Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:55

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het vreselijk is voor de ouders en het kindje. Maar inderdaad, vind ik het ook heel erg voor die hengst. Die volgde waarschijnlijk even zijn natuur en mocht daarvoor boeten.....

En nu ga ik iets te eten maken voor de family.... Doei!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:56

Natuurlijk is het erg...er zijn zelfs geen woorden voor te vinden hoe verschrikkelijk het is....

Maar dat neemt niet weg dat je je verdriet en woede dan maar moet gaan botvieren op je dier....kan ook anders

Smakelijk!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:57

runningkawa schreef:
Het is wel schuld...ze hadden het wel kunnen voorkomen

Daarover verschillen wij van mening. Als het ook maar in ze opgekomen was dat dit kon gebeuren hadden ze misschien maatregelen kunnen treffen. Maar ik denk niet dat ze daar bij stil hebben gestaan. Je kunt niet overal rekening mee houden. Sommige mensen doen dat meer dan anderen, die maken zich dan ook vaker druk om dingen die nooit zullen gebeuren. Maar hoeveel zorgen je je ook maakt, er kan altijd iets gebeuren waar je niet aan hebt gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:59

Nee overal rekening mee houden gaat niet...en dan zou ik het ook een ongeluk hebben genoemd

Maar wel meer dan een open paddock waar een kind in kan kruipen...dat is nalatigheid....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:00

Nadya schreef:
Goeroe, dat zeg je allemaal wel mooi, maar dit is een discussieforum.
Van zwijgen lopen de topics niet zo.... Haha!

Maar ik ga maar eens wat nuttigers doen....

*LOL* Daar heb je een punt! Ik moet ook maar weer eens aan de slag. Nou niet allemaal tegelijk natuurlijk, want daar gaan de topics ook niet harder van lopen hihi.

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:00

echt erg van het kindje. maar om daarvoor ''nog'' een leven weg te nemen ?? ben ik het niet helemaal mee eens maar natuurlijk is het erg om je kind te verliesen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:01

runningkawa schreef:
Ik heb meer waardering voor mensen die hun paard niet af maken omdat ze zelf nalatig zijn....

owjee, dat mocht ik zeker ook alleen maar denken Tong uitsteken

Ja, het is een schande, nu doe je het alweer. Clown Wij begrijpen elkaar best. Knipoog

runningkawa schreef:
Nee overal rekening mee houden gaat niet...en dan zou ik het ook een ongeluk hebben genoemd

Maar wel meer dan een open paddock waar een kind in kan kruipen...dat is nalatigheid....

Wat ik zei, we zijn het niet eens. Let's agree to disagree, dan ga ik ook eten. Vork Fijne aaf! Doei!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:06

Is oke hoor dat we het niet eens zijn Lachen
Maar dat komt denk ik omdat ik zelf, maar ook op stallen heb gereden waar dat wel in orde was en daar wel vooraf over na gedacht is Lachen
Waarom gaan veel mensen pas nadenken ná iets verschrikkelijks en zien ze niet op andere plekken van Hé, zo kan ik het ook doen...dat snap ik gewoon niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit snappen Lachen

Smakelijk eten en ook een fijne avond Lachen

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:07

Jemig zeg, wat een reacties tegen de ouders in dit topic... en dan hebben ze een kind verloren. Vind het otch wel vrij bot om zomaar te zeggen eigen schuld! Poeh he dat is wel heel hard hoor. en ik kan me de voglende stap van deze mensen heel erg goed voorstellen.

Er is al heel veel gezegt in dit topic, en ik heb alles gelezen en zo hier en daar gaan mij de haren recht over eind staan.
Mensen kinderen, je raakt je kind kwijt door een vreselijk ongeluk en dan zijn er mensen die keihard jou de schuld geven, ik word er niet goed van.

Het lijkt mij erg genoeg wat er is gebeurt, ze zullen de rest van hun leven deze dag als een zwart gat mee moeten zeulen.
Ik zal dat niet zo snel met de vinger wijzen, maar eerder zeggen,
wat verschrikkelijk, veel sterkte met het grote grote verlies!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:25

(*Even tussendoor*): Jullie ook smakelijk eten en een fijne avond!!! Vork Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:03

KiWiKo schreef:
goeroe schreef:
Dat denkt ze omdat ze zich niet kan voorstellen dat er na het lezen van haar reactie nog mensen zijn die er anders over denken of iets anders belangrijker vinden? Clown

zou je denken ???

hmzzzzz.... dan ligt het waarschijnlijk aan mijn zenden......... want als er nog een veel te leren heb dan ben ik dat wel

Tja, maar dat wisten we al Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:33, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

__Karlijn__

Re: Update in zaak: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:04

KellyG schreef:
is het paard afgemaakt?
das belachelijk zeg!

idd Boos!

