Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:30

Tja, als ze de merrie hadden geschoten was het denk ik ook niet goed geweest..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:33

Mariska_28 schreef:

Was wel beter geweest.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:43

Ik vind het vooral ongelofelijk hoe gekleurd de media hun berichten plaatst.
Van wat ik nu lees lag het veulen dus gewoon verkeerd en had het totaal niks te maken met de bezorgde omstanders dat het arme dier verdronken is.
Sneu gewoon, hoe SBB geen enkele andere manier kan verzinnen om hun eigen aanzien iets uit het diepe dal te trekken dan door burgers en bezorgde omstanders telkens weer dmv leugens in een kwaad daglicht te zetten.
Als je zo’n verhaal verspreid in de media, ga dan op z’n minst even de doodsoorzaak bekijken.. Maar als het dan uiteindelijk níet de oorzaak blijkt van de omstanders dan komt hun dat natuurlijk minder goed uit..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:51

loriene schreef:
Mariska_28 schreef:

Was wel beter geweest.

Dan had je het gezeur gehad dat er nog een ongeboren veulen in zit.
Bottomline: ze doen het nooit goed.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:00

Dat is zonde inderdaad.
Als ze gewoon gebeld hadden en waren vertrokken wanneer dat was gevraagd had dat dier rustig kunnen sterven. Hetzij door een kogel, hetzij door dood te bloeden o.i.d. dankzij de slechte bevalling.
Geen idee van het wie/wat/waarom hoor, misschien was er een goede reden om daar te blijven.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:07

julius_juut schreef:
Dat is zonde inderdaad.
Als ze gewoon gebeld hadden en waren vertrokken wanneer dat was gevraagd had dat dier rustig kunnen sterven. Hetzij door een kogel, hetzij door dood te bloeden o.i.d. dankzij de slechte bevalling.
Geen idee van het wie/wat/waarom hoor, misschien was er een goede reden om daar te blijven.

Er is meerdere keren gebeld met SBB 06 nummers maar dezen werden niet opgenomen.
Vannacht werdt ook gezegd ….schiet het paard dan.
Maar dat deed sbb ook niet.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:11

Dat snap ik dan weer niet hoor. Waarom niet gewoon even heengaan en schieten. Daar zjn beheerders toch voor?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:31

Omdat ze bij SBB geen verstand van paarden hebben. Zelf zeggen ze dat de wond vanzelf over gaat. Een dierenarts komt en hecht het. Er gaan daar meer dieren dood door SBB dan door omstanders.
Alleen al het feit dat ze elke gelegenheid aangrijpen om anderen de schuld te geven van hun eigen tekortkoming is te sneu voor woorden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:49

Maar een dierenarts heeft het dier gehecht.. heeft ie het dan ook verdoofd?
Een hoogdrachtige merrie die op het punt staat om te bevallen.. kan dat niet gewoon de oorzaak zijn geweest dat ze geen kracht had voor de bevalling?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:59

Kan. Niet elke bevalling gaat soepel en succesvol. En feitelijk is het een natuurlijke dood. Maar SBB is geen dierenarts en denkt dat het allemaal vanzelf wel goed komt. En dat dat ook niet waar is moge duidelijk zijn. Dat ze het voorval dan gelijk uitbuiten voor eigen propaganda verbaast mij ook niet echt.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:35

Ladybird schreef:
Ja maar heel cru gezegd he. Die beesten leven daar in het wild. Om over populatie tegen te gaan heb je soms dat beesten op een nare manier overlijden. Dat is wild. bij hertjes op de veluwe zal het niet anders gaan. Soms ligt zon beest in een stuitligging en overleefd moeder het niet. ook als ze in een sloot belanden.

wild ??? verhongeren in mijn achtertuin, niks wilds aan. ze gaan wel dood natuurlijk ( of zo heet dat dan ) walgelijk is het

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:38

Mariska_28 schreef:

wat mij betreft prima, maar dan moeten ze 24 uur dienst draaien. je moet er of vlakbij wonen of er een paar nachten gaan zitten. het is echt vreselijk om te zien

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:39

Eerlijk gezegd snap ik helemaal niet waarom al die mensen daar tussen die dieren lopen te struinen. Sensatie? Als je niet tegen dit soort (natuurlijke) gebeurtenissen kunt moet je daar niet zijn. Laat die beesten met rust

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:13

Er zijn wel meer mogelijkheden dan schieten..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:36

pillow schreef:
Eerlijk gezegd snap ik helemaal niet waarom al die mensen daar tussen die dieren lopen te struinen. Sensatie? Als je niet tegen dit soort (natuurlijke) gebeurtenissen kunt moet je daar niet zijn. Laat die beesten met rust

Misschien om een oogje in het zeil te houden?
SBB doet het niet hoor! Die laat ze gewoon kreperen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:19

Dit gaat serieus te ver...
Laat zo'n dier verdorie zelf bevallen..
En als jij gesommeerd word om te vertrekken doe je dat.

