Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:18

Flubberboot schreef:
Poosje81 schreef:
Als ze nou een webcam in de stal installeren en een livestream maken, kunnen ze ongetwijfeld gewoon slapen en worden ze door de hordes fans die gaan waken voor ze digitaal wel wakker gebeld als het zo ver is. Tenzij ze erg ver van stal wonen, daar heb ik geen idee van.
Maar is wel een stuk goedkoper :j

Maar dan zouden ze dus de hordes aan fans ook hun nummer moeten geven? Lijkt me niet helemaal verstandig

Prepaid telefoontje voor de time being?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:20

Poosje81 schreef:
Flubberboot schreef:
Maar dan zouden ze dus de hordes aan fans ook hun nummer moeten geven? Lijkt me niet helemaal verstandig

Prepaid telefoontje voor de time being?

Dan nog weet ik niet hoe verstandig het is om tegen jonge fans te zeggen "Hier is ons nummer, als ze begint, bel ff" Dan gaan ze waarschijnlijk voor elk wissewasje gebeld worden want hoeveel jongeren weten nu hoe het gaat als een paard begint met bevallen? Het zou wel een oplossing zijn, maar ik denk dat hun fans daar wat te jong voor zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:23

KSH: in de humane geboortezorg weten ze anders ook wat fraaie staaltjes bemoeiziek gedoe toe te passen hoor, iets als zo'n ballonnetje dat ze je aan kunnen smeren om de ontsluiting te bevorderen, is ook geen pretje..... daarvan zeggen ze dan ook zo leuk dat je er geen last van hebt. Maar ze zeggen er niet bij dat er dan van die slangetjes tussen je benen naar buiten blijven bungelen en het zaakje ook scheef bevestigd kan worden....

Wetend hoe akelig storend dat aanvoelde word ik nog niet echt enthousiast van het idee van magneetjes met vlees / vel er tussen :(:)

Poosje: ik dacht daar ook aan inderdaad, maar zou daar zelf in hun situatie denk ik ook niet zo enthousiast van worden want best grote kans dat je dan veel te vaak krijgt dat mensen je dan uit je slaap gaan joelen omdat ze denken dat er iets te gebeuren staat want merrie draait 3 keer en kijkt een keer naar haar buik weet je wel :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:25

pmarena schreef:
Poosje: ik dacht daar ook aan inderdaad, maar zou daar zelf in hun situatie denk ik ook niet zo enthousiast van worden want best grote kans dat je dan veel te vaak krijgt dat mensen je dan uit je slaap gaan joelen omdat ze denken dat er iets te gebeuren staat want merrie draait 3 keer en kijkt een keer naar haar buik weet je wel :=

Kieken ze zelf ff op de camera, blijkt t vals alarm te zijn, draaien ze zich weer om. :+

pmarena

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:26

Ja en net als je weer in slaap dreigt te vallen, begint de volgende te joelen :=
Na een paar nachten word je dat toch wel erg zat. Zeker als dat dan wekenlang doorgaat :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:44

neetoch schreef:
Ik had er ook nog nooit van gehoord en heel eerlijk gezegd zie ik de meerwaarde er niet van in als je er niet bij blijft. Dat gezegd hebbende vind ik het niet zon fijn idee dat je dan magneetjes erin moet gaan zitten naaien, maar goed ik ben ook geen fokker. Ik vind dus duidelijk wel dat als je een drachtige merrie hebt en je kan er zelf niet slapen of hebt geen ervaring , breng de merrie weg die dat wel heeft en kan...

Een birthalarm gebruik je in combinatie met een camera die in de stal hangt. Zo kun je waken, maar niemand kan 24/7 per uur wakker zijn, dus heb je een birth alarm als extra waarschuwing. Zo’n birth alarm heb je in verschillende soorten, waaronder dus een magneetje waarover het hier gaat. Op deze manier doet iedereen, inclusief wij zelf, het die ik ken. Hoe meer ‘ogen’ hoe beter bij een drachtige merrie. Ik ga er vanuit dat PZB het ook zo doet.

Daarnaast zit zo’n magneetje niet in de merrie maar wordt het vast gemaakt aan de merrie. Daar hebben ze geen last van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:48

Nou, geen last van een magneetje dat vastgehecht wordt aan je vulva lijkt me vrij optimistisch...
Maar verder nauwelijks relevant in de discussie.

Ik merk dat ik er wel een beetje dubbel in sta. Het is goed om (vermoedens van) misstanden met elkaar aan te kaarten.
Dit topic loopt nu echter een jaar en de beschuldigingen al langer. Ergens is het m.i. dan ook tijd om het over te dragen aan instanties en het daar ook te laten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:03

secricible schreef:
Nou, geen last van een magneetje dat vastgehecht wordt aan je vulva lijkt me vrij optimistisch...
Maar verder nauwelijks relevant in de discussie.

Ik merk dat ik er wel een beetje dubbel in sta. Het is goed om (vermoedens van) misstanden met elkaar aan te kaarten.
Dit topic loopt nu echter een jaar en de beschuldigingen al langer. Ergens is het m.i. dan ook tijd om het over te dragen aan instanties en het daar ook te laten.

Ik heb er persoonlijk ervaring mee, in mijn vorige post schreef ik dat wij dit systeem ook gebruikt hebben in het verleden, en daaruit kan ik dus zeggen dat de merrie nergens last van heeft gehad. ;) Dit jaar kies ik echter wel voor een ander soort birth alarm, om uit te vinden wat wij zelf fijner vinden in gebruik.

