Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Op basis van het copyright van Tubantia mag het stuk hier helaas niet als kopie geplaatst worden. Snap het ergens wel, die journalist heeft er ook een hoop tijd in zitten. Toch jammer.
Babootje schreef:Babootje schreef:Jullie moeten nog wat langer geduld hebben. Ik heb begrepen dat het artikel morgenochtend online staat.
Foutje van mij. Het is maandagmorgen online![]()
De politie - waar natuurlijk ook mee is gesproken - blijft maar achter hem staan. Maar dat komt grotendeels omdat er bij hen geen enkele melding is binnengekomen. Een aangifte bij de politie is natuurlijk lastig, dat zou de politie moeten weten, omdat een geschil een civiele kwestie is. Bovendien zijn mensen die nog een paard hebben van PZB bang dat het weer wordt opgehaald.
Een melding maken bij de NVWA (Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit) kan natuurlijk wel.) Zij gaan ook over dierenwelzijn. Dat is een stuk laagdrempeliger.
Veulen84 schreef:Bij dit stuk vroeg ik mij vooral af wiens woorden dit zijn.Overigens staat er in de laatste alinea een interessant stukje. De dierenpolitie kent de klachten ook, maar staan nog pal achter hem. Ze vinden het allemaal aannames. Als men bij hen met harde feiten en omstandigheden komt, dan kunnen ze misschien ergens over praten.
AnnedB schreef:Mag het artikel wel in eigen woorden omschreven worden?
Bij deze dan mijn mening, in mijn eigen woorden opgeschreven naar aanleiding van wat mijn ogen gelezen hebben.
Geen enkel woord is gekopieerd.
-knip-
Cayenne schreef:Als je trouwens alle gevallen zo bij elkaar leest in het artikel, is het echt bizar dat hun eigen dierenarts alle genoemde gebreken niet zelf heeft geconstateerd tijdens behandelingen..
Evamarie schreef:Waarschijnlijk heb ik onder een steen gelegen. Maar ik weet v geen bokker die PZB volledig negatief heeft geprobeerd neer te zetten en de verhalen over de adoptie paarden ben ik ook niet tegen gekomen op bokt. Wel veel negatieve berichten over pzb maar geen persoonlijke ervaringen.