Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:25

Ik heb het artikel kunnen lezen.
Eerlijk gezegd vind ik dat de Tubantia wel een fijn stuk heeft geschreven.
Maar ik blijf heel veel vraagtekens houden bij een aantal qoutes van Henk in het bericht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:28

AmyJamess schreef:
Ik heb het artikel kunnen lezen.
Eerlijk gezegd vind ik dat de Tubantia wel een fijn stuk heeft geschreven.
Maar ik blijf heel veel vraagtekens houden bij een aantal qoutes van Henk in het bericht.

Helemaal mee eens! Ik heb het stuk ook kunnen lezen. Absoluut een fijn geschreven stuk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:31

Rizette schreef:
MyWishMax schreef:
Tegen 1 bokker specifiek aangifte?

Jammer dat ik het niet kan lezen.

Waarschijnlijk is dat een dreigement waarmee we ons allemaal aangesproken moeten voelen. Ben heel benieuwd wat de aanklacht is.
Er staat anders heel duidelijk een specifieke naam in het artikel.

Overigens, nogmaals, hulde aan Bokt en Bokkers, fijn te zien dat iedereen zich hard maakt voor de paarden, daar gaat het immers om.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:43

Cayenne schreef:
Die reacties staan niet op hun FB pagina zeker? Want daar kan ik ze niet terug vinden.
Of ze hebben het weer verwijderd :+

Op mijn facebook vriendjes die zijn geweest, maar mat niet gedeeld worden want ik ben er zelf niet geweest.

Lughnassadh

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:51

Goed geschreven stuk inderdaad.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:14

Inderdaad een goed stuk. Bewijzen aan één kant (journalist ingezien) en ontkenningen aan de andere kant. Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen. Hopelijk komt er een vervolg op dit artikel en durven zich meer mensen zich uit te spreken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:16

Dank voor het delen van de link. Goed en helder stuk.
Zoals ik het lees schiet Henk wederom in de verdediging en ontkent van iets van de gebreken te hebben geweten. Maar gezien sommigen eerder als weideMaatje en toen toch ineens als rijpaard zijn aangeboden zegt toch eigenlijk al genoeg….

Hier heb ik ook niet alle info gehad toen ik ging kijken maar heb ik later uit een van de dierenarts vlogs gehaald. Gelukkig doet paardlief het wel goed ondanks zijn beperkingen. (Artrose op c6-c7, deze was mij ook bekend en heb ik foto’s van gehad en is hij voor behandeld, en daarnaast wat ik dus niet wist: signaalverstoring naar zijn achterbenen waardoor hij wat sleept en ook niet volledig zuiver was, en moeite heeft met opstaan na het rollen).

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:27

darkadia schreef:
Dank voor het delen van de link. Goed en helder stuk.
Zoals ik het lees schiet Henk wederom in de verdediging en ontkent van iets van de gebreken te hebben geweten. Maar gezien sommigen eerder als weideMaatje en toen toch ineens als rijpaard zijn aangeboden zegt toch eigenlijk al genoeg….

Hier heb ik ook niet alle info gehad toen ik ging kijken maar heb ik later uit een van de dierenarts vlogs gehaald. Gelukkig doet paardlief het wel goed ondanks zijn beperkingen. (Artrose op c6-c7, deze was mij ook bekend en heb ik foto’s van gehad en is hij voor behandeld, en daarnaast wat ik dus niet wist: signaalverstoring naar zijn achterbenen waardoor hij wat sleept en ook niet volledig zuiver was, en moeite heeft met opstaan na het rollen).

Denk dat je geluk hebt gehad tot op heden met die signaalverstoring want dat kan ook een reden zijn waardoor ze niet meer in de benen komen dus ingeslapen moeten worden. Maar uit welke dierenarts vlogs heb je dat dan gevonden= Van PZB zelf?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:28

darkadia schreef:
Hier heb ik ook niet alle info gehad toen ik ging kijken maar heb ik later uit een van de dierenarts vlogs gehaald.
Gelukkig doet paardlief het wel goed ondanks zijn beperkingen. (Artrose op c6-c7, deze was mij ook bekend en heb ik foto’s van gehad en is hij voor behandeld, en daarnaast wat ik dus niet wist: signaalverstoring naar zijn achterbenen waardoor hij wat sleept en ook niet volledig zuiver was, en moeite heeft met opstaan na het rollen).