Dit zijn de mensen waarom ik uit die groepen ben gegaan.

De emotie wint het van het verstand.

Ik keur het niet goed wat er gebeurt is.. En ik vind het nieuwsbericht niet eerlijk geschreven..
Maar komop zeg... Geef een dier wat ruimte!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:24

loriene schreef:
pillow schreef:

Misschien om een oogje in het zeil te houden?
SBB doet het niet hoor! Die laat ze gewoon kreperen.

En lopen die dames compleet in paardenoutfit nog steeds zo hysterisch te blèren als in die eerdere filmpjes? En te knuffelen met stervende dieren?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:41

Wat maakt het uit hoe ze gekleed zijn?
Ik knuffelde onze pony ook toen ze werd ingeslapen,niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:42

Ja maar dat was geen wild paard

Dat is heel anders dan een paard in een natuurgebied die geen mens gewend is

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:43

Rebecca schreef:
Ja maar dat was geen wild paard

Dat is heel anders dan een paard in een natuurgebied die geen mens gewend is

Dit zijn geen wilde paarden.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:52

Maar ook geen paarden die zijn opgegroeid/opgevoed met en door mensen. Die doe je echt geen plezier door ze te benaderen en te knuffelen terwijl ze zich beroerd voelen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:02

Ik snap echt niet dat er hier zo neerbuigend over de mensen gesproken wordt die in "paardenkleren" die dieren proberen te helpen !
Dat ze daarbij hun controle over hun emotie verliezen, lijkt me logisch, niks erger als een dier in nood zien en dat er dan gewoon toegekeken wordt en zelfs de hulp van brandweer wordt terug gefloten !
Ze zijn al zo lang bezig en worden maar op elke mogelijke manier tegen gewerkt, daar wordt je wel radeloos van.
Heb geen filmpjes gezien en begrijp dat heisa er omheen niet handig is voor zo'n dier maar kan het heel goed begrijpen, al schijnt die heisa erg overdreven te zijn Door de media.
En ookal doen die "paardenmeisjes" alles fout, dan nog is het belachelijk om zo'n merrie zo te laten sterven, hebben ze het over vroeg reactief beheer en op tijd uit lijden verlossen, nou niet dus !
Dat dit in "de natuur" gebeurd kan helaas voorkomen, maar als iemand dat dan ziet wordt er ook wat aan gedaan, desnoods de kogel, en hier kijken ze gewoon toe. .. walgelijk !

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:05

julius_juut schreef:
Maar ook geen paarden die zijn opgegroeid/opgevoed met en door mensen. Die doe je echt geen plezier door ze te benaderen en te knuffelen terwijl ze zich beroerd voelen.

Hoe weet je dat nou?
Ben je paardengedrag deskundige?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:10

loriene schreef:
Hoe weet je dat nou?

Ik toevallig wel... En ik ben met regelmaat in de ovp geweest. Nee, je doet die paarden geen plezier met menselijk contact. Uberhaupt doe je de meeste paarden geen plezier met aanwezigheid tijdens geboorte (en de weg er vlak voor). Maar deze paarden zeker niet. Ze zijn nooit getraind en geprint op menselijk contact. Dat ze het verdragen zegt meer iets over de enorme sterkte en karakters van paard als diersoort, dan van deze groep dieren.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:14

Veulen84 schreef:
loriene schreef:
Hoe weet je dat nou?

Ik toevallig wel... En ik ben met regelmaat in de ovp geweest. Nee, je doet die paarden geen plezier met menselijk contact. Uberhaupt doe je de meeste paarden geen plezier met aanwezigheid tijdens geboorte (en de weg er vlak voor). Maar deze paarden zeker niet. Ze zijn nooit getraind en geprint op menselijk contact. Dat ze het verdragen zegt meer iets over de enorme sterkte en karakters van paard als diersoort, dan van deze groep dieren.

Toevallig was dit een bevalling die niet goed ging,merrie had dus hulp nodig anders ging ze zowiezo dood.
SBB stak geen poot uit!
Hoe had jij dan gereageerd vraag ik me af.