Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Wat is er toch mis met een paard naar de slacht brengen.
Soms d3nk ik omdat men te sentimenteel geworden is dit soort stichtingen bestaan.
En in gesprek gaan
Been there, done that
oji schreef:Als het leven lijden wordt, vind ik het dierwaardiger om het te laten gaan, dan om koste wat het kost het leven te rekken. Daarmee zeg ik niet dat elk niet meer "bruikbaar" paard ingeslapen moet worden, ik vind wel degelijk dat een paard recht heeft op een mooi pensioen. Maar een mooi pensioen is in mijn ogen pijnvrij en naar gelang de leeftijd fit en tevreden. Een lange lijdensweg moeten doorstaan om uiteindelijk bij een eventueel pijnvrij en fit pensioen te kunnen komen, is in mijn ogen niet een mooi pensioen, is in mijn ogen onnodig lijden rekken. Het dier weet niet dat hij eerst maanden moet lijden om uiteindelijk nog een tijdje het fijn te kunnen hebben, het dier weet alleen het nu, en dat is vaak lijden als ze bij PZB aankomen. Dus nee ik weet niet of ik het, los van alle financiële vraagstukken, allemaal wel zo nobel vindt. Maar dat is mijn mening. Mijn merrie staat met vervroegd pensioen, heeft het heerlijk en ik hoop dat ze op deze manier 30+ wordt. Maar gaat ze zware medische ellende krijgen, wat lang gaat duren en waarbij ze weer voor lange tijd naar een kliniek zou moeten, dan zou ik ervoor kiezen om haar te laten gaan. Niet vanwege de kosten, niet vanwege dat ik dat als last zou zien, maar uitsluitend vanwege HAAR belang, want ik kan helemaal niet zonder haar. Dus ik zie het nobele niet zo eerlijk gezegd om die paarden die geen goed leven hebben gehad, die daar in het hier en het nu heel veel van te lijden hebben, maar rucksichtslos proberen op te knappen. Voor wie doe je dat? In mijn ogen nl niet voor het paard.
Dreamboy schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
anjali schreef:Dreamboy schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Dat is zeker fout ja. Maar, de beste stuurlui staan aan wal. Want wie begint er dan een betere opvang voor gedumpte paarden? Volgens mij bestaat er in Nederland verder niets daarvoor. Alleen de Paardenkamp maar dat iets heel anders nl. een rusthuis voor bejaarde (20+) paarden en die kunnen daar de rest van hun leven blijven. Voor jongere paarden is er niets.
Citaat:De paarden mogen niet in manege lessen ingezet worden, of verleased worden. U mag er wel wedstrijden mee rijden of het dier voor coaching doeleinden gebruiken, mits nadrukkelijk in de houderschapsovereenkomst vermeld is, dat dit niet mag voor dit dier.
Eef_Bam schreef:Citaat:De paarden mogen niet in manege lessen ingezet worden, of verleased worden. U mag er wel wedstrijden mee rijden of het dier voor coaching doeleinden gebruiken, mits nadrukkelijk in de houderschapsovereenkomst vermeld is, dat dit niet mag voor dit dier.
Weer een pareltje op de website van pzb. Er staat dus je mag een dier gebruiken voor coaching en wedstrijden mits (dus als) er in de overeenkomst staat dat dit niet mag. Kan er nou echt niemand daar goed genoeg Nederlands om het verschil tussen mits en tenzij te begrijpen
.
Cayenne schreef:Het valt me wel op dat ze al maanden geen vlog meer hebben geplaatst?
Eef_Bam schreef:Citaat:De paarden mogen niet in manege lessen ingezet worden, of verleased worden. U mag er wel wedstrijden mee rijden of het dier voor coaching doeleinden gebruiken, mits nadrukkelijk in de houderschapsovereenkomst vermeld is, dat dit niet mag voor dit dier.
Weer een pareltje op de website van pzb. Er staat dus je mag een dier gebruiken voor coaching en wedstrijden mits (dus als) er in de overeenkomst staat dat dit niet mag. Kan er nou echt niemand daar goed genoeg Nederlands om het verschil tussen mits en tenzij te begrijpen
.