Ik kan me voorstellen dat je bij een verhaal van afstaan van een paard, het toch weer terug willen, konijnen adopteren en vervolgens toch weer terugbrengen, dan ook nog met als reden een depressie erbij en wellicht nog wat meer zaken die zorgen voor vertwijfeling over hoe stabiel / definitief die plaatsing gaat zijn... een stichting er voor kan kiezen om een paard dan niet mee te geven omdat het niet voelt als een adoptie die veel zekerheid aan het paard biedt.
Aan de andere kant: PantherX heeft met dezelfde acties tegelijk ook wel bewezen dat ze de dieren niet wil laten verpieteren en er voor kiest om ze een "terug" te doen als het niet meer goed genoeg gaat. Wat volgens de regels die ik langs heb zien komen, precies is wat de stichting wil: eigenaar blijven / zeggenschap houden / dieren terug kunnen halen wanneer dit nodig mocht zijn.
Neem daarbij dat de stichting nu ook niet bepaald over komt als een heel lekker plekje voor de paarden. Dat verhaal over dat drinkwater, veel ophokken in stallen die niet altijd even ruim / fris zijn als je de verhalen mag geloven, erg weinig ruimte voor zoveel paarden en een locatie die op losse schroeven staat en zelfs gebaseerd is op het jatten van land van de buurman en al jaren wetende dat ze daar niet kunnen blijven als ik het goed begrijp...

(hoe zit dat verhaal eigenlijk?)
Dan lijkt het mij niet dat een paard er op achteruit gaat als het bij iemand terecht komt die op dat moment heel erg goed voor dat dier wil zorgen. Al zou het maar tijdelijk blijken te zijn: scheelt de stichting toch weer een poos onderhoud en maakt toch weer een plekje vrij voor een ander paard of zet er lekker geen nieuw paard neer en haal de druk een beetje van de grote populatie af

Het komt toch een beetje over als een verzamelwoede van paarden... ik ben wel benieuwd wat de toekomst gaat brengen ook.
Wat zijn de plannen? Het zit het met die onvermijdelijke verhuizing waar men het steeds over heeft?
En als er op dit moment paarden aangeboden worden, waarvoor men een plekje zoekt. worden die dan aangenomen of wordt hen een plekje geweigerd omdat er al te veel (goede) paarden staan?
Dat zijn toch wel vragen die van belang zijn voor mensen die eventueel een donatie zouden willen doen