En nu ga ik iets te eten maken voor de family....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Het is wel schuld...ze hadden het wel kunnen voorkomen
Nadya schreef:Goeroe, dat zeg je allemaal wel mooi, maar dit is een discussieforum.
Van zwijgen lopen de topics niet zo....
Maar ik ga maar eens wat nuttigers doen....
runningkawa schreef:Ik heb meer waardering voor mensen die hun paard niet af maken omdat ze zelf nalatig zijn....
owjee, dat mocht ik zeker ook alleen maar denken
runningkawa schreef:Nee overal rekening mee houden gaat niet...en dan zou ik het ook een ongeluk hebben genoemd
Maar wel meer dan een open paddock waar een kind in kan kruipen...dat is nalatigheid....
KiWiKo schreef:goeroe schreef:Dat denkt ze omdat ze zich niet kan voorstellen dat er na het lezen van haar reactie nog mensen zijn die er anders over denken of iets anders belangrijker vinden?
zou je denken ???
hmzzzzz.... dan ligt het waarschijnlijk aan mijn zenden......... want als er nog een veel te leren heb dan ben ik dat wel
KellyG schreef:is het paard afgemaakt?
das belachelijk zeg!
xxlinsey schreef:ik vind het echt stom dat die hengst is afgemaakt.
moetten ze die klauter maar in de gaten houden
dat beest kan er toch ook niets aan doen
die wou alleen zn veulens beschermen logisch toch
Mork schreef:Ok maar omdan zomaar dieren af te maken terwijl het vaak aan de mens ligt!
Onzin vind ik. Kinderen kunen er niets aan doen, zijn nieuwsgierig en vaak erg jong en zien geen gevaar. Maar omdat wij mensen er zijn en dus kunnen beslissen dat het dier maar dood moet?
Dat brengt bij mij vragen op! Ik denk dat de hengst in kwestie verder dus nog nooit zoiets gedaan heeft en waarschijnlijk omdat er dus veulens liepen dit heeft gedaan. Dus is het gedrag van de hengst toch verklaarbaar? Waarom dan dood.
Kinderen moeten gewoon niet in een paddock of wei kunnen komen daarin ligt de oplossing niet het doden van een dier.
Zo makkelijke oplossing voor ons mensen als een dier zich niet gedraagt zoals het "hoort" hup spuitje en probleem is opgelost? Dacht het niet.
KellyG schreef:ze hadden de ouders moeten straffen, wegens niet opletten.
ik vind wel vaker dat ouders te makkeliijk met kleine kinderen omgaan in de buurt van paarden.
Vaak is het vragen om problemen
Kalien schreef:KellyG schreef:ze hadden de ouders moeten straffen, wegens niet opletten.
ik vind wel vaker dat ouders te makkeliijk met kleine kinderen omgaan in de buurt van paarden.
Vaak is het vragen om problemen
volgens mij zijn de ouders al wel genoeg gestraft.....
_Henrieke schreef:Shezzit schreef:Voor de ouders van het kind zeg ik: eigen schuld dikke bult! Als je zo graag kinderen wilt, dan let er verdomme op waar je ze laat!
Ik vind het echt heel erg dat je dit zegt.
Denk je echt dat een weldenkende ouder zomaar hun kind bij een hengst laten, zonder toezicht?
Het klinkt nu een beetje alsof het hun eigen schuld is dat hun kind dood is.
Ik geloof ook dat het afmaken van die hengst zowiezo een daad uit emoties is, als je kind overlijdt ben je echt niet meteen in staat om 'objectief' te kijken. Hun eigen kind is dood.
Citaat:Ik vind het een vreselijke gebeurtenis. Ik heb zelf een zoontje van dik 18 maanden en weet hoe watervlug ze zijn. Ik neem hem mee naar de paarden, maar als een paard uit stal wordt gehaald, gaat hij in de speelbox of hij het nu leuk vind of niet. Ruimte voor waarschuwing is er niet. 1 verkeerde actie en het kind is er geweest. Ik laat mijn zoontje niet bewust het schrikdraad aanraken, de stroom is hier veel te sterk. Het is geen kalf dat in een sloot wordt gezet om te leren dat ie dat geen tweede keer moet doen.
Deze ouders voelen zich zo schuldig, dat is niet met een pen te omschrijven denk ik. Door een moment van hun onoplettendheid, is hun geliefde kind gedood door hun geliefde paard (anders hadden ze hem niet 18 jaar). Hun hele leven zullen ze dit moeten dragen, terwijl wij vanavond weer leuk andere dingen gaan doen. Ze kunnen het paard niet meer zien zonder aan hun kind te denken. Ik begrijp dat best.
Of het paard doorvoor afgemaakt moest worden laat ik in het midden. Ik weet niet hoe ik zelf zou reageren. Hoe oud is het paard?? Mijn oude paard is 22 en die doe ik niet in de handel, omdat ik bang ben voor levend transport. Wie kan garanderen dat een paard met dit verhaal liefdevol wordt onthaald op een andere stal of door een andere baas? Zijn er mensen die een paard van 20 kopen met dit verhaal??
De stelling: 'eigen schuld dikke bult, deze mensen mogen verdomme geen kinderen of dieren hebben" vind ik persoonlijk een opmerking die alleen van kortzichtigheid kan spreken. Voor mensen met dit soort kortzichtigheid zeg ik dat toch ook niet?
Ik denk dat je tot heel veel in staat bent als een geliefde pijn wordt gedaan, mens of dier. Mijn hond is laatst aangevallen door de loslopende dog van de overburen. Hals kapot, ik heb dat beest een rotschop verkocht!!! Ook meteen maar verteld dat hij de volgende keer bij de DA belandt. terwijl ik normaliter tegen dit soort dingen ben. Wat als hij volgende keer mijn kind grijpt?
Maar goed wat als je hond door je goed afgezette omheining weet te komen en de benen van paard aan gort bijt, zeg je dan ook van: foei fikkie????
het is allemaal al erg genoeg, het was de verantwoording van de ouders, maar om harde uitspraken te doen? Het zal je zelf maar in een moment van onoplettendheid gebeuren. Bijna iedereen is wel eens ergens maar net goed van af gekomen, wat als het net niet goed ging? Wat dan, dat overkwam deze mensen