Is hij als weidepaard voorgesteld of als rijpaard?
De signaalverstoring naar de achterbenen (ataxi) is een gevolg van de artrose op c6-c7. En best al ernstig als ik het zo leest. Behandeling is meestal het inspuiten van de actieve ontsteking die er meestal ook bijzit. De ervaring is dat - omdat de artrose er zit - zo'n ontsteking vaak wel weer terugkomt. Het goed managen van zo'n paard is geen kattenpis. Wat zegt je eigen dierenarts ervan?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 22-05-23 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:34

Evamarie schreef:
Waarschijnlijk heb ik onder een steen gelegen. Maar ik weet v geen bokker die PZB volledig negatief heeft geprobeerd neer te zetten en de verhalen over de adoptie paarden ben ik ook niet tegen gekomen op bokt. Wel veel negatieve berichten over pzb maar geen persoonlijke ervaringen.

Dan heb je echt ontzettend veel gemist denk ik, zijn maar 157 pagina's om door te spitten!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:17

Ik vind het eerlijk gezegd schunnig dat Henk zijn da zo voor de wagen gooit zeg!

Henk zegt geen keuringen te doen want dat kost geld, maar vervolgens moet zijn da maar bloeden voor het werk wat hij niet heeft mogen doen van Henk, als het bekend wordt dat er dingen niet zijn onderzocht? Als ik de da was wilde ik niets meer met hem te maken hebben...

Ik hoop oprecht dat de ogen nu geopend zijn , goed artikel en wat Henk gooit toch overduidelijk zijn eigen glazen in met zijn reacties.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:21

huh? zegt hij dat? Hoe kunnen ze dan oordelen waar een paard geschikt voor is als ze het verkopen aan de nieuwe eigenaar?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:25

Die dingen vielen mij inderdaad ook wel op als rode vlaggen in het artikel. Dat hij de DA openzet voor aanval. Dat gezeur over jaloezie. Die laatste alinea ook over paard ondanks de hoge kosten dan maar aanbieden als weidemaatje want geen zin in nog een keer gezeur. Eh....je biedt dat dier aan als weidemaatje omdat het niet geschikt is om op te rijden / omdat je een passend pensioentje wilt, toch...?

Ik kan me de gevoelens van overdrijven en over-reageren door Bokkers overigens wel voorstellen want een behoefte aan drama is men hier ook niet vreemd natuurlijk...

Maar het probleem blijft toch vooral dat oud-eigenaren zeggen dat ze alle info gegeven hebben aan PZB en dat zij vervolgens zeggen dat ze van niks wisten.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 04-03-25 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:46

Goed artikel en wat valt Henk door de mand zeg door zijn eigen uitspraken uit frustratie.
Mijn tenen gaan krullen bij zijn opmerkingen in het artikel.

Vooral deze: "En over Imhoff trekt Daphne Spekman volgens hem helemaal verkeerde conclusies, omdat ze ‘gewoon niet het echte verhaal kent’. En: „Ze had hem natuurlijk ook vooraf kunnen laten keuren. Is ook eigen verantwoordelijkheid.”"
WTF, als verkoper van een paard ben je VERPLICHT het hele en echte verhaal te vertellen. Hoezo zou je dat niet zijn als je een paard aanbiedt voor adoptie, met een gebruiksdoel en ook de verantwoordelijkheid van alle medische kosten die er vervolgens komen bij de adoptant neerlegt? Dat is in mijn ogen net zo slecht, louche en onrechtmatig als een verkoper die niet vertelt wat hij weet over een te verkopen paard. En omdat hij niet het echte verhaal vertelt en vertelt wat hij al weet, moet de adoptant maar dure keuringskosten betalen dus eigen schuld dikke bult??!! In plaats van dat hij de mensen die zijn paarden adopteren helpt en ondersteund, laat hij ze liever financieel creperen. Lekkere gast.
En dan ook vervolgens nog: "Imhoff is terug. Besloten is om hem maar weer als weidemaatje weg te doen, voor 250 euro. „Een schijntje voor wat het dier ons heeft gekost. Het kan me niet schelen. We gaan niet weer het hele gezeik doormaken.”" Dus niet, we doen hem als weidemaatje omdat dat het beste is voor het paard, nee het paard heeft teveel pers gehad en ze willen geen gezeik meer. Wat had ie dan gewild? Het dier wederom onnodig leed aandoen door hem weer als rijpaard te laten adopteren? Is dat onbaatzuchtig handelen uit dierenliefde? Don't think so!

