neetoch schreef:Ik had er ook nog nooit van gehoord en heel eerlijk gezegd zie ik de meerwaarde er niet van in als je er niet bij blijft. Dat gezegd hebbende vind ik het niet zon fijn idee dat je dan magneetjes erin moet gaan zitten naaien, maar goed ik ben ook geen fokker. Ik vind dus duidelijk wel dat als je een drachtige merrie hebt en je kan er zelf niet slapen of hebt geen ervaring , breng de merrie weg die dat wel heeft en kan...
Een birthalarm gebruik je in combinatie met een camera die in de stal hangt. Zo kun je waken, maar niemand kan 24/7 per uur wakker zijn, dus heb je een birth alarm als extra waarschuwing. Zo’n birth alarm heb je in verschillende soorten, waaronder dus een magneetje waarover het hier gaat. Op deze manier doet iedereen, inclusief wij zelf, het die ik ken. Hoe meer ‘ogen’ hoe beter bij een drachtige merrie. Ik ga er vanuit dat PZB het ook zo doet.
Daarnaast zit zo’n magneetje niet in de merrie maar wordt het vast gemaakt aan de merrie. Daar hebben ze geen last van.