FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:40

Ik vond Kittel ook echt TOP! En ben fan van Uthopia en Valegro.
Ik heb zelf niet zoveel met Adelinde/Parzival. Ik verbaas me ook over de piaffe. Heb nog nooit een paard achter hoger zien optillen dan voor.
Ik vind het echt een TOP EK. Eindelijk weer eens spannend!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:44

Ik heb ook erg genoten! alleen jammer van het nederlandse team. Ik hoopte dat ook edward en sander hoger zouden rijden.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:55

vond Scandic ook geweldig, voor mij zeker 2e plaats hoor.
Carl had bij zijn paard echt wel wat foutjes en de muziek vond ik nix (heel persoonlijk, weet ik) maar ook niet echt bij de beweging van het paard passen.
wel een fantastische uitgestrekte draf.

maar nogmaals Scandic had van mij echt op de tweede plaats mogen staan, wat een harmonie, zowel tussen ruiter en paard als met de muziek!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:12

Liesje89 schreef:
10 miljoen plus zei ze, hahaha :P Plus een heleboel :')

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het nogal aangedikt is en dat het bedrag rond de 9 miljoen ligt. Nog steeds veel, maar er zit een heel verschil tussen 9 en 15 miljoen.

Verder heb ik echt genoten van het kampioenschap. Het was spannend, en ongelofelijk dat iets van 8 combinaties boven de 80% hebben gescoord. Ik ben echt fan van Uthopia en Valegro.. En Scandic heeft het ook enorm goed gedaan. Heel leuk voor Patrik dat hij de bronzen medaille in ontvangst mocht nemen.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:26

BloemBloem schreef:
Ik vind Fuego een circuspaard :o := :D.

Ik had graag de 2e helft willen zien!

mond wassen met zeep aub

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:31

Uthopia had wel een beetje teveel foutjes naar mijn zin. Scandic had van mij ook 2e mogen worden, vrijwel foutloze, nette kur. Maar... misschien vond de jury het te netjes, te weinig show, te weinig vuurwerk?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:35

haleyjames schreef:
BloemBloem schreef:

mond wassen met zeep aub

Nou dat kan je tegen een dame in haar positie niet zeggen >;) en ik ben het helemaal met haar eens ik vind de hele combi meer in een circus thuis horen dan op een EK of WK.
Het is pure show en natuurlijk dat het publiek dat leuk vindt en mee gaat klappen, doen ze bij Gerard Joling ook :P .

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:39

Fuego is wel meer dan een circuspaard, hij kan ook meer dan een circuspaard! Erg jammer dit..

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:39

haleyjames schreef:
BloemBloem schreef:

mond wassen met zeep aub

Dan kan ik dat ook gaan doen, want ik vind het een verschrikking om naar te kijken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:40

JastieHorse schreef:
Fuego is wel meer dan een circuspaard, hij kan ook meer dan een circuspaard! Erg jammer dit..

Dan heb jij nooit een goed circus gezien, die kunnen hogeschool zonder ruiter :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:44

sarabande schreef:
JastieHorse schreef:

Dan heb jij nooit een goed circus gezien, die kunnen hogeschool zonder ruiter :D

Nee daarom reageer ik erop..praten over dingen waar ik niks van af weet :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:45

sarabande schreef:
Nou dat kan je tegen een dame in haar positie niet zeggen >;) en ik ben het helemaal met haar eens ik vind de hele combi meer in een circus thuis horen dan op een EK of WK.
Het is pure show en natuurlijk dat het publiek dat leuk vindt en mee gaat klappen, doen ze bij Gerard Joling ook :P .

Ik klap niet mee bij Gerard Joling, verschrikkelijke man.

Ik vind dat dressuur techniek hoort te zijn, maar ook iets van show. Ik vond het geweldig om naar te kijken, omdat het dus een show was. Heerlijk, het was even net iets anders dan de rest en dat maakte het leuk.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:47

Ik kan niet zo goed snappen dat mensen het verschrikkelijk vinden, of dat het een circus paard is. Wat is daar de reden toch van?
Paard heeft gigantisch getoond de afgelopen week. Het is verdraait knap om met een paard met een heel andere bewegingsactie zo hoog te komen.

Willen we dan echt alleen maar kwpn/dwb zien?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:48

Ik vind hem wel gaaf hoor! :D

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:57

Veulen84 schreef:
Willen we dan echt alleen maar kwpn/dwb zien?

_/-\o_

We moeten idd blij zijn dat er eindelijk eens wat 'andere' rassen aan de top verschijnen!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:06

SanderD schreef:
maar ik vond Totilas niet echt happy ogen, even afgezien van de kleine fouten.
.