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:05

ik vind het echt stom dat die hengst is afgemaakt.
moetten ze die klauter maar in de gaten houden
dat beest kan er toch ook niets aan doen
die wou alleen zn veulens beschermen logisch toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:27

xxlinsey schreef:
ik vind het echt stom dat die hengst is afgemaakt.
moetten ze die klauter maar in de gaten houden
dat beest kan er toch ook niets aan doen
die wou alleen zn veulens beschermen logisch toch

Zegt een meisje van 13, krasse uitspraken op jouw leeftijd.

Ik vind het een vreselijke gebeurtenis. Ik heb zelf een zoontje van dik 18 maanden en weet hoe watervlug ze zijn. Ik neem hem mee naar de paarden, maar als een paard uit stal wordt gehaald, gaat hij in de speelbox of hij het nu leuk vind of niet. Ruimte voor waarschuwing is er niet. 1 verkeerde actie en het kind is er geweest. Ik laat mijn zoontje niet bewust het schrikdraad aanraken, de stroom is hier veel te sterk. Het is geen kalf dat in een sloot wordt gezet om te leren dat ie dat geen tweede keer moet doen.

Deze ouders voelen zich zo schuldig, dat is niet met een pen te omschrijven denk ik. Door een moment van hun onoplettendheid, is hun geliefde kind gedood door hun geliefde paard (anders hadden ze hem niet 18 jaar). Hun hele leven zullen ze dit moeten dragen, terwijl wij vanavond weer leuk andere dingen gaan doen. Ze kunnen het paard niet meer zien zonder aan hun kind te denken. Ik begrijp dat best.
Of het paard doorvoor afgemaakt moest worden laat ik in het midden. Ik weet niet hoe ik zelf zou reageren. Hoe oud is het paard?? Mijn oude paard is 22 en die doe ik niet in de handel, omdat ik bang ben voor levend transport. Wie kan garanderen dat een paard met dit verhaal liefdevol wordt onthaald op een andere stal of door een andere baas? Zijn er mensen die een paard van 20 kopen met dit verhaal??

De stelling: 'eigen schuld dikke bult, deze mensen mogen verdomme geen kinderen of dieren hebben" vind ik persoonlijk een opmerking die alleen van kortzichtigheid kan spreken. Voor mensen met dit soort kortzichtigheid zeg ik dat toch ook niet?

Ik denk dat je tot heel veel in staat bent als een geliefde pijn wordt gedaan, mens of dier. Mijn hond is laatst aangevallen door de loslopende dog van de overburen. Hals kapot, ik heb dat beest een rotschop verkocht!!! Ook meteen maar verteld dat hij de volgende keer bij de DA belandt. terwijl ik normaliter tegen dit soort dingen ben. Wat als hij volgende keer mijn kind grijpt?

Maar goed wat als je hond door je goed afgezette omheining weet te komen en de benen van paard aan gort bijt, zeg je dan ook van: foei fikkie????

het is allemaal al erg genoeg, het was de verantwoording van de ouders, maar om harde uitspraken te doen? Het zal je zelf maar in een moment van onoplettendheid gebeuren. Bijna iedereen is wel eens ergens maar net goed van af gekomen, wat als het net niet goed ging? Wat dan, dat overkwam deze mensen.

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:30

Mork schreef:
Ok maar omdan zomaar dieren af te maken terwijl het vaak aan de mens ligt!
Onzin vind ik. Kinderen kunen er niets aan doen, zijn nieuwsgierig en vaak erg jong en zien geen gevaar. Maar omdat wij mensen er zijn en dus kunnen beslissen dat het dier maar dood moet?
Dat brengt bij mij vragen op! Ik denk dat de hengst in kwestie verder dus nog nooit zoiets gedaan heeft en waarschijnlijk omdat er dus veulens liepen dit heeft gedaan. Dus is het gedrag van de hengst toch verklaarbaar? Waarom dan dood.
Kinderen moeten gewoon niet in een paddock of wei kunnen komen daarin ligt de oplossing niet het doden van een dier.
Zo makkelijke oplossing voor ons mensen als een dier zich niet gedraagt zoals het "hoort" hup spuitje en probleem is opgelost? Dacht het niet.

