Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:01

Patsab schreef:
Wat ik mij nu afvraag n.a.v. Bovenstaande:
waarom is men nog niet verhuisd, zoals ik het lees is er toen een nieuwe locatie overeen gekomen?
Of is men wel verhuisd?
Waar is die €10.000 gebleven, staat dit geparkeerd voor de verhuizing of is het foetsie?

Volgens mij is er niet verhuisd, adres is nog steeds hetzelfde.
Gemeente Amsterdam is nu aandeelhouder van 3 paarden van de veiling :j

Veulen84

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:32

Wat ik heb begrepen is er op de nieuwe locatie geen plek voor de hoeveelheid paarden die ze nu hebben. Die informatie dateert al van voor de aankoop van de 3 veilingpaarden.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:41

Dan zit een verhuizing er de komende jaren vast niet in, het aantal paarden is de afgelopen tijd niet echt spectaculair afgenomen of de nieuwe locatie was meteen al ongeschikt voor het aantal paarden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:48

Als ze niet kunnen verhuizen omdat ze te veel paarden hebben, wordt het dan niet tijd om een aantal paarden te verhuizen naar een nieuw huisje bij een adoptant.
Ipv maar zelf aan te houden, ik zeg het maar nog een keer. Een opvanghuis is een tijdelijke huis, of beter gezegd crisisopvang, dus geen definitief woonplaats voor de opgevangen paard / pony ( wat nu wel gebeurd).

Dusss kortom, laat zo snel mogelijk de gezondste dieren adopteren en verhuizen naar een geschiktere locatie.

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:48

Valt wel op, INEENS zie je op facebook van de paardenstichting dat ze twee paarden moeten uitzwaaien vanwege adoptie....tsssss. Wordt het te heet onder de voeten?

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:49

Sixey schreef:
Valt wel op, INEENS zie je op facebook van de paardenstichting dat ze twee paarden moeten uitzwaaien vanwege adoptie....tsssss. Wordt het te heet onder de voeten?

Is wel een tinker voor teruggekomen hoor! denk maar niet dat ze veranderen!

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:54

ja maar zoooo propaganda!

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:58

Sixey schreef:
ja maar zoooo propaganda!

inderdaad, slimme zet toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:06

Was ook mijn gedachte :=

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:57

Sixey schreef:

Op naar de volgende 2 paarden, Blof en Balder staan te trappelen om de opvang te verlaten en een nieuw mooi leven te beginnen. Kom op Stichting Paardenopvang Amsterdam gun ook deze paarden een nieuwe toekomst op een heerlijke plek. /3

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:18

De levensloop van onze Kenzo (we hebben er allemaal voor betaald door donaties)

Als succesvol sportpaard naar therapiepaard en nu manegepaard bij de Stichting Paardenopvang Amsterdam, arme vriend je verdient echt beter op je oude dag. :(

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:34

Mallebabe,je praat naar je verstand Kenzo is géén manegepaard geworden

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:41

Bekapping schreef:
Mallebabe,je praat naar je verstand Kenzo is géén manegepaard geworden

Nee sorry je hebt gelijk, arme Kenzo is nu een opvangpaard, wat niet herplaatst kan worden -:(-

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:50

Hoe kan dat Bekapping? Wat is er met Kenzo aan de hand bedoel ik daarmee te vragen?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:25

Er is met Kenzo helemaal niets aan de hand!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:25

Maar waarom is het dan geen adoptiepaard?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:33

Ik ga niet over de adoptie,ik refereer aan Mallebabe,die suggereert dat Kenzo een manegepaard is geworden en dat is pertinent niet zo

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:06

Bekapping schreef:
Er is met Kenzo helemaal niets aan de hand!

In dat geval begrijp ik ook niet helemaal waarom hij per se bij een opvang moet staan? Het is er toch een die eet en mest en verzorging nodig heeft. Als er te veel paarden zijn, en de bezetting krap, kun je juist van dit soort paarden toch het beste afstand doen zodat de kwaliteit voor de rest verbetert?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:36

Bekapping schreef:
Ik ga niet over de adoptie,ik refereer aan Mallebabe,die suggereert dat Kenzo een manegepaard is geworden en dat is pertinent niet zo

OK mijn vraag is dan of kenzo aangeboden word om te leasen en of er tegen betaling op gereden word?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:42

Nee,Kenzo wordt niet aangeboden om te leasen en Nee er wordt niet tegen betaling op gereden.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:48

Daar ben ik toch ook weer even. Wat ik me afvraag, bij andere paardenopvang instanties is alles heel transparant qua adoptie. Die hebben een lijst met paarden op hun website die ter adoptie staan. Net als elk ander dierenasiel. Waarom kan ik dat bij SPA niet terugvinden? Zo weet niemand wat voor paarden er ter adoptie staan en kunnen alleen insiders al dan niet in aanmerking komen.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:51

Daar heb je gelijk in claudnr9 die lijst moet nodig bijgewerkt worden,door gebrek aan tijd lopen we daar mee achter

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:52

Bekapping schreef:
Nee,Kenzo wordt niet aangeboden om te leasen en Nee er wordt niet tegen betaling op gereden.

Maar waarom neemt 'ie een opvangplek in als er niets met hem aan de hand is? Ik kan daar met m'n hoofd niet zo goed bij.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:17

Als adoptie de prioriteit heeft voor de stichting dan kan daar natuurlijk tijd voor vrij worden gemaakt. Je kunt in de avonduren bijvoorbeeld voor elk nieuw paard een paar foto's en beschrijving op de website zetten, met wat het paard wel en niet kan en wat voor speciale verzorging/medicatie het eventueel nodig heeft als het geadopteerd wordt.

Wat ik zo apart vind is dat het ene paard wel, het andere paard niet geadopteerd mag worden en dat daar helemaal geen duidelijkheid over is naar buiten toe.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:56

Sientje schreef:
Bekapping schreef:

Maar waarom neemt 'ie een opvangplek in als er niets met hem aan de hand is? Ik kan daar met m'n hoofd niet zo goed bij.

Precies!

( Flauw vermoeden dat hij nu inderdaad in eigendom is van iemand van de stichting, wat uiteraard ongelooflijk ongepast is)

En het geen tijd hebben voor het bijhouden van de website ivm adoptiepaarden zou toch eerste prioriteit moeten zijn lijkt mij -O-

Goed of slecht deze stichting moet hard zijn werkwijze gaan veranderen, openheid gaan geven want op deze manier krijgt een buitenstaander een gevalletje verkapte manege houder ipv opvang en herplaatsing van paarden.