Dressuur wordt pas mooi wanneer het lijkt alsof het allemaal vanzelf gaat. In het geval van Totilas en Matthias is dat nog niet het geval, dat zegt nou ook weer niets over het welzijn van Totilas. :|

Het was een fantastisch kampioenschap waarbij opvallend was dat lichtheid en correcte africhting ook beloond werden.

Ik had pas na afloop van de Special door dat die Spaanse schimmel Fuego was waar zoveel over gepraat werd. Nu in de kür kwam hij vanwege het showelement wel wat beter tot zijn recht, in de Grand Prix schortte er nog wel wat aan. Grand Prix rijden gaat over meer dan een wit sprookjespaard met veel voorbeen in een adembenemende passage. Ondanks de fouten had de fantastisch afgerichte en immer correcte Valegro boven hem horen te eindigen in de kür, al is het maar om aan te geven dat correct africhten beloond wordt.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:06

Kittel en Scandic deden het echt goed, zag er prachtig uit! :j

Ik heb van Diaz en Fuego helaas niet alles kunnen zien, maar ik vond het wel gaaf :) Oke, deze combinatie maakt er veel meer een show van dan de andere combinaties, maar ik vind daar niks mis mee. Om Fuego dan als circuspaard te bestempelen, vind ik toch wat kort door de bocht. Deze combinatie is technisch misschien niet zo goed als bepaalde andere combinaties, maar ze doen zeker niet onder voor de rest. Dat ze gebruik maken van de kür om er een spektakel van te maken en eens wat anders te laten zien dan de andere combinaties vind ik juist wel leuk. Ik heb van ze genoten, ik zat net nog een filmpje van ze te kijken (http://www.youtube.com/watch?v=VjZGov3i70A) en ze stralen gewoon uit dat ze lol hebben met z'n tweeën en genieten van het werk.

Ik vond het een heel leuk EK, veel mooie dingen gezien en ook leuk dat het niet zo voorspelbaar was :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:08

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:09

Ik vind dat gewoon de beste combinatie moet winnen en dan zal het me worst zijn welk ras het is.
Altijd dat eeuwige gezeur over: Het zijn kwpners aan de top. BAH!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:15

Vudress schreef:
SanderD schreef:
maar ik vond Totilas niet echt happy ogen, even afgezien van de kleine fouten.
.

Dressuur wordt pas mooi wanneer het lijkt alsof het allemaal vanzelf gaat. In het geval van Totilas en Matthias is dat nog niet het geval, dat zegt nou ook weer niets over het welzijn van Totilas. :|

Het was een fantastisch kampioenschap waarbij opvallend was dat lichtheid en correcte africhting ook beloond werden.

Ik had pas na afloop van de Special door dat die Spaanse schimmel Fuego was waar zoveel over gepraat werd. Nu in de kür kwam hij vanwege het showelement wel wat beter tot zijn recht, in de Grand Prix schortte er nog wel wat aan. Grand Prix rijden gaat over meer dan een wit sprookjespaard met veel voorbeen in een adembenemende passage. Ondanks de fouten had de fantastisch afgerichte en immer correcte Valegro boven hem horen te eindigen in de kür, al is het maar om aan te geven dat correct africhten beloond wordt.

helemaal mee eens!
idd velegro was echt top! heel goed beest en super combi!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:17

sarabande schreef:
JastieHorse schreef:

:D :D :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:09

Ik heb toch wel genoten van Fuego, maar ik persoonlijk hou ook wel van dat soort paarden :)

Tja circuspaard....dan zijn de fries en de arabier ook circuspaarden want ook die verschijnen daar wel eens in de piste.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:47

Fuego vond ik eerlijk beter dan ik had verwacht. Voor een PRE heeft hij nog ruime gangen vind ik. En zoals Anky zei gisteren bij de NOS die showruiters moeten er ook zijn. Dat maakt het juist zo leuk. Het moet niet altijd zo super geconcentreerd zijn. In de jaren 90 was onderdelen met één hand rijden bijna standaard in de kur. Nu is het slechts een enkeling die het doet. Passage apuyementen zijn blijkbaar ook weer in. Heb die nl de laatste jaren niet veel meer gezien. Idem met de Piaffepirouettes. Die laatste kan je nl ook als circus beschouwen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:52

Ik vond Fuego ook heerlijk om naar te kijken, kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen. Zo veel plezier straalt het uit, en die show, tja, ik hou daar wel van :P .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:55

Je moet er van houden denk ik.
Ik vind de combinatie erg leuk, maar het showgedeelte een beetje over de top.
Qua techniek vind ik het voor een Iberisch paard vrij goed, maar of het mettertijd met de rest mee kan komen betwijfel ik.