FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:55

Veulen84 schreef:
Tendance schreef:
Dan nog zou in deze houding een kwpner hier afgebrand worden en wordt het bij een PRE goedgekeurd. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.

Waarom niet? Een heel andere boeg en lengte van een nek geeft een heel ander beeld. Waarom zou je de 1 korter mogen rijden en de ander dan langer moeten rijden? (Je kunt niet verwachten dat iemand van 1.60 op platozolen moet lopen terwijl iemand van 1.80 op gympen mag.)

Ik denk, dat je niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel of het niet wilt begrijpen, maar dat is ook niet erg. Gewoon een verschil in mening, maar Fuego kan heus wel iets langer hoor!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:56

Vudress schreef:
Veulen84 schreef:
een paard met zo'n giga nek

Waar zie jij een paard met veel nek?

Ah pardon... Hals. Dik hoor dat. Durf te wedden dat ik die niet kan omhelsen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:59

Tendance schreef:
Ik denk, dat je niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel of het niet wilt begrijpen, maar dat is ook niet erg. Gewoon een verschil in mening, maar Fuego kan heus wel iets langer hoor!

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar je hebt het over 2 heel verschillende modellen paard. Waarom moeten die het zelfde tonen?

Vudress

Re: FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:01

Een dikke hals hoeft niet uit te maken. Augustin heeft ook een enorme hals, die is wel op lengte. Fuego heeft niet zoveel nek en dat maakt het allemaal wat moeilijker.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:04

Veulen84 schreef:
Tendance schreef:

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar je hebt het over 2 heel verschillende modellen paard. Waarom moeten die het zelfde tonen?

Ik zeg nergens, dat die hetzelfde moeten tonen, maar ik verwacht wel bij beide lengte in de hals.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:05

Ik ben zelf een PRE-ruiter en liefhebber en ben erg gecharmeerd van Fuego en Juan, maar ik vond hem met de kür toch ook erg eng voorgesteld. Ik miste de losse en luchtige teugelvoering die ik wel bij deze combi zag op de WEG in Kentucky. Ook lag de stang behoorlijk horizontaal. Ik vond het dus zeker niet hun beste optreden.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:11

Ben ik ook met je eens.
Zei ik gelijk al na de kur.
Ik heb ze beter zien rijden. Aken bijvoorbeeld.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:14

Idra schreef:
Ik ben zelf een PRE-ruiter en liefhebber en ben erg gecharmeerd van Fuego en Juan, maar ik vond hem met de kür toch ook erg eng voorgesteld. Ik miste de losse en luchtige teugelvoering die ik wel bij deze combi zag op de WEG in Kentucky. Ook lag de stang behoorlijk horizontaal. Ik vond het dus zeker niet hun beste optreden.

Ook eens, dat weer wel.

(Maar ik vond meer mensen in Aken beduidend beter, veel spanning hier de afgelopen dagen.)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:15

iemand al ergens een reactie van Rath gelezen??

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:21

Ik was zelf enorm onder de indruk van de rust van Fuego, zijn ruiter zorgt toch vaak onder het publiek voor geklap en gerommel, en hij hield zich daar heel stoer onder. Dus dat paard heeft zeker mijn sympathie gewonnen. Van de ruiter ben ik niet zo gecharmeerd, leuk hoe hij de aandacht van het publiek trekt, maar het gaat mij om het paard en de dressuur.

Vudress schreef:
SanderD schreef:
maar ik vond Totilas niet echt happy ogen, even afgezien van de kleine fouten.
.

