ook niet, maar de gene die het leuk voor haar vinden en haar de kans geven, die hoor je bijna niet.
De gene die het wel weten, en die er erg tegen zijn die staan hier in het topic bovenaan..

Dat is tenminste MIJN mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:12

Chocotof schreef:
om een spaarpotje apart te hebben voor noodgevallen zoals operaties .

Moet je er alleen niet meerdere hebben die achter elkaar iets hebben, want dan is je spaarpotje snel leeg ;)

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:12

Ik zou dat geld lekker in het midden laten, al was het 100 euro, dat is niet het punt! Deze mensen hebben hun hart in dit paard gestoken om haar een kans te geven op een gelukkig en "normaal" paardenleven, waarom moet iedereen dan zeuren om het feit dat je alleen een paard kan kopen als je het geld er voor hebt! Hele wereld gaat toch al naar de klote door geld dus tja.. Help liever gewoon of geef je mening op een normale manier.. Kun je dat niet, houd dan beter je mond!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:13

breezy, hoe weet je dat dat ts geen familie heeft om lief aan te kijken??

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:13

Nogmaals, het is ons overvallen.. We houden een zamel actie, om het SNELLER te kunnen laten doen, verder ga ik niet meer op de negatieve reacties in. Naar mijn weten, zijn jullie RESPECTLOOS.. Jullie snappen er de snars niet van.. So get a life, en voor de mensen, die ons wel willen helpen, in ieder geval alvast bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:14

[***] schreef:
Nou dat hoeft ook niet, maar de gene die het leuk voor haar vinden en haar de kans geven, die hoor je bijna niet.
De gene die het wel weten, en die er erg tegen zijn die staan hier in het topic bovenaan..

Dat is tenminste MIJN mening...

Van de 16 pagina's van dit topic kun je denk ik 12 pagina's vullen met positieve reacties.

Verder komen er een hoop minder vriendelijke reacties op mensen die een iets minder positief denkbeeld hebben over dit soort "reddingsactie's".
Het zijn de reactie's op mensen die een andere mening geven die de sfeer in dit topic verpesten, niet de mensen die een andere mening hebben.

En vooral TS die nu wel erg bot reageert en vindt dat het onrespectloos is om een andere mening te hebben.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-03-09 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Uthrick

Anthea schreef:
breezy302 schreef:
heb de reacties niet gelezen maar toch vind ik het bedrag belachelijk laag! Als je een paard koopt ( een gezond paard) dan moet je al rekening houden met medische kosten en als je een paard koopt met een gebrek dan al helemaal! toen er werd gezegt dat de operatie duur was dacht ik meer aan 15.000 dan aan 1500 of 5000. Eerst vond ik dit een goed plan maar nu ik het kostenplaatje weet vind ik dit echt niet kunnen!

Ik heb ook het geld om een paard te kopen en te onderhouden maar als het beest koliek krijgt heb ik een probleem dan kan ik de DA niet betalen en daarom koop ik geen paard! Of moet ik dan ook naar hart van nederland?

Echt ik gun het beestje een mooi, gelukkig en gezond leven maar dit klinkt meer als: Ik heb een paard gekocht omdat ik het zo zielig vond maar eigenlijk heb ik er geen geld voor...dat vind ik echt niet kunnen.

Zoals eerder gezegt, de reacties heb ik niet gelezen maar ik denk dat ik de enigste ben met deze mening maar bekant iedereen op bokt zegt: pas een paard kopen als je de DA kan betalen en dat is hier dus niet gebeurt

+:)+
Jij zegt waar het op staat. :j

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En ik kan niks anders dan mij bij deze 2 "bokkers" aansluiten!!! Ik heb een eigen paard en echt geen duizenden euro's achter hand. Maar die 1500 zou ik wel halen/kunnen betalen en wie weet, als je het normaal vraagt mag je die 1500 misschien wel in termijnen aan de DA/Kliniek betalen. :)*

Ben benieuwd hoeveel geld deze "oproep" opbrengt! :=

Vippie

natural_ schreef:
[
Niet mee eens, ik koop haar over als ze verkocht zou moeten worden! DAT IS SERIEUS!

