Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:18

Het is echt walgelijk zeg... hoe kan het dat hier niet eerder op ingegrepen is... ben blij dat de vrienden het naar buiten hebben gebracht...

Arme paarden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:21

Ben ook heel blij dat die vrienden (als zal zij het nu heel anders zien Haha! ) dit naar buiten hebben gebracht! Met zo'n vreselijk mens wil je ook echt geen vrienden meer zijn natuurlijk. Gestoord
Arme, arme paarden die dit hebben moeten ondergaan. Je zult je paard maar door haar hebben laten trainen. Nou, dan zou ze een wereldprobleem bij mij hebben. Whoosh! (gelukkig doe ik alles zelf).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:27

Het waren paardenvrienden toch? Geen persoonlijke vrienden, vraag mij wel af hoe ze hebben kunnen filmen.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:30

russel schreef:
Het waren paardenvrienden toch? Geen persoonlijke vrienden, vraag mij wel af hoe ze hebben kunnen filmen.

Nou als je zo hard bezig bent met je paard af te ranselen dan heb je denk ik niet in de gaten dat er iemand staat te filmen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:31

Ik ken iemand die zo traint, nou ja kennen, ik h*aat die vent. Heb van hem bloedstollende dingen gezien en als we klaagden bij de stalhouder die door hem zijn paarden liet trainen, zei hij dat wij jaloerse roddelbitchen waren. Die vent kon dus lang zo door gaan. Totdat hij een groepje verkeerden tegen kwam, die hebben hem van het paard getrokken en er is een super rel van gekomen. Ondertussen heeft hij daar een dikke 3 jaar zo door kunnen gaan. Als ik daar aan denk, krijg ik nachtmerries. Daar is dit plaatje heilig bij, was sowieso normaal voor hem, kan nog wat graatjes erger hoor.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:35

russel schreef:

Verdekt opstellen en filmen en even je gevoel opzij zetten om te zorgen dat dit openbaar wordt. het zou mij ook veel moeite kosten om dit zo vast te leggen, maar ze hebben er wel mee bereikt dat iedereen nu weet wat daar gaande is.
Overigens heb ik ook ooit een "Prix ST. George" en een hoog geplaatse reining ruiter met een paard bezig gezien wat weliswaar niet zo erg was als dit, maar waar ook zoveel kracht en ongeduld bij kwam kijken dat iedereen er kotsmisselijk van werd.
Te triest voor woorden Boos!

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:42

WildWings schreef:
Dat het niet hoort ben ik met je eens, maar dat het wel eens voorkomt, dat is onvermijdelijk. 'We' kunnen allemaal wel heel heilig doen en maar volhouden dat 'wij' nooit onze paarden in de mond trekken, dat 'wij' nooit uit frustratie dingen hebben gedaan die niet horen. Als dat daadwerkelijk zo is dan verdien je een ere prijs, bij zo'n 95% van de ruiters kun je op een bepaald moment wel zo'n soort foto maken.

tuurlijk, ik heb ook wel eens "oorlog" met mijn merrie. zij heeft een verschrikkelijk sterk karakter en is de baas van de hele kudde. eens in de zoveel tijd heb ik met haar ook een grote strijd, maarrrr niet op KRACHT. en helemaak niet met ZWEEP (tegen het hoofd!!). zo ie zo rij ik haar bitloos. aangezien ze vrij lang ik buig ik haar ook wel eens in (neus richting voet),kleine volte, maar niet ONDER GEWELD! om zo ribben, middenlijf soepel te houden. (dit heb ik gewoon geleerd van mijn instructeur). dus wanneer mijn hand ook van de hals is en je maakt zo'n foto, ziet het er ook "erg" uit.

overgens zeggen die laatst toegevoegde foto's wel genoeg zeg.... jeetje... arm peerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:52

Ik heb hier echt geen woorden voor. Arm paard. Ik kan mij ok niet voorstellen dat je zo met plezier rijdt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:53

Afschuwelijk die foto`s op pagina 14.. Gestoord wijf. Boos!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:53

Bij het zien van de eerste foto vroeg ik me af wat de amazone nu precies wilde bereiken met haar actie, maar bij de zopas toegevoegde foto's heb ik al gegeten en gedronken... Zoals hierboven al is gezegd heeft 'iedereen' wel eens een moment van frustratie of onmacht, en heeft wellicht 'iedereen' dit wel eens een heel klein beetje of misschien een beetje meer op het paard afgereageerd, wat natuurlijk niet goed te praten is, maar dit is geen 'moment' van onmacht meer! Dit is (lijkt) een complete trainingsmethode en als iemand zelfs maar heel in de verte zou dénken om mijn paard op deze manier te gaan rijden (nou ja) kreeg diegene al zo'n schop onder zijn/haar kont dat hij/zij een week niet zou kunnen zitten zonder aan mij te denken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:09

idd, de ene foto is nog erger dan de andere... vreselijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:09

Ik hoop dat ze door deze reportage nooit maar dan ook nooit meer aan wedstrijden deel mag nemen. Sponsors en zo kan ze nu iig voorgoed schudden neem ik aan. Haar carière is in één klap naar de maan. En terecht!! Boos!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:12

Die mogen ze echt zelf even een flinke stang in d'r be-k hangen!! Echt te gruwelijk gewoon.

