Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IHN schreef:ik heb net gezocht naar de jaarrekeningen. Even gekeken naar de voorwaarden:
ANBI-eisen
De overheid verlangt (vanaf 1 januari 2014) dat tenminste het volgende via internet wordt gepubliceerd:
naam van de stichting/vereniging
het fiscaal nummer
de contactgegevens (www, email, postadres)
de bestuurssamenstelling (namen, functies, adressen)
het beleidsplan
het beloningsbeleid (betaalt u bestuurders? hoe?)
de doelstelling (visie en missie)
een verslag van de uitgeoefende activiteiten (projecten, activiteiten fondsenwerving
een financiële verantwoording.
Publicatie van deze gegevens op de eigen website van de stichting/vereniging is voldoende.
er ontbreken nogal een hoop zaken op de website die er wel bij horen. Ik heb dus net een melding gemaakt bij: MeldpunMisbruikANBI@belastingdienst.nl
kunnen zij er eens naar kijken
knollentuin schreef:Rizette schreef:Als hij werkelijk een ton per jaar meeneemt verwacht ik dat niet.Moderatoropmerking:bericht verwijderd
Elin_ schreef:Laten we dit nou niet doen... Het topic staat al vol met groene hulken. Bart gaf een goed statement in het artikel, laten we dan ook volgens de regels blijven posten, zodat het topic open kan blijven.
Citaat:Het bestuur van een ANBI moet bestaan uit onafhankelijke personen. Als er binnen het bestuur familierelaties zijn, dan is er volgens de Belastingdienst geen sprake van een onafhankelijk bestuur. De bestuurders van een ANBI mogen dus geen familie van elkaar zijn.
Citaat:Dit zijn verplichte kosten die u betaalt bovenop het loon. Zoals vakantiegeld en loonheffingen. Ook maakt u misschien kosten voor secundaire arbeidsvoorwaarden, werkplekken en apparatuur voor uw medewerkers. Al deze kosten samen heten ook wel personeelskosten.
Evamarie schreef:Moderatoropmerking:Dit bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
IHN schreef:de naam Stichting wekt vertrouwen. ij mensen. Om die reden adopteren ze een paard of staan ze er 1 af. Als Stichting met doel beschermen van paarden hoor je die verantwoordelijkheid als stichting te nemen en dat niet bij adoptanten of mensen die paarden afstaan neer te leggen.
Evamarie schreef:Ik heb het ook over wat hier op bokt staat@babootje en daarom klopt het gewoon wel wat ik zeg.
Citaat:Maar je hebt mijn eerdere vraag ook niet beantwoord. Zou je dat nog even willen doen? Dat zou meer helderheid scheppen (ook voor het topic) en het mag prive.