Helemaal gelijk!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:56

Ik blijf erbij dat deze mensen een in mijn ogen juiste keuze hebben gemaakt. Voor henzelf en voor het paard. Ik hoop dat ze ooit hun verdriet en schuldgevoel een plekje kunnen geven Ach gut
Ik heb hier alles gezegd wat ik kwijt wilde, ik ga er vandoor Doei! Doei, doei

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:08

KellyG schreef:
ze hadden de ouders moeten straffen, wegens niet opletten.
ik vind wel vaker dat ouders te makkeliijk met kleine kinderen omgaan in de buurt van paarden.
Vaak is het vragen om problemen

volgens mij zijn de ouders al wel genoeg gestraft.....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:10

Kalien schreef:
KellyG schreef:
ze hadden de ouders moeten straffen, wegens niet opletten.
ik vind wel vaker dat ouders te makkeliijk met kleine kinderen omgaan in de buurt van paarden.
Vaak is het vragen om problemen

volgens mij zijn de ouders al wel genoeg gestraft.....

Joh wat heb ik net geschreven Rolleyes
( Tong uitsteken )

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:29

Het arme paard, dat paard beschermt gewoon de veulens. Heel jammer dat het kindje dood is, maar ik vind het paard niet de schuldige.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:06

_Henrieke schreef:
Shezzit schreef:
Voor de ouders van het kind zeg ik: eigen schuld dikke bult! Als je zo graag kinderen wilt, dan let er verdomme op waar je ze laat!

Ik vind het echt heel erg dat je dit zegt.
Denk je echt dat een weldenkende ouder zomaar hun kind bij een hengst laten, zonder toezicht?
Het klinkt nu een beetje alsof het hun eigen schuld is dat hun kind dood is.

Ik geloof ook dat het afmaken van die hengst zowiezo een daad uit emoties is, als je kind overlijdt ben je echt niet meteen in staat om 'objectief' te kijken. Hun eigen kind is dood.

Dat blijkt wel dat ouders dat doen. Of het zijn geen "weldenkende" ouders, dat is ook mogelijk. Maar ze hebben het kind wel (al was het maar een ogenblik) alleen met deze hengst gelaten.
Kinderen horen niet alleen met paarden gelaten te worden, nooit! En al helemaal niet met hengsten.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:19

Citaat:
Ik vind het een vreselijke gebeurtenis. Ik heb zelf een zoontje van dik 18 maanden en weet hoe watervlug ze zijn. Ik neem hem mee naar de paarden, maar als een paard uit stal wordt gehaald, gaat hij in de speelbox of hij het nu leuk vind of niet. Ruimte voor waarschuwing is er niet. 1 verkeerde actie en het kind is er geweest. Ik laat mijn zoontje niet bewust het schrikdraad aanraken, de stroom is hier veel te sterk. Het is geen kalf dat in een sloot wordt gezet om te leren dat ie dat geen tweede keer moet doen.

Deze ouders voelen zich zo schuldig, dat is niet met een pen te omschrijven denk ik. Door een moment van hun onoplettendheid, is hun geliefde kind gedood door hun geliefde paard (anders hadden ze hem niet 18 jaar). Hun hele leven zullen ze dit moeten dragen, terwijl wij vanavond weer leuk andere dingen gaan doen. Ze kunnen het paard niet meer zien zonder aan hun kind te denken. Ik begrijp dat best.
Of het paard doorvoor afgemaakt moest worden laat ik in het midden. Ik weet niet hoe ik zelf zou reageren. Hoe oud is het paard?? Mijn oude paard is 22 en die doe ik niet in de handel, omdat ik bang ben voor levend transport. Wie kan garanderen dat een paard met dit verhaal liefdevol wordt onthaald op een andere stal of door een andere baas? Zijn er mensen die een paard van 20 kopen met dit verhaal??

De stelling: 'eigen schuld dikke bult, deze mensen mogen verdomme geen kinderen of dieren hebben" vind ik persoonlijk een opmerking die alleen van kortzichtigheid kan spreken. Voor mensen met dit soort kortzichtigheid zeg ik dat toch ook niet?