Cyntje

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:34

Man man man,..... nu zijn het helaas geen momentopnames meer na het zien van de andere 4 foto´s Misselijk
Helaas nog iets te veel momenten om met een excuusje aan te komen lopen Scheve mond

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:39

mag hopen dat het paard ooit de kracht vind om haar n rotbok te geven waarmee ze gelijk van de paardensport is genezen, laat r lekker n tennisracket kopen en die in stukjes aan diggelen gooien

den dat ze na openbaring van deze foto's wel dag met r handje kan zeggen tegen de professionele tak Haha!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:46

Ik vraag me sterk af wat ze hier mee wil bereiken!
Wat een afschuwellijke foto's, van een nog afschuwelijker (is dat een woord? Tong uitsteken ) mens!
Wel lef hebben (of is het stomheid? ) zo een paard aan te pakken en dan geen cap opzetten...

Citaat:
mag hopen dat het paard ooit de kracht vind om haar n rotbok te geven waarmee ze gelijk van de paardensport is genezen, laat r lekker n tennisracket kopen en die in stukjes aan diggelen gooien

Helemaal mee eens!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:55

Blegh, wat een afschuwelijk mens Scheve mond
Dit doe je toch niet? Boos!
Ze is duidelijk niet helemaal 100% Scheve mond

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:07

Poeh.. dat is niet mis daar op die foto's Nagelbijten / Gniffelen

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:12

OMG Huilen , arm paardjé.
op sommige foto's, moet je dann de ogen van dat paardje eens kijken Verdrietig Onwijss zielig.
jé magg een paardjé straffen maar dan mOet het niet mishandelen worden.
zé noemen het hier KWELLEN dat is ook wel zo maar ik vind dit eigenlijk ook veel van MISHANDELING hebben Huilen .
dat armé paardje, zall ze dat bij elk paard en elke training doen Scheve mond Scheve mond ik kan der .Lips are sealed van der . Lips are sealed rukken.
ik kan haar wel . Lips are sealed & net zo hard . Lips are sealed !! Duivel OMG wat kann ik hiier min over, hOe zall dat paardje zijn rug er wel niiet aan tOe zijn Gaaaap.. die acties om het hoofd in 1× onder het paardje uit te trekken, dat is zeer schadelijk voor de rug in de meeste gevallen Huilen Verdrietig

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:15

Vreselijk om te zien hoe zij dat paard in de mond scheurt en onder druk zet. Wel zet ik m'n vraagtekens erbij hoe een amazone toch redelijk succesvol kan zijn terwijl ze, hoe het hier beschreven wordt, de paarden bijna mishandelt. Je zou deze foto's ook kunnen zien als een paard die er de brui aan geeft en de amazone op een zeer uitbundige manier het paard weer laat werken. Wat nog steeds niet goed is zoals zij dat doet natuurlijk.
Ik vind het veel op de Ankykwestie lijken, alleen hierbij stijgert het paard.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:16

Zo dan weet niet waar zij mee bezig is!

Arm beestje.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:16

Shanedow schreef:
OMG Huilen , arm paardjé.
op sommige foto's, moet je dann de ogen van dat paardje eens kijken Verdrietig Onwijss zielig.
jé magg een paardjé straffen maar dan mOet het niet mishandelen worden.
zé noemen het hier KWELLEN dat is ook wel zo maar ik vind dit eigenlijk ook veel van MISHANDELING hebben Huilen .
dat armé paardje, zall ze dat bij elk paard en elke training doen Scheve mond Scheve mond ik kan der .Lips are sealed van der . Lips are sealed rukken.
ik kan haar wel . Lips are sealed & net zo hard . Lips are sealed !! Duivel OMG wat kann ik hiier min over, hOe zall dat paardje zijn rug er wel niiet aan tOe zijn Gaaaap.. die acties om het hoofd in 1× onder het paardje uit te trekken, dat is zeer schadelijk voor de rug in de meeste gevallen Huilen Verdrietig

Zou je je msntaal achterwege willen laten Knipoog

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:19

Na het bekijken van de toegevoegde foto's walg ik nog meer (als dat al mogelijk was)

Ik vraag me dan ook af, wat ze hier mee wil bereiken Boos! Verdrietig Misselijk

edit: typfoutje Haha!
Laatst bijgewerkt door Junella op 26-07-07 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:19

Zalvador schreef:
Vreselijk om te zien hoe zij dat paard in de mond scheurt en onder druk zet. Wel zet ik m'n vraagtekens erbij hoe een amazone toch redelijk succesvol kan zijn terwijl ze, hoe het hier beschreven wordt, de paarden bijna mishandelt. Je zou deze foto's ook kunnen zien als een paard die er de brui aan geeft en de amazone op een zeer uitbundige manier het paard weer laat werken. Wat nog steeds niet goed is zoals zij dat doet natuurlijk.
Ik vind het veel op de Ankykwestie lijken, alleen hierbij stijgert het paard.

Al aangedacht dat die paarden gewoon niks anders durven te doen dan het maar te doen?

En welke Ankykwestie heb jij dan voor ogen? Ik heb nog nooit iets van Anky gezien waar dit op lijkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:22

Sjoert schreef:
Poeh.. dat is niet mis daar op die foto's Nagelbijten / Gniffelen

idd, een moment opname kan er ook onvriendelijk uit zien (al vond ik de eerste foto ook al erg extreem) Maar als je de andeer foto's bekijkt en de houding van het paard daarbij kan je enkel tot de conclusie komen dat dit geen moment opname is, maar een absoluut vreselijke trainingsmethode (of mishandeling... voor mij een pot nat in dit geval!)
Sowieso had ik al niet echt verwacht dat het enkel slechte momentopnames waren... de rechter doet niet snel so'n uitspraak... ook in duitsland niet