Sowieso, heel bedenkelijk dat paarden met een andere naam ineens worden aangeboden waarbij ook ineens een ander doel (en ander adoptiebedrag) mogelijk is.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 04-03-25 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:55

pmarena schreef:
Die dingen vielen mij inderdaad ook wel op als rode vlaggen in het artikel. Dat hij de DA openzet voor aanval. Dat gezeur over jaloezie. Die laatste alinea ook over paard ondanks de hoge kosten dan maar aanbieden als weidemaatje want geen zin in nog een keer gezeur. Eh....je biedt dat dier aan als weidemaatje omdat het niet geschikt is om op te rijden / omdat je een passend pensioentje wilt, toch...?

Ik kan me de gevoelens van overdrijven en over-reageren door Bokkers overigens wel voorstellen want een behoefte aan drama is men hier ook niet vreemd natuurlijk...

Maar het probleem blijft toch vooral dat oud-eigenaren zeggen dat ze alle info gegeven hebben aan PZB en dat zij vervolgens zeggen dat ze van niks wisten en toch nog een leuk bedragje er uitknijpen bij de adoptie...

Over die laatste alinea heb ik me ook echt verbaasd. Met andere woorden, hij vind het paard nog een prima rijpaard. Maar omdat er mensen 'zeuren' maakt hij er maar een weidemaatje van 8)7

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:32

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 26-05-23 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:52

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 23-05-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:57

Paardenfann4 schreef:
Paarden die gewoon gezond zijn en niks mankeren komen daar ook niet terecht. Die zijn prima te verkopen en worden daar natuurlijk niet gratis aangeboden. Het grote probleem met deze stichting is, dat ze geen idee hebben wat de kwalen inhouden waar deze paarden aan lijden. Ze doen atrose en cushing af alsof het niets is en vragen voor adoptie nog meer dan de normale verkoopprijs voor deze paarden. De verhaaltjes die ze erbij typen kloppen van geen kanten, beetje op de suikers letten, artrose heeft hij geen last meer van want is behandeld. Dit soort ziektes gaat nooit over en de problemen komen altijd terug. Dat is waar de schoen wringt, deze paarden zijn die enorme hoge adoptiebedragen absoluut niet waard en horen voor een symbolisch bedrag aangeboden te worden met een eerlijk verhaal erbij wat deze kwalen dus echt inhouden, dat is mijn mening hierover.
Dat hij vind dat mensen langs moeten komen snap ik ook niet, dat maakt deze verhalen toch niets anders? Bovendien halen ze alle reacties weg van mensen die er wel geweest zijn en toch niet zo enthousiast waren.

Ik vind wel dat ze goed werk doen met de paarden die verwaarloosd zijn, die knappen ze echt wel netjes op. Het adoptiegebeuren klopt naar mijn idee niet, dat zouden ze toch zelf ook eens onder de loep moeten nemen.

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 06-06-23 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:15

Ik vind het ook nogal laf van pzb om het op de dierenarts af te schuiven. Is het niet vaker voorgekomen dat er in de youtube videos een paard volgens de dierenarts XYZ heeft, en het paard dan vervolgens word aangeboden zonder vermelding, of met een bagetallisering van XYZ?

Als ze echt het beste willen voor de paarden en geen gezeur, laten ze elk paard keuren en bieden het aan met volledig keuringsrapport aan de "bruiklener". Die kan dan een weloverwogen keuze maken een paard met gezondheidsproblemen te adopteren. De stichting is immers eigenaar en hun doel is het voorkomen van dierenleed. Zorg er dan voor dat paarden een duidelijk medische status hebben, zodat er niet gereden word met paarden die daar niet geschikt voor zijn.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:17

