Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 18-03-23 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan Boktregels

IHN

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:49

maar doe dan ook die melding. Want al 153 pagina's komt dit regelmatig terug.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:38

Echwel schreef:
Wat is er toch mis met een paard naar de slacht brengen.
Soms d3nk ik omdat men te sentimenteel geworden is dit soort stichtingen bestaan.
En in gesprek gaan

Been there, done that

Ik vind het een schandaal dat paarden zo snel naar de slacht gebracht worden als ze niet 100% meer kunnen presteren. Ze krijgen geen pensioen bij ouderdom of arbeidsongeschiktheid.PZB springt in dat gat maar ondanks dat hun idee goed is vind ik dat ze erg veel fouten maken in de uitvoering en de communicatie. De al heel lang doorgaande heksenjacht tegen hen hier op Bokt vind ik fout ,heeft men niets beters te doen? En nee ik ben verder geen fan van PZB want ik ben ooit terwijl ik ze juist wou ondersteunen zeer onterecht en nergens op slaand afgekat door iemand van hen. Ik wil ook alleen eigen paarden en geen adoptie. Maar voor anderen werkt dat wel kennelijk. En ik vind ook de bemoeienis met andermans geld zwaar ongepast tenzij jij nog geld van hen tegoed zou hebben.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 04-03-25 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:46

Als het leven lijden wordt, vind ik het dierwaardiger om het te laten gaan, dan om koste wat het kost het leven te rekken. Daarmee zeg ik niet dat elk niet meer "bruikbaar" paard ingeslapen moet worden, ik vind wel degelijk dat een paard recht heeft op een mooi pensioen. Maar een mooi pensioen is in mijn ogen pijnvrij en naar gelang de leeftijd fit en tevreden. Een lange lijdensweg moeten doorstaan om uiteindelijk bij een eventueel pijnvrij en fit pensioen te kunnen komen, is in mijn ogen niet een mooi pensioen, is in mijn ogen onnodig lijden rekken. Het dier weet niet dat hij eerst maanden moet lijden om uiteindelijk nog een tijdje het fijn te kunnen hebben, het dier weet alleen het nu, en dat is vaak lijden als ze bij PZB aankomen. Dus nee ik weet niet of ik het, los van alle financiële vraagstukken, allemaal wel zo nobel vindt. Maar dat is mijn mening. Mijn merrie staat met vervroegd pensioen, heeft het heerlijk en ik hoop dat ze op deze manier 30+ wordt. Maar gaat ze zware medische ellende krijgen, wat lang gaat duren en waarbij ze weer voor lange tijd naar een kliniek zou moeten, dan zou ik ervoor kiezen om haar te laten gaan. Niet vanwege de kosten, niet vanwege dat ik dat als last zou zien, maar uitsluitend vanwege HAAR belang, want ik kan helemaal niet zonder haar. Dus ik zie het nobele niet zo eerlijk gezegd om die paarden die geen goed leven hebben gehad, die daar in het hier en het nu heel veel van te lijden hebben, maar rucksichtslos proberen op te knappen. Voor wie doe je dat? In mijn ogen nl niet voor het paard.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:08

oji schreef:
Als het leven lijden wordt, vind ik het dierwaardiger om het te laten gaan, dan om koste wat het kost het leven te rekken. Daarmee zeg ik niet dat elk niet meer "bruikbaar" paard ingeslapen moet worden, ik vind wel degelijk dat een paard recht heeft op een mooi pensioen. Maar een mooi pensioen is in mijn ogen pijnvrij en naar gelang de leeftijd fit en tevreden. Een lange lijdensweg moeten doorstaan om uiteindelijk bij een eventueel pijnvrij en fit pensioen te kunnen komen, is in mijn ogen niet een mooi pensioen, is in mijn ogen onnodig lijden rekken. Het dier weet niet dat hij eerst maanden moet lijden om uiteindelijk nog een tijdje het fijn te kunnen hebben, het dier weet alleen het nu, en dat is vaak lijden als ze bij PZB aankomen. Dus nee ik weet niet of ik het, los van alle financiële vraagstukken, allemaal wel zo nobel vindt. Maar dat is mijn mening. Mijn merrie staat met vervroegd pensioen, heeft het heerlijk en ik hoop dat ze op deze manier 30+ wordt. Maar gaat ze zware medische ellende krijgen, wat lang gaat duren en waarbij ze weer voor lange tijd naar een kliniek zou moeten, dan zou ik ervoor kiezen om haar te laten gaan. Niet vanwege de kosten, niet vanwege dat ik dat als last zou zien, maar uitsluitend vanwege HAAR belang, want ik kan helemaal niet zonder haar. Dus ik zie het nobele niet zo eerlijk gezegd om die paarden die geen goed leven hebben gehad, die daar in het hier en het nu heel veel van te lijden hebben, maar rucksichtslos proberen op te knappen. Voor wie doe je dat? In mijn ogen nl niet voor het paard.

Wat ik vaak zie is dat ze weg moeten als ze niet meer voldoende bereden kunnen worden.En dan wordt hun onderhoud ineens te duur terwijl dat geen probleem was toen ze nog wel goed konden werken. Het paard moet weg en in no time staat er een nieuwe op stal. Maar dat moet iedereen zelf weten. Echter het steeds maar doorgaande aanvallen op PZB die een goede intentie hebben ondanks dat de uitvoering rammelt, dat vind ik veel te ver gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:12

Anjali, jouw posts hier maken het eerder erger dan beter.
Want je scheert echt alles over 1 kam terwijl er door heel veel mensen in dit topic juist geprobeerd wordt open te communiceren, vragen te stellen zonder direct met oordelen te smijten.

Ik ben niet tegen PzB, hun intentie is goed! Daar ben ik echt van overtuigt.

