Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AmyJamess schreef:Ik heb het artikel kunnen lezen.
Eerlijk gezegd vind ik dat de Tubantia wel een fijn stuk heeft geschreven.
Maar ik blijf heel veel vraagtekens houden bij een aantal qoutes van Henk in het bericht.
Rizette schreef:Er staat anders heel duidelijk een specifieke naam in het artikel.MyWishMax schreef:Tegen 1 bokker specifiek aangifte?
Jammer dat ik het niet kan lezen.
Waarschijnlijk is dat een dreigement waarmee we ons allemaal aangesproken moeten voelen. Ben heel benieuwd wat de aanklacht is.
darkadia schreef:Dank voor het delen van de link. Goed en helder stuk.
Zoals ik het lees schiet Henk wederom in de verdediging en ontkent van iets van de gebreken te hebben geweten. Maar gezien sommigen eerder als weideMaatje en toen toch ineens als rijpaard zijn aangeboden zegt toch eigenlijk al genoeg….
Hier heb ik ook niet alle info gehad toen ik ging kijken maar heb ik later uit een van de dierenarts vlogs gehaald. Gelukkig doet paardlief het wel goed ondanks zijn beperkingen. (Artrose op c6-c7, deze was mij ook bekend en heb ik foto’s van gehad en is hij voor behandeld, en daarnaast wat ik dus niet wist: signaalverstoring naar zijn achterbenen waardoor hij wat sleept en ook niet volledig zuiver was, en moeite heeft met opstaan na het rollen).
darkadia schreef:Hier heb ik ook niet alle info gehad toen ik ging kijken maar heb ik later uit een van de dierenarts vlogs gehaald.
Gelukkig doet paardlief het wel goed ondanks zijn beperkingen. (Artrose op c6-c7, deze was mij ook bekend en heb ik foto’s van gehad en is hij voor behandeld, en daarnaast wat ik dus niet wist: signaalverstoring naar zijn achterbenen waardoor hij wat sleept en ook niet volledig zuiver was, en moeite heeft met opstaan na het rollen).
Evamarie schreef:Waarschijnlijk heb ik onder een steen gelegen. Maar ik weet v geen bokker die PZB volledig negatief heeft geprobeerd neer te zetten en de verhalen over de adoptie paarden ben ik ook niet tegen gekomen op bokt. Wel veel negatieve berichten over pzb maar geen persoonlijke ervaringen.
pmarena schreef:Die dingen vielen mij inderdaad ook wel op als rode vlaggen in het artikel. Dat hij de DA openzet voor aanval. Dat gezeur over jaloezie. Die laatste alinea ook over paard ondanks de hoge kosten dan maar aanbieden als weidemaatje want geen zin in nog een keer gezeur. Eh....je biedt dat dier aan als weidemaatje omdat het niet geschikt is om op te rijden / omdat je een passend pensioentje wilt, toch...?
Ik kan me de gevoelens van overdrijven en over-reageren door Bokkers overigens wel voorstellen want een behoefte aan drama is men hier ook niet vreemd natuurlijk...
Maar het probleem blijft toch vooral dat oud-eigenaren zeggen dat ze alle info gegeven hebben aan PZB en dat zij vervolgens zeggen dat ze van niks wisten en toch nog een leuk bedragje er uitknijpen bij de adoptie...
Paardenfann4 schreef:Paarden die gewoon gezond zijn en niks mankeren komen daar ook niet terecht. Die zijn prima te verkopen en worden daar natuurlijk niet gratis aangeboden. Het grote probleem met deze stichting is, dat ze geen idee hebben wat de kwalen inhouden waar deze paarden aan lijden. Ze doen atrose en cushing af alsof het niets is en vragen voor adoptie nog meer dan de normale verkoopprijs voor deze paarden. De verhaaltjes die ze erbij typen kloppen van geen kanten, beetje op de suikers letten, artrose heeft hij geen last meer van want is behandeld. Dit soort ziektes gaat nooit over en de problemen komen altijd terug. Dat is waar de schoen wringt, deze paarden zijn die enorme hoge adoptiebedragen absoluut niet waard en horen voor een symbolisch bedrag aangeboden te worden met een eerlijk verhaal erbij wat deze kwalen dus echt inhouden, dat is mijn mening hierover.