Ook als je weet dat er een operatie mee gemoeid is van over de 7000 euro? Daar kun je hele leuke gezonde paarden voor kopen hoor?? Maar meis als jij blij bent met zo'n diertje, veel plezier ermee.
Ik zou het mezelf niet op de hals halen, daar ben ik gewoon heel eerlijk in.

Ambiiee hou er gewoon rekening mee dat er ook mensen zijn die er anders over denken. Respecteer dat.
Heeft niks met leeftijd te maken denk ik. Als je landelijk aandacht vraagt voor je paardje wat misvormd is en nu geopereerd "moet" worden kun je zowel positive als negative reacties verwachten. Thats life, thats showbizz!

elmiran

ingeb0rg schreef:
En even voor de TS. mensen houden toch geen rekening met je gevoelens als ik jou was zou ik me alleen maar druk maken en bezig houden met de leuke reacties! Die andere maken toch neit gelukkig en kosten je alleen maar verspilde energie! :) Tegen dat soort mensen kun je toch nooit op!

Tuurlijk wel :( snap het heel goed hoe ze zich voelt. Wij hebben een zieke pony op stal staan. We wisten het na 2 weken (pony was al gekocht, en we kwamen erachter dat ze ziek was). We hadden haar zo terug kunnen brengen maar hebben haar gehouden. Dat er kosten aan verbonden waren wisten we dus al. M'n moeder heeft toen ook alles betaald van het geld dat nog over was.

PussInBoots

ingeb0rg schreef:
PussInBoots schreef:
Maar als je die mening niet mag uitdragen rust ik mn koffer wel.......

Niemand heeft het hier over dat je je mening niet mag uitdragen maar waarom moet het allemaal zo lelijk? Dat vat ik soms even niet hier. En ik gooi niet zomaar iets in een groep maar ik volg nou al vanaf oktober bijna elke dag vele topics en alle meningen worden zo gebracht en waarom? Ik zou het niet weten.

Ik heb ook een flinke mening maar ik weet dit wel op een normale manier te brengen. Dus niet agressief maar assertief :)

Kun je dan ook even het stukje quoten waar ik lelijk doe?? Want ik kan het niet vinden namelijk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:15

erg goed dat jullie dat beessie hebben gered van de slacht +:)+

alleen die oproep bij HvN heb ik echt moeite mee..
ben het ook volledig eens met breezy..

annemiek186

even voor de duidelijkheid !!! IK heb Pagella opgegeven en niet TS !!!

dus als er over gezeurd moet worden... kom gerust bij mij ;)

IK vond het nodig om deze kanjer in het zonnetje te zetten en haar de financieele druk wat te verlagen zodat ze zich volop op de verzorging van haar paarden kan richten...
en mensen mogen van mij best zien wat voor dappere meid ambiiee is door zo`n paardje een goed huis te bieden...

anneliesdj

Ik snap niet waarom je dat niet gecontroleerd hebt, je wilt toch niet dat er dingen gezegd worden die niet kloppen.

Ik bedoel; je doet in het stuk zelf een beroep op andere paardenhouders in de hoop dat die geld gaan geven. Maar elke andere paardenhouder denkt; 1500 kunnen ze niet betalen? Wtf heeft ze een paard??
Dat zou ik namelijk ook gedacht hebben als ik het stuk gezien had zonder dat ik hier op bokt had gelezen dat het bedrag hoger is.
Elke paardenhouder weet dat zelfs het meest gezonde paard koliek kan krijgen en een koliekoperatie kost ok al snel 1500, als je dat al niet kunt betalen waarom heb je dan een paard en dan ook een met een handicap waarbij je het kunt verwachten?

