FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:01

rockey schreef:
Wordt de kür vandaag uitgezonden op de NOS site?

:j

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:02

gabixcoen schreef:
IlonavL schreef:
Ik lees dit op facebook:

Technische problemen in de arena, de helft van de verlichting is uitgevallen in de Show Arena.
Er is water in één van de generators gelopen...

Oei klinkt niet goed.. -O-

Is dit bij de reining?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:02

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:03

Gun het Patrick zeker, maar vind het wel jammer en ontzettend sneu voor Edward. Hoe hij ook wordt afgemaakt in het topic van gisteren ;( . Dat heeft hij niet verdient. Hier kon niemand wat aan doen. Of misschien wel. De organisatie had gewoon direct mee moeten delen dat er wel met een ander paard in de prijsuitreiking mocht worden gereden. Dan was dit helemaal niet gebeurt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:04

rockey schreef:
Wordt de kür vandaag uitgezonden op de NOS site?

Op het kanaal van NPO Politiek en vanaf 15 uur op NPO 1.

Silkwood

FriesWytske schreef:
Gun het Patrick zeker, maar vind het wel jammer en ontzettend sneu voor Edward. Hoe hij ook wordt afgemaakt in het topic van gisteren ;( . Dat heeft hij niet verdient. Hier kon niemand wat aan doen. Of misschien wel. De organisatie had gewoon direct mee moeten delen dat er wel met een ander paard in de prijsuitreiking mocht worden gereden. Dan was dit helemaal niet gebeurt.

Nog steeds.. Chalotte begint nu ook! :j En toot natuurlijk...

Ja is nu bij de reining

Dallista

HorseTimeXL schreef:
Is die arena trouwens ook de plek waar de dressuur wordt verreden of niet?

Op het CHIO Aken is het dressuur altijd in dit (kleinere, normaal niet-overdekte) stadion. Maar met grote evenementen als het EK wordt de dressuur in het grote stadion gehouden.

Dallista

Re: FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:05

ETA 11:15 hervatting van de wedstrijd

Silkwood

*\%/*

HorseTimeXL

FriesWytske schreef:

Ja he.. dat deed mij ook ongelofelijk zeer.. ze hebben toch altijd een zondebok nodig. En nu is Totilas uitbeeld en dan is er weer een nieuwe zondebok nodig. Het is zo'n geweldige ruiter. Op het paard maar ook daarbuiten. Hij heeft zo'n hoge gunfactor en daarnaast vind ik het toch een van de meest realistische ruiters die als het fout gaat geen smoesjes verzint maar gewoon zegt dat het niet anders is.. hij had gisteren ook kunnen zeggen dat het helemaal fout ging omdat die ziek was maar dat deed die niet..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:06

Ook present vanmiddag. Wat is jullie top 3?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:07

HorseTimeXL schreef:
FriesWytske schreef:

Ja he.. dat deed mij ook ongelofelijk zeer.. ze hebben toch altijd een zondebok nodig. En nu is Totilas uitbeeld en dan is er weer een nieuwe zondebok nodig. Het is zo'n geweldige ruiter. Op het paard maar ook daarbuiten. Hij heeft zo'n hoge gunfactor en daarnaast vind ik het toch een van de meest realistische ruiters die als het fout gaat geen smoesjes verzint maar gewoon zegt dat het niet anders is.. hij had gisteren ook kunnen zeggen dat het helemaal fout ging omdat die ziek was maar dat deed die niet..

Inderdaad en nog toegeven dat hij inderdaad de teugels wat strak had, wat zo verdomde logisch is.. Maar mensen begrijpen dat helaas niet. Komen al LDR foto's van Edward in dat andere topic.. en daar word ik helemaal gestoord van.. dus ontvolg dat topic maar.. -O-

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:08

Wat voor topic is dat dan?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:08

joke20 schreef:

Dressuur?