Rizette schreef:
Paardenfann4 schreef:
Paarden die gewoon gezond zijn en niks mankeren komen daar ook niet terecht. Die zijn prima te verkopen en worden daar natuurlijk niet gratis aangeboden. Het grote probleem met deze stichting is, dat ze geen idee hebben wat de kwalen inhouden waar deze paarden aan lijden. Ze doen atrose en cushing af alsof het niets is en vragen voor adoptie nog meer dan de normale verkoopprijs voor deze paarden. De verhaaltjes die ze erbij typen kloppen van geen kanten, beetje op de suikers letten, artrose heeft hij geen last meer van want is behandeld. Dit soort ziektes gaat nooit over en de problemen komen altijd terug. Dat is waar de schoen wringt, deze paarden zijn die enorme hoge adoptiebedragen absoluut niet waard en horen voor een symbolisch bedrag aangeboden te worden met een eerlijk verhaal erbij wat deze kwalen dus echt inhouden, dat is mijn mening hierover.
Dat hij vind dat mensen langs moeten komen snap ik ook niet, dat maakt deze verhalen toch niets anders? Bovendien halen ze alle reacties weg van mensen die er wel geweest zijn en toch niet zo enthousiast waren.

Ik vind wel dat ze goed werk doen met de paarden die verwaarloosd zijn, die knappen ze echt wel netjes op. Het adoptiegebeuren klopt naar mijn idee niet, dat zouden ze toch zelf ook eens onder de loep moeten nemen.

Moderatoropmerking:

Net als het filmpje op youtube van Johny bij de kliniek waarin je de dierenarts duidelijk hoort zeggen:"dit paard is niet geschikt als rijpaard". Waarop dochterlief reageert met:"dat zullen we dan nog wel eens zien". Even later wordt het arme dier gewoon als rijpaard ter adoptie gezet en je raad het al, later terug gebracht omdat het kreupel is. Na alle ophef mag het dier ineens voor altijd bij hun blijven want ze zijn er zo gek mee.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 06-06-23 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:20

En vertel mensen eerlijk hoe hoog de medische kosten voor hun knuffelgrasmaaier kunnen oplopen, nu en in de toekomst.
En dat ze die kosten zelf moeten dragen, en dat als ze dat niet kunnen het geld kan kosten om van de adoptiegrasmaaier af te komen.

Je wil mensen toch niet in de schulden hebben om hun grasmaaier te kunnen onderhouden.
Dan knap je een dier op, en help je een mens naar de malegiezen.

Uiteraard is dit slechts mijn mening hè, geen bewezen feiten...
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 05-03-25 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:23

pmarena schreef:

Maar het probleem blijft toch vooral dat oud-eigenaren zeggen dat ze alle info gegeven hebben aan PZB en dat zij vervolgens zeggen dat ze van niks wisten en toch nog een leuk bedragje er uitknijpen bij de adoptie...

En vergeet niet dat je volgens Henk "artrose niet altijd ziet op de foto". Daarmee komt zn eigen veearts er ook niet te best af. Want de artrose bij alle genoemde verhalen is prima te zien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:27

Femke_Tweety schreef:
En vertel mensen eerlijk hoe hoog de medische kosten voor hun knuffelgrasmaaier kunnen oplopen, nu en in de toekomst.
En dat ze die kosten zelf moeten dragen, en dat als ze dat niet kunnen het geld kost om van de adoptiegrasmaaier af te komen.

Je wil mensen toch niet in de schulden hebben om hun grasmaaier te kunnen onderhouden.
Dan knap je een dier op, en help je een mens naar de malegiezen.

Uiteraard is dit slechts mijn mening hè, geen bewezen feiten...

Zeker dat FT; Neem nu Valentijn/Valley: Het paard had ernstige KS, maar ook Cushing. Had wel een pil per dag nodig. Maar bij PZB stond hij zonder medicatie., "Een beetje op de suikers letten" vonden ze.
Pracend is een maandelijkse hoge kostenpost erbij om een paard gezond te houden. Dat moet je wel weten als adoptant.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:51

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:57

Als je de modder bedoelt in de paddocks dan kun je de halve paardenwereld Nederland wel negatief neerzetten denk ik. Er is de laatste tijd zo ontzettend veel water gevallen dat er meer natte dan droge paddocks zijn. Volgens mij werden de paddocks ook nog aangepakt toch? Dat filmpje zegt dus niet zoveel.