De uitvoering rammelt op een aantal punten, daar mag je vraagtekens bij zetten. Dat is niet aanvallen, dat is een gesprek proberen aan te gaan.
Helaas wordt daar gesprek met name op fora als Facebook direct afgekapt/gesencureerd of niet eens mogelijk doordat de reacties domweg uitgeschakeld worden.

Als je niets te verbergen hebt, waarom stel je je dan zo op? Dat vraag ik mij oprecht af en ik vermoed met mj veel meer Bokkers.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:44

Dreamboy schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Dat is zeker fout ja. Maar, de beste stuurlui staan aan wal. Want wie begint er dan een betere opvang voor gedumpte paarden? Volgens mij bestaat er in Nederland verder niets daarvoor. Alleen de Paardenkamp maar dat iets heel anders nl. een rusthuis voor bejaarde (20+) paarden en die kunnen daar de rest van hun leven blijven. Voor jongere paarden is er niets.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:51

Je slaat met deze oneliners naar mijn mening een fijn topic flink plat Anjali. Jammer.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:00

En omdat er niets anders is, mag je niet kritisch zijn???

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:08

anjali schreef:
Dreamboy schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Dat is zeker fout ja. Maar, de beste stuurlui staan aan wal. Want wie begint er dan een betere opvang voor gedumpte paarden? Volgens mij bestaat er in Nederland verder niets daarvoor. Alleen de Paardenkamp maar dat iets heel anders nl. een rusthuis voor bejaarde (20+) paarden en die kunnen daar de rest van hun leven blijven. Voor jongere paarden is er niets.

Er zijn zat paardenrusthuizen waar ook jongere, geblesseerde paarden terecht kunnen. Alleen kost dat elke maand geld en dat hebben mensen er niet voor over of kunnen ze niet opbrengen als ze een nieuw paard willen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:43

Er zijn zeker meerdere van dat soort stichtingen. Alleen zoeken zij niet zo uitgebreid de media op. Hier in de buurt zit al zo’n kleine stichting.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 00:11

Citaat:
De paarden mogen niet in manege lessen ingezet worden, of verleased worden. U mag er wel wedstrijden mee rijden of het dier voor coaching doeleinden gebruiken, mits nadrukkelijk in de houderschapsovereenkomst vermeld is, dat dit niet mag voor dit dier.

Weer een pareltje op de website van pzb 8)7 . Er staat dus je mag een dier gebruiken voor coaching en wedstrijden mits (dus als) er in de overeenkomst staat dat dit niet mag. Kan er nou echt niemand daar goed genoeg Nederlands om het verschil tussen mits en tenzij te begrijpen :=.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:54

Eef_Bam schreef:
Citaat:
De paarden mogen niet in manege lessen ingezet worden, of verleased worden. U mag er wel wedstrijden mee rijden of het dier voor coaching doeleinden gebruiken, mits nadrukkelijk in de houderschapsovereenkomst vermeld is, dat dit niet mag voor dit dier.

Weer een pareltje op de website van pzb 8)7 . Er staat dus je mag een dier gebruiken voor coaching en wedstrijden mits (dus als) er in de overeenkomst staat dat dit niet mag. Kan er nou echt niemand daar goed genoeg Nederlands om het verschil tussen mits en tenzij te begrijpen :=.

:') :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:19

Het valt me wel op dat ze al maanden geen vlog meer hebben geplaatst?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:41

Ik kijk die vlogs nooit, dus dat valt mij niet op.

Wat mij opvalt is dat zo'n gezonde 2 jarige er nog staat na zoveel tijd. Dat vind ik wel bijzonder.
Ze zouden er goed aan doen om zo'n dier gewoon te verkopen ipv 'adoptie', vermoedelijk was ie dan al lang weg geweest.

Gezonde 2 jarige waar je geen wedstrijden/coaching/fokken mee mag is veel minder aantrekkelijk natuurlijk dan 1 waarmee het wel mag.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:13

Cayenne schreef:

Het was hier ook even stil qua discussies.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:27

Cayenne schreef:

Ik ben nog steeds geblokkeerd dus ik zie sowieso weinig meer voorbij komen van ze…

Maar idd sommige paarden staan er super lang en taal technisch genoeg te verbeteren. Is toen ook hulp voor aangeboden, maar werd niet geaccepteerd geloof ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:50

Eef_Bam schreef:
Citaat:

Er zijn helaas heel veel mensen die dat verschil niet begrijpen, daarmee zijn ze echt geen uitzondering helaas :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:12

Nou Ik had een overzichtje gelezen op FB waarbij er toch zo'n 30 paarden geplaatst waren, waarvan er voor zover ik bijgehouden heb er ook weer 2 van terug zijn (Blue curacao en Uferno).

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:01

Cayenne schreef:

Dit viel mij bij instagram erg op.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:04

Cayenne schreef:

Dit topic was ook erg stil de afgelopen tijd. Is ook behoorlijk opgeschoond na hun dreigig richting bokt, dus ze konden wat rustiger doen met verhalen typen

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:19

Ania schreef:
Cayenne schreef:

Dit topic was ook erg stil de afgelopen tijd. Is ook behoorlijk opgeschoond na hun dreigig richting bokt, dus ze konden wat rustiger doen met verhalen typen

Dreiging?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:24

Oja die advocaat :D.

Zouden die berichten ook allemaal verwijderd zijn? Geen zin om terug lezen..

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:19

Hoeveel pagina’s had dit topic eerst dan? Heb ik niet onthouden

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 00:14

Zag dat er weer ergens een bingo wordt georganiseerd met Paard zoekt baas als wordt gesponsord stichting.
Kom even niet op t goeie woord :+