Dressuur wordt pas mooi wanneer het lijkt alsof het allemaal vanzelf gaat. In het geval van Totilas en Matthias is dat nog niet het geval, dat zegt nou ook weer niets over het welzijn van Totilas. :|

Dat is niet precies waar ik op doel, ik denk dat MAR en Totilas nog wat verder verwijderd zijn van het stadium waarin het lijkt alsof alles vanzelf gaat. Eerst moet de combinatie zorgen dat ze elkaar volledig begrijpen en er geen onnodige miscommunicaties ontstaan, waardoor Totilas geen frustratie opbouwt. Want zo kwam hij wel op sommige momenten op mij over, en dat is wat ik met 'niet happy' bedoel, daarmee doel ik niet op zijn algemene welzijn, want dat zit uiteraard wel snor.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:23

Loody schreef:
iemand al ergens een reactie van Rath gelezen??

Nee, die komt meestal met een paar dagen op zijn site. Waar hij nu grotendeels enorm afgebrand wordt (en nee, niet eens door nederlanders), net zoals in de duitse pers.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:26

SanderD schreef:
er geen onnodige miscommunicaties ontstaan, waardoor Totilas geen frustratie opbouwt.

Volgens mij moet je een paard niet vermenselijken. In mijn beleving kan een paard geen frustraties krijgen omdat hij foutjes maakt in zijn kür. Dat dier probeert gewoon te doen wat van hem gevraagd wordt en heeft geen geheugen hoe hij zijn kür met Edward doorliep.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:58

Oke dank je.

Vind dat afbranden niet zo nodig hoor.. maar goed, ben wel benieuwd naar zijn reactie

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:59

Vudress schreef:
Dat dier probeert gewoon te doen wat van hem gevraagd wordt en heeft geen geheugen hoe hij zijn kür met Edward doorliep.

Eens :j Maar een paard kan wel frustratie opbouwen wanneer hij, zoals je terecht zegt, bereidwilllig doet wat hem gevraagd wordt, en vervolgens wordt gecorrigeerd. Dat is verwarrend en zorgt voor spanning. Totilas is denk ik gewoon erg sensibel en MAR moet dat nog verder finetunen bij hemzelf om daar mee om te gaan.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:03

Ik had helaas andere dingen te doen dit weekend en dus alles gemist maar................. ik heb deze gevonden en kan nu alles lekker bekijken :)
(wel met frans commentaar maar dat is zo zacht helemaal geen last van)

http://www.dailymotion.com/martinehp#videoId=xknfno

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:31

ik ben best wel iemand die niet houd van excuusjes..druk op de schouders van Rath??...wist die van tevoren!..hoge bomen vangen veel wind en jonge knul??..kom op!hij is 27!!!!...hij is een goede ruiter, maar geen neusje van de zalm en daarom ben ook ergens van mening dat het niet veel beter gaat worden...tuurlijk de afstelling moet nog komen..maar dan??...heb even een paar toekomstige toppers voorbij zien komen en die zitten ook niet stil!..en ben er van overtuigd dat nederland ze ook nog uit de kast gaan trekken...kwaliteit van de paarden lijken wel een reuzesprong te maken, waar totilas met edward de trend heeft gezet....gaan de andere zich aan optrekken en er voorbij!....
wat niet wil zeggen dat ik het hem niet gunt, alleen zie ik het nog niet gebeuren!

maar toch....dan zie ik hem op zn monsterpaard zitten met wel al die druk op zn schouders, niet van ons nederlanders en duitsers en de rest van de wereld..maar van PS!!!...en zn stiefmoeder....als een speelbal wordt gebruikt.... want totilas en MR worden gebruikt voor het grote geld....en dan gun ik het hem echt zo om een knalproef te rijden.....want volgens mij is het echt gewoon een geschikte kerel!..die echt zn best doet maar die op een of andere manier niet die klik nog kan vinden, terwijl ze samen...Totilas en hij, in diezelfde strijd zitten....