1 Charlotte
2 Katrina
3 HP

zo gaat het eindigen ongeveer denk ik! :j

Michelle77 schreef:

Uitbellen van Edward Gal, staat op voorpagina

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:09

Dus voor vandaag is het nog niet begonnen?
Goed want ik ben net wakker en was bang dat ik het ging missen x)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:09

Totilas wordt ook nog neergesabeld en dan vooral Mathias, Sjef en iedereen er omheen.

Charlotte wordt altijd zo opgehemeld, dat die zo netjes rijd. Tja, afgelopen donderdag en ook gisteren was er wel te zien dat die ook niet zo netjes rijd.
Vind wat dat betreft Edward een echte sportman. Die blijft, hoe heet het paard ook wordt, ontzettend rustig met zijn handen en lijf. Terwijl anderen dan ontzettend onrustig gaan worden met hun handen en lijf. En ja, hij zal gisteren wel heel wat in zijn handen hebben gehad. Maar dat zag je niet aan hem, terwijl hij niet 100% fit was.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:10

HorseTimeXL schreef:
FriesWytske schreef:

Eens doet mij ook zeer. Denk als het team dit leest dat ze niet blij worden. Zeker met die foto's erbij.
Ze moeten dit eens recht in ze gezicht durven zeggen dat de de meeste terug krabbelen.
Hoop dat ie wat geslapen heeft. Zag gisteren nog studio sport laat. Hij leek wel boos op het losrijterrein. Begrijp ik helemaal.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:11

gabixcoen schreef:
joke20 schreef:

Dressuur?

1 Charlotte
2 Katrina
3 HP

Michelle77 schreef:

Ja he, werd er misselijk van. En idd ik ontken ook niet dat het wat strak is allemaal. Maar het zijn foto's je weet niet hoe het paard op dat moment was en wat die aan het doen was. Je kan zo heel gemakkelijk iemand de schuld gaan geven. Maar goed straks weer lekker ontopic. Ben toch wel benieuwd wat de Nederlandse heren vanmiddag gaan doen!

Mijn top 3 is.
1 Charlotte
2. KS
3. HP

Ik denk toch wel dat HP derde wordt. Mits natuurlijk Johnson zo vermoeid is net zoals toen tijdens de WEG toen ging het hem de kur jammer genoeg niet goed af. Diederik kan ook wel kans maken maar toch vind ik ergens zijn kur nog niet 'spectaculair' genoeg misschien maar wie weet. Hij heeft het zo goed gedaan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:12

Als je goed zoekt, kun je van iedereen dat soort foto's vinden. Er zullen altijd mensen zijn die juist kikken op dit soort dingen. En wie weet misschien zaten er toen net een paar dazen of vliegen op zijn borst, dat hij daarom zo liep. Net alsof die alternatievelingen het zo goed kunnen doen. Die waren er al lang afgesprongen.
@ Joke Denk dat hij behoorlijk teleurgesteld was. Heb het gisteravond niet gezien. Heb je misschien een linkje daarvan.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 16-08-15 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:12

Ik vind het eerlijk gezegd voor de organisatie en het publiek bij de Kuer vandaag ook erg sneu. Geen Totilas, geen Gal met Undercover die toch de enige was die nog voor enige echte spanning kon zorgen in de strijd om het goud tegen Charlotte en Valegro (nou ja, en de Duitse, maar dat zou dan meer om het zilver met Gal zijn gegaan). Het is een EK, dit ziet niemand graag gebeuren, en het publiek betaalt toch behoorlijk wat geld voor een goede wedstrijd, dan hoop je toch op net iets meer. Ook met Werth zonder haar toppaard enzo. :-(

Voor het springen zijn er ook genoeg grote namen die niet komen dit EK, maar daar heeft het toch iets minder impact omdat veel meer dan een paar paarden aanspraak kunnen maken op de titel.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:14

HorseTimeXL schreef:
gabixcoen schreef:

Dressuur?

