Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essie79 schreef:Ik zou graag aan iedereen willen vragen die geen verzet ziet:
Wat voor verzet verwacht je van dat dier? Wat kan die pony doen om te laten merken dat hij het niet fijn vind?
Nadya schreef:Tiestoke, ik hou best van een grapje, maar hier kan ik echt niet om lachen, hoor.
Nadya schreef:Ach meid, ik vind dat je wel een beetje ontzettend flauw doet. Dat jij nou zo'n fan bent van deze CvB, wil niet zeggen dat het ok is wat er hier gebeurd is.
![]()
Maar als jij zo graag bijdehand wil doen, ten koste van zo'n pony, ga vooral je gang.
Tiestoke schreef:Ach wat is tenkoste gaan van de pony????????? Heeft de pony hier mindere prestaties door geleverd??? Waar maakt iedereen zich zo drukkkkkkkkkk om
Tiestoke schreef:essie79 schreef:Ik zou graag aan iedereen willen vragen die geen verzet ziet:
Wat voor verzet verwacht je van dat dier? Wat kan die pony doen om te laten merken dat hij het niet fijn vind?
Hij schrijft een klachten brief naar de tuchtcomissie dat hij er niet van gediend is.
essie79 schreef:Ik zou graag aan iedereen willen vragen die geen verzet ziet:
Citaat:Verder is het tuchtcollege uit niets gebleken dat ten tijde van het onderhavige longeervoorval bij de pony ook maar van enigerlei angst sprake was. In dit verband kan wederom worden verwezen naar de verklaring van sportfysioloog dr. E. van Breda, die heeft verklaard dat op de foto's waarneembaar is dat de pony ontspannen is, de oortjes in aandachtige stand staan en en niet plat in de nek liggen (dat laatste zou een teken van angst/verzet zijn).
Citaat:"Bij dat onderzoek (edit: van dr. Sloet) is geconstateerd/waargenomen (op basis van medische parameters zoals melkzuur, hartslag en stresshormoon) dat het langere tijd laag, diep en rond aan de slofteugel lopen van - niet specifiek daartoe - getrainde/geoefende paarden geen stress(verhoging) geeft. Alhoewel betreffende longeermethodes (nog) geen onderzoek is gedaan naar stressverhoging, en derhalve nu nog niet wetenschappelijk is aan te geven of in algemene zin longeren stress, schade en/of pijn veroorzaakt, heeft dr. E. van Breda - gehoord als deskundige - wel verklaard dat het, gelet op de onderzoeksresultaten van dr. Sloet, wel heel vreemd zou zijn als het longeren wel schade zou veroorzaken, tegenover het laag en diep aan de slofteugel niet. In dat verband blijft ook bepaald relevant dat bij dat onderzoek om niet specifiek daartoe getrainde/geoefende paarden ging, en de bewuste houding (de paarden werden daarbij "stevig in de krul" getrokken) de uitkomst van het onderzoek van dr. Sloet geen schadelijke effecten gaf, terwijl bij de onderhavige longeersessie slechts om een zeer kort durende te kort bijzetten ging."
Jaimyliefje schreef:Tiestoke,als ik jouw hand aan je voet vastbind en je een minuut zo rond laat lopen. Zal jij daar ook niet minder om gaan paardrijden, of hardlopen.
Maar het is wel vreselijk zo lang als het duurt, nietwaar?
Bekijk het dan ook eens door de ogen van een gevoelige hengst, die niet kan gaan of staan waar hij wil zoals wij.
Nadya schreef:Tiestoke schreef:Ach wat is tenkoste gaan van de pony????????? Heeft de pony hier mindere prestaties door geleverd??? Waar maakt iedereen zich zo drukkkkkkkkkk om
Het gaat hier bij die pony helemaal niet om mindere prestaties, het gaat om iets heel anders. Maar blijkbaar wil jij dat gewoon niet zien of wil je dat niet snappen om de een of andere reden. Voor jou tellen blijkbaar alleen de prestaties.
Heel jammer.
Tiestoke schreef:Nadya schreef:Ach meid, ik vind dat je wel een beetje ontzettend flauw doet. Dat jij nou zo'n fan bent van deze CvB, wil niet zeggen dat het ok is wat er hier gebeurd is.
![]()
Maar als jij zo graag bijdehand wil doen, ten koste van zo'n pony, ga vooral je gang.
Ach wat is tenkoste gaan van de pony????????? Heeft de pony hier mindere prestaties door geleverd??? Waar maakt iedereen zich zo drukkkkkkkkkk om
Urielle schreef:Precies Arabesk, de KNHS is imo geen seconde van plan geweest een serieuze aanklacht in te dienen hoor, dit is een groot circus.