Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:52

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd
Laatst bijgewerkt door Muiz op 22-05-23 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Prrrr

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:57

Op basis van het copyright van Tubantia mag het stuk hier helaas niet als kopie geplaatst worden. Snap het ergens wel, die journalist heeft er ook een hoop tijd in zitten. Toch jammer.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:10

Prrrr schreef:
Op basis van het copyright van Tubantia mag het stuk hier helaas niet als kopie geplaatst worden. Snap het ergens wel, die journalist heeft er ook een hoop tijd in zitten. Toch jammer.

Moderatoropmerking:
Als toevoeging daar op, het is niet toegestaan op Bokt om VPN's of andere manieren om te betaalmuur te omzeilen te bespreken. Heel jammer maar degene die het artikel willen lezen zullen toch moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:24

Mag het artikel wel in eigen woorden omschreven worden?
Bij deze dan mijn mening, in mijn eigen woorden opgeschreven naar aanleiding van wat mijn ogen gelezen hebben.
Geen enkel woord is gekopieerd.

Er wordt getwijfeld aan de goedheid van Henk.
Via internet komen er regelmatig berichten met klachten over de opvang en de oneerlijke adopties.
Henk is boos.

Eén dame 'koopt' daar een zogenaamd eerlijke en goed gereden dressuurpaard dat prima recreatief bereden kan worden.
Er wordt 1500 euro voor betaald.
Maar al snel wordt duidelijk door reacties op facebook onder een foto van het paard dat er medisch heel veel aan de hand is met het paard.
Een dierenarts schrijft het paard af als rijpaard en het is de vraag of hij zelfs nog weidepaard zou kunnen zijn.
Of het niet eerlijker was om het paard in te laten slapen.
De dame bracht het paard uiteindelijk terug en kreeg na aandringen haar geld terug.
Het paard wordt nu weer als weidemaatje aangeboden.

Dit soort dingen gebeuren vaker en niet iedereen krijgt het bedrag terug.
De paarden kregen volgens het artikel door de leugens van pzb niet de zorg die ze nodig hadden en leden daaronder.

Eén van de paarden die als rijpaard werd verkocht bleek kissing spines te hebben en werd door dierenarts van de adoptant afgekeurd als rijpaard, terwijl het wel zo is aangeboden.
Dit terwijl er al röntgenfoto's waren gemaakt door de vorige eigenaar en ook beschikbaar waren voor Henk.
Deze dame is ruim 3000 euro kwijt aan extra kosten.

Sommige mensen blijven stil uit angst dat hun paard weer wordt opgehaald door Henk.
Zo ook iemand die 4500 euro betaalde voor een 10-jarig dier waar niet op gereden kan worden, bleek achteraf.

Henk vindt het allemaal maar half kloppen en zegt dat men jaloers is.
Hij heeft de grootste paardenopvang voor zielige paarden en is een stichting en heeft belastingvoordeel.

Een adoptiepaard kost niet meer dan 4500 euro.
Vorig jaar werd er meer dan een ton betaald voor adoptiepaarden.

Henk betaald normaal gesproken geen geld terug als zijn leugens zijn achterhaald.
Hij kan zelfs 1000 euro boete opleggen.
Later zegt hij dat bijna altijd het geld terug gegeven wordt.

Henk denkt dat men de verhalen de wereld in helpt omdat hij zo groot is geworden.
En hij heeft geen keuringsrapporten bij de paarden omdat dat 500 euro kost en dat het het onverantwoordelijk is van de adoptanten dat ze op de stichting vertrouwen.

Ook heeft hij gedreig juridische stappen tegen bokt te ondernemen, maar helaas heeft hij niet het resultaat bereikt dat hij wilde. Het topic is nog open.

De kritische berichten op bokt zorgen ervoor dat bij meer mensen de ogen open gaan, want paarden blijven langer staan.
Hij raad ons aan om naar het tuchtcollege te stappen tegen de dierenarts van pzb.

Nog wat verhalen over kapotte paarden, waar met bewijs over gelogen is.
Henk zegt meer dan 100.000 aan da-kosten te hebben per jaar.
Ook wil hij aangifte doen tegen 1 van de bokkers in het pzb topic.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:40

100.000 aan dierenartskosten, leuk voor de belastingdienst die de controle bij Arthur doet.... Kunnen dat meteen even nakijken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:44

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Jullie moeten nog wat langer geduld hebben. Ik heb begrepen dat het artikel morgenochtend online staat. :D

Foutje van mij. Het is maandagmorgen online :D

De politie - waar natuurlijk ook mee is gesproken - blijft maar achter hem staan. Maar dat komt grotendeels omdat er bij hen geen enkele melding is binnengekomen. Een aangifte bij de politie is natuurlijk lastig, dat zou de politie moeten weten, omdat een geschil een civiele kwestie is. Bovendien zijn mensen die nog een paard hebben van PZB bang dat het weer wordt opgehaald.
Een melding maken bij de NVWA (Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit) kan natuurlijk wel.) Zij gaan ook over dierenwelzijn. Dat is een stuk laagdrempeliger.

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 22-05-23 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:47

Tegen 1 bokker specifiek aangifte?