Ik sta zeker niet achter alles wat PZB doet, maar om ze nou hierover weer af te kraken, is zeiken om het zeiken. Zóveel fokkers die dit systeem gebruiken.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:31

Flubberboot schreef:
Poosje81 schreef:
Als ze nou een webcam in de stal installeren en een livestream maken, kunnen ze ongetwijfeld gewoon slapen en worden ze door de hordes fans die gaan waken voor ze digitaal wel wakker gebeld als het zo ver is. Tenzij ze erg ver van stal wonen, daar heb ik geen idee van.
Maar is wel een stuk goedkoper :j

Het nummer staat op de website dus zo moeilijk te achterhalen is dat niet :+

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:33

princequillo schreef:
Flubberboot schreef:

Kan zijn dat ik blind ben, maar ik kan geen telefoon nummer vinden. Alleen e-mail, adres en bankrekening. Bij contact moet je zo een contact formulier invullen en staat dus ook geen nummer

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:14

Moderatoropmerking:
Dit bericht is aangepast omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:02

Die magneten kun je ook huren ipv kopen, ook via sommige klinieken.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:32

Flubberboot schreef:
princequillo schreef:

Kan zijn dat ik blind ben, maar ik kan geen telefoon nummer vinden. Alleen e-mail, adres en bankrekening. Bij contact moet je zo een contact formulier invullen en staat dus ook geen nummer

Zie het ook zo gauw niet op de website, maar als je Paard zoekt Baas googelt, komt er een 06- nummer in beeld.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:38

Dat en ze delen het ook op Facebook. Dus ik denk niet dat ze zich daar zorgen over maken. ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:56

En je kunt ze ook appen, dan komt er ook een nummer in beeld, staat dus gewoon online.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:32

Ze hebben nu een post geplaatst, daarbij moet ik echt even op mijn handen gaan zitten. Dat ze een melding hebben van verwaarlozing. Maar dat lijkt mij gewoon een oudere pony, want de andere paarden zien er wel gezond uit. Dan meteen over verwaarlozing gaan praten vind ik wat ver gaan.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:34

Nou.. Die pony op de foto ziet er wel echt slecht uit door het pak haar heen. De overige paarden kun je duidelijk niet beoordelen want niet goed te zien. In mijn ogen wel verwaarlozing, al helemaal als er 1 is ingeslapen én het naar hun zeggen niet de eerste is die er is overleden door slechte zorg.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:39

Change3x schreef:
Nou.. Die pony op de foto ziet er wel echt slecht uit door het pak haar heen. De overige paarden kun je duidelijk niet beoordelen want niet goed te zien. In mijn ogen wel verwaarlozing, al helemaal als er 1 is ingeslapen én het naar hun zeggen niet de eerste is die er is overleden door slechte zorg.

Dit zeggen ze niet letterlijk. Ze zeggen dat dit niet het eerste paard is wat daar is overleden. Bij mij zijn er ook een aantal paarden overleden, is dat dan ook mishandeling?
Niet om weg te nemen dat die bonte op de foto's er echt slecht uitziet. Vond het op eerste oog meevallen maar als je bedenkt dat er ook nog een laag winterhaar overheen zit...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:43

De ruggengraat ligt er bovenop en je kunt door het pak haar ook zien dat de heupbotten uitsteken. Dat valt niet mee.

Ik begrijp daarom niet waarom er op dit bericht gesnauwd (‘kritisch’ gekeken) wordt. Duidelijk dat deze pony niet de zorg heeft gehad die het nodig had. Fijn voor die pony dat ze daar weg is. De rest staat er nog lees ik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:47

Pony bleek vol zand te zitten.
Ik vermoed daardoor ook erg mager geworden, is een vreselijke sluipmoordenaar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 01:46

Er staat ook geen leeftijd bij de magere bonte pony. Wie weet is het wel degelijk een jonge pony.
Dus om nou meteen van het slechtste weer uit te gaan en te denken dat dit vast een oudere pony is en ze overdrijven, vind ik niet helemaal eerlijk.
Zeker als er al eerder daar eentje overleden is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:19

dit vind ik ook niet fair idd. Er wordt juist steeds gezegd:laat ze doen waar ze voor opgericht zijn. Dan doen ze dat, is het weer niet goed.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:42

Maar plaatsen ze nou gewoon een foto van andermans paard??

Of is dit paard overgedragen aan pzb?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:21

nathalie25 schreef:
Maar plaatsen ze nou gewoon een foto van andermans paard??

Of is dit paard overgedragen aan pzb?

Paard op de foto is volgens mij het paard waar het stukje over gaat, dus niet van pzb.
Daar stoor ik mij ook aan dat die gewoon online worden gegooid.

Verder ben ik wel benieuwd hoe pzb het geregeld heeft met de DA kosten voor Calijns eigenpaarden. Zag dat 1 van die paarden behandeld wordt voor een blessure. Mag toch hopen dat ze die kosten uit eigen zak betalen en niet op naam van de stichting? :o

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:43

Aney Jamess, dan moet je misschien even melding maken bij de fiod ofzo. Dit komt steeds weer terug en wordt langzaam aan vervelend. Of vraag je je als je stalgenoot naar de dierenarts gaat ook af:waar doet ze het van?

Ik moet zeggen dat ik een positieve verandering zie op hun facebook. Zijn wat mensen fie niet zo heel aardig reageren en daar reageren ze op ipv te verwijderen zonder in de verdediging te schieten. Ik merk dat het bij mij gelijk wat goodwill kweekt.