Anky en Salinero rijden score van 74.750%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_89

Re: Anky en Salinero rijden score van 74.750%

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:01

Vind het ook altijd zo raar dat mensen alleen gaan starten ergens als er een aardige jury is..Ben je dan dom of lijkt het maar zo?

En idd OS is wel iets anders dan een wedstrijdje in de achtertuin, en ook..het is een kwestie van smaak..het mag niet meetellen in de punten maar als je meer van een paard zoals Satchmo houdt dan van Salinero..tjsa..Kan je daar niets aan doen denk als jury.

En verder, weet ik niet of het aan mijn smaak ligt, maar ik vond anky zelf beter, constanter en een super passage en piaffe..wel was salinero iets meer gespannen maar hierdoor liet hij een hele sterke passage en piaffe zien. Ik weet het niet..Sowieso Duitsland verdiende dik goud, maar of er zo'n groot verschil mocht zitten tussen Anky en Isabell..

Ach! Hopen dat ze individueel goud haalt, en dat imke ook een medaille meepakt! Zou leuk zijn zeg..

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:04

Ja over punten kun je discusseren. Maar goed ene onderdeel telt 1 keer en de andere 2 x daar kun je al een behoorlijk verschil van krijgen.
En als nederland nu goud gewonnen had: reed Anky dan wel een ereronde? Duivel

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:05

dan was de jury nartuurlijk super geweest ROFL

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:21

minkie schreef:
nou ben blij dat jij het beter zag dan de jury leonora, terwijl die er met hun neus boven op zit.

ik denk dat ik er meer blanco tegenover sta dan de jury's die daar zitten
en waarschijnlijk kun je het hier achter de computer inderdaad oefeningen beter zien,
omdat er regelmatig ingezoomd wordt

en ja, ik ben er van overtuigd dat het menselijk oog meestal te langzaam is om een paardengang te beoordelen

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:22

detour schreef:
Leonora schreef:
kom er steeds meer achter dat heel vaak het oog van de jury te langzaam is om de beweging goed volgen.

Salinero zette een correcte proef neer, met een constant gelijke beenzetting, steeds een mooie halshouding, mooi doorgesprongen
pirouetten en een opwaarts gesprongen galop en een adembenemende laatste piaff/passage-tour

de appuyementen van Satchmo waren van grote klasse, maar tijdens de draf is hij linksachter steeds iets trager en meer bij de
grond dan rechts. In de galop zakte hij in hoofd-halshouding en sprong sommige stukken amper door. Dan nog zo'n fout in de piaff
en dan gewoon royaal eerste worden Ach gut

Allemachtig, deze reactie riekt naar arrogantie. Bloos

waarom Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:23

Vraag je je dat echt af? Bloos

oke, zal het trachten uit te leggen. Hoe kun jij beoordelen dat de jury te traag kijkt? Waar haal je die wijheden vandaan? Pling

Als Salinero correct was in zijn proef dan had hij toch hoger gescoort? Knipoog

Ik vind gewoon dat je op een stoel gaat zitten van iemand waar je denk ik niet thuis hoort, that's all.
Komt beetje arrogant over. Bloos

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:25

Anky reed voorzichtig en behoudend. Isabel reed gedurfd en correct. Inderdaad had ze een flinke fout in de piaffe. Maar wat dachten jullie van Anky's stap onderdelen en het halthouden?! Was ook niet echt om te prijzen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:25

Leonora schreef:
minkie schreef:
nou ben blij dat jij het beter zag dan de jury leonora, terwijl die er met hun neus boven op zit.

en ja, ik ben er van overtuigd dat het menselijk oog meestal te langzaam is om een paardengang te beoordelen

Maar jou oog niet??? Knipoog
maar goed idd sommige dingen kun je op tv beter zien dan dat je daar zou zitten.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:26

Dat trage oog heeft de jury dan toch bij alle paarden en niet alleen bij Salinero?

Ilsex

idd, die onderdelen waren niet echt bepaald hoog.