Jammer dat ik het niet kan lezen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:48

Ik zou het ook graag willen lezen, jammer dat het Premium is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:48

MyWishMax schreef:

Worden we al bang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:52

Ooh, je mag geen bokkers bespreken.

Het is naar mijn mening :+ iemand die heel actief in dit topic aanwezig was en is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:10

Geen bokkers bespreken idd. Maar de paarden die in het artikel bij naam genoemd zijn zijn: imhoff/spetter, Vally/Valentijn en Denver. In een opsomming staan ook nog Johnny, Lottie, Bruno en Pucka. En 2 die niet bij naam genoemd worden.

Overigens staat er in de laatste alinea een interessant stukje. De dierenpolitie kent de klachten ook, maar staan nog pal achter hem. Ze vinden het allemaal aannames. Als men bij hen met harde feiten en omstandigheden komt, dan kunnen ze misschien ergens over praten.

Het lijkt er op dat als je dit deels wil stoppen dat je dus met deze bewijzen en feiten naar de dierenpolitie moet, ondanks dat je er geen zaak van kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:12

Veulen84 schreef:
Overigens staat er in de laatste alinea een interessant stukje. De dierenpolitie kent de klachten ook, maar staan nog pal achter hem. Ze vinden het allemaal aannames. Als men bij hen met harde feiten en omstandigheden komt, dan kunnen ze misschien ergens over praten.
Bij dit stuk vroeg ik mij vooral af wiens woorden dit zijn.
Heeft Henk dit zelf gezegd of zijn dit de woorden van de dierenpolitie?
Ik zou het namelijk echt kwalijk vinden als die laatste hier niet onpartijdig in zou staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:25

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 23-05-23 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:28

Cayenne schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws

Babootje gaat het over...
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 23-05-23 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:32

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 22-05-23 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:42

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, geen eigen ervaring.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 22-05-23 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:47

Maar waarom wordt er dan aangifte gedaan tegen een bokker?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:52

StalNollie schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, geen eigen ervaring

Die reacties staan niet op hun FB pagina zeker? Want daar kan ik ze niet terug vinden.
Of ze hebben het weer verwijderd :+
Laatst bijgewerkt door Muiz op 22-05-23 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:06

Wat een apart citaat aan het einde, naar mijn mening dan :Y)

Ik zou een uitspraak als dat snappen als het een bedrijf met winstoogmerk was, maar in deze setting niet helemaal :\

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:06

AnnedB schreef:
Mag het artikel wel in eigen woorden omschreven worden?
Bij deze dan mijn mening, in mijn eigen woorden opgeschreven naar aanleiding van wat mijn ogen gelezen hebben.
Geen enkel woord is gekopieerd.

-knip-

Dat mag zeker, eigen woorden hebben we geen problemen mee.

Voorderest moeten we ook nog steeds streng zijn op het alleen delen van eigen ervaringen. Via via is geen eigen ervaring en zullen we verwijderen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:51

Cayenne schreef:
Als je trouwens alle gevallen zo bij elkaar leest in het artikel, is het echt bizar dat hun eigen dierenarts alle genoemde gebreken niet zelf heeft geconstateerd tijdens behandelingen..

Vind je? Dat ligt er toch maar geheel aan waarom een arts erbij gehaald wordt? is het een klinisch verhaal met vraag; "klinische controle --> zou deze zo bereden kunnen worden?", en het verhaal van een vorige eigenaar wordt niet met de arts gedeeld, dan wordt toch enkel even op een neer gestapt en gedraafd, en eens naar hart en longen geluisterd?

Loopt ie op dat moment goed, waarom dan (zonder dat je de info van de vorige eigenaren hebt mogen inzien) een negatief advies geven?

Let op: nu volgt een mening:
ik kan me niet voorstellen dat die betreffende veearts de KS-foto's of de andere bevindingen aan de kant zou schuiven en zijn krabbel zou zetten op een papier zonder tig mitsen en maren met "paard nog geschikt voor rijden".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:54

Waarschijnlijk heb ik onder een steen gelegen. Maar ik weet v geen bokker die PZB volledig negatief heeft geprobeerd neer te zetten en de verhalen over de adoptie paarden ben ik ook niet tegen gekomen op bokt. Wel veel negatieve berichten over pzb maar geen persoonlijke ervaringen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:07

Evamarie schreef:
Waarschijnlijk heb ik onder een steen gelegen. Maar ik weet v geen bokker die PZB volledig negatief heeft geprobeerd neer te zetten en de verhalen over de adoptie paarden ben ik ook niet tegen gekomen op bokt. Wel veel negatieve berichten over pzb maar geen persoonlijke ervaringen.

Denk dat je onder die steen hebt gelegen inderdaad.

Zijn veel persoonlijke ervaringen verteld.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:13

Moderatoropmerking:
Verwijderd omdat het bericht op de man was en niet bij het onderwerp blijft.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 22-05-23 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:21

MyWishMax schreef:

Waarschijnlijk is dat een dreigement waarmee we ons allemaal aangesproken moeten voelen. Ben heel benieuwd wat de aanklacht is.