Dat hij vind dat mensen langs moeten komen snap ik ook niet, dat maakt deze verhalen toch niets anders? Bovendien halen ze alle reacties weg van mensen die er wel geweest zijn en toch niet zo enthousiast waren.
Ik vind wel dat ze goed werk doen met de paarden die verwaarloosd zijn, die knappen ze echt wel netjes op. Het adoptiegebeuren klopt naar mijn idee niet, dat zouden ze toch zelf ook eens onder de loep moeten nemen.
Rizette schreef:Paardenfann4 schreef:Paarden die gewoon gezond zijn en niks mankeren komen daar ook niet terecht. Die zijn prima te verkopen en worden daar natuurlijk niet gratis aangeboden. Het grote probleem met deze stichting is, dat ze geen idee hebben wat de kwalen inhouden waar deze paarden aan lijden. Ze doen atrose en cushing af alsof het niets is en vragen voor adoptie nog meer dan de normale verkoopprijs voor deze paarden. De verhaaltjes die ze erbij typen kloppen van geen kanten, beetje op de suikers letten, artrose heeft hij geen last meer van want is behandeld. Dit soort ziektes gaat nooit over en de problemen komen altijd terug. Dat is waar de schoen wringt, deze paarden zijn die enorme hoge adoptiebedragen absoluut niet waard en horen voor een symbolisch bedrag aangeboden te worden met een eerlijk verhaal erbij wat deze kwalen dus echt inhouden, dat is mijn mening hierover.
Dat hij vind dat mensen langs moeten komen snap ik ook niet, dat maakt deze verhalen toch niets anders? Bovendien halen ze alle reacties weg van mensen die er wel geweest zijn en toch niet zo enthousiast waren.
Ik vind wel dat ze goed werk doen met de paarden die verwaarloosd zijn, die knappen ze echt wel netjes op. Het adoptiegebeuren klopt naar mijn idee niet, dat zouden ze toch zelf ook eens onder de loep moeten nemen.Moderatoropmerking:Bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
pmarena schreef:Die dingen vielen mij inderdaad ook wel op als rode vlaggen in het artikel. Dat hij de DA openzet voor aanval. Dat gezeur over jaloezie. Die laatste alinea ook over paard ondanks de hoge kosten dan maar aanbieden als weidemaatje want geen zin in nog een keer gezeur. Eh....je biedt dat dier aan als weidemaatje omdat het niet geschikt is om op te rijden / omdat je een passend pensioentje wilt, toch...?
Ik kan me de gevoelens van overdrijven en over-reageren door Bokkers overigens wel voorstellen want een behoefte aan drama is men hier ook niet vreemd natuurlijk...
Maar het probleem blijft toch vooral dat oud-eigenaren zeggen dat ze alle info gegeven hebben aan PZB en dat zij vervolgens zeggen dat ze van niks wisten en toch nog een leuk bedragje er uitknijpen bij de adoptie...
Femke_Tweety schreef:En vertel mensen eerlijk hoe hoog de medische kosten voor hun knuffelgrasmaaier kunnen oplopen, nu en in de toekomst.
En dat ze die kosten zelf moeten dragen, en dat als ze dat niet kunnen het geld kost om van de adoptiegrasmaaier af te komen.
Je wil mensen toch niet in de schulden hebben om hun grasmaaier te kunnen onderhouden.
Dan knap je een dier op, en help je een mens naar de malegiezen.
Uiteraard is dit slechts mijn mening hè, geen bewezen feiten...