Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:Toevallig was dit een bevalling die niet goed ging,merrie had dus hulp nodig anders ging ze zowiezo dood.
SBB stak geen poot uit!
Hoe had jij dan gereageerd vraag ik me af.
Veulen84 schreef:loriene schreef:Toevallig was dit een bevalling die niet goed ging,merrie had dus hulp nodig anders ging ze zowiezo dood.
SBB stak geen poot uit!
Hoe had jij dan gereageerd vraag ik me af.
Afstand nemen... Hoe moeilijk het ook is, je kunt niet elk dier willen redden. Je moet ook niet elk dier willen redden. Anders is het te veel dadelijk een giga te veel.
Bovendien weet je niet wat er zou zijn gebeurd als er geen mensen waren geweest.
In mijn optiek wordt het tijd om al het gebied dicht te gooien. Samenscholingsverbod voor de wegen er omheen. Plan van uitdunnen uitvoeren. En volgende zomer pas weer open. Dit is al lang niet meer in het best intrest van de dieren daar.
Daks schreef:Er zijn gisteren teveel fouten gemaakt door de zogenaamde Actievoerders.
1 de mensen illegaal in de OVP waren.
2 je een paard en zeker geen "wilde" toe gaat dekken met zonneschermen voor een auto en ook geen dekens.
3 een bevallende merrie laat je met rust.
4 de bevalling was nog maar net bezig en nee ziet er niet gemakkelijk uit maar is niet gelijk te moeilijk(ja filmpje gezien en zag een normale bevalling die nog niet lang bezig was)
5 SBB lijkt wel uit gezien de doodsbedreigingen etc die gaan echt niet maar 10 hysterische mensen toe.
6 paard is niet verdronken lag met het hoofd op de kant en niet onder water.
Dus al met al een hoop falen voornamelijk van de activisten want dat zijn het.
Het is te erg voor worden hoe er momenteel met alles gehandeld word.
Gehandicapte mensen worden aangevallen. Bejaarde Dame word dusdanig bedreigd dat zij haar urine laat lopen. Mensen krijgen rouwkaarten thuis gestuurd omdat ze voor de OVP zijn. Ligt het aan mij of gaat dit allemaal te ver?
Daks schreef:Lees even.
Ik zeg ook: al met al een hoop falen voornamelijk de agressievisten. dus ja SBB heeft ook gefaald.
Doen ze al langere tijd maar ik zie ook op andere punten verbetering.aar als ik dat ga zeggen kijk ik wel uit. Dreigmailtjes etc genoeg gehad.
loriene schreef:Daks schreef:Lees even.
Ik zeg ook: al met al een hoop falen voornamelijk de agressievisten. dus ja SBB heeft ook gefaald.
Doen ze al langere tijd maar ik zie ook op andere punten verbetering.aar als ik dat ga zeggen kijk ik wel uit. Dreigmailtjes etc genoeg gehad.
Ben wel nieuwsgierig naar de verbeterpunten.
Vast iets gemist.
Lanoca schreef:Ja, dus het allerbelangrijkste op dit moment is doen ze al iets naar aanleiding van het rapport?
Veulen84 schreef:loriene schreef:Hoe weet je dat nou?
Ben je paardengedrag deskundige?
Ik toevallig wel... En ik ben met regelmaat in de ovp geweest. Nee, je doet die paarden geen plezier met menselijk contact. Uberhaupt doe je de meeste paarden geen plezier met aanwezigheid tijdens geboorte (en de weg er vlak voor). Maar deze paarden zeker niet. Ze zijn nooit getraind en geprint op menselijk contact. Dat ze het verdragen zegt meer iets over de enorme sterkte en karakters van paard als diersoort, dan van deze groep dieren.
Polly schreef:Ik heb in het verleden wel met wilde dieren gewerkt die zover bekend waren met ons dat als we kwamen voeren dat ze uit de hand kwamen eten maar dat maakte het nog geen "tamme" dieren.
Natuurlijk gebruikten wij die momenten om de dieren van dichtbij te observeren maar toen er toch echt bij eentje een dierenarts bij moest komen moest dat iemand zijn die het dier met een verdovingsgeweer een pijltje in zn bil schoot en pas toen het dier lekker lag te tukken konden wij kijken.
Hoe tam ze ook lijken, het blijven wilde dieren en behandel ze ook zo en ga niet net alsof het de eerste de beste manegepony is knuffelen met die 'arme diertjes.'
Cayenne schreef:Polly schreef:Ik heb in het verleden wel met wilde dieren gewerkt die zover bekend waren met ons dat als we kwamen voeren dat ze uit de hand kwamen eten maar dat maakte het nog geen "tamme" dieren.
Natuurlijk gebruikten wij die momenten om de dieren van dichtbij te observeren maar toen er toch echt bij eentje een dierenarts bij moest komen moest dat iemand zijn die het dier met een verdovingsgeweer een pijltje in zn bil schoot en pas toen het dier lekker lag te tukken konden wij kijken.
Hoe tam ze ook lijken, het blijven wilde dieren en behandel ze ook zo en ga niet net alsof het de eerste de beste manegepony is knuffelen met die 'arme diertjes.'
Dat is ook wat ik bedoel.
Vergelijk het met een dierentuin. Je ziet ze in de kooien vaak ook contact opzoeken met mensen. Maar het blijven in de eerste plaats nog steeds wilde dieren.