Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:43

Ik vind het zo jammer dat het zo gelopen is met sommige paarden uit de veiling. Over de rug van de paarden hebben bepaalde hun slag geslagen...
Ik ken de stichting niet, maar ik heb het idee dat ze voor deze veilingpaarden zijn gegaan vanwege:
Naamsbekendheid, extra donaties en misschien zelfs om (eigen) paarden te kunnen aanschaffen van het geld van anderen. Aangezien ze niet voor adoptie mogen.

Echt ongelofelijk dit... Waarom paarden aanschaffen voor een belachelijk hoog bedrag (en deze niet aan andere gunnen) en dan niet voor adoptie aanbieden terwijl ze niks mankeren (of iig niks wat adoptie tegen zou gaan).

En dan komt er aan het licht hoe de paarden erbij staan bij deze stichting. Ik krijg meer het idee dat de stichting een uit de hand gelopen hobby is en dat er meer paarden worden verzameld dan dat de stichting hun taak serieus nemen: Paarden opvangen, opknappen en daar mogelijk ter adoptie aanbieden. En vooral dat laatste zodat er geen overschot komt, er paarden die echt in nood zijn opgevangen kan worden en de stichting zich ook trots een stichting opvang voor paarden mag noemen.

Ik vind dit gewoon schandalig en zou dan ook nooit aan zo'n stichting doneren. Neem je verantwoording en zorg ervoor dat alles op orde is en transparant is... Dan zou ik zeker denken aan doneren en zo meerdere met mij, waardoor er ook niet meer gebedeld hoeft te worden om geld voor entingen/ontwormingen(?).

Zelf heb ik ontzettend te doen met Wedfort, als ik alles zo lees en volg dan is zijn leven alleen maar achteruit gegaan...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:55

Bekapping schreef:
Daar heb je gelijk in claudnr9 die lijst moet nodig bijgewerkt worden,door gebrek aan tijd lopen we daar mee achter

Dat lijkt me toch het eerste wat je doet als je een stichting bent voor herplaatsing?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:50

Bekapping schreef:
Nee,Kenzo wordt niet aangeboden om te leasen en Nee er wordt niet tegen betaling op gereden.

Maar wat doet Kenzo daar dan wel?

mallebabe

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:37

Kenzo " geniet " daar van zijn oude dag |(

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:39

Hoe oud is kenzo dan?

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:03

Axel_Valerie schreef:
Hoe oud is kenzo dan?

Ik weet niet of hij geniet, denk het niet.
Ruin, KWPN, geb. 1992, v. Flemmingh x ster, pres. x v. Purioso x keur, pref, pres. x v. Joost x ster, geschikt als gezelschapspaard of zorgboerderij, paspoortnaam 'Klemmingh'

Het is nu toch een rijpaard. :(

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:10

Axel_Valerie schreef:
Bekapping schreef:
Nee,Kenzo wordt niet aangeboden om te leasen en Nee er wordt niet tegen betaling op gereden.

Maar wat doet Kenzo daar dan wel?

Ik ben gewoon echt benieuwd..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:54

Het is wel grappig, de één zegt dat Kenzo wel als rijpaardje ingezet wordt en de ander beweert van niet. Wat is nu de werkelijkheid?????

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:09

Ik dacht dat het al duidelijk was dat hij in het bezit was van iemand van het bestuur? Zo heb ik het begrepen in ieder geval :j

Dan neem ik aan dat die er een soort eigen paard aan heeft en degene is die er mee rijdt of andere dingen doet. Dan zou het dus prima kloppen als gezegd wordt dat hij niet als manegepaard wordt ingezet / er niet tegen betaling op gereden wordt, maar dat er wel op gereden wordt. Door dat bestuurslid dus die hem als eigen paard "geadopteerd" heeft.

In hoeverre het over de schreef gaat om donaties te gebruiken om een duur paard aan te kopen als stichting en deze vervolgens wellicht voor een habbekrats te verkopen aan iemand van het bestuur om te houden voor eigen gebruik, wellicht ook nog op onderhoudskosten van de stichting....dat is weer een andere vraag.

Als dit al zo gegaan is want we weten helemaal niet hoe men dit verder heeft geregeld.
En misschien is het wel niet zo raar om een bestuurslid te belonen met een eigen paard, bij andere stichtingen wordt er immers ook salaris uitbetaald volgens mij? Dan zou je dit zo kunnen zien.

Of de donateurs het er mee eens zijn dat er "dure eigen paarden" aangekocht worden met hun donaties voor opvang en herplaatsing van kansarme paarden is weer een ander verhaal :=

Ik ben wel benieuwd hoe het nu eigenlijk zit met deze paarden en wat het idee van de stichting er achter is om paarden voor eigen gebruik te houden, en in hoeverre donateurs dit (kunnen) weten dat men dit zo aanpakt.