Ilsex

krackertje schreef:
Dat trage oog heeft de jury dan toch bij alle paarden en niet alleen bij Salinero?

was misschien ook zo.
maar ik vind het netjes, en ik ging in de mening mee van leonora Ja

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:27

krackertje schreef:

Juist!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:27

Hoe zien jullie dan voor de buis dat de jury te traag keek? Hebben jullie dan bionische ogen?

het zal wel aan mij liggen.. Bloos

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:29

Nee, ik denk niet dat ze het zo bedoeld.
Maar voor de buis, kun je het makkelijker bekijken als dat de jury dat doet.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:29

Ik snap het ook niet helemaal hoor, volgens mij zien wij alles sowieso alles op tv/internet 2 seconden later dan wanneer het werkelijk gebeurd.

En mensen voor de buis geven de punten niet

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:31

Wanted2003 schreef:
Ik snap het ook niet helemaal hoor, volgens mij zien wij alles sowieso alles op tv/internet 2 seconden later dan wanneer het werkelijk gebeurd.

Ja dat is ook zo.
Maar de "uitspattende" momenten worden nog eens herhaald. En dat kan de jury niet doen, snapje?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:32

Dat snap ik ook, maar de jury moet toch beoordelen wat hij op DAT moment ziet? Hij beoordeeld geen herhaling

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:34

Wanted2003 schreef:
Dat snap ik ook, maar de jury moet toch beoordelen wat hij op DAT moment ziet? Hij beoordeeld geen herhaling

ja is ook zo, maarja het gaat allemaal best snel dus soms is dat best moeilijk (lijkt mijn dan Vork )?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:34

Trage ogen of niet, iemand met min 3 ziet alles even scherp of onscherp dus trage ogen zien alles even traag of had diezelfde jury m.b.t. Werth opeens een snellert oog?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:35

krackertje schreef:
Trage ogen of niet, iemand met min 3 ziet alles even scherp of onscherp dus trage ogen zien alles even traag of had diezelfde jury m.b.t. Werth opeens een snellert oog?

weet ik niet. maar zo bedoel ik het ook niet.
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat het heel snel gaat, en dat soms rot is om dan te jureren. Lijkt me dan, ik heb zelf (nog) nooit gejureerd. Dus ik zou het niet weten.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:36

Goed, we hebben hier met vijf personen aan de buis gekluisterd gezeten. Degene met het minste verstand van paardensport, opperde 'dat paard zet zijn achtervoeten ongelijk neer', zo duidelijk dus!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:39

Ik denk dat er in het trage oog wel een kern van waarheid zit. De jury ziet het en oordeelt. Wij voor de tv krijgen later nog de vertraagde herhaling waardoor we het nog een keer en beter kunnen zien!

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:40

krackertje schreef:

het oog van de jury is te langzaam om te zien, dat Satchmo achter een ongelijke bewegingsafloop heeft

bij Salinero is daarvan geen sprake, dat is zo'n duidelijk regelmatige bewegingsvorm, daar hoeft het oog niet eens snel voor te zijn Pling

ga maar eens bij een willekeurig wedstrijd kijken en maak daar maar eens foto's en video-opname's
bekijk de foto's en vraag je af of je de proef zo voor ogen hebt gehad
daarna draai de video maar eens een paar keer af, dan krijg je echt een heel ander beeld voor ogen Cool

Amber_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:40

Jury's zijn erop getraind..Dus dat trage oog zal wel meevallen, In oefeningen moet je toch gewoon op sommige dingen letten..En je bent niet voor niets JURY, die zien dat echt wel..

Maar je merkt het zelf ook, de 1 straft het net iets meer af dan de ander..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:44

dynamite1 schreef:
Nee hoor imke had alleen in de zig zag appeyement de tong eruit.
Is ook 1 onderdeel.

Tong kwam er in het begin ook al eens kortdurend uit. Daarnaast gingen een paar overgangen niet goed, had ze een fout in de piaffe en een onregelmatigheid in de 1e uitgestrekte draf. Ook nog her en daar wat spanning en kleinere dingetjes. Dus het was wel iets meer dan 1 x de tong.