Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:In het PvA staat ook dat zulks de bedoeling is.
Twiggy2008 schreef:Joh, wat ben jij kattig, Pipo. Maarre, even voor alle duidelijkheid: Bij ons staan ook sportpaarden op stal, maar die komen gewoon dagelijks uit hun box, hoor. En niet alleen om te trainen.
![]()
En in de zomer staan ze sowieso zoveel uurtjes per dag op het land. Kan best dus. Niet een die zijn benen breekt of niet goed presteert ofzo.![]()
Twiggy2008 schreef:Pipo schreef:Gelukkig heb ik een stalbaas die de natural streng heeft toegesproken dat je zo niet met een paard omgaat en hem ook even naar de veearts heeft gestuurd.
Ah, en dit gebeurt volgens jou alleen bij 'naturals'? Jaaaajaaaa......
Twiggy2008 schreef:Pipo, ik heb geen sportpaard, hoor. Mijn stallingsbazen en hun familie wel en zij doen het zo en dat gaat prima.![]()
Ik ben gewoon maar een natural die haar paardje bij hen op het land mag houden.![]()
Ik bel in elk geval de DA zeer zeker als dat nodig is, daar hoeft geen staleigenaar of wie dan ook me voor aan te spreken. En toch val ik gezien mijn benadering en mijn gedachtengang van paarden onder de 'naturals'. Prima hoor, ik hou heel veel van de natuur.
Lovely, ja, alles kan. Maar om je paard daarvoor op te sluiten? Vind ik een beetje bullshit, jij niet?
Overigens hebben zij al zo'n langer dan 40 jaar eigen paarden, naast dat de baas zijn hele leven al in de paarden zit, dus tel er dan maar zo'n kleine 30 jaar bij op.![]()
In al die tijd heel veel meegemaakt met de paarden natuurlijk, maar nooit gebroken benen.
Lovely schreef:Helaas is dat geen garantie dat het nooit zal gebeuren. Maar die stalbazen van jou, wat hadden die nou laatste met die ponies gedaan? Mag dat wel van de dierenbescherming?
Sparky10 schreef:Beetje ordinair reclame lopen maken hierzo herhalen die 25 euro per jaar blablabla man hou toch op !
kortingen en dergelijke zitten we nu niet over te discuseren of wel ?
tjees kan ik me echt boos om maken
had ik niet achter mezelf gezocht
aja trusten
manic schreef:Zelf in Dun Laoghaire, maar paarden gereden in Wicklow. Heb dit soort zaken ook in Connemara, Galway en dergelijke gezien, om maar over de zgn pony boys te zwijgen.
Deze flickr photoset wel eens gezien?
detour schreef:Geen je paard maar eens de keuze en zet de boxdeur maar eens open. Tuurlijk zullen sommige dieren weer sneller terugkeren. Maar voor hoe lang?..
detour schreef:Dat is nu nét het punt; wie zijn wij om te beslissen wat een perfect leven is voor hen? Is een zeer schone stal met alle faccilitietein behalve weinig beweging dan per definitie goed voor paarden?..