Ik denk dat je tot heel veel in staat bent als een geliefde pijn wordt gedaan, mens of dier. Mijn hond is laatst aangevallen door de loslopende dog van de overburen. Hals kapot, ik heb dat beest een rotschop verkocht!!! Ook meteen maar verteld dat hij de volgende keer bij de DA belandt. terwijl ik normaliter tegen dit soort dingen ben. Wat als hij volgende keer mijn kind grijpt?

Maar goed wat als je hond door je goed afgezette omheining weet te komen en de benen van paard aan gort bijt, zeg je dan ook van: foei fikkie????

het is allemaal al erg genoeg, het was de verantwoording van de ouders, maar om harde uitspraken te doen? Het zal je zelf maar in een moment van onoplettendheid gebeuren. Bijna iedereen is wel eens ergens maar net goed van af gekomen, wat als het net niet goed ging? Wat dan, dat overkwam deze mensen

Hier ben ik het helemaal mee eens..

Ik word er vreselijk verdrietig van hoe hier BIJNA iedereen de ouders de schuld geven...ik als moeder van 2 kinderen kan me inleven in hoe de ouders van dit peutertje zich moeten voelen...

Mijn kinderen gaan ook mee naar stal, en ook ik heb niet mijn ogen in mijn rug zitten..en kan vanalles gebeuren op een stal....paardentrap, vallen, stroomdraad, vastzitten tussen spijltjes..noem maar op...maar is dat een reden om mijn kinderen niet meer mee naar stal te nemen? ik vind dus van niet...

Dat dit paard nu afgemaakt is...word door de meeste van jullie gezien als het ergste wat er is...
Misschien wilde de ouders niet meer herinnerd worden aan het ongeluk en ja ook het paard was er
toch een beetje schuldig aan...zoals hier in dit topic al veel gezegd is ..als een kind door een hond gebeten word omdat de ouders niet oplette word de hond WEL afgemaakt...maar een paard..dat mag blijkbaar niet???...

Wat mij nog meer opvalt is dat vooral de bokkers zonder kinderen wel heel erg reageren...waarschijnlijk omdat je je niet kan inleven hoe het is om ouder te zijn...
Laatst bijgewerkt door Loody op 21-12-07 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:22

denk maar niet dat mijn hond afgemaakt gaat worden...
Die zijn eerlijk, als die happen weet ik zeker dat het kind zo lief niet was...

En daar hebben we de dooddoender weer...deze kinderloze krijgt het wel verzonnen om een fatsoenlijke afrastering rond de weide te maken zodat de honden niet zonder toezicht bij de paarden komen...waarom kunnen de ouders dat dan niet verzinnen??

Dat is wat mij zo enorm stoort....je hebt thuis paarden, je hebt een kind....en dat kan in een onbewaakt moment al meteen bij elkaar zijn??
Dat noem ik dus nalatigehied en dus schuld...

Dat het verschrikkelijk is, natuurlijk, maar wel voorkomen kunnen worden..makkelijk zelfs...dit is geen ongeluk...maar stom en onnodig

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:26

@runningkawa....ik snap wat jij bedoeld..maar jij blijkbaar niet wat ik bedoel...

Onbewaakt moment kan overal dus ook op stal, bij paarden, in de supermarkt enz enz enz..

En mijn hond word wel afgemaakt als hij een kind zou bijten...al beet hij een volwassene werd hij nog afgemaakt..erg lullig maar de keiharde waarheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:27

Ja dat kan overal....
maar als je thuis paarden hebt dan zorg je toch dat er in een onbewaakt moment geen kind bij een paard kan komen?

Ne, hier gaat een hond zonder schuld niet.... ik heb er 4 en ze zijn goudeerlijk...als die bijten is er meer aan de hand...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:35

ja tuurlijk probeer je daar altijd voor te zorgen...maar wat ik net ook al zei....ik heb geen ogen in mijn rug en kan niet 24 uur per dag de handjes van mijn kids vasthouden...
Mijn zoontje van 2 hou ik zoveel mogelijk bij me in de buurt..
maar ook hij wil graag lopen en buiten spelen en dat mag hij...

Mijn honden zijn ook eerlijk maar ik ben wel reeel...als een hond eenmaal echt gebeten heeft is het genoeg...mijn herder is een ex-politiehond en hij weet wat echt bijten is...dus als hij echt een keer een kind bijt....is het wel klaar...helaas ook een hond moet zich aan kunnen passen ook al zijn kinderen niet altijd lief...
Ik ben het altijd voor..mijn kind van 2 is zeker nooit alleen met de herder..