Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cayenne schreef:Lees dit bericht anders even. Het maakt een hele hoop duidelijk over de situatie met de gestorven merrie https://www.facebook.com/svenka.schulti ... 2969910501
En idd, knuffelen is in zo'n geval puur egoisme van de mens en vermenselijking.
Cayenne schreef:Lees dit bericht anders even. Het maakt een hele hoop duidelijk over de situatie met de gestorven merrie https://www.facebook.com/svenka.schulti ... 2969910501
En idd, knuffelen is in zo'n geval puur egoisme van de mens en vermenselijking.
Wendy schreef:loriene schreef:Maar wat is er mis met het knuffelen dan?
Dieren zijn niet wild,zijn niet aggresief.
Zoeken de mens soms gewoon op.
Wat een domme opmerking. Het is 400 kilo wild dier. Die je afleert om afstand te houden. Je kunt toch zelf wel bedenken hoe dom dat is?
loriene schreef:Ja ik ben oliedom.
Zijn geen wilde dieren.
Karl66 schreef:loriene schreef:Ja ik ben oliedom.
Zijn geen wilde dieren.
Of je oliedom bent weet ik niet en daar durf ik dan ook geen uitspraak over te doen. Maar de opmerking dat het geen wilde dieren zijn is semantische haarkloverij. Het zijn in ieder geval verwilderde dieren en de discussie na hoeveel generaties je een verwilderd dier weer wild kan noemen is niet zo interessant. Want het is zeker geen tam dier maar een dier dat in het wild leeft en niet geconditioneerd is op contact met mensen.
Veulen84 schreef:. Wild is een aanduiding voor dieren of diergroepen die voorzichzelf zorgen.
Kuggur schreef:Veulen84 schreef:. Wild is een aanduiding voor dieren of diergroepen die voorzichzelf zorgen.
Volgens die definitie zijn mijn schapen en hun lammeren nu "wild". Maar nu zijn we wel semantisch aan het modderen. Het gaat hier om wettelijke definities, en wat voor gevolgen dat heeft voor het beheer van dit gebied/deze populaties.
Veulen84 schreef:Jij woont in ijsland toch? Nederlandse schapen gehouden door boeren hebben een hoge maten van zorg nodig. Echter heeft nederland een aantal kuddes schapen die als wild geregistreerd staan (moeflons).