Chocotof

Pipo schreef:
Chocotof schreef:
om een spaarpotje apart te hebben voor noodgevallen zoals operaties .

Moet je er alleen niet meerdere hebben die achter elkaar iets hebben, want dan is je spaarpotje snel leeg ;)

Ligt er natuurlijk aan wat in je spaarpotje zit. ;)

Maar even zonder gein dat kan natuurlijk ook gebeuren.
Maar als een paard maand in maand uit onder het mes moet dan zou
ik toch eens achter mijn oren krabben of het nog wel zin heeft.

Miichelle90

Ambiiee schreef:
Nogmaals, het is ons overvallen.. We houden een zamel actie, om het SNELLER te kunnen laten doen, verder ga ik niet meer op de negatieve reacties in. Naar mijn weten, zijn jullie RESPECTLOOS.. Jullie snappen er de snars niet van.. So get a life, en voor de mensen, die ons wel willen helpen, in ieder geval alvast bedankt!

Maar waarom nu ineens? heb je nog niet in de tijd kunnen sparen dan? en heb je al bij da zelf geprobeerd om een regeling te treffen?

ingeb0rg

elmiran schreef:
Tsja zo ken ik er nog wel een paar paarden waar iets mis mee is ;). Ik gun ze het wel hoor, maar als het geld er niet voor is dan houd het op. Je weet het van te voren als je zo'n paard koopt dat het een hoop geld kan gaan kosten.

Ja dat is altijd zo makkelijk gezegt, in mijn ogen kan nog steeds niemand denken voor de TS kan nog steeds niemand in haar schoenen stappen en kan niemand voelen wat de TS voelt. Maar iedereen schijnt wel te kunnen denken voor haar terwijl ze daar misschien helemaal niet op zit te wachten. Iedereen heeft zijn redenen voor wat hij of zij doet. En dat is met deze actie ook (die ze in mijn weten niet eens zelf begonnen is) Dus als je het ze gunt, gun het ze dan ook voor de volle 100% en dan niet even met een niet zo'n hele aardige mening op dr proppen komen :)

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:16

breezy302 schreef:
natural_ schreef:
Ben het niet met Breezy eens, ik denk als je echt een dierenvriend bent en puur met je hart denkt, naief of niet dat laat ik in het midden, tover je het geld wel ergens vandaan!

Ik heb ook een pony en als hij geopereerd moet worden heb ik het geld ook niet, maar dan kijk ik mijn familie lief aan.. Zonder mijn pony zou mijn leven een stuk poedersuiker zijn! Het is mijn alles en daar heb ik ook alles voor over :)

idd het geld tover je wel ergens vandaan, tuurlijk heb ik ook weleens geen geld gehad voor de Da voor de hond maar dan had ik het geld wel binnen week. Em ik weet zeker dat de meeste dierenartsen je een betalingsregeling kunnen geven.

en JIJ kan je familie nog lief aankijken, Ts kan dat blijkbaar niet want ze moet maar hopen op geld van "buitenstaanders" , jij hoeft je blijkbaar geen zorgen te maken of dat je geen geld hebt als je pony ziek wordt want jij hebt je familie maar wat als je die niet hebt? En je bent zelf blut? En je pony krijgt weet ik veel wat? Je DA weigerd een betalingregeling? ( de meesten zullen dat niet weigeren) ga je dan ook naar HvH?

Dan is er altijd een andere oplossing! Mijn familie tovert het tot de rode cent van de bank. Wij zijn alles behalve rijk hoor, begrijp me niet verkeerd! Ik snap de reacties wel want in de werkelijkheid is het wel zo! Maar niemand leeft geheel realistisch, dus waarom nu in ene met dit wel terwijl andere je kunnen helpen?

Dacht dat dit juist de mooie momenten om elkaar te helpen waren op deze wereld, iedereen leeft tegenwoordig zo voor zichzelf.. Erg jammer, ik ben 17. Wil niet weten hoe het is als ik 57 ben