Op zich valt het allemaal wel uit te leggen maar dan moet je er wel duidelijk en transparant over zijn als stichting zodat menen weten wat er met hun donaties gebeurt en ze er niet van balen als ze achteraf van een hele andere manier van besteding horen dan waar ze dachten voor te doneren :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:08

Het hele topic gelezen, filmpjes bekeken, meningen aangehoord.
Nu heb ik alleen nog een vraagje.
Hoe zit het met de jonge paarden die daar geboren zijn en er nu nog lopen?
Ik las iets van een 5-jarige en ook dat het halfbroertje er ook staat.
Wordt er ook gefokt in de opvang?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:12

pmarena schreef:
Ik dacht dat het al duidelijk was dat hij in het bezit was van iemand van het bestuur? Zo heb ik het begrepen in ieder geval :j

Dan neem ik aan dat die er een soort eigen paard aan heeft en degene is die er mee rijdt of andere dingen doet. Dan zou het dus prima kloppen als gezegd wordt dat hij niet als manegepaard wordt ingezet / er niet tegen betaling op gereden wordt, maar dat er wel op gereden wordt. Door dat bestuurslid dus die hem als eigen paard "geadopteerd" heeft.

In hoeverre het over de schreef gaat om donaties te gebruiken om een duur paard aan te kopen als stichting en deze vervolgens wellicht voor een habbekrats te verkopen aan iemand van het bestuur om te houden voor eigen gebruik, wellicht ook nog op onderhoudskosten van de stichting....dat is weer een andere vraag.

Als dit al zo gegaan is want we weten helemaal niet hoe men dit verder heeft geregeld.
En misschien is het wel niet zo raar om een bestuurslid te belonen met een eigen paard, bij andere stichtingen wordt er immers ook salaris uitbetaald volgens mij? Dan zou je dit zo kunnen zien.

Of de donateurs het er mee eens zijn dat er "dure eigen paarden" aangekocht worden met hun donaties voor opvang en herplaatsing van kansarme paarden is weer een ander verhaal :=

Ik ben wel benieuwd hoe het nu eigenlijk zit met deze paarden en wat het idee van de stichting er achter is om paarden voor eigen gebruik te houden, en in hoeverre donateurs dit (kunnen) weten dat men dit zo aanpakt.

Op zich valt het allemaal wel uit te leggen maar dan moet je er wel duidelijk en transparant over zijn als stichting zodat menen weten wat er met hun donaties gebeurt en ze er niet van balen als ze achteraf van een hele andere manier van besteding horen dan waar ze dachten voor te doneren :)

Daarom insinueer ik niks en vraag ik ook alles.. Ik ben gewoon echt oprecht benieuwd. Ik wil graag weten hoe alles in elkaar zit.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:13

Nee,er wordt niet gefokt in de opvang!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:18

Maar er zijn wel veulens of jaarlingen toch?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:24

Nee die zijn er allebei niet

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:24

Maar is er dan iets mis met die jonge dieren? :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:54

Er is toen toch een veulen geboren uit een merrie die opgevangen is?
Wat is daar mee gebeurd?

En bekapping, wat doet Kelzo nu dan? Want het lijkt mij zonde om een gezond
paard met zo'n afstamming stil te zetten?

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:42

Bekapping schreef:
Nee,er wordt niet gefokt in de opvang!

Ik heb nog niet zolang geleden daar stage gelopen en veulens en jaarlingen zijn er niet en er wordt ook niet gefokt. Er staat wel een jonge fries, die wordt nu ingereden, beestje is gekocht op marktplaats voor de oprichtster van de stichting, een cadeautje van de stichting na het verlies van de fries Dana, zij moest ingeslapen worden.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:50

Axel_Valerie schreef:
Er is toen toch een veulen geboren uit een merrie die opgevangen is?
Wat is daar mee gebeurd?

En bekapping, wat doet Kelzo nu dan? Want het lijkt mij zonde om een gezond
paard met zo'n afstamming stil te zetten?

Dat veulen is inmiddels 5 jaar :D en die staat op de opvang en is ongeschikt als rijpony omdat hij spat heeft.
Naast dat kinderen vrolijk hobbelen op Kenzo, rijdt de voorzitter met haar 100 kg, met alle respect, Kenzo gewoon. :(

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:05

Lijkt er wel op dat er nogal wat "kadootjes" naar de diverse vrijwilligers gaan.
Lijkt me niet de bedoeling.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:18

Ik vind het aardig dat je steeds antwoord mallebabbe maar ik vraag het even gericht aan bekapping omdat zij op dit moment betrokken is bij de stichting.

Wat gebeurd er nu met Kenzo? Is het paard adopteerbaar? Wie rijd er nu mee of staat hij stil?

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:38

Axel_Valerie schreef:
Ik vind het aardig dat je steeds antwoord mallebabbe maar ik vraag het even gericht aan bekapping omdat zij op dit moment betrokken is bij de stichting.

Wat gebeurd er nu met Kenzo? Is het paard adopteerbaar? Wie rijd er nu mee of staat hij stil?

Ik deel met jullie wat ik gezien heb en wat ik weet :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:41

Maar jij bent een stagiair geweest en bekapping zit er nu. Vandaar dat ik de vraag aan hem/haar stel.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:44

Hahaha Mallebabe,je hebt pas stage gelopen bij de Stichting en je bent 34 jaar?
Volgens mij ben je niet helemaal eerlijk,toch?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:48

Kenzo is niet beschikbaar voor adoptie!Hij staat samen met First in een grote stal met grote uitloop,daar kunnen ze vrij in en uitlopen,het hek naar de bak staat altijd open dus daar kunnen ze ook wanneer ze dat willen inlopen,om te rollen en te rennen. S"middags staan ze op het weiland

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:55

Bekapping schreef:
Hahaha Mallebabe,je hebt pas stage gelopen bij de Stichting en je bent 34 jaar?
Volgens mij ben je niet helemaal eerlijk,toch?

Of ik ben geen 34 jaar hahaha