1 Charlotte
2 Katrina
3 HP

Ja he, werd er misselijk van. En idd ik ontken ook niet dat het wat strak is allemaal. Maar het zijn foto's je weet niet hoe het paard op dat moment was en wat die aan het doen was. Je kan zo heel gemakkelijk iemand de schuld gaan geven. Maar goed straks weer lekker ontopic. Ben toch wel benieuwd wat de Nederlandse heren vanmiddag gaan doen!

Mijn top 3 is.
1 Charlotte
2. KS
3. HP

Ik denk toch wel dat HP derde wordt. Mits natuurlijk Johnson zo vermoeid is net zoals toen tijdens de WEG toen ging het hem de kur jammer genoeg niet goed af. Diederik kan ook wel kans maken maar toch vind ik ergens zijn kur nog niet 'spectaculair' genoeg misschien maar wie weet. Hij heeft het zo goed gedaan.

Hee zelfde top 3! *\o/* <3 :j

joke20 schreef:
Eens doet mij ook zeer. Denk als het team dit leest dat ze niet blij worden. Zeker met die foto's erbij.
Ze moeten dit eens recht in ze gezicht durven zeggen dat de de meeste terug krabbelen.
Hoop dat ie wat geslapen heeft. Zag gisteren nog studio sport laat. Hij leek wel boos op het losrijterrein. Begrijp ik helemaal.

Deed mij ook ongelooflijk zeer, omdat ik weet wat er gebeurt, maar die foto's van hem en hem zo neerhalen.. Ze kunnen zelf niet eens rijden en ze gaan Gal, Rath en Dujardin helemaal kapot maken.. Fijn, houd het lekker voor jezelf.. En die foto's niet in een linkje zetten.. NEE, gewoon openbaar! :j
Inderdaad, logisch dat je boos bent, eerst zo je best doen en dan bijt je paard op z'n tong en dat bloeden stopt net als je daar bent.. -O- Verschrikkelijk..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:15

Denk dat er nog lang wordt gesproken over dit EK-dressuur. En dan niet alleen vanwege Totilas en Undercover. Maar ook vanwege het jureren

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:16

Sorry als deze vraag al beantwoord is maar heb een paar pagina' s gebladerd en het antwoord niet gevonden. Wordt de Grand Prix ergens live op tv uitgezonden? En dan volledig? NOS zendt pas vanaf 15u uit namelijk. Alvast bedankt!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:16

Ik heb niet zoveel verstand van dressuur (kijk er wel naar maar kan er niet erg over meepraten) maar wat ik wel weet is dat het zo verdomde moeilijk is als je paard last heeft van spanning en ruiter ook gespannen is en ook nog half ziek was... zie dat maar eens even te doorbreken! Heel erg makkelijk om dan te wijzen naar de trainingsmethode, als ik iets de afgelopen jaren wel heb geleerd dan is het dat spanning met zoveel meer factoren te maken heeft. En dan nog: ook al zit je paard mentaal zo goed in z'n vel, wedstrijden zijn altijd anders dan thuis en altijd lastiger met een sensibel paard. Ik vond dat hij knap gereden heeft!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:17

Ja dat wel Dallista toch denk ik dat het alsnog wel spannend kan worden zeker voor de derde plek. En ach er is zoveel gebeurd afgelopen EK dat het me niet verbaasd dat er weer iets gebeurd haha :')

En idd je kan van iedere ruiter op hoog niveau zulke foto's wel vinden. Alsof Isabell bijvoorbeeld netjes rijd. Kittel en zo kan je vast meer namen opnoemen. Maarja die staan niet aan de top dus.. Ik snap ook dat die boos is het is ook niet niks..

Die rust inderdaad bij Edward toen Undercover leip werd op de terugweg. Man ik was echt in complete paniek geschoten geloof ik. Wat een rust zeg. En daar bewonder ik Edward gewoon enorm om. Hoe die zulke hete paarden toch door de baan weet te sturen. Ook met Sister heeft die het nooit makkelijk gehad.. maar hij wist altijd het zo hoog mogelijke te score op dat moment..