Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
julius_juut schreef:Dat is zonde inderdaad.
Als ze gewoon gebeld hadden en waren vertrokken wanneer dat was gevraagd had dat dier rustig kunnen sterven. Hetzij door een kogel, hetzij door dood te bloeden o.i.d. dankzij de slechte bevalling.
Geen idee van het wie/wat/waarom hoor, misschien was er een goede reden om daar te blijven.
Ladybird schreef:Ja maar heel cru gezegd he. Die beesten leven daar in het wild. Om over populatie tegen te gaan heb je soms dat beesten op een nare manier overlijden. Dat is wild. bij hertjes op de veluwe zal het niet anders gaan. Soms ligt zon beest in een stuitligging en overleefd moeder het niet. ook als ze in een sloot belanden.
pillow schreef:Eerlijk gezegd snap ik helemaal niet waarom al die mensen daar tussen die dieren lopen te struinen. Sensatie? Als je niet tegen dit soort (natuurlijke) gebeurtenissen kunt moet je daar niet zijn. Laat die beesten met rust
loriene schreef:pillow schreef:Eerlijk gezegd snap ik helemaal niet waarom al die mensen daar tussen die dieren lopen te struinen. Sensatie? Als je niet tegen dit soort (natuurlijke) gebeurtenissen kunt moet je daar niet zijn. Laat die beesten met rust
Misschien om een oogje in het zeil te houden?
SBB doet het niet hoor! Die laat ze gewoon kreperen.
loriene schreef:Hoe weet je dat nou?
Ben je paardengedrag deskundige?
Veulen84 schreef:loriene schreef:Hoe weet je dat nou?
Ben je paardengedrag deskundige?
Ik toevallig wel... En ik ben met regelmaat in de ovp geweest. Nee, je doet die paarden geen plezier met menselijk contact. Uberhaupt doe je de meeste paarden geen plezier met aanwezigheid tijdens geboorte (en de weg er vlak voor). Maar deze paarden zeker niet. Ze zijn nooit getraind en geprint op menselijk contact. Dat ze het verdragen zegt meer iets over de enorme sterkte en karakters van paard als diersoort, dan van deze groep dieren.