FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:40

marjolein_el schreef:
Ik vind het nog steeds apart dat ze na hun proef meteen hun paard afgeven. Waarom niet even zelf afzadelen, zo'n paard heeft net keihard ze best voor je gedaan en dan word ie na z'n werk meteen weer afgegeven.

Ze hebben niet voor niets een groom natuurlijk!

BloemBloem

Re: FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:41

Ik vond Laura gisteren tijdens de GPS echt vreselijk
met haar handen ....

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:42

het maakt het paard niks uit hoor wie hem afzadeld.

En voor hun is de proef pas afgelopen als de punten bekend zijn, voor het paard eerder.

Anoniem

Lijkt wel of ze aan het gamen is.

ElineS

marjolein_el schreef:
Ik vind het nog steeds apart dat ze na hun proef meteen hun paard afgeven. Waarom niet even zelf afzadelen, zo'n paard heeft net keihard ze best voor je gedaan en dan word ie na z'n werk meteen weer afgegeven.

Ik zou meteen naar het scherm met punten sjeezen of naar de bondscoach die de punten in de gaten houd, compleet nieuwsgierig. Daarbij geven ze meestal ook meteen een interview en alles. Dus ja, snap het wel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:43

Mens hou je handen is stil joh... (En je lijf eigenlijk ook wel)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:44

Ik vind het nog steeds een vreselijke combi :o
Niets harmonieus aan :n

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:44

Tilt die benen elke keer richting z'n kont. Ze liggen er nog net niet op.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:45

marjolein_el schreef:

Vergis je er niet in, de ruiters zijn echt knettergek met hun toppaard en de meesten doen thuis dan ook heel veel zelf met hun eerste paard. Maar op zo'n concours moeten ze zich volledig op de wedstrijd kunnen concentreren, en zijn er na afloop vaak verplichtingen zoals interviews etc. Daarom is het belangrijk dat je als ruiter een goed team om je heen opbouwt. Die grooms kennen de paarden van haver tot gort.

marjolein_el

ja snap natuurlijk wel dat je je punten meteen wilt weten, maar met eidereen napraten kan ook nadat je je paard even hebt verzorgt. Oké helemaal naverzorgen is niet nodig maar tenminste 5 minuutjes tijd voor je paard na zo'n prestatie vind ik toch wel zo vriendelijk tegenover het paard.

Lalalauraaa

Veulen84 schreef:
Tilt die benen elke keer richting z'n kont. Ze liggen er nog net niet op.

Zo inderdaad zeg, zou net zeggen, wist niet dat de hulpen voor de wissels op het paard zn flanken gegeven moesten worden!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:46

Equimotion schreef:
marjolein_el schreef:

Vergis je er niet in, de ruiters zijn echt knettergek met hun toppaard en de meesten doen thuis dan ook heel veel zelf met hun eerste paard. Maar op zo'n concours moeten ze zich volledig op de wedstrijd kunnen concentreren, en zijn er na afloop vaak verplichtingen zoals interviews etc. Daarom is het belangrijk dat je als ruiter een goed team om je heen opbouwt. Die grooms kennen de paarden van haver tot gort.

daar twijfel ik ook absoluut niet aan hoor :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:46

Wie is dit trouwens?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:47

je kunt bij deze amazone wel goed de hulpen zien....sorry lol

Equimotion

marjolein_el schreef:
ja snap natuurlijk wel dat je je punten meteen wilt weten, maar met eidereen napraten kan ook nadat je je paard even hebt verzorgt. Oké helemaal naverzorgen is niet nodig maar tenminste 5 minuutjes tijd voor je paard na zo'n prestatie vind ik toch wel zo vriendelijk tegenover het paard.

Voordat je van de hoofdring terug bent bij de warm-up/stallen ben je zo 20 min verder met wandelen alleen op zo'n groot concours ;) Als je dus zelf je paard gaat afzadelen ben je een uur verder voor je weer terugbent bij de hoofdring, dan is het concours al afgelopen :))

FriesWytske

Equimotion schreef:
Ben ik de enige die er bij die Spanjaard niets aan vindt :? Ik vind ook een wisselserie met 1 hand rijden niet meer zo knap als je er vervolgens bijna afzwaait met je vrije hand :? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het niet. (en ik zat in het stadion vanmiddag)

Wat heeft Patrick fantastisch werk geleverd met Scandic _/-\o_ Als Uthopia nog een jaar krijgt om er in te groeien ken je die waarschijnlijk ook niet terug, en hetzelfde geldt voor Valegro.

Totilas hebben we het maar niet meer over :x ruitergevoel is blijkbaar niet te koop

@veulen84: je kunt de muziek van Patrick niet mooi vinden maar het past de combinatie perfect. Scandic loopt élke pas exact in het ritme (van mij had hij vandaag boven Uthopia mogen staan)

Nee, vind hem bovendien erg kort in de nek. Hij zou meer lengte mogen hebben. Vind het vreemd dat daar veel bokkers niet over zijn gevallen. Terwijl als je hier een foto neerzet van een paard dat ook zo loopt zet. Dan krijg je commentaar dat ie wat meer lengte in de hals mag hebben.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:48

Die was Laura. Nu komt Adelinde.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:49

Equimotion schreef:
marjolein_el schreef:

Voordat je van de hoofdring terug bent bij de warm-up/stallen ben je zo 20 min verder met wandelen alleen op zo'n groot concours ;) Als je dus zelf je paard gaat afzadelen ben je een uur verder voor je weer terugbent bij de hoofdring, dan is het concours al afgelopen :))

okee daar heb je wel gelijk in :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:51

Ze willen als ze zo hoog geëindigd zijn gewoon zelf de concurrentie zien rijden, dat lijkt me vrij voor de hand liggen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:52

FriesWytske schreef:
Nee, vind hem bovendien erg kort in de nek. Hij zou meer lengte mogen hebben. Vind het vreemd dat daar veel bokkers niet over zijn gevallen. Terwijl als je hier een foto neerzet van een paard dat ook zo loopt zet. Dan krijg je commentaar dat ie wat meer lengte in de hals mag hebben.

Beetje rastypisch natuurlijk ook wel. Zou er erg raar uitzien als je die veel langer zou laten. Hele paard is veel compacter dan een kwpn'er...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:54

Zo wat ben ik blij dat ik nog ff heb kunnen kijken zeg!! :D Was vandaag weg, en mijn vriend had een of ander programma gedownload zodat je je beeldscherm kunt opnemen zeg maar... Tijd ingesteld.. Heeft het internet de hele middag platgelegen!!! No live streaming dus hierzo. Helaas!! Toen maar filmpjes op youtube opgezocht maar met NL commentaar toch wel even fijner kijken, ookal komt ze onderhand na al die dagen wel een beetje m'n neus uit die Anita := :x

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:56

Nou ja je hebt iig van Anita geleerd dat in de pirouette de achterbenen op een plaats moeten blijven staan, o nee niet op een plaats, of toch op een plaats, dat de Piaffffffeeee maar een meter voorwaarts mag en dat een voorbeen vooruit gaat, dat zijn toch wetenswaardigheden van belang

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:58

is er een filmpje van patrick met scandic? Had het afgenomene pa dan voor me maar was fout gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:59

En dat een paard vierkant moet halthouden :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:59

@ Veulen84 Hij heeft zijn kin bijna op zijn borst zitten. Dit is niet rastypisch. Zie genoeg foto's van hetzelfde ras hier op bokt die hun hals hoofdhouding wel goed hebben.