Dus aan PS en stiefma zou ik willen zeggen, ruk die stand vanTotilas weg op grote toernooien..gun hem rust en tijd.....en dan kunnen we misschien echt een klikkende combinatie zien, waar we echt voor op de banken gaan..ook in Nederland!

suw, dat wilde ik even kwijt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:47

Had best wel te doen met Rath. Maar aan de andere kant normaal zou hij een ruiter zijn die 30e wordt of zo, dus als hij nu 4e wordt is dat al een hele stap voorwaarts. Maar de verwachtingen waren zo te zien bij die stiefmoeder en Schockemohle duidelijk hoger. Denk ook dat Totilas inderdaad heel weinig hulpen nodig heeft en Rath lijkt best subtiel in zijn hulpen, maar als hij dan iets te veel been geeft, ook door de zenuwen waarschijnlijk, dan zie je het duidelijk mis gaan. Kwestie van veel oefenen en aan elkaar wennen. Maar ook al is dat weg, vraag ik me af of hij ooit het maximale uit het paard kan gaan halen. Gewoonweg omdat niet iedereen "het" heeft.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:57

Denk dat de grootste druk inderdaad van het thuisfront komt. Het thuisfront heeft voor zover ik kan zien met veel bombarie ook aangekondigt dat ze wel eventjes de concurrentie naar huis zouden rijden. Moet je niet doen in Duitsland want Duitsers kunnen best erg kritisch zijn naar landgenoten die een grote mond opzetten. Ik zou echt niet in zijn schoenen willen staan. Nu in alle rust verder werken naar volgend jaar toe en een lange wedstrijdstop in lassen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:00

Kimble schreef:
Hij zal helaas nooit echt mee gaan komen met de top!
Simpelweg omdat hij de jury waardering niet krijgt die hij zou horen te krijgen.
Hetzelfde idee heb je al in de basissport: starten met een fjord. De een waardeert het heel erg, de ander brand je tot op je veters toe af!
Percentages liggen zover uit elkaar bij de jury's onderling. Hij krijgt nooit het percentage wat hij echt zou verdienen.

Het heeft weinig te maken met geen jurywaardering krijgen. Als hij zou laten zijn wat hij hoort te laten zien dan zou hij de punten ook wel krijgen. Maar zoals Vudress al aangeeft gaat Grand Prix rijden (gelukkig!) over meer dan op een wit sprookjespaard zitten.

In de Special zag je wel duidelijke miscommunicaties bij M.A.R. en Totilas waar Totilas ook al bijna met een dikke vinger op reageerde. Dat heeft inderdaad niet zoveel te maken met hoe hij onder Edward liep, maar wel met een ruiter die wat tegen de beweging in zit en tegenstrijdige hulpen geeft waar een paard niet zoveel mee kan.

Mistral lijkt het gouden draadje dat hij in Windsor had een beetje kwijt te zijn. Hij was altijd zo mooi omhoog en eruit in het front, nu zakt hij er steeds teveel in en moet Laura echt keihard werken om hem de proef door te krijgen. Hij wordt dan meteen zwaarmoedig en zij komt niet meer aan mooi rijden toe.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:16

Misschien is er door sommige ruiters net iets teveel getraind waardoor de paarden ietwat vermoeid aan het EK begonnen. Misschien dat dat de reden is waarom sommige wat minder reden dan wat normaal was. Het EK is voorbij en ik denk dat de meeste toppers nu wel een rustpauze krijgen.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:22

In het Utrechts Dagblad staat een artikel waarin Sjef aangeeft dat ze met spoed goede paarden moeten hebben, MAAR hij zegt daarin ook dat Anky naast Upido nog een nieuw paard heeft, maar dat hij daar nog niets over kan zeggen :?:? Weet iemand daar meer van?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:23

Gisteren heeft ze het alleen over Upido gehad.. Verder staan er op haar site ook geen nieuwe paarden geloof ik.. Hoorde inderdaad wel dat hij op zoek is naar goede paarden.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:23

O gaaf dat Anky er nog eentje bij heeft.. en ik ben ook benieuwd.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:24

Het staat letterlijk in het interview, heb het 2 keer overgelezen om zeker te weten dat ik het goed las :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:25

Al het hele weekend ging het er over dat er iets aan te komen zit, van een of meerdere nieuwe goede paarden die (bijna) gekocht zijn door de Nederlandse ploeg.