Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Het is pensioen stalling
Zo wil ik ze niet hebben staan
Maar dat is mijn mening
Rizette schreef:Denk dat je geluk hebt gehad tot op heden met die signaalverstoring want dat kan ook een reden zijn waardoor ze niet meer in de benen komen dus ingeslapen moeten worden. Maar uit welke dierenarts vlogs heb je dat dan gevonden= Van PZB zelf?
Eef_Bam schreef:Ik vind het ook nogal laf van pzb om het op de dierenarts af te schuiven. Is het niet vaker voorgekomen dat er in de youtube videos een paard volgens de dierenarts XYZ heeft, en het paard dan vervolgens word aangeboden zonder vermelding, of met een bagetallisering van XYZ?
Als ze echt het beste willen voor de paarden en geen gezeur, laten ze elk paard keuren en bieden het aan met volledig keuringsrapport aan de "bruiklener". Die kan dan een weloverwogen keuze maken een paard met gezondheidsproblemen te adopteren. De stichting is immers eigenaar en hun doel is het voorkomen van dierenleed. Zorg er dan voor dat paarden een duidelijk medische status hebben, zodat er niet gereden word met paarden die daar niet geschikt voor zijn.
Babootje schreef:Is hij als weidepaard voorgesteld of als rijpaard?
De signaalverstoring naar de achterbenen (ataxi) is een gevolg van de artrose op c6-c7. En best al ernstig als ik het zo leest. Behandeling is meestal het inspuiten van de actieve ontsteking die er meestal ook bijzit. De ervaring is dat - omdat de artrose er zit - zo'n ontsteking vaak wel weer terugkomt. Het goed managen van zo'n paard is geen kattenpis. Wat zegt je eigen dierenarts ervan?
darkadia schreef:Babootje schreef:Is hij als weidepaard voorgesteld of als rijpaard?
De signaalverstoring naar de achterbenen (ataxi) is een gevolg van de artrose op c6-c7. En best al ernstig als ik het zo leest. Behandeling is meestal het inspuiten van de actieve ontsteking die er meestal ook bijzit. De ervaring is dat - omdat de artrose er zit - zo'n ontsteking vaak wel weer terugkomt. Het goed managen van zo'n paard is geen kattenpis. Wat zegt je eigen dierenarts ervan?
Hij is als rijpaard ter adoptie aangeboden. Het gewricht is destijds inderdaad ingespoten door hun dierenarts (die van PZB dus) en vooralsnog gaat het gelukkig nog steeds goed met hem.
Onze eigen dierenarts heeft destijds de foto’s beoordeeld, en wat filmpjes gezien, maar het paard niet live gezien (was nog voor de adoptie) en gaf ook aan dat het iets is wat bij best veel paarden in die mate gevonden wordt en geen probleem zou moeten zijn voor recreatief gebruik.
uiltje001 schreef:Gelukkig is het nu wat opgedroogd daar, maar de paarden hebben TIJDEN in de bagger gestaan! Het is nu een zandvlakte geworden, onder het mom van paddock paradise. Nu het droger is staan ze straks in de stof. Ik ken de accommodatie al jaren, nog nooit zo slecht de grond daar gezien. Gisteren ben ik wezen kijken, maar de welzijn voor de paarden vond ik schrikbarend. Teveel paarden op te kleine stukken grond. Niet echt "happy" paarden. Geen enkel paard heeft gras, zelfs een merrie en veulen in een zandpaddock. Ruwvoer wat binnen stond, kon je bij de deur al ruiken. Voor een opvang, verwacht je toch een goed management. Gronau, de accommodatie ken ik al jaren. Was ook super mooi en netjes, maar PZB had er een grote bende van. Begrijpelijk dat ze daar zijn weg gestuurd! Wel verbaas ik me erover, dat ze nu deze accommodatie hebben. Is enorm netjes opgeknapt voor ze erin zijn gegaan, maar vrees dat het straks hetzelfde eruit ziet als in Gronau.
Blue_flower schreef:uiltje001 schreef:Gelukkig is het nu wat opgedroogd daar, maar de paarden hebben TIJDEN in de bagger gestaan! Het is nu een zandvlakte geworden, onder het mom van paddock paradise. Nu het droger is staan ze straks in de stof. Ik ken de accommodatie al jaren, nog nooit zo slecht de grond daar gezien. Gisteren ben ik wezen kijken, maar de welzijn voor de paarden vond ik schrikbarend. Teveel paarden op te kleine stukken grond. Niet echt "happy" paarden. Geen enkel paard heeft gras, zelfs een merrie en veulen in een zandpaddock. Ruwvoer wat binnen stond, kon je bij de deur al ruiken. Voor een opvang, verwacht je toch een goed management. Gronau, de accommodatie ken ik al jaren. Was ook super mooi en netjes, maar PZB had er een grote bende van. Begrijpelijk dat ze daar zijn weg gestuurd! Wel verbaas ik me erover, dat ze nu deze accommodatie hebben. Is enorm netjes opgeknapt voor ze erin zijn gegaan, maar vrees dat het straks hetzelfde eruit ziet als in Gronau.
Een paard hoeft geen gras om blij te zijn. Dat is het hele idee achter een paddock paradise....
Femke_Tweety schreef:Ik denk dat de huidige situatie van de weilanden niet het echte probleem is.
Zolang dat formeel niet onder mishandeling valt, is het wat het is.
Lijkt mij zonde om dit het echte (vermeende) (<-- zie, méning, twijfel, ik presenteer het níet als feit...) probleem te laten overschaduwen.
Citaat:Persoonlijk vind ik dat Ten Napel teveel met zn eigen portemonnee bezig is. Bij een adoptieprijs van 4500 en zelfs van 2000 of meer (maar ik heb ook prijzen voorbij zien komen van 5 a 6000) kan er best een keuring af. De paarden zijn en blijven van PZB. En als je geen handelaar bent maar wil dat de paarden echt een 5-sterrenhuisje krijgen dan moet je m.i. de verantwoordelijkheid nemen om een goede match te maken tussen adoptant en paard. Dan moet je (willen) weten wat zo'n paard heeft en degene die ervoor gaat zorgen (en ook alle kosten daarvoor gaat maken) goed voorlichten wat dat allemaal inhoudt.
Citaat:Persoonlijk vind ik dat Ten Napel teveel met zn eigen portemonnee bezig is. Bij een adoptieprijs van 4500 en zelfs van 2000 of meer (maar ik heb ook prijzen voorbij zien komen van 5 a 6000) kan er best een keuring af. De paarden zijn en blijven van PZB. En als je geen handelaar bent maar wil dat de paarden echt een 5-sterrenhuisje krijgen dan moet je m.i. de verantwoordelijkheid nemen om een goede match te maken tussen adoptant en paard. Dan moet je (willen) weten wat zo'n paard heeft en degene die ervoor gaat zorgen (en ook alle kosten daarvoor gaat maken) goed voorlichten wat dat allemaal inhoudt.
DuoPenotti schreef:
Helemaal mee eens.
Hij is eigenaar, hij wil toch ook dat goede huisje.
Keuren dan.
Ook zijn laatste alinea Ja daar krijg hij toch belastingvoordeel en donaties voor omdat op te vangen?